Рішення
від 04.09.2018 по справі 807/655/18
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

04 вересня 2018 року м. Ужгород№ 807/655/18 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої - судді Калинич Я.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Закарпатській області до малого підприємства Смерека про стягнення податкового боргу,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної фіскальної служби у Закарпатській області (далі - ГУ ДФС у Закарпатській області) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до малого підприємства Смерека (далі - відповідач, МП Смерека ) про стягнення податкового боргу по платежам: 30 14010100 Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) , 50 18010600 Орендна плата з юридичних осіб , 85 11021000 Податок на прибуток приватних підприємств , 85 11010100 Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати , 30 11011000 Військовий збір за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках у розмірі 83189,69 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на 04.05.2018 року за відповідачем по платежам: 30 14010100 Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) , 50 18010600 Орендна плата з юридичних осіб , 85 11021000 Податок на прибуток приватних підприємств , 85 11010100 Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати , 30 11011000 Військовий збір рахується податковий борг до бюджету у розмірі 83189,69 грн. Вжиті контролюючим органом заходи стягнення податкового боргу, зокрема, надіслання податкової вимоги, не спричинили його погашення, а тому позивач просить стягнути вказану суму заборгованості з відповідача.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 05 липня 2018 року було відкрито спрощене позовне провадження в даній адміністративній справі без повідомлення (виклику) сторін.

Ухвалу про відкриття провадження в адміністративній справі відповідач отримав 12.07.2018 року, що підтверджується матеріалами справи. Відповідач пред'явлені позовні вимоги не оспорив, відзив на позов та клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін не подав, а тому суд вважає можливим розглянути справу за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону України від 03.10.2017 року № 2147-VIII, діє з 15.12.2017 року, далі - КАС України), у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного:

Судом встановлено, що відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань МП Смерека внесене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за місцезнаходженням: 90632, Закарпатська область, Рахівський район, с. Чорна Тиса, вул. Івана Франка, буд. 508 та перебуває на обліку в органах державної фіскальної служби (а.с.14-18).

Відповідачем до податкового органу самостійно було подано:

- звітну податкову декларацію з податку на додану вартість №9197195371 від 18.10.2016 (отримано податковим органом 19.10.2016 року) за вересень 2016 року (а.с.37-38) із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 7112,00 грн. Проте самостійно задекларована сума зобов'язання залишається не сплаченою в повному обсязі;

- звітну податкову декларацію з податку на додану вартість №9221386011 від 17.11.2016 року за жовтень 2016 року (а.с.41-42) із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 2413,00 грн. Проте самостійно задекларована сума зобов'язання залишається не сплаченою в повному обсязі;

- звітну податкову декларацію №9025084983 від 21.02.2017 року з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2017 рік (а.с.45) у розмірі 3601,02 грн. (помісячно з січня по листопад по 300,09 грн. та грудень - 300,03 грн.). Проте самостійно задекларована сума орендної плати за 2017 р. сплачена відповідачем частково: за період із січня по лютий в повному обсязі (600,18 грн.) та за березень частково у розмірі 28,19 грн. Залишок несплаченого боргу по даній декларації становить 2972,65 грн. за березень-грудень;

- звітну податкову декларацію №9026608849 від 20.02.2018 року з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2018 рік (а.с.48) у розмірі 2123,22 грн. (помісячно з січня по листопад по 176,94 грн. та грудень - 176,88 грн.). Проте самостійно задекларована сума орендної плати за січень-березень 2018 року у розмірі 530,82 грн. залишається не сплаченою в повному обсязі;

- звітну нову податкову декларацію з податку на прибуток підприємства №9269841754 від 09.02.2017 року за 2016 рік (а.с.51-53) із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 6888,00 грн. Проте, самостійно задекларована сума зобов'язання сплачена відповідачем частково у розмірі 36,00 грн. Залишок несплаченого боргу становить 6852,00 грн.

Згідно із п. 54.1 ст. 54 ПКУ платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно п. 56.11 ст. 56 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями, не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до п. 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Працівниками податкового органу проведено камеральну перевірку щодо дотримання встановлених законодавством граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних з податку на додану вартість. За наслідками проведеної перевірки складено акт перевірки №850/07-16-12-01/22069713 від 08.11.2017 року (а.с.54-56) та винесено податкові повідомлення-рішення:

- №0023211201 від 20.11.2017 року, яким нараховано суму штрафних санкцій у розмірі 1573,97 грн. (а.с.58);

- №0023201201 від 20.11.2017 року, яким нараховано суму штрафних санкцій у розмірі 2904,97 грн. (а.с.59);

- №0023191201 від 20.11.2017 року, яким нараховано суму штрафних санкцій у розмірі 511,50 грн. (а.с.61-62).

Працівниками податкового органу проведено планову виїзну перевірку з питань дотримання вимог правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку з доходів фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. За наслідками проведеної перевірки складено акт перевірки №1003/07-16-13-12/22069713 від 06.10.2017 року (а.с.64-78) та винесено податкові повідомлення-рішення:

- №0075781311 від 11.10.2017 року, яким нараховано суму податкового зобов'язання у розмірі 22990,52 грн., штрафних санкцій у розмірі 25277,96 грн., пені у розмірі 4487,06 грн. (а.с.81);

- №0076301311 від 19.10.2017 року, яким нараховано суму штрафних санкцій у розмірі 510,00 грн. (а.с.83);

- №0076011311 від 11.10.2017 року, яким нараховано суму податкового зобов'язання у розмірі 1946,76 грн., штрафних санкцій у розмірі 2769,63 грн., пені у розмірі 330,00 грн. (а.с.85).

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідачем не погашено вищевказану суму податкового боргу, податкові повідомлення-рішення не були оскаржені відповідачем ні в адміністративному, ні в судовому порядку. Відтак, податковий борг є узгодженим.

У відповідності до ст. 129 Податкового кодексу України, відповідачу по платежу 50 1801600 Орендна плата з юридичних осіб було проведено нарахування пені у розмірі 6,85 грн., яка залишається ним несплаченою в повному обсязі.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Статтею 16 ПКУ передбачено, що одним із обов'язків платника податків є обов'язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно пп. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 ПКУ пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

В силу пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 даного Кодексу податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

У зв'язку з несплатою узгоджених сум відповідачу на підставі п.59.1. ст. 59 Податкового кодексу України, було виставлено податкову вимогу № 1170-17/131 від 19.01.2018 року (а.с.87) про наявність податкового боргу за узгодженими податковими зобов'язаннями, яка була направлена на адресу відповідача засобами поштового зв'язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та вручено - 27.01.2018 року (а.с.87).

Відповідно до підпункту 20.1.19 пункту 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою., Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до пункту 102.1. статті 102 Податкового кодексу України, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання.

Положенням п. 95.3 ст. 95 ПКУ стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно п. 95.4 ст. 95 ПКУ контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПКУ контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 87.11 статті 87 ПК України визначено, що орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Таким чином, оскільки за відповідачем рахується заборгованість в сумі 83189,69 грн. зі сплати податкового боргу по платежам: 30 14010100 Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) , 50 18010600 Орендна плата з юридичних осіб , 85 11021000 Податок на прибуток приватних підприємств , 85 11010100 Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати , 30 11011000 Військовий збір , щодо наявності та розміру якої відповідачем не подано відзиву на позов, не надано доказів її погашення, тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення зазначеної заборгованості у вказаному розмірі підлягають до задоволення.

Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби у Закарпатській області до малого підприємства Смерека про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з малого підприємства Смерека (90632, Закарпатська область, Рахівський район, с. Чорна Тиса, вул. Івана Франка, буд. 508, код ЄДРПОУ 22069713) податковий борг по платежам: 30 14010100 Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) , 50 18010600 Орендна плата з юридичних осіб , 85 11021000 Податок на прибуток приватних підприємств , 85 11010100 Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати , 30 11011000 Військовий збір у розмірі 83189,69 (вісімдесят три тисячі сто вісімдесят дев'ять гривень шістдесят дев'ять копійок), за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках в банках.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені пп. 15.5 п. 15 Розділу VII КАС України).

СуддяЯ.М. Калинич

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2018
Оприлюднено04.09.2018
Номер документу76209670
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/655/18

Рішення від 04.09.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 05.07.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні