ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
29 серпня 2018 року Справа 0440/6415/18
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Кальник В.В., розглянувши матеріали адміністративного позову Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Трубопластика Д про зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, -
ВСТАНОВИВ:
23.08.2018 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Трубопластика Д , в якому позивач просить: частково зупинити виробництво (виготовлення), реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, пов'язану із виробництвом полімерних і полімервмісних матеріалів, Товариством з обмеженою відповідальністю Трубопластика Д (місцезнаходження: вул. Ленінградська, буд. 68, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49038, код ЄДРПОУ 30669937) до повного усунення порушення.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.
При вирішенні питання про відкриття провадження у справі встановлено, що позов подано без додержання вимог, встановлених ст.ст.160, 161 КАС України.
Згідно зі ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи є передбачені нормами Кодексу адміністративного судочинства України підстави для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі.
Вивчивши подані позовні матеріали, суд приходить до висновку про те, що адміністративний позов подано з порушенням вимог, встановлених статтею 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Відповідно до ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження; спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; спорах між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень; спорах, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів; за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб'єкту законом; спорах щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму; спорах фізичних чи юридичних осіб із розпорядником публічної інформації щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у частині доступу до публічної інформації; спорах щодо вилучення або примусового відчуження майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності; спорах щодо оскарження рішень атестаційних, конкурсних, медико-соціальних експертних комісій та інших подібних органів, рішення яких є обов'язковими для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших осіб; спорах щодо формування складу державних органів, органів місцевого самоврядування, обрання, призначення, звільнення їх посадових осіб; спорах фізичних чи юридичних осіб щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності замовника у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони", за винятком спорів, пов'язаних із укладенням договору з переможцем переговорної процедури закупівлі, а також зміною, розірванням і виконанням договорів про закупівлю; спорах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів охорони державного кордону у справах про правопорушення, передбачені Законом України "Про відповідальність перевізників під час здійснення міжнародних пасажирських перевезень".
Дослідивши матеріали адміністративного позову, суд встановив наступне.
Як вбачається з позовної заяви, позивачем не додано до матеріалів позовної заяви документа про сплату судового збору.
Так, згідно частини 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно абзацу 4 статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" з 1 січня 2018 року встановлено прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 1 762 гривень.
За подання до адміністративного суду позовної заяви суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем немайнового характеру встановлюється ставка судового збору - 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб - 1 762,00 грн.
Зі змісту позовної заяви, предметом зазначеного позову є застосування заходів реагування.
Відтак, позовні вимоги є вимогами немайнового характеру, а отже судовий збір сплачується за ставкою 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб - 1 762,00 грн.
З урахуванням зазначеного вище суд зазначає, що позивачу - Державній екологічній інспекції у Дніпропетровській області необхідно сплатити судовий збір за подання даної позовної заяви у розмірі 1 762,00 грн.
Разом з позовною заявою, позивачем було подано клопотання про звільнення від сплати судового збору у справі, яке обгрунтоване наступним.
Відповідно до п.16 Положення про Інспекцію Держекоінспекція утримується за рахунок державного бюджету. В підтвердження зазначеного, заявником додано копію листа Управління державної казначейської служби України у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області від 13.11.2013 р. №04-08/2386, в якому зазначено, що Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області повністю фінансується з державного бюджету України, будь-які інші джерела доходу у заявника відсутні.
При цьому, в поданому клопотанні заявником зазначено, що для сплати судового збору Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області використовується асигнування з Держаного бюджету, передбачені кошторисом Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області на 2018 р., який затверджується відповідно до Закону України Про державний бюджет України на 2018 р. за КЕКВ 2800 Інші поточні видатки .
Так, із тексту зазначеного вище кошторису Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області на 2018 р. вбачається, що за КЕКВ 2800 Інші поточні видатки передбачено коштів на 2018 року у сумі 140000 грн. Однак, кошти на момент подання даної позовної заяви відсутні, що, як зазначає заявник, унеможливлює сплату судового збору при поданні даної позовної заяви до суду.
З урахуванням вищезазначеного, та з посиланням на на ч.1 ст.133 КАС України та ч.1 ст.8 ЗУ "Про судовий збір", якими визначено, що суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
З урахуванням зазначеного вище, заявник просить звільнити Державну екологічну інспекцію у Дніпропетровській області від сплати судового збору при поданні позовної заяви до суду.
Суд вирішуючи зазначене клопотання по суті, керуючись ст.ст. 55, 64, 124 Конституції України виходить з наступного.
Відповідно до ст. 8 КАС України, усі учасники адміністративного процесу є рівними перед законом і судом.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Враховуючи зазначене, суд не вбачає правових підстав для задоволення поданого позивачем клопотання і, як наслідок, надання переваг будь-якій особі при зверненні Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до адміністративного суду, порушуючи при цьому ст.ст. 8, 9, 161 КАС України.
При цьому, суд зазначає, що позивач - Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області, не відноситься до жодної із категорій осіб, перелічених в ч.1 ст.5 ЗУ "Про судовий збір".
Відповідно до ч.1 ст.133 КАС України, зменшення розміру належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк є правом, а не обов`язком суду.
На підставі зазначеного вище, суд прийшов до висновку щодо необґрунтованості та безпідставності заявленого клопотання Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області про звільнення від сплати судового збору при поданні останньою позовної заяви до Товариства з обмеженою відповідальністю Трубопластика Д про застосування заходів реагування, а отже відмовляє в його задоволенні.
За приписами ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160,161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Вказані недоліки позовної заяви мають бути усунені шляхом надання до суду доказів сплати судового збору у розмірі - 1 762,00 грн.
За таких обставин позовна заява підлягає залишенню без руху.
Керуючись статтями 133, 160, 161, 161, 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області про звільнення від сплати судового збору - відмовити.
Адміністративний позов - залишити без руху.
Надати позивачу термін - п'ять робочих днів з дня отримання копії цієї ухвали, для усунення недоліків позовної заяви, шляхом надання суду доказів сплати судового збору у встановленому законом порядку і розмірі.
Повідомити позивача про необхідність виправити зазначені недоліки у визначений термін.
Роз'яснити позивачу, що в разі невиконання вимог ст. 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно до цієї ухвали, позовна заява буде визнана неподаною та повернута позивачу.
Ухвала набирає законної сили згідно зі ст. 256 КАС України.
Суддя В.В. Кальник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2018 |
Оприлюднено | 04.09.2018 |
Номер документу | 76185276 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні