Рішення
від 03.09.2018 по справі 904/2931/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600 E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49,  fax (056) 377-38-63 РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 03.09.2018 Справа № 904/2931/18 За позовом: Комунального закладу «Дніпровський  центр первинної медико-санітарної допомоги №7», м. Дніпро     До: Комунального  закладу «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини  катастроф» Дніпропетровської обласної ради,  м.  Дніпро Про: стягнення 3   561, 40   грн.                                                                                                                                                                                Суддя Васильєв О.Ю. ПРЕДСТАВНИКИ : не викликалися СУТЬ СПОРУ : КЗ  «Дніпровський центр первинної медико-санітарної  допомоги №7»  (позивач) звернувся до суду з позовом до КЗ «Обласний центр  екстреної  медичної  допомоги та медицини катастроф» Дніпропетровської обласної ради  ( відповідач) про  стягнення  3 561, 40 грн., збитків , обгрунтовуючи звернення до суду невиконанням  відповідачем умов договору  в частині  укладення договору   про відшкодування  витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.    Ухвалою від 16.07.2018р.  було відкрите  провадження  у справі №904/2931/18   за правилами спрощеного позовного провадження, встановленими ГПК України   , без призначення судового засідання та виклику сторін - за наявними у ній матеріалами.                   КЗ «Обласний центр  екстреної  медичної допомоги та медицини катастроф» Дніпропетровської обласної ради (відповідач)  у своїй заяві позовні вимоги визнав у повному обсязі (а.с.151). Дослідивши матеріали справи, господарський суд, - ВСТАНОВИВ : 15.09.14р. Департаментом корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради (орендодавець) та КЗ  «Дніпропетровська станція швидкої медичної допомоги» Дніпропетровської обласної ради" (орендар, відповідач) укладено договір № 231-ДКП/14 оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста, за п.1.1. якого з метою ефективного використання комунального майна Орендодавець на підставі рішення міської ради від 21.03.07р. № 41/11 зі змінами та доповненнями передав, а Орендар прийняв в строкове платне користування комунальне нерухоме майно - нежитлове приміщення (далі  об'єкт оренди) загальною площею 21,1 м2 ,  розташоване за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Краснопільська, 6Б, на першому поверсі будівлі, балансова вартість якого на 01.07.14р. становить 7     898,15 грн. без ПДВ, що перебуває на балансі КЗ «Дніпропетровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 7», для використання під розміщення комунального закладу «Дніпропетровська станція швидкої медичної допомоги" Дніпропетровської обласної ради". Використання об'єкту оренди не за цільовим призначенням забороняється. Договір погоджено з балансоутримувачем приміщення (позивачем). Пунктом 2.2 договору передбачено, що орендар вступає у строкове платне користування об'єктом оренди з дати підписання сторонами цього договору та акту приймання-передачі об'єкта оренди. Передача об'єкта оренди в оренду здійснюється на підставі акту приймання-передачі об'єкта оренди, підписаного Балансоутримувачем, Орендодавцем та Орендарем (пункт 2.3 договору). Пунктом 3.1 договору встановлено, що розрахунок орендної плати здійснюється за Методикою розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального нерухомого майна, затвердженою міською радою.   Відповідно до п. 3.2 договору розмір річної орендної плати становить 1 гривня, без ПДВ і спрямовується Орендарем на рахунок Балансоутримувача об'єкта оренди, як бюджетної установи. Нарахування ПДВ на суму орендної плати здійснюється згідно з чинним законодавством та в повному обсязі спрямовується Орендарем на рахунок Балансоутримувача. Згідно з  п. 5.11 договору  Орендар зобов'язаний протягом 5 днів з дати укладення цього договору укласти з балансоутримувачем або з відповідними комунальними службами договір на сплату комунальних послуг (газ, електроенергія, тепло, водопостачання та водовідведення, вивезення сміття, телефон) та з Балансоутримувачем - договір на сплату експлуатаційних витрат, у т.ч. відшкодування витрат по податку на землю.              Відповідно до п. 10.1 договору він діє з 15.09.14р.до 15.09.15р. включно. (а.с.15-18) Додатковою  угодою №2 від 20.01.17р. строк дії договору подовжено до 13.09.17р. Додатковою угодою №3 від 29.03.17р. змінено орендовану площу з 21,1 м2 на 20,6 м2 та змінено назву позивача на Комунальний заклад «Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги №7». На виконання пункту 2.2 договору 15.09.14р. орендодавцем, орендарем (відповідачем) та балансоутримувачем  (позивачем) підписано акт приймання-передачі об'єкту оренди (а.с.19) Рішенням Дніпропетровської обласної ради тридцять першій сесії шостого скликання Комунальний заклад «Дніпропетровська станція швидкої медичної допомоги» Дніпропетровської обласної ради, реорганізовано шляхом приєднання до Комунального закладу «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Дніпровської обласної ради" (а.с.23) Позивач зазначає, що у зв'язку з відсутністю технічної можливості для встановлення окремих приладів обліку спожитих Орендарем комунальних послуг (теплопостачання, водопостачання та водовідведення, електропостачання, вивіз твердих побутових відходів), він брав на себе всі витрати, пов'язані з експлуатацією будівлі по вул. Краснопільська, 6 Б, у якій знаходяться здане в оренду відповідачеві приміщення. У 2017 році позивачем укладено договори на теплопостачання, водопостачання та водовідведення, електропостачання, яке здійснюється через приєднану мережу та вивіз твердих побутових відходів, зокрема, з ПАТ «ДТЕК Дніпрообленерго» - на постачання електричної енергії від 31.01.17р. №02555-00, терміном дії з 01.01.17р. по 31.12.17р.; з КП «Дніпропетровські міські теплові мережі» - про постачання пари та гарячої води від 01.02.17р. № 070135 з додатковою угодою;  з КП «Дніпроводоканал» ДМР - про надання послуг з централізованого питного водопостачання та водовідведення від 19.01.17р. № 11782 з додатками та додатковими угодами; з ТОВ «Аура Логістик» - про надання послуг з вивезення та знешкодження побутових відходів від 25.01.17р. № 49/17, терміном дії з 01.10.17р. по 31.12.17р., з додатковою угодою; з Товариством з додатковою відповідальністю «Дніпрокомунтранс» - про надання послуг з вивезення та захоронення побутових відходів від 03.04.17р. №4060, терміном дії з 01.04.17р. по 31.12.17р., з додатковою угодою. Позивач наполягає, що своєчасно отримував та оплачував надані послуги, на підтвердження чого надав рахунки та акти - приймання передачі комунальних послуг у період з серпня  2017р. по грудень  2017р.. За твердженням позивача, відповідач відмовився укласти з балансоутримувачем договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю,  чим порушив п. 5.11. договору оренди. Як вбачається з матеріалів справи, позивач неодноразово направляв відповідачеві вимоги укласти договір про відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю. Відповідач листом  від 26.06.17р.  повертав зазначений договір з відмовою його підписати (а.с.121). Позивач звертався до відповідача з претензіями №601 від 30.03.18р. (отримана відповідачем 04.04.18р.) та №840 від 25.05.18р. (отримана Відповідачем 27.04.18р.), у яких просив компенсувати витрати на комунальні та експлуатаційні послуги. Зазначені претензії залишені Відповідачем без відповіді. За даними позивача, відповідач протягом терміну дії договору оренди споживав послуги з теплопостачання, водопостачання та водовідведення, електропостачання, вивезення і знешкодження побутових відходів та вивезення і захоронення побутових відходів, однак витрати з оплати наданих послуг позивачеві не відшкодував, внаслідок чого у Відповідача виник борг за надані послуги у період з серпня 2017 року  по  грудень 2017р. у сумі  3   561, 40  грн. У зв'язку  з несплатою  вищезазначеної заборгованості, позивач був змушений звернутися до суду. На час винесення рішення у справі, відповідач доказів сплати заборгованості не надав, а позовні вимоги визнав у повному обсязі. Відносини, що виникли між сторонами у справі на підставі договору, є господарськими зобов'язаннями, тому, згідно зі ст. 4, 173-175 і ч. 1 ст. 193 ГК України, до цих відносин мають застосовуватися відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей передбачених Господарським кодексом України. Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини. Згідно зі  12, 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» житлово-комунальні послуги поділяються за: 1) функціональним призначенням;  2) порядком затвердження цін/тарифів. Залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на: 1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газопостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо);                         2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо); 3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо);    4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо). Примірні переліки житлово-комунальних послуг та їх склад залежно від функціонального призначення визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» балансоутримувач - це власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом: виконавець - це суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору; виробник - суб'єкт господарювання, який виробляє або створює житлово-комунальні послуги; споживач - фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу. Статтею 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлено, що учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є: власник, споживач, виконавець, виробник. Виробник послуг може бути їх виконавцем. Особливими учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є балансоутримувач та управитель, які залежно від цивільно-правових угод можуть бути споживачем, виконавцем або виробником. Згідно зі ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», споживач комунальних послуг зобов'язаний укласти договір та оплачувати спожиті комунальні послуги. Пунктом 5 ч. 3 ст. 20 Закону «Про житлово-комунальні послуги» передбачено обов'язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом. Відповідно до ст. 525, 526 ЦК України  одностороння  відмова  від  зобов'язання    не  допускається,  якщо  інше  не   встановлено договором або законом.  Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов  договору  та  вимог  цього  Кодексу,  інших актів цивільного законодавства,  а за відсутності таких умов та вимог -  відповідно до   звичаїв   ділового  обороту  або  інших  вимог,  що  звичайно ставляться. Господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки.  У сфері господарювання застосовуються такі види господарських санкцій: відшкодування збитків; штрафні санкції; оперативно-господарські санкції (ч.1,2 ст.217 ГК України). Згідно зі ст. 224 ГК України Учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні інтереси якого порушено.  Під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною. Відповідно до ст. 74, 77  ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Обставини, які  відповідно  до  законодавства  повинні бути  підтверджені  певними  засобами  доказування,   не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Згідно  ч.1. ст. 191 ГПК України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. Відповідач не надав суду доказів відсутності боргу чи контррозрахунку стягуваної суми, доводи позивача не спростував, а позовні вимоги визнав. За даними позивача, не спростованими відповідачем, останній не виконав умови, покладені на нього п. 5.11 договору щодо укладення з балансоутримувачем або з відповідними комунальними службами договір на сплату комунальних послуг (газ, електроенергія, тепло, водопостачання та водовідведення, вивезення сміття, телефон) та з балансоутримувачем - договір на сплату експлуатаційних витрат.   Матеріалами справи (відповідними договорами, актами, рахунками, актами звірки) підтверджується, що  позивач протягом терміну дії договору  (у 2017р.)  споживав послуги з  теплопостачання, електропостачання, водопостачання та водовідведення, вивозу сміття. Відповідно до актів-рахунків, актів звірки взаєморозрахунків з постачальниками та надавачами послуг позивач не має боргів за наведені послуги за спірний період.   Оскільки відповідач не уклав договір з балансоутримувачем або з відповідними комунальними службами, витрати позивача за надані послуги за період з  серпня по грудень 2017р.  не компенсував, позивач розрахував  збитки, завдані відповідачем внаслідок несплати комунальних та експлуатаційних послуг, пропорційно займаній (орендованій) площі, зокрема: за теплопостачання – 1   161, 96  грн.;     електропостачання – 1867, 82  грн.;   водопостачання та водовідведення – 327, 10  грн., експлуатаційні послуги – 186, 72 грн.  та вивіз сміття - 17,80 грн., а всього  3   561, 40 грн. (а.с.6). Враховуючи вищезазначене , позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 178, 233, 238, 240, 241, 247-252 ГПК України,  господарський суд , - ВИРІШИВ: 1. Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі. 2. Стягнути з  відповідача - Комунального закладу «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Дніпропетровської  обласної ради» (  49000, м. Дніпро, площа Соборна, 14; код ЄДРПОУ 26136949) на користь позивача -  Комунального закладу «Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 7» (  49033, м. Дніпро, вул. Краснопільська, 6-Б ; код ЄДРПОУ  37899888): 3   561, 40  грн. – збитків та   1   762,00 грн. – витрат на сплату судового збору. Видати відповідний наказ після набрання рішенням чинності. Відповідно до ч. 4 ст. 240 Господарського процесуального кодексу України рішення складено та підписано без його проголошення 03.09.2018 р. Відповідно до вимог ст. 241 ГПК України   рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Згідно до вимог ст. 256 ГПК України  апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів  з дня його проголошення . Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення  суду , зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення . Відповідно до  вимог ст. 257 ГПК України  апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції .        Суддя                                                                                                 Васильєв О.Ю.

Дата ухвалення рішення03.09.2018
Оприлюднено05.09.2018
Номер документу76182716
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/2931/18

Судовий наказ від 21.09.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

Рішення від 03.09.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

Ухвала від 16.07.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

Ухвала від 03.07.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні