Рішення
від 27.08.2018 по справі 826/4840/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 серпня 2018 року № 826/4840/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Федорчука А.Б., розглянувши в порядку письмового провадження матеріали адміністративної справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КИЇВ ІНВЕСТ-БУД" доДержавної архітектурно-будівельної інспекції України про скасування припису та постанови , В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю КИЇВ ІНВЕСТ-БУД (далі по тексту - позивач) з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (далі по тексту - відповідач), в якому просить:

- скасувати припис Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 17 лютого 2016 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил;

- скасувати постанову Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 15 березня 2016 року №56/16/10126-8/1503/02/4 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності щодо визнання товариства з обмеженою відповідальністю КИЇВ ІНВЕСТ-БУД винним у вчиненні правопорушення та накладання штрафу.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача повідомив, що у відповідача були відсутні правові підстави для призначення перевірки позивача з урахуванням обмеження, встановленого Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо правової реформи від 28 грудня 2014 року №71-VIII. Також, позивач стверджує, що відповідачем грубо проігноровано вимоги чинного законодавства щодо строків проведення позапланової перевірки, а також порядку оформлення результатів такої перевірки. Крім того, позивач зазначив, що на момент проведення перевірки мав повний пакет документів, тобто відсутні події та склад правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Представник позивача подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.

В наданих суду письмових запереченнях представник відповідача повідомив, що дія мораторію на здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю закінчилась 30 червня 2015 року. Також, представник відповідача зазначив, що позивач помилково та безпідставно зазначає, що застосоване у Законі №71-VIII стосується усіх контролюючих органів, тобто органів, які здійснюють державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності згідно із Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності . Державний архітектурно-будівельний контроль не є контролем (наглядом) за господарською діяльністю суб'єктів господарювання.

Представник відповідача подав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Зважаючи на достатність наявних у матеріалах справи доказів для розгляду та вирішення справи по суті, у відповідному судовому засіданні судом, прийнято рішення про подальший розгляд та вирішення справи у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 17 лютого 2016 року Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві відповідно до статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та згідно з Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553, на підставі звернення гр. ОСОБА_1 проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил Товариством з обмеженою відповідальністю КИЇВ ІНВЕСТ-БУД на об'єкті будівництва - реставрація з пристосуванням частини нежитлових приміщень під адміністративно-торгові приміщення на АДРЕСА_1 у Шевченківському районі міста Києва , за результатами якої складено акт перевірки.

За результатами перевірки встановлено: Державною архітектурно-будівельною інспекцією України замовнику будівництва гр. ОСОБА_2 та генеральному підряднику Товариства з обмеженою відповідальністю КИЇВ ІНВЕСТ-БУД надано дозвіл на виконання будівельних робіт із реставрації з пристосуванням частини нежитлових приміщень під адміністративно-торгові приміщення на АДРЕСА_1 у Шевченківському районі м. Києва від 17 грудня 2015 року №IУ 114153513002.

Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не вимагаються. Проектна документація, розроблена Приватним підприємством АРХ-ІОН та затверджена наказом замовника від 09 листопада 2015 року №2, отримала експертний звіт щодо розгляду проектної документації ТОВ Укрбудекспертиза від 27 жовтня 2015 року №7-092-15-ЕП/КО. Звіт про обстеження технічного стану конструкцій будинку та надання висновку про технічний стан несучих конструкцій за матеріалами обстеження, виконаний приватним підприємством Центр незалежної оцінки АКТИВ ІНВЕСТ від 01 березня 2015 року.

Будівельні роботи виконує генпідрядна організація ТОВ КИЇВ ІНВЕСТ-БУД .

Об'єкт будівництва є пам'яткою історії місцевого значення. Замовником отримане реставраційне завдання на розроблення науково-проектної документації, яке погоджене головою комісії з припинення Управління охорони культурної спадщини та культурних цінностей м. Києва від 24 червня 2015 року №19 та затверджено начальником Департаменту містобудування і архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 20 липня 2015 року №123. Проектна документація розглянута і погоджена Департаментом культури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 04 вересня 2015 року №060-4578 та отриманий дозвіл на виконання робіт від 29 січня 2016 року. Авторський нагляд здійснює ОСОБА_3 (наказ ФОП - ОСОБА_3 від 09 листопада 2015 року №9/11/15 ТН). Кваліфікаційний сертифікат від 26 березня 2015 року, договір від 09 листопада 2015 року №09/11/2015 ТН.

Під час перевірки виявлені порушення: генеральним підрядчиком ТОВ КИЇВ ІНВЕСТ-БУД не ведеться належним виконавча документація, а саме - відсутні журнал загальних робіт, журнал спеціальних робіт, журнал техніки безпеки, акти на приховані роботи, що є порушенням вимог пункту 1.17 ДБН А.3.1-5-2009 Організація будівельного виробництва .

17 лютого 2016 року Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві винесено припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким вимагалось усунути допущені порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності у встановленому законодавством порядку в термін до 17 березня 2016 року.

В подальшому, 15 березня 2016 року відповідачем прийнято постанову №53/16/10/26-8/1503/02/4, якою Товариство з обмеженою відповідальністю КИЇВ ІНВЕСТ-БУД визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пункту 6 частини 3 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено на товариство штраф у сумі 24 804,00 грн.

Незгода позивача із приписом та постановою зумовила його звернення до суду з даним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного.

Відповідно до статтей 10, 17 Закону України Про архітектурну діяльність , для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності визначає Закон України Про регулювання містобудівної діяльності .

Згідно з ч. 1 статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Згідно п. 4.8 ДБН А.3.1-5:2016 Організація будівельного виробництва , за результатами виконаних будівельних робіт має бути оформлена виконавча документація. Перелік необхідної виконавчої документації, визначений відповідно до вимог нормативних документів щодо виконання відповідного виду робіт на конкретному об'єкті будівництва, має бути наведений у ПВР.

До виконавчої документації належать: а) загальний журнал робіт; б) спеціальні журнали з окремих видів робіт, перелік яких встановлюється в проекті організації будівництва в залежності від видів робіт; в)журнал авторського нагляду та звітна документація щодо виконання робіт з науково - технічного супроводу (за наявності на об'єкті будівництва науково - технічного супроводу) відповідно до ДБН В. 1.2-5; г) акти на закриття прихованих робіт; д) акти проміжного прийняття відповідальних конструкцій; е) виконавчі схеми відповідно до ДБН В. 1.3-2; ж) документи щодо випробувань та лабораторного контролю матеріалів та конструкцій відповідно; і) акти випробування устаткування, інженерних систем, мереж та обладнання; к) інша документація, передбачена нормативними документами на виконання конкретного виду будівельних робіт.

Відповідно до п. 1.17 ДБН А.3.1-5-2009 Організація будівельного виробництва , на кожному об'єкті будівництва належить: вести загальний журнал робіт за формою згідно з додатком В, спеціальні журнали з окремих видів робіт, перелік яких встановлює генпідрядник, виходячи з вимог нормативних документів щодо ведення виконавчої документації за формами, зразки яких наведено в додатку Г, журнал авторського нагляду відповідно до ДБН А.2.2-4; складати акти на закриття прихованих робіт за формою, наведеною у додатку К, акти проміжного прийняття відповідальних конструкцій за формою, наведеною у додатку М; складати акти індивідуального та комплексного випробування устаткування, інженерних систем, мереж і обладнання; оформляти виконавчу документацію - комплект робочих креслень із написами, зробленими особами, відповідальними за виконання будівельно-монтажних робіт, про відповідність виконаних у натурі робіт цим кресленням або змінам у них, внесеним за погодженням із замовником та проектувальником; вести облік збирання та видалення відходів і вторинної сировини; після завершення будівництва об'єкта скласти його архітектурно-технічний паспорт згідно із Законом України Про архітектурну діяльність та Положенням про архітектурно-технічний паспорт об'єкта архітектури , паспорт технічного стану будівлі (споруди) згідно із НПАОП 45.2-1.01, енергетичний паспорт будинку згідно з ДБН В.2.6-31.

Під час здачі завершеного будівництвом об'єкта загальний і спеціальні журнали робіт передаються замовнику і зберігаються у нього до введення об'єкта в експлуатацію. Після введення об'єкта в експлуатацію журнали передаються на постійне зберігання експлуатаційній організації.

Згідно додатку А ДБН А.3.1-5:2016, визначено вказівки щодо ведення загального журналу робіт: 1). Загальний журнал робіт є основним первинним виробничим документом, який відтворює технологічну послідовність, терміни, якість і умови виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва. 2). Загальний журнал робіт ведеться на будівництві окремих або групи однотипних об'єктів, які розміщені в межах одного будівельного майданчика і споруджуються одночасно. За умови будівництва комплексу (будови) загальний журнал робіт може вестися на кожній будівлі, споруді та лінійних об'єктах інженерно-транспортної інфраструктури. Наявність цих журналів має бути засвідчена у таблиці А.4. 3). Загальний журнал робіт веде особа, відповідальна за будівництво об'єкта (виконавець робіт, старший виконавець робіт) і заповнює його з першого дня роботи на об'єкті особисто або доручає керівникам змін. Спеціалізовані будівельні організації ведуть спеціальні журнали робіт, що знаходяться у відповідальних осіб, які виконують ці роботи. По закінченні робіт спеціальний журнал передається генеральній будівельній організації. 4). Титульний лист заповнюється до початку будівництва генеральною підрядною будівельною організацією за участю проектної організації і замовника. 5). Список інженерно-технічного персоналу, який зайнятий на будівництві об'єкта, формується у відповідності з таблицею А.1. 6). У таблиці А.2 наводиться перелік всіх актів, що підлягають оформленню на даному об'єкті будівництва, в календарному порядку. 7). У таблиці А.3 включаються всі роботи по частинах і елементах об'єкта будівництва, якість виконання яких відповідно до ПОБ (додаток Ж, форма Ж2, форма Ж4) або ПВР (додаток Л, форма ЛІ, форма Л2) контролюється і підлягає оцінці. 8). Таблиця А.4 заповнюється особою, відповідальною за ведення загального журналу робіт. 9). Відомості про виконання робіт (з початку і до їх завершення), що включаються в таблиці А.5, є основною частиною журналу та містить відомості про початок і закінчення роботи і відображає перебіг її виконання. Опис робіт повинен проводитись по конструктивних елементах об'єкта будівництва з зазначенням осей, позначок, поверхів, ярусів, секцій і приміщень, де роботи виконуються. Наводяться стислі відомості про методи виконання робіт, застосовані матеріали, готові вироби і конструкції, вимушені простої будівельних машин (із зазначенням вжитих заходів), випробування устаткування, систем, мереж і вимушені простої (випробування вхолосту або під навантаженням, подача електроенергії, випробування на міцність і герметичність тощо), відхилення від робочих креслень (із зазначенням причин) і їх погодження, зміни розміщення охоронних, захисних і сигнальних огорож, переноси транспортних і пожежних мереж, прокладання, перекладання, розбирання тимчасових інженерних мереж, наявність і виконання схем операційного контролю якості, виправлення і переробку виконання робіт (із зазначенням винних), а також метеорологічні та інші особливі умови виконання робіт. 10). У таблиці А.6 вносяться зауваження осіб, які контролюють виконання і безпеку робіт відповідно до наданих їм прав, а також представників авторського нагляду. 11). Загальний журнал повинен бути пронумерований, прошнурований, оформлений усіма підписами на титульному аркуші і скріплений печаткою будівельної організації, яка його видала.

Під час здачі завершеного будівництвом об'єкта загальний і спеціальні журнали робіт передаються замовнику.

Позивачем долучено до матеріалів справи копії загального журналу робіт №1, який прошитий та пронумерований, розпочатий 04 грудня 2015 року; журнал, розпочатий 01 лютого 2016 року, заповнені належним чином.

Згідно з ч. 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд зазначає, що в силу вищезазначених приписів процесуального законодавства, відповідач мав надати докази відсутності ведення журналів, зокрема (але не виключно), пояснення посадових осіб позивача, які були присутніми під час проведення перевірки. Натомість, відповідачем таких доказів надано не було.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також письмові доводи представників сторін стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 2, 3, 5-11, 19, 73-77, 79, 90, 263, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю КИЇВ ІНВЕСТ-БУД задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати припис Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 17 лютого 2016 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

3. Визнати протиправною та скасувати постанову Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 15 березня 2016 року №56/16/10126-8/1503/02/4 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності щодо визнання товариства з обмеженою відповідальністю КИЇВ ІНВЕСТ-БУД винним у вчиненні правопорушення та накладання штрафу.

4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю КИЇВ ІНВЕСТ-БУД (код ЄДРПОУ 36282359) понесені ним судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2756,00 грн. (дві тисячі сімсот п'ятдесят шість гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України (код ЄДРПОУ 37471912).

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення встановленого ст. 295 КАС України строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя А.Б. Федорчук

Дата ухвалення рішення27.08.2018
Оприлюднено02.09.2018
Номер документу76159660
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування припису та постанови

Судовий реєстр по справі —826/4840/16

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 03.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 21.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 31.10.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Рішення від 27.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні