Рішення
від 23.08.2018 по справі № 806/1833/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 серпня 2018 року м. Житомир справа № 806/1833/18

категорія 12.2

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Єфіменко О.В.,

секретаря судового засідання Коваля О.В.,

за участю представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача Білого В.Л.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Державної екологічної інспекції у Житомирській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет позову, на стороні позивача: Міжрегіональне управління Нацдержслужби у Вінницькій, Житомирській та Хмельницькій областях; Житомирська обласна профспілкова організація працівників державних установ України, про визнання неправомірними дій, скасування повідомлення, -

встановив:

10.04.2018 до Житомирського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_3, в якій він просить:

- визнати неправомірними дії (бездіяльність) посадових осіб відповідача щодо непризначення на рівноцінну вакантну посаду;

- визнати неправомірним та скасувати повідомлення від 14.12.2017 Державної екологічної інспекції у Житомирській області в частині ненадання пропозиції ОСОБА_3 іншої рівноцінної посади державної служби.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що працював у системі державного екологічного контролю, а саме у Державній екологічній інспекції у Житомирській області (далі - Держекоінспекція) з 29.01.2013 до 21.02.2018, має стаж державної служби 11 років та повну вищу освіту за спеціальностями: інженер-еколог, магістр державної служби, є інвалідом 2 групи та членом профспілкової організації. З 17.03.2017 був переведений на посаду начальника відділу екологічного контролю за поводженням з відходами та небезпечними хімічними речовинами - старшого державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області. 29.01.2018 після виходу з лікарняного, спеціалістом сектору управлінням персоналом його було письмово ознайомлено у порядку ст. 43 Закону України "Про державну службу" з повідомленням про зміну істотних умов служби на посаді начальника відділу екологічного контролю за поводженням з відходами та небезпечними хімічними речовинами - старшого державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області та запропоновано не рівноцінну, а нижчу посаду - головного спеціаліста відділу державного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами - державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області від 14.12.2017. Вказане повідомлення також не містить погодження профспілкової організації Держекоінспекції. Вважає такі дії відповідача протиправними, а повідомлення неправомірним та таким, що підлягає скасуванню.

Після усунення позивачем недоліків позовної заяви, ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 22.05.2018 відкрите провадження у справі за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання та повідомленням (викликом) учасників справи на 14.06.2018 на 10:00.

11.06.2018 на адресу суду від відповідача надійшов відзив на позов (а.с. 57) у якому останній проти заявлених вимог заперечує та просить відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування заперечень посилається на те, що на виконання наказу Держекоінспекції від 10.10.2017 № 656 "Про затвердження Типової структури територіального органу Держекоінспекції", наказу Держекоінспекції від 30.11.2017 № 711 "Про внесення змін до наказу Держекоінспекції від 16.11.2015 № 121" розроблено нову структуру та штатний розпис Інспекції на 2017 рік, затверджену в.о. голови Держекоінспекції Яковлєвим І.О. 11.12.2017 та погоджено Міністром екології та природних ресурсів України Семераком О.М 11.12.2017. Структуру та штатний розпис Інспекції введено в дію наказом Інспекції від 13.12.2017 № 88-ОД.

Зазначає, що вимогами ст. 43 Закону України "Про державну службу" визначено, що про зміну істотних умов служби керівник державної служби письмово повідомляє державного службовця не пізніш як за 60 календарних днів до зміни істотних умов державної служби, крім випадків підвищення заробітної плати. У разі незгоди державного службовця на продовження проходження державної служби у зв'язку із зміною істотних умов державної служби він подає керівнику державної служби заяву про звільнення на підставі п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону України "Про державну службу заяву про переведення на іншу запропоновану йому посаду не пізніш як за 60 календарних днів з дня ознайомлення з повідомленням про зміну умов державної служби.

Пояснює, що законодавством не встановлено форму повідомлення державного службовця про зміну істотних умов служби. Тому вважати факт невключення у повідомлення будь-якої інформації, як порушення вимог законодавства у сфері державної служби, є неправомірним.

На думку представника відповідача, інші твердження, викладені у позовній заяві ОСОБА_3, є не підтвердженими та надуманими, що спростовуються матеріалами дисциплінарного провадження, проведеного Міжрегіональним управлінням Національного агентства з питань державної служби у Вінницькій, Житомирській та Хмельницькій областях, та такими, що спрямовані на підрив іміджу та ділової репутації керівництва Державної екологічної інспекції у Житомирській області.

Зазначає, що на момент звільнення громадянина ОСОБА_3 21.02.2018 не минуло 60 календарних днів з дня пропозиції посади державної служби останньому та його ознайомлення про зміну істотних умов праці. Тому, у разі порушення прав останнього, відповідно до розуміння Закону України "Про державну службу" подія настає на 60 календарний день.

14.06.2018 на адресу суду від позивача надійшла телефонограма, у якій останній просить розглядати справу без його участі (а.с. 59).

14.06.2018 у підготовчому засіданні оголошено перерву до 11.07.2018 до 10:00 для отримання додаткових доказів від представника відповідача (штатний розпис, наказ на звільнення, заяву про переведення) (а.с. 65).

02.07.2018 на адресу суду від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку з перебуванням уповноваженого представника відповідача у черговій відпустці та неможливістю направити для представництва інтересів відповідача іншого уповноваженого представника (а.с. 70).

11.07.2018 справа у судовому засіданні не розглядалась у зв'язку із перебуванням судді Єфіменко О.В. у відпустці, розгляд справи відкладено на 9.08.2018 на 14:00 (а.с. 75).

09.08.2018 на адресу суду від представника відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи на іншу дату у зв'язку із зайнятістю уповноваженого представника відповідача у іншому судовому засіданні та неможливістю направити для представництва інтересів відповідача іншого уповноваженого представника (а.с. 84).

09.08.2018 справа не розглядалась у зв'язку з неприбуттям представників сторін, розгляд справи відкладено на 23.08.2018 на 11:30 (а.с. 86).

23.08.2018 у судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав та просив задоволити їх у повному обсязі з підстав, що викладені у позовній заяві. Крім того, усно уточнив позовні вимоги у частині визнання неправомірними дій посадових осіб Держекоінспекції у Житомирській області.

23.08.2018 у судовому засіданні представник відповідача щодо заявлених вимог заперечував та просив відмовити у їх задоволенні.

Представники третіх осіб у судове засідання 23.08.2018 не з'явились про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином (а.с. 87-88).

Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає задоволенню із таких підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_3 працював у системі державного екологічного контролю, а саме у Державній екологічній інспекції у Житомирській області з 29.01.2013 до 21.02.2018, має стаж державної служби 11 років та маю повну вищу освіту за спеціальностями: інженер-еколог, магістр державної служби, є інвалідом 2 групи та членом профспілкової організації.

З 28.07.2015 до 23.02.2017 проходив службу у Національній Гвардії України та приймав участь в Антитерористичної операції (а.с. 4).

З 17.03.2017 ОСОБА_3 був переведений на посаду начальника відділу екологічного контролю за поводженням з відходами та небезпечними хімічними новинами - старшого державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області.

29.01.2018 після виходу з лікарняного спеціалістом сектору управлінням персоналом позивача було письмово ознайомлено у порядку ст. 43 Закону України "Про державну службу" з повідомленням про зміну істотних умов служби на посаді начальника відділу екологічного контролю за поводженням з відходами та небезпечними хімічними речовинами старшого державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області та запропоновано нерівноцінну, на думку позивача, а нижчу посаду головного спеціаліста відділу державного нагляду (контролю) земельних курсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами - державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області від 14.12.2017 (а.с. 39).

Позивачем підписане вказане повідомлення 29.01.2018 із запереченнями (а.с. 10).

31.01.2018 позивач звернувся до начальника Держекоінспекції у Житомирській області з вимогою, у порядку ст. 9 Закону України Про державну службу , у якій просив надати письмове підтвердження правомірності прийняття ним рішення про запропонування ОСОБА_3 посади головного спеціаліста відділу державного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами - державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області, в визначений законом термін (один день) або скасувати дане повідомлення та запропонувати рівнозначну посаду начальника відділу державного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами - старшого державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області з врахуванням професійної підготовки та професійної компетентності (а.с. 11).

01.02.2018 за № 334/01-16 Держекоінспекцією у Житомирській області була надана відповідь на вимогу позивача, у якій зазначено, що відповідно до наказу Державної екологічної інспекції у Житомирській області від 13.12.2017 № 88-ОД Про введення в дію структури та штатного розпису Державної екологічної інспекції у Житомирській області , у зв'язку з введенням з 13.12.2017 нової структури штатного розпису Державної екологічної інспекції у Житомирській області, згідно з вимогами ст. 43 Закону України Про державну службу , начальником Державної екологічної інспекції у Житомирській області 14.12.2017 винесено письмове повідомлення про зміну істотних умов державної служби, яке у зв'язку з перебуванням позивача з 13.12.2017 до 14.12.2017 на лікарняному, 14.12.2017 направлене на адресу позивача, зазначену при реєстрації (а.с. 12).

12.03.2018 за № 42/01-38-18 Міжрегіональним управлінням Нацдержслужби у Вінницькій, Житомирській та Хмельницькій областях було направлено на адресу ОСОБА_3 копію висновку за результатами службового розслідування стосовно ОСОБА_6 начальника Державної екологічної інспекції у Житомирській області від 12.03.2018, згідно з яким встановлено, що начальник Держекоінспекції у Житомирській області ОСОБА_6, всупереч вимогам п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону України від 10.12.2015 № 889-VIII Про державну службу (далі - Закон України № 889-VIII) не надав ОСОБА_3 іншої рівноцінної посади державної служби при скороченні чисельності або штату (а.с. 13-23).

Надаючи оцінку правовідносинам у даній справі, суд виходить з наступного.

Стаття 1 Кодексу законів про працю України передбачає, що на трудові відносини поширюються норми цього Закону.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 235 Кодексу законів про працю України у разі звільненні без законної підстави або незаконного переведення на іншу роботу працівник повинен бути поновлений на попередній роботі органом, який розглядає трудовий спір.

Відповідно до роз'яснень даних у п. 31 Постанови Пленуму Верховного суду України № 9 від 06.11.1992 Про практику розгляду судами трудових спорів переведення на іншу роботу допускається тільки за згодою працівника, введенням на іншу роботу вважається доручення працівникові роботи, що не відповідає спеціальності, кваліфікації чи посаді, визначеній трудовим договором.

Не вважається переведенням, що потребує згоди працівника, переміщення його на тому ж підприємстві (в установі, організації) на інше робоче місце, в інший структурний підрозділ на території підприємства в межах тієї ж місцевості, доручення роботи на іншому механізмі або агрегаті при довженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою і з тими ж істотними умовами праці. Однак і переміщення не може бути мотивним, не обумовленим інтересами виробництва.

Згідно з ч. 3 ст. 32 Кодексу законів про працю України в межах спеціальності, кваліфікації і посади, умовленої трудовим договором, зміна істотних умов праці: систем і розмірів оплати, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування повного робочого часу, суміщення професій, зміни розрядів і найменування посад та інших - допускається за умови, що це викликано організацією виробництва і праці та що про ці зміни працівник був повідомлений пізніше ніж за 2 місяці. Якщо при розгляді трудового спору буде встановлено, що зміна істотних умов трудового договору проведена не у зв'язку зі зміною в організації виробництва і праці на підприємстві, в установі, організації, то така зміна з урахуванням - конкретних обставин же бути визнана судом неправомірною з покладенням на власника або уповноважений ним орган обов'язку поновити працівникові попередні умови праці.

Відповідно до Положення про Інспекцію (далі - Положення), затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 28.09.2017 № 652 Інспекція є територіальним органом Державної екологічної інспекції України та їй підпорядковується.

Голова Житомирської облдержадміністрації координує діяльність Інспекції та сприяє їй у виконанні покладених на неї завдань. Повноваження Інспекції поширюються на територію Житомирської області.

Інспекція у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем'єр-міністра України, наказами Міністерства екології та природних ресурсів України, дорученнями Міністра екології та природних ресурсів, його заступників, наказами Держекоінспекції України, дорученнями Голови Держекоінспекції України, актами обласної державної адміністрації, обласної ради, іншими актами законодавства України, а також Положенням.

Основними завданнями Інспекції є реалізація повноважень Держекоінспекції України у межах Житомирської області.

Відповідно до п. 5 Положення Інспекцію очолює начальник, який має двох заступників, у тому числі одного першого. Начальник та заступники начальника призначаються на посади та звільняються з посад Головою Держекоінспекції відповідна до законодавства про державну службу. Начальник Інспекції за посадою є Головним державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області.

Відповідно до п. 6 Положення начальник Інспекції здійснює керівництво її діяльністю, несе персональну відповідальність за організацію та результати її діяльності.

Пунктом 9 Положення передбачено, що начальник Інспекції призначає на посади та звільняє з посад керівників структурних підрозділів, інших державних службовців та працівників Інспекції, присвоює їм ранги державних службовців, приймає рішення щодо їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності (крім своїх заступників).

Згідно з п. 13 Положення Інспекція утримується за рахунок державного бюджету. Чисельність державних службовців та працівників Інспекції затверджує Голова Держекоінспекції України в межах граничної чисельності працівників, визначеної Кабінетом Міністрів України для територіальних органів Інспекції. Структура Інспекції затверджується Головою Держекоінспекції України за погодженням із Міністром екології та природних ресурсів. Штатний розпис та кошторис Інспекції затверджується Головою Держекоінспекції України.

Інспекція утворюється, ліквідовується, реорганізовується Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра екології та природних ресурсів у порядку, передбаченому статтею 21 Закону України Про центральні органи виконавчої влади .

ОСОБА_3 наказом від 17.03.2017 № 53-ос переведений з посади начальника відділу оперативного контролю - старшого держінспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області з 17.03.2017 на посаду начальника відділу екологічного контролю за поводженням з відходами та небезпечними хімічними речовинами - старшого держінспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області, за його згодою.

Штатний розпис Інспекції на 2017 рік затверджений т.в.о. Голови Держекоінспекції України Яковлєвим І.О. 24.01.2017 (введений у дію 01.01.2017) у кількості 73 штатних одиниці, із них: державних службовців - 72 (у тому числі: категорії Б - 17, категорії В - 55); працівники, які виконують функції з обслуговування - 1 (секретар керівника відділу організаційно-аналітичного, документального, матеріально-технічного забезпечення і взаємодії з громадськістю та ЗМІ).

Структура Інспекції:

1) Керівництво - 3 шт.од.;

2) Відділ екологічного контролю за поводженням з відходами та небезпечними хімічними речовинами - 6 шт.од.;

3) Сектор екологічного контролю земельних ресурсів - 4 шт.од.;

4) Відділ екологічного контролю водних ресурсів - 6 шт.од.;

5) Сектор екологічного контролю атмосферного повітря - 4 шт.од.;

6) Відділ екологічного контролю природно-заповідного фонду, рослинного і тваринного світу - 8 шт.од;

7) Відділ екологічного та радіологічного контролю на митній території Житомирської області - 20 шт.од.;

8) Сектор оперативного контролю - 5 шт.од.;

9) Відділ інструментально-лабораторного контролю - 7 шт.од.;

10) Сектор організаційно-аналітичного, документального, матеріально-технічного забезпечення і взаємодії з громадськістю та ЗМІ - 4 шт.од.;

11) Юридичний сектор - 2 шт.од;

12) Сектор бухгалтерського обліку та фінансів - 2 шт.од.;

13) Головний спеціаліст по роботі з персоналом -1 шт.од.;

14) Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції - 1 шт.од.

Станом на 12.12.2017 в Інспекції була 1 вакантна посада завідувача сектору організаційно-аналітичного, документального, матеріально-технічного забезпечення і взаємодії з громадськістю та ЗМІ.

Наказом Держекоінспекції України від 10.10.2017 № 656 Про затвердження Типової структури територіального органу Держекоінспекції відповідно до п. 6 ст. 21 Закону України Про центральні органи виконавчої влади , п. 13 розділу III наказу Мінприроди від 11.08.2017 № 312 Про затвердження положень про територіальні органи Держекоінспекції , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.09.2017 за № 1080/30948 та з метою упорядкування структури територіальних органів Держекоінспекції України затверджена Типова структура територіального органу. В наказі також зазначено, що керівникам територіальних органів Держекоінспекції України привести структуру та штатний розпис у відповідність до Типової структури.

На виконання наказу Держекоінспекції України від 10.10.2017 № 656 Про затвердження Типової структури територіального органу Держекоінспекції , наказу Держекоінспекції України від 30.11.2017 № 711 Про введення змін до наказу Держекоінспекції України від 16.11.2015 № 121 прийнято наказ Інспекції від 13.12.2017 № 88-ОД Про введення в дію структури та штатного розпису Державної екологічної інспекції у Житомирській області .

Штатний розпис Інспекції на 2017 рік, затверджений в.о. Голови Держекоінспекції України Яковлєвим І.О. від 11.12.2017 та введений у дію 13.12.2017 у кількості 77 штатних одиниці, із них: державних службовців - 76 (в тому числі: категорії Б - 16, категорії В - 60); працівники, які виконують функції з обслуговування - 1 (секретар керівника сектору організаційно-аналітичної діяльності, документування, контролю та забезпечення діяльності).

Згідно з рекомендаціями Державної екологічної інспекції України у наказі від 10.10.2017 № 656 допускалось об'єднання структурних підрозділів, а саме:

- відділу (сектору) державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр з Відділом (сектором) державного екологічного нагляду (контролю) поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами;

- відділу (сектору) державного екологічного нагляду (контролю) водних ресурсів з Відділом (сектором) державного екологічного нагляду (контролю) атмосферного повітря;

- відділу (сектору) державного екологічного нагляду (контролю) природно-заповідного фонду, лісів та рослинного світу з Сектором державного екологічного нагляду (контролю) тваринного світу та біоресурсів;

- відділу (сектору) організаційно-аналітичної діяльності, з Відділом (сектором) документування, контролю та забезпечення діяльності.

Структура Інспекції затверджена в.о. Голови Держекоінспекції України Яковлєвим І.О. 11.12.2017, погоджена з Міністром екології та природних ресурсів України 11.12.2017 та складається з наступних структурних підрозділів, що організаційно забезпечують його основну діяльність:

1) Керівництво - 3 шт.од.;

2) Відділ державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами -11 шт.од.;

3) Відділ державного екологічного нагляду (контролю) водних ресурсів -6 шт.од.;

4) Відділ державного екологічного нагляду (контролю) атмосферного повітря - 5 шт.од.;

5) Відділ державного екологічного нагляду (контролю) природно-заповідного фонду, лісів та рослинного світу - 8 шт.од.;

6) Сектор державного екологічного нагляду (контролю) тваринного світу та біоресурсів - 5 шт.од.;

7) Відділ державного екологічного нагляду (контролю) на митній території - 20 шт.од.;

8) Відділ інструментально-лабораторного контролю - 7 шт.од.;

9) Сектор організаційно-аналітичної діяльності, документування, контролю та забезпечення діяльності - 4 шт.од.;

10) Сектор правового забезпечення - 3 шт.од.;

11) Сектор бухгалтерського обліку та фінансів - 2 шт.од.;

12) Сектор управління персоналом - 2 шт.од.;

13) Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції - 1 шт.од.

Отже, було утворено такі об'єднані структурні підрозділи: відділ державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами та сектор організаційно-аналітичної діяльності, документування, контролю та забезпечення діяльності.

До складу створеного відділу державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами (11 шт.од.) увійшли відділ екологічного контролю за поводженням з відходами та небезпечними хімічними речовинами (6 шт.од.) та сектор екологічного контролю земельних ресурсів (4 шт.од.).

Положення про відділ державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами затверджено начальником Інспекції 18.01.2018. Посадові інструкції підготовлені на всіх працівників цього відділу та затверджені начальником Інспекції 18.01.2018.

Штатний розпис Інспекції на 2018 рік, затверджений в.о. Голови Держекоінспекції України Яковлєвим І.О. від 29.01.2018 та введений у дію 01.01.2018, також у кількості 77 штатних одиниці.

З матеріалів справи видно, що відповідно до наказу Інспекції від 13.12.2017 № 88-ОД Про введення в дію структури та штатного розпису Державної екологічної інспекції у Житомирській області введені у дію з 13.12.2017 нова структура та штатний розпис Інспекції.

Враховуючи зазначені зміни, згідно з вимогами ст. 43 Закону України № 889-VIII ОСОБА_3 було повідомлено про зміну істотних умов державної служби та запропоновано зайняти посаду головного спеціаліста відділу державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами - державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області.

Оскільки 14.12.2017 ОСОБА_3 перебував на лікарняному, то повідомлення про зміну істотних умов було направлено рекомендованим листом на поштову адресу, яка була зазначена у його особовій картці.

Після закінчення встановленого строку зберігання вищезазначений лист повернувся на адресу Інспекції, тобто ОСОБА_3 зазначене повідомлення, направлене поштовим зв'язком, фактично не отримав.

29.01.2018, тобто у перший робочий день після виходу ОСОБА_3 з лікарняного, його було ознайомлено з наказом Інспекції від 13.12.2017 № 88-ОД Про введення в дію структури та штатного розпису Державної екологічної інспекції у Житомирській області та вручено примірник повідомлення про зміну істотних умов праці (копія додається). З запропонованою посадою ОСОБА_3 не погодився та 31.01.2018 надав вимогу в порядку статті 9 Закону України № 889-VIII. 01.02.2018 на зазначену вимогу ОСОБА_3, було надано відповідну інформацію (а.с. 10).

ОСОБА_3 21.02.2018 звернувся з заявою про звільнення із займаної посади з 21.02.2018 у зв'язку з переведенням для подальшої роботи до управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області (далі - управління Держгеокадастру) та надав відповідний лист з управління Держгеокадастру.

На підставі заяви ОСОБА_3 та листа з управління Держгеокадастру, видано наказ Інспекції від 21.02.2018 № 39-ОС Про звільнення ОСОБА_3 .

На момент звільнення ОСОБА_3 21.02.2018 не минуло 60 календарних днів з дня пропозиції посади державної служби останньому та його ознайомлення з повідомленням про зміну істотних умов праці.

Згідно з поясненнями начальника Інспекції ОСОБА_6 відмічено, що враховуючи те, що з 21.02.2018 ОСОБА_3 звільнено з займаної посади Інспекції, це звільнення відбулось за власною його ініціативою, тому відсутня можливість запропонувати ОСОБА_3 будь-яку, у тому числі рівнозначну посаду державної служби в Інспекції.

У поясненнях ОСОБА_7, завідувача сектору управління персоналом зазначено, що на дату відправлення повідомлення про зміну істотних умов ОСОБА_3 14.12.2017 в Інспекції було 8 вакантних посад:

- начальник відділу державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами;

- головний спеціаліст відділу державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами (2 шт.од.);

- начальник відділу державного екологічного нагляду (контролю) природно-заповідного фонду, лісів та рослинного світу;

- завідувач сектору державного екологічного нагляду (контролю) тваринного світу та біоресурсів;

- завідувач сектору організаційно-аналітичної діяльності, документування, контролю та забезпечення діяльності;

- завідувач сектору управління персоналом;

- головний спеціаліст-юрисконсульт сектору правового забезпечення.

На день отримання повідомлення про зміну істотних умов ОСОБА_3 29.01.2018 в Інспекції було 9 вакантних посад:

- начальник відділу державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами;

- головний спеціаліст відділу державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами (2 шт.од.);

- начальник відділу державного екологічного нагляду (контролю) природно-заповідного фонду, лісів та рослинного світу;

- завідувач сектору державного екологічного нагляду (контролю) тваринного світу та біоресурсів;

- завідувач сектору організаційно-аналітичної діяльності, документування, контролю та забезпечення діяльності;

- завідувач сектору управління персоналом;

- головний спеціаліст-юрисконсульт сектору правового забезпечення;

- головний спеціаліст і питань запобігання та виявлення корупції.

Наказом Інспекції від 13.12.2017 № 88-ОД Про введення в дію структури та штатного розпису Державної екологічної інспекції у Житомирській області введені в дію з 13.12.2017 нова структура та штатний розпис Інспекції.

Зі змісту зазначеного наказу видно, що зміни у структурі Інспекції були проведені з метою її упорядкування. Об'єднано відділ екологічного контролю за поводженням з відходами та небезпечними хімічними речовинами (6 шт.од.) та сектор екологічного контролю земельних ресурсів (4 шт.од.) в один відділ - відділ державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами (11 шт.од.). Отже, штатна чисельність утвореного відділу передбачає 11 посад та збільшилась на 1 посаду.

На основі результатів аналізу вищезазначених штатних розписів Інспекції затверджених т.в.о. Голови Держекоінспекції України Яковлєвим І.О. 24.01.2017 та 11.12.2017, суд дійшов висновку про те, що посада, яку обіймав ОСОБА_3 - начальника відділу екологічного контролю за поводженням з відходами та небезпечними хімічними речовинами - старшого держінспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області з 13.12.2017 фактично виключена та не передбачена новим штатним розписом. Наслідком цього, посада начальника відділу екологічного контролю за поводженням з відходами та небезпечними хімічними речовинами - старшого держінспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області підлягає скороченню.

Відповідно до статті 87 Закон України № 889-VIII однією з підстав для припинення державної служби за ініціативою суб'єкта призначення є скорочення чисельності або штату державних службовців, ліквідація державного органу, реорганізація державного органу у разі, коли відсутня можливість пропозиції іншої рівноцінної посади державної служби, а в разі відсутності такої пропозиції - іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органі.

Згідно з ч. 3 ст. 43 Закону України № 889-VIII зміна істотних умов державної служби може мати місце у випадку, якщо такі зміни стосуються посади, яку обіймає державний службовець, і після настання цих змін та надання ним відповідної згоди він буде обіймати фактично ту ж посаду, проте з відповідними змінами (зокрема, розширення або звуження кола посадових обов'язків, переміщення посади в Інший структурний підрозділ державного органу, наслідком чого, серед іншого, є зміна назви посади). Тобто, повідомлення про зміну істотних умов державної служби фактично є повідомлення працівника про заплановану зміну умов укладеного з ним трудового договору з пропозицією продовжувати роботу в нових умовах.

ОСОБА_3, начальник відділу екологічного контролю за поводженням з відходами та небезпечними хімічними речовинами - старший держінспектор з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області згідно з вимогами ст. 43 Закону України № 889-VIII був повідомлений про зміну істотних умов державної служби. У повідомленні зазначено, що йому пропонується зайняти посаду головного спеціаліста відділу державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами - державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області. У разі не згоди з проходженням державної служби у зв'язку із зміною істотних умов державної служби, він має подати заяву про звільнення на підставі п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону України № 889-VIII або заяву про переведення на запропоновану посаду (а.с. 10).

ОСОБА_3 на повідомленні здійснено напис Заперечую. Письмове заперечення буде надано додатково , особистий підпис та дата 29.01.2018.

Проте, у повідомленні ОСОБА_3 про зміну істотних умов державної служби, не зазначена причина та суть цих змін за його посадою.

У поясненні начальника Інспекції ОСОБА_6 також не зазначається причина змін істотних умов державної служби.

Начальником Інспекції ОСОБА_6 листом від 01.02.2018 № 334/01-16 на письмову вимогу ОСОБА_3 від 31.01.2018 щодо надання письмового підтвердження правомірності прийнятого рішення про запропонування йому посади головного спеціаліста відділу державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами - державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області, а не посади начальника цього ж відділу, надана відповідь не по суті, неконкретна на поставлене питання, без відповідного обґрунтування прийнятого рішення про зміну істотних умов державної служби, з констатуванням про вже винесене письмове повідомлення від 14.12.2017 та з пропозицією оскарження відповідного рішення у порядку, визначеному ст. 11 Закону України № 889-VIII.

Як вже зазначалося вище, п. 1 ст. 87 Закону України № 889-VIII передбачена можливість припинення державної служби за ініціативою суб'єкта призначення у випадку скорочення чисельності або штату державних службовців, ліквідації державного органу, реорганізації державного органу у разі, коли відсутня можливість пропозиції іншої рівноцінної посади державної служби, а в разі відсутності такої пропозиції - іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органі. Процедура вивільнення державних службовців на підставі пункту 1 частини першої цієї статті визначається законодавством про працю.

Таким чином, однією з найважливіших гарантій для державних службовців при скороченні чисельності або штату є обов'язок суб'єкта призначення працевлаштувати працівника.

ОСОБА_3 запропонована посада головного спеціаліста відділу державного екологічного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами - державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Житомирської області, що суперечить вимогам п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону України № 889-VIII в зв'язку з тим, що на день отримання ним повідомлення про зміну істотних умов - 29.01.2018 в Інспекції було 9 вакантних посад, у тому числі й рівноцінні відповідно до займаної ним посади.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку про те, що зміни у структурі Держекоінспекції у Житомирській області відбулись 13.12.2017. Вказані зміни відбулись тільки у Держекоінспекції у Житомирській області, шляхом об'єднання лише сектору екологічного контролю земельних ресурсів з відділом екологічного контролю за поводженням з відходами та небезпечними речовинами в відділ державного нагляду (контролю) земельних ресурсів та надр, поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами.

Таким чином, у порушення вимог п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону України № 889-VIII начальником Інспекції ОСОБА_6 не було запропоновано ОСОБА_3 іншої рівноцінної посади державної служби у зв'язку із зміною істотних умов державної служби.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У силу частин 1 та 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги ОСОБА_3 необхідно задовольнити.

Зважаючи на відсутність витрат у даній адміністративній справі питання про їх розподіл судом не вирішується.

Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246, 250-251 КАС України, -

вирішив:

Адміністративний позов ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) до Державної екологічної інспекції у Житомирській області (10014, м. Житомир, вул. Л.Качинського, 12-А, код ЄДРПОУ 38035679), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет позову, на стороні позивача: Міжрегіональне управління Нацдержслужби у Вінницькій, Житомирській та Хмельницькій областях (10014, м. Житомир, вул. Мала Бердичівська, 25, код ЄДРПОУ 39835936); Житомирська обласна профспілкова організація працівників державних установ України (10014, м. Житомир, вул. Кафедральна, 5а, код ЄДРПОУ 02658778), про визнання неправомірними дій, визнання неправомірним та скасування повідомлення - задовольнити.

Визнати неправомірними дії посадових осіб Державної екологічної інспекції у Житомирській області щодо непризначення на рівноцінну вакантну посаду ОСОБА_3.

Визнати неправомірним та скасувати повідомлення Державної екологічної інспекції у Житомирській області у частині ненадання пропозиції ОСОБА_3 іншої рівноцінної посади державної служби.

Рішення набирає законної сили згідно з статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне судове рішення складене 03 вересня 2018 року.

Головуючий суддя О.В. Єфіменко

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.08.2018
Оприлюднено04.09.2018
Номер документу76209634
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —№ 806/1833/18

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Рішення від 23.08.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні