Рішення
від 20.07.2018 по справі 810/1132/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 липня 2018 року № 810/1132/18

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в м. Києві у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Київській області до Київської обласної філії Комунального підприємства Центр державної реєстрації , третя особа: ТОВ "Партнер Констракшин Груп", про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДФС у Київській області з позовом до реєстраційної служби Миронівського районного управління юстиції Київської області, в якому просить відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи - ТОВ Партнер Констракшин Груп .

Ухвалою суду від 13.04.2018 відкрито провадження у даній справі за правилами загального позовного провадження та призначено її до розгляду у підготовчому засіданні, замінено неналежного відповідача - реєстраційну службу Миронівського районного управління юстиції у Київській області на належного відповідача - Миронівську районну державну адміністрацію Київської області, та залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, ТОВ "Партнер Констракшин Груп".

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що позивачем у порядку інформаційної взаємодії було направлено до Миронівської районної державної адміністрації Київської області повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - ТОВ Партнер Констракшин Груп , незважаючи на що було проведено державну реєстрацію припинення даного підприємства.

Відповідачем надано суду відзив на позовну заяву, в якому він просить відмовити у задоволенні позову з тих підстав, що позивачем не надано доказів направлення реєстратору заперечень проти державної реєстрації припинення юридичної особи - ТОВ Партнер Констракшин Груп .

Ухвалою суду від 21.05.2018 замінено відповідача у справі Миронівську районну державну адміністрацію Київської області на Київську обласну філію Комунального підприємства Центр державної реєстрації .

До підготовчого засіданні 20.07.2018 представники сторін, належно повідомлені про час, дату та місце розгляду справи, не прибули.

Представник позивача звернувся до суду з письмовим клопотанням про розгляд справи за його відсутності.

Ухвалою суду від 20.07.2018 закрито підготовче провадження у даній справі та прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмово провадження.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, судом встановлено наступне.

За наслідком проведення ліквідаційної процедури 23.11.2017 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис № 13411110008000859 про припинення ТОВ Партнер Констракшин Груп .

Не погоджуючись із законністю внесення даного запису, ГУ ДФС у Київській області звернулось до суду з позовом про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи -ТОВ Партнер Констракшин Груп .

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців регулюються Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 №755-ІV (надалі - Закон № 755-ІV).

Згідно п. 12 ч. 1 ст. 1 Закон № 755-ІV визначено, що принцип мовчазної згоди у сфері державної реєстрації (далі принцип мовчазної згоди) - принцип, згідно з яким державний реєстратор набуває право на проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій без одержання від державних органів у порядку та випадках, визначених цим Законом, відповідних документів (крім судових рішень та виконавчих документів) або відомостей, за умови, що відповідні державні органи у встановлений цим Законом строк не направили до державного реєстратора такі документи або відомості.

Згідно п. 1 ч. 5 ст. 25 Закон № 755-ІV порядок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації включає проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру - не пізніше наступного робочого дня з дати настання підстави, передбаченої частиною четвертою цієї ст..

Державна реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації - не пізніше наступного робочого дня після отримання відомостей про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, зокрема, про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування (п. 2 ч. 5 ст. 25 Закону № 755-ІV).

У разі неодержання від державних органів відомостей, зазначених у цій частині, у порядку та строки, визначені цим Законом, державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті и ліквідації проводиться за принципом мовчазної згоди.

Частиною 1 ст. 104 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Відповідно до ч.ч. 1, 3, ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Частиною 3 ст. 110, ст. 111 Цивільного кодексу України визначенні загальні положення про ліквідацію юридичної особи (суб'єкта господарювання).

Частиною 3 ст. 111 Цивільного кодексу України встановлено, що під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи. При цьому, чинне законодавство не містить в собі будь-яких виключень щодо вчинення таких дій ліквідатором в досудовій процедурі ліквідації боржника.

Відповідно до п. 20.4 гл. 20 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12.11.2003 № 492, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17.12.2003 за №1172/8493, у разі припинення юридичної особи внаслідок її ліквідації для проведення ліквідаційної процедури використовується один поточний рахунок юридичної особи, що ліквідовується, визначений комісією з припинення (ліквідатором, ліквідаційною комісією тощо).

Закриття інших рахунків, які не використовуються для проведення ліквідаційної процедури, здійснюється ліквідатором (ліквідаційною комісією) на підставі заяви про закриття рахунку, підписаної особою, яка згідно з рішенням учасників юридичної особи, суду або органу, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи, призначена ліквідатором (за умови проведення ідентифікації та верифікації), та копії рішення учасників, суду або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами про ліквідацію юридичної особи, засвідченої нотаріально або органом, який прийняв таке рішення. Додатково подається картка із зразками

підписів і відбитка печатки, засвідчена нотаріально, якщо на рахунку є залишок коштів.

Поточний рахунок, який використовувався для проведення ліквідаційної процедури, закривається ліквідатором на підставі його заяви про закриття поточного рахунку.

Згідно відомостей податкового органу, у ТОВ Партнер Констракшин Груп наявні відкриті банківські рахунку.

Таким чином, головою ліквідаційної комісії не виконано норми ч. З ст. 111 Цивільного кодексу України.

Відповідно до ч. 10 ст. 111 Цивільного кодексу України до затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів. Пенсійного Фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених п. 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду, крім, якщо, зокрема, платник податку ліквідується (у тому числі до закінчення першого податкового (звітного) періоду), останнім податковим (звітним) періодом вважається період, на який припадає дата ліквідації, (п.п. 137.4.3 п. 137.4. ст. 137 ПК України).

Тобто, до моменту затвердження ліквідаційного балансу голова ліквідаційної комісії (ліквідатор) зобов'язаний скласти та подати органам доходів і зборів звітність за останній звітний період.

Частиною 11 ст. 111 Цивільного кодексу України передбачено, що після за після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання органам доходів і зборів.

Проте, в матеріалах справи відсутні відомості щодо подачі головою ліквідаційної комісії ТОВ Партнер Констракшин Груп до контролюючого органу звітності з податку на прибуток та ліквідаційного балансу.

Відповідно до ч. 7 ст. 111 Цивільного кодексу України для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

Статтею 78 ПК України визначено порядок проведення документальних позапланових перевірок.

Так, відповідно до підпункту 78.1.7 даної статті документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Посадовими особами податкового органу проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Партнер Констракшин Груп з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2014 по 13.10.2017, за результатами якої складено Акт від 24.10.2017 № 822/10-36-14-11/39420477 (а.с. 35 - 46).

На підставі висновків Акту перевірки контролюючим органом прийняті податкові повідомлення-рішення, а саме: з податок на додану вартість форми Р від 28.11.2017 №0043361411 на суму 11 476 936 грн., з податок на прибуток форми Р від 28.11.2017 №0043371411 на суму 577 555 грн., та з податку податок на прибуток форми П від 28.11.2017 №0043351411 на суму 933 701 грн.

Згідно п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення. крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Таким чином, в ІКП ТОВ Партнер Констракшин Груп заборгованість почала обліковуватись, починаючи з 19.02.2018, за наступними платежами:

податок на прибуток приватних підприємств, код платежу 11021000, всього у сумі

791 249,91 грн., у т.ч. пеня - 213 694,91 грн.;

податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), код платежу 14010100, всього у сумі 1 213 9221,47 грн., у т.ч. пеня - 679 377,61 грн.

Проте, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис від 23.11.2017 за №13411110008000859 про припинення ТОВ Партнер Констракшин Груп .

Згідно п. 3.1 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300, Повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) за формою № 27-ОПП направляється державному реєстратору органом державної податкової служби у разі наявності заперечень щодо проведення державної реєстрації припинення, зокрема, у строки, встановлені розділом XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого пунктом 1 цього наказу, якщо не сплив двомісячний строк з дати публікації повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

Відповідно до зазначеного Порядку контролюючим органом до державного реєстратора Миронівської районної державної адміністрації Київської області направлено повідомлення за формою № 27-ОПП від 25.10.2017 за №1710362700075 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ Партнер Констракшин Груп (а.с. 12).

Вказане повідомлення за формою № 27-ОПП отримано Миронівською районною державною адміністрацією Київської області в електронній формі через інформаційно- телекомунікаційні засоби 25.10.2017 за № 1710362700075, що підтверджується наявною в матеріалах справи фотокопією листа Миронівської районної державної адміністрації Київської області від 12.07.2018 № 59/06/22-2000.

З викладеного слідує, що державний реєстратор, отримавши зазначене повідомлення контролюючого органу, не мав права проводити державну реєстрацію припинення ТОВ Партнер Констракшин Груп .

У відповідності до п. 11 ст. 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підставою для відмови у державній реєстрації є подання документів для державної реєстрації припинення юридичної особи щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Також суд зазначає, що пп. 2 п. 2 наказу Міністерства юстиції України та Міністерства фінансів України Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України від 18.03.2016 № 759/5/371, який зареєстрований Міністерством юстиції України 25.03.2016 за № 446/28576, передбачено, що до запровадження обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо подання запитів державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань і передачі до Реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів, про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, про узгодження плану реорганізації юридичної особи такі відомості передаються Державною фіскальною службою України до Реєстру з урахуванням технічних можливостей Реєстру та інформаційних систем Державної фіскальної служби України, а саме: про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів - шляхом надсилання повідомлень про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-ОПП.

Отже, за умови направлення податковим органом заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП припинення юридичної особи можливе лише після направлення податковим органом повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-ОПП.

Проте, в матеріалах справи відсутні докази надсилання реєстратору відповідного повідомлення за формою № 28-ОПП.

Абзацом 11 п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань передбачено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також, що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.

Таким чином, належним способом захисту, у даному випадку, є постановлення судом рішення саме про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ Партнер Констракшин Груп .

Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Всупереч наведеним вимогам відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду достатніх беззаперечних доказів на обґрунтування обставин, якими мотивовано відзив на позовну заяву, і не доведено правомірності оскаржуваного запису.

Таким чином, заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає, що згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Проте, позивачем не надано суду доказів судових витрат пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74 - 78, 90, 143, 242 - 246, 250, 255 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю Партнер Констракшин Груп (ідентифікаційний код 39420477), вчинену 23.11.2017, запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 13411110008000859.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лапій С.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2018
Оприлюднено04.09.2018
Номер документу76209785
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1132/18

Ухвала від 20.07.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Рішення від 20.07.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 13.04.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 16.03.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні