Рішення
від 23.04.2018 по справі 804/8220/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 квітня 2018 року Справа № 804/8220/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіБарановського Р. А. за участі секретаря судового засіданняКлочек Д.Я. за участі: представника позивача представника відповідача Усика О.А. Лейченко І.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу №804/8220/17 за позовом Приватного підприємства "ОНКОР" до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

06.12.2017р. Приватне підприємство "ОНКОР" (далі - ПП ОНКОР , підприємство, позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області, у якому позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову №336/4.1-3/932 від 04.12.2017р. про накладення штрафу на Приватне підприємство "ОНКОР" у розмірі 864 000, 00 грн.

Справі за даним адміністративним позовом присвоєно єдиний унікальний номер судової справи - 804/8220/17.

Ухвалою суду від 08.12.2017р. відкрито провадження в адміністративній справі №804/8220/17 в порядку, визначеному нормами Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, яка була чинною до 15.12.2017р.).

Відповідно п.10 ч. 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону № 2147-VIII від 03.10.2017 року) - справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Ухвалою від 26.12.2017р. суд ухвалив здійснювати розгляд адміністративної справи №804/8220/17 в порядку загального позовного провадження та призначив підготовче засідання по справі на 24.01.2018р. о 10:00 год.

19.01.2018р. до суду надійшов від Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області відзив на адміністративний позов.

У судовому засіданні від 24.01.2018р. судом встановлено, що позивачем не отримано направлений засобами поштового зв'язку примірник відзиву на адміністративний позов, у зв'язку з чим суд оголосив перерву у підготовчому засіданні до 12.02.2018р. о 09:30 год.

У судовому засідання від 12.02.2018р. суд ухвалив закінчити підготовче провадження та перейти до розгляду справи по суті та відкласти розгляд справи до 26.02.2018р. о 14:00 год.

В ході судового засідання, яке відбулось 26.02.2018р. представник позивача зазначив, що ПП ОНКОР виграло тендер на охорону, у зв'язку з чим з метою повного та всебічного розгляду, а також встановлення усіх обставин справи суд зобов'язав представника позивача надати до суду результати тендеру, примірник договору, на підставі якого ПП ОНКОР надає охоронні послуги та документ, на підставі якого ПП ОНКОР має право здійснювати охоронну діяльність, у зв'язку з чим суд оголосив перерву по справі до 12.03.2018р. о 10:00 год.

12.03.2018р. згідно наявної у матеріалах справи довідки №75 від 13.04.2018р. суддя Барановський Р.А. перебував у відпустці, у зв'язку з чим судове засідання призначене на 12.03.2018р. не відбулось.

Наступне судове засідання по справі №804/8220/17 призначено на 23.04.2018р. о 10:00 год.

Представник позивача, що прибув у судове засідання від 24.04.2018р., позов підтримала та надав пояснення, аналогічні доводам, викладеним у позовній заяві.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувана постанов про накладення на ПП ОНКОР штрафу є протиправною та підлягає скасуванню. Так, представник позивача зазначив, що у період з 13.11.2017р. по 14.11.2017р. відповідачем було проведено перевірку ПП ОНКОР , за результатами якої складено акт перевірки №336/4.1-3 від 14.11.2017р. та прийнято постанову про накладення штрафу №336/4.1-3/932 від 04.12.2017р. у розмірі 864 000, 00 грн. Представник позивача зазначив, що ПП ОНКОР були укладені із ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 цивільно-правові договори, а саме: договори про надання послуг зі складання первинних документів та заповнення книг обліку доходів, складання та подання звітності та охорони об'єкта нерухомості. Представник позивача зауважив, що дані договори відповідач помилково вважає такими, що за своєю правовою природою є трудовими, зважаючи також на відсутність у даних договорах посилань, що вони є трудовими або регулюються нормами трудового законодавства. З огляду на викладене, позивач вважає, що висновки, зроблені за результатами перевірки та викладені у акті №336/4.1-3 є незаконними, а оскаржувана постанова прийнята із порушенням законодавства, не відповідає закону та порушує права і законні інтереси позивача, покладаючи на нього неправомірні та надмірні зобов'язання зі сплати штрафу, у зв'язку з чим оскаржувана постанова є протиправною та підлягає скасуванню.

Представник відповідача, що прибула у судове засідання від 24.04.2018р., проти задоволення позову заперечувала, надавши обгрунтування аналогічні доводам, викладеним у відзиві на адміністративний позов.

Позиція відповідача аргументована тим, що проведеною Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області перевіркою ПП ОНКОР встановлено порушення позивачем вимог ч.3 ст.24 Кодексу законів про працю України, а саме: позивачем фактично було допущено ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 до роботи без укладення із зазначеними особами трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та без повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. У зв'язку з чим, відповідач вважає, оскаржувану постанову про накладення штрафу №336/4.1-3/932 від 04.12.2017р. у розмірі 864 000, 00 грн. правомірною, тому підстави для її скасування, на думку відповідача, відсутні.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, виходячи із системного аналізу положень чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства та матеріалів справи, дійшов висновку, що позов задоволенню не підлягає, мотивуючи це наступним.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ПП ОНКОР (код ЄДРПОУ 24988358) зареєстровано як суб'єкта підприємницької діяльності - юридичну особу Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради від 27.06.2002р. згідно Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №769888.

Згідно із відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності ПП ОНКОР (за КВЕД) є:

80.10 Діяльність приватних охоронних служб.

80.30 Проведення розслідувань.

46.46 Оптова торгівля фармацевтичними товарами.

43.21 Електромонтажні роботи.

43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування.

43.29 Інші будівельно-монтажні роботи.

Підприємство має Ліцензію на надання послуг з охорони власності та громадян серії АВ №581968, яка видана 28.04.2011р. Міністерством внутрішніх справ України згідно рішення про видачу ліцензії за №132 від 11.04.2011р. Строк дії ліцензії з 14.01.2011р.

З огляду на отримання від Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області листа за вих. №30489/05/30 від 30.10.2017р. на підставі наказу Про призначення інспекційного відвідування №459-І від 10.11.2017р. та направлення на проведення інспекційного відвідування №316 від 13.11.2017р. фахівцем Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області у період з 13.11.2017р. по 14.11.2017р. здійснено перевірку додержання суб'єктами господарювання (ПП ОНКОР ) законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування, за результатами якої відповідачем складено акт №336/4.1-3 від 14.11.2017р., у якому зафіксовано порушення позивачем вимог ч.3 ст. 24 Кодексу законів про працю України з огляду на таке.

Так, під час перевірки було встановлено, що протягом 2017 року ПП ОНКОР було укладено із дев'ятьома працівниками цивільно-правові договори за ознаками трудових договорів, зокрема:

1) 01 січня 2017року було укладено цивільно - правовий договір б/н між ПП ОНКОР в особі директора ОСОБА_14, який діє на підставі Статуту, та ліцензії МВС України АВ №581968 від 14.01.2011 з однієї сторони, в подальшому Замовник та фізичною особою ОСОБА_5, в подальшому Виконавець , з іншої сторони, у якому зазначено:

- відповідно до п.1.1 розділу 1 Предмет цивільно - правового договору Виконавець зобов'язується надати Замовнику послуги зі складання первинних документів, заповнення книги обліку доходів, складання та подання звітності, також з охорони об'єкта розташованого за адресою: Дніпропетровська обл., смт. Губиниха, вул. Центральна, 127, в обсязі і на умовах передбачених даним договором, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити дані послуги.

- відповідно до п.1.2 Виконавець організовує процес надання послуг у зручній для себе час, по узгодженню з Замовником.

- згідно з п.1.3 факт надання відповідних послуг збоку Виконавця буде засвідчуватися Актом прийому наданих послуг.

- відповідно до п.2.1. розділу 2 Обов'язки Виконавця по цивільно -правовому договору в обов'язки Виконавця входить проведення контрспостереження з виконанням спеціальних технічних засобів відео контролю та фіксації за особами, які проявляють інтерес до об'єкту і до майна, яке знаходиться на ньому. Надання послуг, щодо контролю за цілісністю об'єкта та недоторканістю майна, що знаходиться на його території. Проведення ретельного огляду усіх приміщень об'єкта з метою виявлення і випровадження сторонніх осіб.

- відповідно до п.2.2 Виконавець зобов'язаний не допускати несанкціонованого перебування сторонніх осіб на об'єкті.

- згідно з п.2.3 Виконавець несе повну матеріальну відповідальністю до тих товарно - матеріальних цінностей які знаходяться на об'єкті.

- згідно з п.2.4 Виконавець має відповідати вимогам: п. 65 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року №939 ДСК; ст.11,14 Закону України №4616-УІвід 22.03.2012р.

- відповідно до п.4.1 розділу 4 Ціна та порядок оплати послуг винагорода за надані послуги по цивільно - правовому договору складає 14 400,00 грн. за весь період договору, та є поетапною:

1 етап: Орієнтована вартість фактично наданих послуг за один місяць вказується в Акті наданих послуг.

2 етап: Остаточний розрахунок за надані послуги після закінчення строку договору.

- відповідно до п.6.1 розділу 6 Строк дії цивільно - правового договору строк надання послуг з 01 січня по 31 липня 2Щ7 року, по розрахункам до повного розрахунку.

Згідно з Додатковою угодою від 01.08.2017р. до цивільно-правового договору від 01.01.2017р., строк надання послуг продовжено до по 31 грудня 2017 року, сума договору збільшена до 32 000,00 грн.

До перевірки позивачем були надані наступні акти прийому-передачі наданих послуг:

-від 05 лютого 2017 року на суму 1600,00 грн.;

-від 05 березня 2017 року на суму 800,00 грн.;

-від 05 квітня 2017 року на суму 1200,00 грн.;

-від 05 травня 2017 року на суму 1600,00 грн.;

-від 05 червня 2017року на суму 2800,00 грн.;

-від 05 липня 2017 року на суму 2200,00 грн.;

-від 05 серпня 2017 року на суму 2500,00 грн.;

-від 05 вересня 2017 року на суму 2200,00 грн.;

-від 05 жовтня 2017 року на суму 2200,00 грн.

2) 01 січня 2017року було укладено цивільно - правовий договір б/н між ПП ОНКОР в особі директора ОСОБА_14, який діє на підставі Статуту, та ліцензії МВС України АВ №581968 від 14.01.2011 з однієї сторони, в подальшому Замовник та фізичною особою ОСОБА_6, в подальшому Виконавець , з іншої сторони, у якому зазначено:

- відповідно до п.1.1 розділу 1 Предмет цивільно - правового договору Виконавець зобов'язується надати Замовнику послуги з охорони об'єкта розташованого за адресою: Дніпропетровська обл., смт. Губиниха, вул. Центральна, 127, в обсязі і на умовах передбачених даним договором, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити дані послуги.

- відповідно до п.1.2 Виконавець організовує процес надання послуг у зручній для себе час, по узгодженню з Замовником.

- згідно з п.1.3 Факт надання відповідних послуг збоку Виконавця буде засвідчуватися Актом прийому наданих послуг.

- відповідно до п.2.1. розділу 2 Обов'язки Виконавця по цивільно -правовому договору в обов'язки Виконавця входить проведення контрспостереження з виконанням спеціальних технічних засобів відео контролю та фіксації за особами, які проявляють інтерес до об'єкту і до майна, яке знаходиться на ньому. Надання послуг, щодо контролю за цілісністю об'єкта та недоторканістю майна, що знаходиться на його території. Проведення ретельного огляду усіх приміщень об'єкта з метою виявлення і випровадження сторонніх осіб.

-відповідно до п.2.2 розділу 2, Виконавець зобов'язаний не допускати несанкціонованого перебування сторонніх осіб на об'єкті.

- згідно з п.2.3 Виконавець несе повну матеріальну відповідальністю до тих товарно - матеріальних цінностей які знаходяться на об'єкті.

-згідно з п.2.4 Виконавець має відповідати вимогам: п. 65 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року №939 ДСК; ст.11,14 Закону України №4616-УІвід 22.03.2012р.

-відповідно до п.4.1 розділу 4 Ціна та порядок оплати послуг винагорода за надані послуги по цивільно - правовому договору складає 25 600,00 грн. за весь період договору, та є поетапною:

1 етап: Орієнтована вартість фактично наданих послуг за один місяць вказується в Акті наданих послуг.

2 етап: Остаточний розрахунок за надані послуги після закінчення строку договору.

-відповідно до п.6.1 розділу 6 Строк дії цивільно - правового договору строк надання послуг з 01 січня по 31 серпня 2017 року, по розрахункам до повного розрахунку.

Згідно з Додатковою угодою від 01.09.2017р. до цивільно-правового договору від 01.01.2017р., строк надання послуг продовжено до по 31 грудня 2017 року, сума договору збільшена до 38 400,00 грн.

До перевірки позивачем були надані наступні акти прийому-передачі наданих послуг:

-від 05 лютого 2017 року на суму 1600,00 грн.;

-від 05 березня 2017 року на суму 1600,00 грн.;

-від 05 квітня 2017 року на суму 2000,00 грн.;

-від 05 травня 2017 року на суму 1600,00 грн.;

-від 05 червня 2017року на суму 2100,00 грн.;

-від 05 липня 2017 року на суму 2400,00 грн.;

-від 05 серпня 2017 року на суму 2100,00 грн.;

-від 05 вересня 2017 року на суму 2100,00 грн.;

-від 05 жовтня 2017 року на суму 2100,00 грн.

3) 01 лютого 2017року було укладено цивільно - правовий договір б/н між ПП ОНКОР в особі директора ОСОБА_14, який діє на підставі Статуту, та ліцензії МВС України АВ №581968 від 14.01.2011 з однієї сторони, в подальшому Замовник та фізичною особою ОСОБА_7, в подальшому Виконавець , з іншої сторони, у якому зазначено:

-відповідно до п.1.1 розділу 1 Предмет цивільно - правового договору Виконавець зобов'язується надати Замовнику послуги з охорони об'єкта розташованого за адресою: Дніпропетровська обл., смт. Губиниха, вул. Центральна, 127, в обсязі і на умовах передбачених даним договором, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити дані послуги.

-відповідно до п.1.2 Виконавець організовує процес надання послуг у зручній для себе час, по узгодженню з Замовником.

-згідно з п.1.3 Факт надання відповідних послуг збоку Виконавця буде засвідчуватися Актом прийому наданих послуг.

-відповідно до п.2.1. розділу 2 Обов'язки Виконавця по цивільно -правовому договору в обов'язки Виконавця входить проведення контрспостереження з виконанням спеціальних технічних засобів відео контролю та фіксації за особами, які проявляють інтерес до об'єкту і до майна, яке знаходиться на ньому. Надання послуг, що до контролю за цілісністю об'єкта та недоторканістю майна, що знаходиться на його території. Проведення ретельного огляду усіх приміщень об'єкта з метою виявлення і випровадження сторонніх осіб.

-відповідно до п.2.2 Виконавець зобов'язаний не допускати несанкціонованого перебування сторонніх осіб на об'єкті.

-згідно з п.2.3 Виконавець несе повну матеріальну відповідальністю до тих товарно - матеріальних цінностей які знаходяться на об'єкті.

-згідно з п.2.4 Виконавець має відповідати вимогам: п. 65 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року №939 ДСК; ст.11,14 Закону України №4616-УІвід 22.03.2012р.

-відповідно до п.4.1 розділу 4 Ціна та порядок оплати послуг винагорода за надані послуги по цивільно - правовому договору вказується в Акті наданих послуг.

-відповідно до п.6.1 розділу 6 Строк дії цивільно - правового договору строк надання послуг з 01 лютого по 31 травня 2017 року, по розрахункам до повного розрахунку.

До перевірки позивачем були надані наступні акти прийому - передачі наданих послуг:

-від 05 березня 2017 року на суму 1200,00 грн.;

-від 05 квітня 2017 року на суму 1600,00 грн.;

-від 05 травня 2017 року на суму 1200,00 грн.

4) 10 березня 2017року було укладено цивільно - правовий договір б/н між ПП ОНКОР в особі директора ОСОБА_14, який діє на підставі Статуту, та ліцензії МВС України АВ №581968 від 14.01.2011 з однієї сторони, в подальшому Замовник та фізичною особою ОСОБА_8, в подальшому Виконавець , з іншої сторони, у якому зазначено:

- відповідно до п.1.1 розділу 1 Предмет цивільно - правового договору Виконавець зобов'язується надати Замовнику послуги з охорони об'єкта розташованого за адресою: Дніпропетровська обл., смт. Губиниха, вул. Центральна, 127, в обсязі і на умовах передбачених даним договором, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити дані послуги.

-відповідно до п. 1.2 Виконавець організовує процес надання послуг у зручній для себе час, по узгодженню з Замовником.

-згідно з п.1.3 Факт надання відповідних послуг збоку Виконавця буде засвідчуватися Актом прийому наданих послуг.

-відповідно до п.2.1. розділу 2 Обов'язки Виконавця по цивільно -правовому договору в обов'язки Виконавця входить проведення контрспостереження з виконанням спеціальних технічних засобів відео контролю та фіксації за особами, які проявляють інтерес до об'єкту і до майна, яке знаходиться на ньому. Надання послуг, що до контролю за цілісністю об'єкта та недоторканістю майна, що знаходиться на його території. Проведення ретельного огляду усіх приміщень об'єкта з метою виявлення і випровадження сторонніх осіб.

-відповідно до п.2.2 Виконавець зобов'язаний не допускати несанкціонованого перебування сторонніх осіб на об'єкті.

-згідно з п.2.3 Виконавець несе повну матеріальну відповідальністю до тих товарно - матеріальних цінностей які знаходяться на об'єкті.

-згідно з п.2.4 Виконавець має відповідати вимогам: п. 65 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року №939 ДСК; ст.11,14 Закону України №4616-УІвід 22.03.2012р.

-відповідно до п.4.1 розділу 4 Ціна та порядок оплати послуг винагорода за надані послуги по цивільно - правовому договору складає 17100,00 грн. за весь період договору, та є поетапною:

1 етап: Орієнтована вартість фактично наданих послуг за один місяць вказується в Акті наданих послуг.

2 етап: Остаточний розрахунок за надані послуги після закінчення строку договору.

-відповідно до п.6.1 розділу 6 Строк дії цивільно - правового договору строк надання послуг з 10 березня по 31 серпня 2017 року, по розрахункам до повного розрахунку.

Згідно з Додатковою угодою від 01.09.2017р. до цивільно-правового договору від 10.03.2017р., строк надання послуг продовжено до по 31 грудня 2017 року, сума договору збільшена до 30 000,00 грн.

До перевірки позивачем були надані наступні акти прийому-передачі наданих послуг:

-від 05 квітня 2017 року на суму 1800,00 грн.;

-від 05 травня 2017 року на суму 2200,00 грн.;

-від 05 червня 2017року на суму 2100,00 грн.;

-від 05 липня 2017 року на суму 2600,00 грн.;

-від 05 серпня 2017 року на суму 2100,00 грн.;

-від 05 вересня 2017 року на суму 2400,00 грн.;

від 05 жовтня 2017 року на суму 2400,00 грн.

5) 10 березня 2017року було укладено цивільно - правовий договір б/н між ПП ОНКОР в особі директора ОСОБА_14, який діє на підставі Статуту, та ліцензії МВС України АВ №581968 від 14.01.2011 з однієї сторони, в подальшому Замовник та фізичною особою ОСОБА_9, в подальшому Виконавець , з іншої сторони, у якому зазначено:

- відповідно до п.1.1 розділу 1 Предмет цивільно - правового договору Виконавець зобов'язується надати Замовнику послуги з охорони об'єкта розташованого за адресою: Дніпропетровська обл., смт. Губиниха, вул. Центральна, 127, в обсязі і на умовах передбачених даним договором, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити дані послуги.

- відповідно до п.1.2 Виконавець організовує процес надання послуг у зручній для себе час, по узгодженню з Замовником.

-згідно з п. 1.3 Факт надання відповідних послуг збоку Виконавця буде засвідчуватися Актом прийому наданих послуг.

-відповідно до п. 2.1 розділу 2 Обов'язки Виконавця по цивільно -правовому договору в обов'язки Виконавця входить проведення контрспостереження з виконання спеціальних технічних засобів відео контролю та фіксації за особами, які проявляють інтерес до об'єкту і до майна, яке знаходиться на ньому. Надання послуг, що до контролю за цілісністю об'єкта та недоторканістю майна, що знаходиться на його території. Проводити ретельний огляд усіх приміщень об'єкта з метою виявлення і випровадження сторонніх осіб.

-відповідно до п.2.2 - Виконавець зобов'язаний не допускати несанкціонованого перебування сторонніх осіб на об'єкті.

- згідно з п.2.3 Виконавець несе повну матеріальну відповідальністю до тих товарно - матеріальних цінностей які знаходяться на об'єкті.

-згідно з п.2.4 Виконавець має відповідати вимогам: п. 65 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року №939 ДСК; ст.11,14 Закону України №4616-УІвід 22.03.2012р.

- відповідно до п.4.1 розділу 4 Ціна та порядок оплати послуг винагорода за надані послуги по цивільно - правовому договору складає 17100,00 грн. за весь період договору, та є поетапною:

1 етап: Орієнтована вартість фактично наданих послуг за один місяць вказується в Акті наданих послуг.

2 етап: Остаточний розрахунок за надані послуги після закінчення строку договору.

-відповідно до п.6.1 розділу 6 Строк дії цивільно - правового договору строк надання послуг з 10 березня по 31 серпня 2017 року, по розрахункам до повного розрахунку.

Згідно з Додатковою угодою від 01.09.2017р. до цивільно-правового договору від 10.03.2017р., строк надання послуг продовжено до по 31 грудня 2017 року, сума договору збільшена до 30 000,00 грн.

До перевірки позивачем були надані наступні акти прийому-передачі наданих послуг:

-від 05 квітня 2017 року на суму 1800,00 грн.;

-від 05 травня 2017 року на суму 2000,00 грн.;

-від 05 червня 2017року на суму 2200,00 грн.;

-від 05 липня 2017 року на суму 2100,00 грн.;

-від 05 серпня 2017 року на суму 2100,00 грн.;

-від 05 вересня 2017 року на суму 2100,00 грн.;

-від 05 жовтня 2017 року на суму 2100,00 грн.

6) 10 березня 2017року було укладено цивільно - правовий договір б/н між ПП ОНКОР в особі директора ОСОБА_14, який діє на підставі Статуту, та ліцензії МВС України АВ №5§1968 від 14.01.2011 з однієї сторони, в подальшому Замовник та фізичною особою ОСОБА_10, в подальшому Виконавець , з іншої сторони, згідно з яким:

- відповідно до п.1.1 розділу 1 Предмет цивільно - правового договору Виконавець зобов'язується надати Замовнику послуги з охорони об'єкта розташованого за адресою: Дніпропетровська обл., смт. Губиниха, вул. Центральна, 127, в обсязі і на умовах передбачених даним договором, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити дані послуги.

- відповідно до п.1.2 Виконавець організовує процес надання послуг у зручній для себе час, по узгодженню з Замовником.

- згідно з п.1.3 Факт надання відповідних послуг збоку Виконавця буде засвідчуватися Актом прийому наданих послуг.

- відповідно до п.2.1. розділу 2 Обов'язки Виконавця по цивільно -правовому договору в обов'язки Виконавця входить проведення контрспостереження з виконанням спеціальних технічних засобів відео контролю та фіксації за особами, які проявляють інтерес до об'єкту і до майна, яке знаходиться на ньому. Надання послуг, що до контролю за цілісністю об'єкта та недоторканістю майна, що знаходиться на його території. Проводити ретельний огляд усіх приміщень об'єкта з метою виявлення і випровадження сторонніх осіб.

-відповідно до п.2.2 Виконавець зобов'язаний не допускати несанкціонованого перебування сторонніх осіб на об'єкті.

-згідно з п.2.3 Виконавець несе повну матеріальну відповідальністю до тих товарно - матеріальних цінностей які знаходяться на об'єкті.

-згідно з п.2.4 Виконавець має відповідати вимогам: п. 65 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року №939 ДСК; ст.11,14 Закону України №4616-УІвід 22.03.2012р.

-відповідно до п.4.1 розділу 4 Ціна та порядок оплати послуг винагорода за надані послуги по цивільно - правовому договору складає 17100,00 грн. за весь період договору, та є поетапною:

1 етап: Орієнтована вартість фактично наданих послуг за один місяць вказується в Акті наданих послуг.

2 етап: Остаточний розрахунок за надані послуги після закінчення строку договору.

-відповідно до п.6.1 розділу 6 Строк дії цивільно - правового договору строк надання послуг з 10 березня по 31 серпня 2017 року, по розрахункам до повного розрахунку.

Згідно з Додатковою угодою від 01.09.2017р. до цивільно-правового договору від 10.03.2017р., строк надання послуг продовжено до по 31 грудня 2017 року, сума договору збільшена до 30 000,00 грн.

До перевірки позивачем були надані наступні акти прийому - передачі наданих послуг:

-від 05 квітня 2017 року на суму 1860,00 грн.;

-від 05 травня 2017 року на суму 1860,00 грн.;

-від 05 червня 2017року на суму 1860,00 грн.;

-від 05 липня 2017 року на суму 1860,00 грн.;

-від 05 серпня 2017 року на суму 2100,00 грн.;

-від 05 вересня 2017 року на суму 2100,00 грн.;

-від 05 жовтня 2017 року на суму 1900,00 грн.

7) 10 квітня 2017року було укладено цивільно - правовий договір б/н між ПП ОНКОР в особі директора ОСОБА_14, який діє на підставі Статуту, та ліцензії МВС України АВ №581968 від 14.01.2011 з однієї сторони, в подальшому Замовник та фізичною особою ОСОБА_11, в подальшому Виконавець , з іншої сторони, згідно з яким:

-відповідно до п.1.1 розділу 1 Предмет цивільно - правового договору Виконавець зобов'язується надати Замовнику послуги з охорони об'єкта розташованого за адресою: Дніпропетровська обл., смт. Губиниха, вул. Центральна, 127, в обсязі і на умовах передбачених даним договором, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити дані послуги.

-відповідно до п.1.2 Виконавець організовує процес надання послуг у зручній для себе час, по узгодженню з Замовником.

-згідно з п.1.3 Факт надання відповідних послуг збоку Виконавця буде засвідчуватися Актом прийому наданих послуг.

-відповідно до п.2.1. розділу 2 Обов'язки Виконавця по цивільно -правовому договору в обов'язки Виконавця входить проведення контрспостереження з виконанням спеціальних технічних засобів відео контролю та фіксації за особами, які проявляють інтерес до об'єкту і до майна, яке знаходиться на ньому. Надання послуг, що до контролю за цілісністю об'єкта та недоторканістю майна, що знаходиться на його території. Проведення ретельного огляду усіх приміщень об'єкта з метою виявлення і випровадження сторонніх осіб.

-згідно з п.2.3 Виконавець несе повну матеріальну відповідальністю до тих товарно - матеріальних цінностей які знаходяться на об'єкті.

-згідно з п.2.4 Виконавець має відповідати вимогам: п. 65 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року №939 ДСК; ст.11,14 Закону України №4616-УІвід 22.03.2012р.

-відповідно до п.4.1 розділу 4 Ціна та порядок оплати послуг винагорода за надані послуги по цивільно - правовому договору є поетапною:

1 етап: Орієнтована вартість фактично наданих послуг за один місяць вказується в Акті наданих послуг.

2 етап: Остаточний розрахунок за надані послуги після закінчення строку договору.

-відповідно до п.6.1 розділу 6 Строк дії цивільно - правового договору строк надання послуг з 04 квітня по 31 травня 2017 року, по розрахункам до повного розрахунку.

До перевірки позивачем були надані наступні акти прийому-передачі наданих послуг:

- від 05 травня 2017 року на суму 1600,00 грн.;

-від 05 червня 2017року на суму 2200,00 грн.;

8) 01 травня 2017року було укладено цивільно-правовий договір б/н між ПП ОНКОР в особі директора ОСОБА_14, який діє на підставі Статуту, та ліцензії МВС України АВ №581968 від 14.01.2011 з однієї сторони, в подальшому Замовник та фізичною особою ОСОБА_12, в подальшому Виконавець , з іншої сторони, згідно з яким:

- відповідно до п.1.1 розділу 1 Предмет цивільно - правового договору Виконавець зобов'язується надати Замовнику послуги з охорони об'єкта розташованого за адресою: Дніпропетровська обл., смт. Губиниха, вул. Центральна, 127, в обсязі і на умовах передбачених даним договором, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити дані послуги.

-відповідно до п.1.2 Виконавець організовує процес надання послуг у зручній для себе час, по узгодженню з Замовником.

-згідно з п.1.3 Факт надання відповідних послуг збоку Виконавця буде засвідчуватися Актом прийому наданих послуг.

-відповідно до п.2.1. розділу 2 Обов'язки Виконавця по цивільно -правовому договору в обов'язки Виконавця входить проведення контрспостереження з виконанням спеціальних технічних засобів відео контролю та фіксації за особами, які проявляють інтерес до об'єкту і до майна, яке знаходиться на ньому. Надання послуг, що до контролю за цілісністю об'єкта та недоторканістю майна, що знаходиться на його території. Проведення ретельного огляду усіх приміщень об'єкта з метою виявлення і випровадження сторонніх осіб.

-відповідно до п.2.2 Виконавець зобов'язаний не допускати несанкціонованого перебування сторонніх осіб на об'єкті.

-згідно з п.2.3 Виконавець несе повну матеріальну відповідальністю до тих товарно - матеріальних цінностей які знаходяться на об'єкті.

-згідно з п.2.4 Виконавець має відповідати вимогам: п. 65 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року №939 ДСК; ст. 11,14 Закону України №4616-УІ від 22.03.2012р.

-відповідно до п.4.1 розділу 4 Ціна та порядок оплати послуг винагорода за надані послуги по цивільно - правовому договору складає 12800,00 грн. за весь період договору, та є поетапною:

1 етап: Орієнтована вартість фактично наданих послуг за один місяць вказується в Акті наданих послуг.

2 етап: Остаточний розрахунок за надані послуги після закінчення строку договору.

-відповідно до п.6.1 розділу 6 Строк дії цивільно - правового договору строк надання послуг з 01 травня по 31 серпня 2017 року, по розрахункам до повного розрахунку.

Згідно з Додатковою угодою від 01.09.2017р. до цивільно-правового договору від 01.05.2017р., строк надання послуг продовжено по 31 грудня 2017 року, сума договору збільшена до 25 700,00 грн.

До перевірки позивачем були надані наступні акти прийому - передачі наданих послуг:

-від червня 2017року на суму 1600,00 грн.;

-від 05 липня 2017 року на суму 1600,00 грн.;

-від 05 серпня 2017 року на суму 2100,00 грн.;

-від 05 вересня 2017 року на суму 2100,00 грн.;

-від 05 жовтня 2017 року на суму 1900,00 грн.

9) 01 серпня 2017року було укладено цивільно-правовий договір б/н між ПП ОНКОР в особі директора ОСОБА_14, який діє на підставі Статуту, та ліцензії МВС України АВ №581968 від 14.01.2011 з однієї сторони, в подальшому Замовник та фізичною особою ОСОБА_13, в подальшому Виконавець , з іншої сторони, згідно з яким:

- відповідно до п.1.1 розділу 1 Предмет цивільно - правового договору Виконавець зобов'язується надати Замовнику послуги з охорони об'єкта розташованого за адресою: Дніпропетровська обл., смт. Губиниха, вул. Центральна, 127, в обсязі і на умовах передбачених даним договором, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити дані послуги.

- відповідно до п.1.2 Виконавець організовує процес надання послуг у зручній для себе час, по узгодженню з Замовником.

-згідно з п.1.3 Факт надання відповідних послуг збоку Виконавця буде засвідчуватися Актом прийому наданих послуг.

-відповідно до п.2.1. розділу 2 Обов'язки Виконавця по цивільно -правовому договору в обов'язки Виконавця входить проведення контрспостереження з виконанням спеціальних технічних засобів відео контролю та фіксації за особами, які проявляють інтерес до об'єкту і до майна, яке знаходиться на ньому. Надання послуг, що до контролю за цілісністю об'єкта та недоторканістю майна, що знаходиться на його території. Проведення ретельного огляду усіх приміщень об'єкта з метою виявлення і випровадження сторонніх осіб.

-відповідно до п.2.2 Виконавець зобов'язаний не допускати несанкціонованого перебування сторонніх осіб на об'єкті.

- згідно з п.2.3 Виконавець несе повну матеріальну відповідальністю до тих товарно - матеріальних цінностей які знаходяться на об'єкті.

-згідно з п.2.4 Виконавець має відповідати вимогам: п. 65 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року №939 ДСК;

ст.11,14 Закону України №4616-УІвід 22.03.2012р.

- відповідно до п.4.1 розділу 4 Ціна та порядок оплати послуг винагорода за надані послуги по цивільно - правовому договору складає 16000,00 грн. за весь період договору, та є поетапною:

1 етап: Орієнтована вартість фактично наданих послуг за один місяць вказується в Акті наданих послуг.

2 етап: Остаточний розрахунок за надані послуги після закінчення строку договору.

-Відповідно до п.6.1 розділу 6 Строк дії цивільно - правового договору строк надання послуг з 01 серпня по 31 грудня 2017 року, по розрахункам до повного розрахунку.

До перевірки позивачем були надані наступні акти прийому - передачі наданих послуг:

-від 05 вересень 2017 року на суму 2250,00 грн.;

-від 05 жовтня 2017 року на суму 2100,00 грн.

Отже, в акті за №336/4.1-3 від 14.11.2017р. зафіксовано порушення позивачем вимог ч.3 ст. 24 Кодексу законів про працю України у вигляді допущення ПП ОНКОР до роботи дев'ятьох працівників (зокрема: ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13) без укладання трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та без повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

04.12.2017р. Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області на підставі акта №336/4.1-3 від 14.11.2017р. було винесено постанову №336/4.1-3/932 про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами, згідно із якою в ході невиїзного інспектування встановлено, що на підприємстві існують випадки укладання цивільно-правових договорів, що мають ознаки трудових договорів, які повинні укладатись у відповідності до норм трудового законодавства, у зв'язку з чим відповідачем на підставі п.п. 54 п. 4 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №96 від 11.02.2015р. та абз. 2 ч. 2 ст. 265 Кодексу законів про працю України було вирішено накласти на ПП ОНКОР штраф у розмірі 864 000, 00 грн.

Не погодившись із висновками Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області та вищезазначеною постановою про накладення штрафу, ПП ОНКОР звернулось до суду із даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.

У відповідності до положень ст.21 Кодексу законів про працю України, трудовий договір - це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядку, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Цивільно-правовий договір - це угода між громадянином і організацією (підприємством тощо) на виконання першим певної роботи (а саме: договір підряду, договір доручення тощо), предметом якого є надання певного результату праці, але за цього виду договору не виникають трудові відносини, на які поширюється трудове законодавство.

Відповідно ст.626 Цивільного кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Статтею 628 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Сторони мають право укласти договір, в якому містяться елементи різних договорів (змішаний договір). До відносин сторін у змішаному договорі застосовуються у відповідних частинах положення актів цивільного законодавства про договори, елементи яких містяться у змішаному договорі, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті змішаного договору.

Основною ознакою, що відрізняє цивільно-правові відносини від трудових, є те, що трудовим законодавством регулюється процес організації трудової діяльності. За цивільно-правовим договором процес організації трудової діяльності залишається за його межами, метою договору є отримання певного матеріального результату. Виконавець, який працює за цивільно-правовим договором, на відміну від працівника, який виконує роботу відповідно до трудового договору, не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку, він сам організовує свою роботу і виконує її на власний ризик.

Тобто, предметом цивільно-правових договорів є результат праці, який підлягає вимірюванню у конкретних фізичних величинах, а не процес роботи.

Отже, за наявності ознак, притаманних саме трудовим відносинам, укладається трудовий договір, за наявності ж ознак, притаманних цивільно-правовим відносинам, укладається цивільно-правовий договір.

При цьому, неприпустимо оформляти договори цивільно-правового характеру на виконання небезпечних робіт, а також робіт, які мають постійний характер виконання.

Відповідно до ст.23 Кодексу законів про працю України, трудовий договір може бути:

- безстроковим, що укладається на невизначений строк;

-на визначений строк, встановлений за погодженням сторін;

-таким, що укладається на час виконання певної роботи.

Строковий трудовий договір укладається у випадках, коли трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи, або умов її виконання, або інтересів працівників та в інших випадках, передбачених законодавчими актами.

Враховуючи вищевикладене суд вбачає у діях керівництва ПП ОНКОР порушення вимог ст. 21, 23 Кодексу законів про працю України, зважаючи на таке.

Згідно Довідки АА №536801 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), основним видом діяльності ПП ОНКОР за КВЕД-2010 є 80.10 Діяльність приватних охоронних служб.

Відповідно до ч. 1 ст.5 Закону України Про охоронну діяльність №4616-VI від 22.03.2012р., охоронна діяльність належить до ліцензованих видів діяльності.

ПП ОНКОР має ліцензію серія АВ №581968 Міністерства внутрішніх справ України на право надання послуг з охорони власності та громадян відповідно до вимог пункту 30 частини першої ст.7 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності .

Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності за №960 від 18.11.2015р. затверджено ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження охоронної діяльності (надалі - Постанова 960).

Відповідно до пункту 17 постанови №960 персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом охоронної діяльності (входять до штату суб'єкта охоронної діяльності). Під час прийняття на роботу ліцензіат зобов'язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб'єкта охоронної діяльності.

Згідно до п. 18 Постанови №960, охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який відповідає вимогам, що встановлені пунктами 15 і 17 Ліцензійних умов, у тому числі: охоронники, охоронці повинні входити до штату суб'єкта охоронної діяльності та залежно від об'єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. № 336 "Про затвердження Випуску 1 "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників". Рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством.

Також, у п.2.4 наданих ПП ОНКОР типових цивільно-правових договорів зазначено, що Виконавець має відповідати вимогам ст. 11, 14 Закону України Про охоронну діяльність №4616-УІ від 22.03.2012р.

У ч.1 ст.11 Умови залучення громадян до охоронної діяльності Закону України Про охоронну діяльність від 22.03.2012 № 4616-VI визначено: Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом господарювання та подали документи, що вони ... .

Таким чином, всі працівники підприємства, які здійснюють охоронну діяльність (відповідно до Ліцензійних умов) повинні бути працевлаштовані з урахування норм КЗпП України, а послуги охорони на підставі договорів цивільно -правового характеру може надавати лише підприємець, який має відповідну ліцензію.

Крім того, договори цивільно-правового характеру зазвичай укладаються для виконання разових робіт, а відповідно до п.2.1. розділу 2 вищевказаних типових цивільно - правових договорів в обов'язки Виконавця входить проведення контрспостереження з виконанням спеціальних технічних засобів відео контролю та фіксації за особами, які проявляють інтерес до об'єкту і до майна, яке знаходиться на ньому. Надання послуг, що до контролю за цілісністю об'єкта та недоторканістю майна, що знаходиться на його території. Проведення ретельного огляду усіх приміщень об'єкта з метою виявлення і та внутрішньому розпорядку, встановленому Замовником, а не надавав послуги у зручний для себе час, як зазначено у п.1.2 типових цивільно - правових договорів.

Отже, з вищенаведеного слідує, що послуги охорони об'єктів за укладеними ПП ОНКОР цивільно -правовими договорами мають постійний характер виконання протягом терміну, на який укладено договір ( від 4-х місяців до одного року! при цьому, охоронець не може надати замовнику якійсь конкретний результат роботи, який підлягає вимірюванню у конкретних фізичних величинах.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, вищевказані цивільно-правові договори, які укладені між ПП ОНКОР та фізичними особами ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_15, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 мають ознаки трудових договорів.

Тобто, у даному випадку іде мова про підміну трудового договору цивільно-правовим.

Укладення договору - підряду позбавляє права найманого працівника на обов'язкові елементи нормативно-правових актів трудового законодавства, у тому числі право на одержання щорічної відпустки, і гарантій в сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування, зокрема, в разі тимчасової втрати працездатності, нещасного випадку на виробництві, на випадок безробіття тощо.

Таким чином, враховуючи специфіку наданих послуг з охорони працівниками які працюють по цивільно - правовим договорам, директором ПП ОНКОР фактично було допущено до роботи дев'ять вищевказаних працівників без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та без повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Крім того, в ході невиїзного інспектування підприємством надано штатний розклад на 2017 рік, який затверджено директором ПП ОНКОР ОСОБА_14 03.01.2017р.

Відповідно до затвердженого штатного розкладу кількість штатних одиниць на ПП ОНКОР становить 1 особу - старший охоронник - начальник об'єкта.

Також, відповідно до інформації, наданої листом Головного управління Пенсійного Фонду України в Дніпропетровській області за вих. №30489/05/30 від 30.10.2017р., відповідно до наданої ПП ОНКОР звітності середньооблікова кількість штатних працівників на підприємстві складає 1 особу.

Згідно з Довідкою АА №536801 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України керівником ПП ОНКОР значиться ОСОБА_14.

Також підтвердженням того, що ОСОБА_14 працює на посаді директора ПП ОНКОР є його підпис як директора ПП ОНКОР на вищезазначених цивільно-правових договорах та актах прийому - передачі наданих послуг.

Зазначене свідчить про не дотримання позивачем вимог ч.3 ст. 24 Кодексу законів про працю України, згідно із приписами якої - працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Абз. 2 ч. 2 ст. 265 Кодексу законів про працю України встановлено: Юридичні та фізичні особи-підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі фактичного допуску працівника ……. до роботи….. без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, та податків - у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за. кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

Таким чином, відповідачем на підставі акту №336/4.1-3 від 14.11.2017р. та у відповідності до п. 8. Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №509 від 17.07.2013р. винесено постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №336/4.1-3/932 від 04.12.2017р., якою Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області у відповідності до п.п. 54 п. 4 Положення про державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 96 від 11.02.2015р. та на підставі абз. 2 ч. 2 ст. 265 Кодексу законів про працю України накладено на ПП ОНКОР штраф у розмірі 864 000,00 грн.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, безсторонньо, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення неупереджено, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Отже, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов'язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Закріплений у ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 2ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно із статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України - суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, враховуючи специфіку роботи підприємства, а саме діяльність приватних охоронних служю та надання послуг з охорони власності та громадян , директором ПП ОНКОР фактично було допущено ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та без повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

З огляду на сукупність встановлених під час судового розгляду справи обставин, суд дійшов до висновку, що постанова №336/4.1-3/932 від 04.12.2017р. про накладення на ПП ОНКОР штрафу, винесена Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області, відповідає вимогам чинного законодавства.

За наведених обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги ПП ОНКОР є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Підстави для вирішення питання про розподілу судових витрат у відповідності до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України - у суду відсутні.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "ОНКОР" (49000, м. Дніпро, вул. Робоча, 160, код ЄДРПОУ 24988358) до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області (49107, м. Дніпро, вул. Казакова, 3, код ЄДРПОУ 39788766) про визнання протправним та скасування рішення відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складено 03 травня 2018 року.

Суддя Р.А. Барановський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2018
Оприлюднено04.09.2018
Номер документу76209163
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/8220/17

Рішення від 23.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Рішення від 23.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 08.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні