ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 серпня 2018 року (о 09 год. 10 хв.) Справа № 808/2452/18 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Батрак І.В.
за участю секретаря судового засідання Лялько Ю.В.
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Головного управління ДФС у Запорізькій області
до Приватного підприємства «Корунд»
про стягнення податкового боргу
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДФС у Запорізькій області (далі – ГУ ДФС у Запорізькій області, позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Приватного підприємства «Корунд» (далі – ПП «Корунд», відповідач), в якому просить стягнути податковий борг у розмірі 32803,43 грн., у тому числі з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у сумі 3717,90 грн., з орендної плати за землю у сумі 29085,53 грн.
Позовні вимоги обґрунтовує Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі – ПК України) та зазначає, що згідно облікової картки платника у відповідача наявна заборгованість, яка виникла в результаті несплати у встановлені законодавством строки узгоджених сум податкових зобов'язань з орендної плати за землю та з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, самостійно визначених платником податків шляхом подання відповідних податкових декларацій, а також донарахованих контролюючим органом за результатом перевірок. Крім того, за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань з орендної плати за землю відповідачу нарахована пеня у загальній сумі 809,77 грн. Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, проте борг у добровільному порядку відповідачем не сплачено. На час розгляду справи у суді заборгованість відповідачем не погашена, а тому підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить позов задовольнити та стягнути з відповідача податковий борг у загальному розмірі 32803,43грн.
Ухвалою судді від 26.06.2018 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи, призначене перше судове засідання на 25 липня 2018 року. Відповідачу запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву.
Представник позивача 25.07.2018 надав до суду клопотання (вх. №23211) про долучення до матеріалів справи довідки про податковий борг відповідача.
Рекомендоване поштове відправлення, яке містило ухвалу про відкриття провадження у справі та повістку-повідомлення, надсилалось відповідачу за його місцезнаходження, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, було повернуто до суду з відповідною відміткою відділення поштового зв'язку, а відтак на підставі статей 126, 251 КАС України вважається таким, що було вручено відповідачу.
Відзив на позовну заяву на адресу суду від відповідача не надходив.
На підставі частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Таким чином, суд визнав за доцільне вирішити справу за наявними в ній матеріалами, в порядку письмового провадження.
Згідно з частиною четвертою статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.
ПП «Корунд» (код ЄДРПОУ 25476672) є юридичною особою, яка зареєстрована 10.02.1998, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
09.02.2017 відповідачем до контролюючого органу подано податкову декларацію №9014454899 з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2017рік, відповідно до якої підприємством самостійно були визначені податкові зобов'язання у розмірі 3979,01 грн. Розмір щоквартальних платежів за IV квартал у сумі 94,75 грн. відповідачем повністю не сплачений (частково сплачено у сумі 293,26 грн.), у зв'язку із чим по строку сплати на 29.01.2018 сума зобов'язання становить 701,49 грн.
Крім того, ПП «Корунд» до контролюючого органу подано податкову декларацію №29958568 від 19.02.2018 з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2018рік, відповідно до якої підприємством самостійно були визначені податкові зобов'язання у розмірі 4629,62 грн. Розмір щоквартальних платежів, зокрема, за І квартал у сумі 1157,41грн. відповідачем не сплачено.
Відповідачем до контролюючого органу подано податкову декларацію №9024483988 від 20.02.2017 з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2017рік, відповідно до якої підприємством самостійно були визначені податкові зобов'язання з орендної плати у розмірі 35380,00грн. Розмір щомісячних платежів орендної плати за період з вересня по листопад 2017 року (включно) становить 2948,33 грн. та за грудень 2017 року – 2948,37 грн., які відповідачем повністю не сплачені.
20.02.2018 відповідачем до Мелітопольської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області подано податкову декларацію №26018280 з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2018 рік, відповідно до якої підприємством самостійно були визначені податкові зобов'язання з орендної плати у розмірі 35380,00грн. Розмір щомісячних платежів з орендної плати за період з січня по березень 2018 року (включно) становить 2948,33 грн. щомісячно, які відповідачем у встановлені строки не сплачено.
Посадовою особою ГУ ДФС у Запорізькій області проведена камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності, повноти нарахування, своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності про несвоєчасну сплату, за результатами якої складено акт від 19.12.2017 №455/08-01-56-01/25476672. Під час перевірки встановлено порушення відповідачем п. 57.1 ст. 57, п. «б» пп.266.10.1 п. 266.10 ст. 266 Податкового кодексу України, а саме платником податку ПП «Корунд» несвоєчасно сплачено узгоджену суму грошового зобов'язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки: в сумі 1360,97 грн. з затримкою до 30 календарних днів, в сумі 8619,08 грн. з затримкою більш ніж 30 календарних днів; в порушення п. 57.1 ст. 57, п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України платником податку ПП «Корунд» несвоєчасно сплачено узгоджену суму грошового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності: в сумі 13220,27 грн. з затримкою до 30 календарних днів, в сумі 38835,62 грн. з затримкою більш ніж 30 календарних днів. Вказаний акт був направлений на адресу підприємства. Проте, як вбачається із наданої позивачем копії поштового конверту, кореспонденція повернулась на адресу податкового органу без вручення платнику податків.
На підставі акту перевірки та з урахуванням виявлених порушень контролюючим органом 24.01.2018 винесені податкові повідомлення-рішення:
№0009355601, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 20% з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності у розмірі 7767,13 грн.;
№0009365601, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 10% з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності у розмірі 1322,02 грн.;
№0009385601, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 20% з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у розмірі 1723,80 грн.;
№0009395601, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 10% з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у розмірі 136,10 грн.
Указані рішення 24.01.2018 було направлено на адресу відповідача. Проте, як вбачається із наданої позивачем копії поштового конверту, кореспонденція повернулась на адресу податкового органу без вручення платнику податків.
Крім того, за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань з орендної плати відповідачу нарахована пеня у сумі 808,77 грн.
Згідно із довідкою про заборгованість у ПП «Корунд» наявна заборгованість орендної плати в сумі 29085,53 грн., податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі 3717,90 грн.
Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме 16.09.2016 на адресу підприємства поштою направлена податкова вимога від 10.08.2016 №2589-17 на суму 836,37 грн. Проте, як вбачається із наданої позивачем копії поштового конверту, кореспонденція повернулась на адресу податкового органу без вручення платнику податків.
Зважаючи на несплату відповідачем у добровільному порядку узгодженого зобов'язання в установлені законодавством строки ГУ ДФС у Запорізькій області звернулась із даним адміністративним позовом до суду.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Пунктом 16.1 ст. 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
За приписами п. 49.1, 49.2 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Підпунктом 49.18.3 п. 49.18 ст. 49 ПК України встановлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
За змістом п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків (п. 56.11 ст. 56 ПК України).
За приписами п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що самостійно визначені ПП «Корунд» податкові зобов'язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, в установлені законодавством строки сплачені у повному обсязі не були та набули статусу податкового боргу.
Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган (пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України).
При цьому, згідно із п. 56.1 ст. 56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
У разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу (п.57.3 ст.57 ПК України).
Згідно із п. 58.3 ст. 58 ПК України (в редакції Закону № 1797-VIII від 21.12.2016) податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Із матеріалів справи вбачається, що податкові повідомлення-рішення, якими відповідачу визначені суми грошового зобов'язання за штрафними санкціями з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, направлялись контролюючим органом на його адресу. Указані рішення відповідачем ні у адміністративному, ні у судовому порядку оскаржені не були, а отже суми визначеного податкового зобов'язання є узгодженими, доказів протилежного відповідачем суду не надано.
Відповідно до пп. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 ПК України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу (пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України).
Так, за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань відповідачу нарахована пеня з орендної плати у сумі 808,77 грн.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку , визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. (п. 59.3 ст. 59 ПК України).
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 ПК України).
Із матеріалів справи вбачається, що 16.09.2016 на адресу підприємства поштою направлена податкова вимога від 10.08.2016 №2589-17 на суму 836,37 грн. Проте, як вбачається із наданої позивачем копії поштового конверту, кореспонденція повернулась на адресу податкового органу без вручення платнику податків. Враховуючи положення п. 58.3 ст. 58 ПК України, вказана податкова вимога вважається врученою відповідачу належним чином.
Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Суму податкового боргу відповідачем повністю погашено не було, у зв'язку із чим податкова вимога повторно не надсилалась.
За змістом пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (пп.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Отже, виникнення податкового боргу є юридичним фактом, який пов'язаний із несплатою узгодженої суми податкового зобов'язання протягом установленого строку.
Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.1 – 95.4 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
На момент розгляду справи в суді заборгованість у загальному розмірі 32803,43 грн. відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена, доказів протилежного відповідач суду не надав. Проти позову відповідач не заперечив, доводи позивача не спростував.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як встановлено ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки відповідно до приписів ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146) до Приватного підприємства «Корунд» (72312, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Кірова, буд.2, код ЄДРПОУ 25476672) про стягнення податкового боргу задовольнити.
Стягнути з рахунків Приватного підприємства «Корунд» у банках, обслуговуючих такого платника податків, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, суму податкового боргу у розмірі 32803,43 (тридцять дві тисячі двісті вісімсот три гривні 43 копійки), у тому числі:
з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі 3717,90 грн. (три тисячі сімсот сімнадцять гривень 90 копійок), р/р 31414513700013, Мелітопольське УК/Мелітополь/18010400, код отримувача 37968956, банк ГУ ДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015;
з орендної плати за землю в сумі 29085,53 грн. (двадцять дев'ять тисяч вісімдесят п'ять гривень 53 копійки), р/р 33210812700013, Мелітопольське УК/Мелітополь/18010600, код отримувача 37968956, банк ГУ ДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя І.В. Батрак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2018 |
Оприлюднено | 06.09.2018 |
Номер документу | 76184819 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні