ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 29 серпня 2018 року № 826/18168/16 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді – Добрівської Н.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовомПриватного підприємства «Юніверсум-1» доДержавної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві прозобов'язання вчинити дії, - В С Т А Н О В И В: Приватне підприємство «Юніверсум-1» (далі – позивач, ПП «Юніверсум-1») звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби в місті Києві (далі – відповідач, ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві) про зобов'язання відповідача відкликати з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, - ПП «Юніверсум-1». Позовні вимоги обґрунтовані тим, що дії відповідача є протиправними та такими, що не відповідають чинному законодавству України. Позивачем було вжито належних заходів, що пов'язані з процедурою ліквідації, при цьому за результатами проведення таких заходів, порушень податкового законодавства не встановлено, заборгованості з податків та зборів не виявлено. На думку позивача, заперечення контролюючого органу щодо проведення державної реєстрації припинення ПП «Юніверсум-1», які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців, не відповідають фактичним обставинам справи та вказують на протиправність дій відповідача, які порушують права та законні інтереси ПП «Юніверсум-1». Відповідач позовні вимоги не визнав, у своїх письмових запереченнях просив у задоволенні позову відмовити, в зв'язку з тим, що закриття інтегрованої картки платника ПП «Юніверсум-1» є неможливо, оскільки наявна надмірна сплата грошових зобов'язань та сума податкового боргу. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25.11.2016 відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до розгляду в судовому засіданні. На підставі розпорядження про повторний автоматичний розподіл № 4908 від 10.10.2017 та відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.10.2017 визначено суддю Добрівську Н.А. для розгляду адміністративної справи №826/18168/16 та вказану справу 20.10.2017 передано на розгляд судді Добрівській Н.А. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.12.2017 прийнято до провадження адміністративну справу №826/18168/16, зобов'язано учасників процесу подати до канцелярії суду всі наявні документи та пояснення, які, на думку учасників процесу, мають значення для розгляду даної справи. Разом з тим, 15.12.2017 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» №2147-VIII від 03.10.2017, яким внесені зміни до Кодексу адміністративного судочинства України, виклавши його в новій редакції. Відповідно до пункту 10 підпункту 1 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України в новій редакції передбачено, що справи у судах першої та апеляційної інстанції, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядається за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу. У зв'язку з неявкою в призначене на 22.05.2018 судове засідання учасників процесу та за наявністю достатніх доказів для розгляду справи по суті і відсутністю потреби заслухати свідка чи експерта у даній справі, суд, на підставі ч.9 ст.205 Кодексу адміністративного судочинства України розглядає справу в порядку письмового провадження. Згідно з частиною третьою статті 241 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд справи в суді першої інстанції закінчується ухваленням рішення суду. Враховуючи викладене, суд закінчує розгляд даної справи ухваленням рішення за правилами нової редакції Кодексу адміністративного судочинства України. Дослідивши подані документи і матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне. 23.03.2014 засновником (власником) ПП «Юніверсум-1» прийнято рішення про припинення підприємницької діяльності позивача, шляхом його ліквідації, про що 24.04.2014 до державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено відповідний запис. 12.05.2014, у зв'язку з припиненням господарської діяльності, а також з метою виконання вимог нормативно-правових актів, що визначають порядок проведення ліквідації суб'єктів господарювання, позивач звернувся до ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві, із заявою про припинення платника податків (заява за формою 8-ОПП). Відповідачем проведено позапланову виїзну документальну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 26.06.2013 по 25.06.2015, валютного та іншого законодавства за період з 26.06.2013 по 25.06.2015, за результатами якої складено довідку №410/1-26-55-22-08/38746285 від 09.07.2015, згідно висновків якої, в результаті перевірки ПП «Юніверсум-1» порушень не встановлено. 15.06.2016 позивач звернувся до контролюючого органу із заявою, про надання інформації щодо наявності або відсутності заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів. Листом за №7505/10/26-50-17-24 від 21.06.2016 ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві повідомило платника, що для отримання довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів необхідно надати заяву відповідно до вимог Порядку видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України №567 від 10.10.2013. Крім того, відповідачем вказаним листом повідомлено підприємство, що відповідно до ІС «Податковий блок» станом на 21.06.2016 за ПП «Юніверсум-1» заборгованість не обліковується. 08.07.2016 позивач звернувся до державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у м. Києві, із заявою про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Однак, 08.07.2016 позивачу було вручено повідомлення про залишення документів без розгляду у зв'язку з тим, що: «від органів державної податкової служби надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, і воно не відкликане». Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи доводи позивача та заперечення відповідача, суд бере до уваги наступне. Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Методика обліку платників податків і зборів у контролюючих органах визначена Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року №1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України №462 від 22.04.2014; далі по тексту – Порядок №1588). Відповідно до положень п.11.1 Порядку №1588, платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючий орган за основним місцем обліку про його ліквідацію або реорганізацію протягом 3-х робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі). Відповідно до п.11.5 Порядку №1588 у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з документів (відомостей), передбачених даним пунктом, в тому числі заяви за формою №8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктами 11.2 – 11.4 цього розділу. При отриманні документів про ліквідацію або реорганізацію платників податків робиться запис у журналі за формою №6-ОПП. Пунктом 11.9 Порядку №1588 визначено, що у разі отримання документів згідно з пунктами 11.1 – 11.4 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, контролюючим органом приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими пунктами 11.11 та 11.12 цього розділу) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі. Як вбачається з матеріалів справи, за результатами проведення перевірки позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства і валютного та іншого законодавства за період з 26.06.2013 по 25.06.2015 контролюючим органом порушень ПП «Юніверсум-1» не встановлено. Відсутність заборгованості позивача підтверджена листом ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві за №7505/10/26-50-17-24 від 21.06.2016. Згідно п.11.26 Порядку №1588, якщо до закінчення строку заявлення вимог кредиторами контролюючий орган не може видати довідку за формою №22-ОПП, то не пізніше завершення такого строку контролюючий орган зобов'язаний направити (видати) повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою №27-ОПП із зазначенням причин заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи згідно з пунктом 11.27 цього розділу: державному реєстратору в електронній формі або на паперовому носії; платнику податків на паперовому носії з доданням рішення про відмову видачі довідки за формою №22-ОПП. У відповідності до пункту 11.28 Порядку №1588, не пізніше десяти робочих днів з дати, коли контролюючий орган дізнався про усунення причин та обставин, які були підставою заперечень щодо проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, контролюючий орган зобов'язаний надіслати в електронній формі або на паперовому носії державному реєстратору повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою №28-ОПП. Аналіз наведених вище норм свідчить про те, що внесення запису про припинення юридичної особи можливе у законодавчо визначені строки лише за умови подання державному реєстратору належним чином оформлених документів та за відсутності заперечень з боку органів доходів і зборів та або Пенсійного фонду України. В своїх письмових запереченнях до позовної заяви відповідач стверджує про неможливість закриття інтегрованої картки платника ПП «Юніверсум-1», оскільки станом на 12.02.2018 наявна надмірна сплата грошових зобов'язань, а саме: переплата 14010100 сума 216,69 грн, 11021000 сума 232,01 грн., 19010300 сума 21,42 грн., борг 197,17 грн. Відповідно до п.97.6 ст.97 Податкового кодексу України у разі якщо суми надміру сплачених грошових зобов'язань або суми невідшкодованих податків з відповідного бюджету перевищують суми грошових зобов'язань або податкового боргу перед таким бюджетом, суми перевищення використовуються для погашення грошових зобов'язань або податкового боргу перед іншими бюджетами, а за відсутності таких зобов'язань (боргу) перераховуються у розпорядження такого платника податків. Органи Державної фіскальної служби (далі – ДФС) при поверненні помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань (надалі – переплати) керуються ст.43 Податкового кодексу України та Порядком взаємодії територіальних органів ДФС України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, затвердженим наказом Міністерства фінансів України №1146 від 15.12.2015 (далі – Порядок № 1146). Повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення (п.5 Порядку №1146). Відповідно до абзацу першого п.п.1 п.11.21 розд. XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 №462) із змінами та доповненнями, підставою для зняття з обліку у контролюючих органах платників податків, державна реєстрація припинення яких здійснюється згідно із Законом України від 15 травня 2003 року №755 «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», є надходження відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Дата зняття з обліку відповідає даті закриття останньої інтегрованої картки платника податків або даті отримання відомостей про припинення юридичної особи у разі, якщо на момент отримання таких відомостей були закриті всі інтегровані картки такого платника податків. Абзацом восьмим п.3 глави 1 розд. ІІ Порядку ведення органами ДФС України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №422 від 07.04.2016 (далі – Порядок), визначено, що в інформаційній системі органів ДФС інтегровані картки платника закриваються із встановленням дати закриття за умов: - погашення сум податкового боргу, заборгованості зі сплати єдиного внеску, штрафних санкцій та пені та/або списання сум податкового боргу, штрафних санкцій та пені; - повернення платнику помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та/або списання до бюджету за заявою платника; - повернення платнику помилково та/або надміру сплачених коштів єдиного внеску та/або списання до фондів соціального страхування за заявою платника; - відсутності розстрочених (відстрочених) грошових зобов'язань або податкового боргу, не погашених на дату закриття ІКП. При цьому згідно абзацу третього п.4 глави 1 розд. ІІ Порядку, після припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця на підставі судового рішення та/або після проведення державним реєстратором спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи помилково та/або надміру сплачені грошові зобов'язання та кошти єдиного внеску (у разі відсутності заяви платника податків про їх повернення) списуються до бюджету та до фондів соціального страхування за рішенням керівника (заступника керівника) органу ДФС. Отже, повернення органами ДФС сум надміру сплачених грошових зобов'язань платнику податків, що ліквідується можливе у період, що передує зняттю з обліку у контролюючих органах та виключно на підставі заяви платника податків. Станом на момент ухвалення рішення позивачем на підтвердження погашення податкового боргу та звернення із заявою про зарахування до бюджету надмірно сплачених коштів надано суду копії: заяви до ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві від 14.03.2018; довідку №47822 від 19.03.2018 про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, виданої ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві; квитанція 3Р1433 від 14.03.2018 про сплату боргу – пеня з ЄСВ у сумі 197,17 грн; заява до ГУ ДФС у м. Києві від 05.04.2018, в якій позивач просить завершити процедуру припинення підприємства, як платника податків. Отже, з огляду на наведені законодавчі вимоги контролюючий орган після отримання від позивача заяви від 14.03.2018, в якій платник повідомив про відсутність обставин, що були підставою для заперечень контролюючого органу щодо проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ПП «Юніверсум-1», повинен вчинити одну з двох можливих дій: надіслати державному реєстратору повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення позивача та провести позапланову перевірку або надіслати державному реєстраторові нове повідомлення про заперечення проти припинення такої реєстрації, виявивши нові причини. Невиконання жодної з цих дій є протиправною бездіяльністю контролюючого органу. Установлені судом обставини свідчать про дотримання позивачем порядку зняття з обліку юридичної особи як платника податків та виконання всіх умов для складання відповідачем довідки щодо відсутності заборгованості з податків, зборів (обов'язкових платежів). Наведене, у свою чергу, свідчить про обов'язок контролюючого органу у даному випадку видати платникові довідку про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів за формою №22-ОПП. Враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку про наявність усіх підстав для проведення заходів передбачених пунктом 11.28 Порядку №1588, а саме, щодо підтвердження або спростування наявності у позивача заборгованості зі сплати податків і зборів. Наведені вище обставини в своїй сукупності дають суду підстави для висновку щодо обґрунтованості позовних вимог та наявності підстав для їх задоволення. Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі. Керуючись ст.ст.3, 5, 7-11, 19, 73-77, 79, 90, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, - В И Р І Ш И В: Адміністративний позов Приватного підприємства «Юніверсум-1» задовольнити повністю. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби в місті Києві вчинити дії щодо надіслання державному реєстратору повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Приватного підприємства «Юніверсум-1» за формою №28-ОПП. Стягнути на користь Приватного підприємства «Юніверсум-1» понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1450 (одна тисяча чотириста п'ятдесят) гривень 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві. Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України і може бути оскаржено за правилами, встановленими ст.ст.293, 295-297 КАС України з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини першої Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції згідно з Законом України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII. Позивач – Приватне підприємство «Юніверсум-1» (код ЄДРПОУ 38746285, 03150, м. Київ, вул. Фізкультури, 30-В, тел. (044) 284-07-70). Відповідач – Державна податкова інспекція у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (код ЄДРПОУ - 39468461, адреса: 01033, м. Київ, вул. Жилянська, 23, тел.: (044) 591-61-00). Суддя: Н.А. Добрівська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2018 |
Оприлюднено | 05.09.2018 |
Номер документу | 76182495 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні