ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 вересня 2018 р. м. Чернівці Справа № 824/737/18-а
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Григораш В.О., розглянувши матеріали адміністративного позову Головного управління ДФС у Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 39392513, вул. Героїв Майдану, 200-А, м.Чернівці, Чернівецька область, 58013) до Приватного підприємства "Чай і булочки" (код ЄДРПОУ 32257093, вул. Котляревського, 5, м. Чернівці, Чернівецька область, 58002) про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
03.08.2018 року до Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Чернівецькій області (позивач) до Приватного підприємства "Чай і булочки" (відповідач) з такими позовними вимогами:
стягнути з банківських рахунків Приватного підприємства "Чай і булочки" в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 301089,29 грн до Державного бюджету.
Позов мотивовано тим, що за відповідачем обліковий податковий борг в сумі 301089,29 грн за платежем податок на додану вартість, який виник внаслідок несплачених грошових зобов'язань, визначених контролюючим органом за результатами камеральних перевірок.
Так, за ненадання податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2017 року та січень 2018 року податковим повідомленням-рішенням від 21.03.2018 року №0027245401 до відповідача застосовано штрафну санкцію у сумі 340,00 грн.
За заниження податкових зобов'язань з ПДВ за грудень 2017 року, податковим повідомленням-рішенням від 22.03.2018 року №0029805401 відповідачу збільшено грошове зобов'язання за платежем по податку на додану вартість на суму 298657,59 грн.
Пеня у сумі 2091,70 грн нарахована за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов'язання відповідно до пп. 129.1.1. п. 129.1. ст. 129 ПК України.
З огляду на викладене позивач звернувся до суду з даним позовом про стягнення з банківських рахунків відповідача в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 301089,29 грн до Державного бюджету.
Від відповідача, у строк встановлений судом, на адресу суду не надходило відзиву проти позову.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 06.08.2018 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Копію ухвали про відкриття спрощеного провадження від 06.08.2018 року надіслано позивачу за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань супровідним листом №824/737/18-а/3079/2018 від 07.08.2018 року, проте 15.08.2018 року конверт повернувся на адресу суду з поштовою відміткою - "не значиться".
Відповідно до частин восьмої та одинадцятої ст. 126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
Розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Таким чином, ухвала про відкриття спрощеного провадження від 06.08.2018 року вважається врученою позивачу 15.08.2018 року.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Зважаючи на відсутність клопотання будь-якої зі сторін про інше, суд вважає за можливе продовжити розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі, виходячи з наступного.
Судом встановлено такі обставини у справі та відповідні їм правовідносини.
Приватне підприємство "Чай і булочки" зареєстроване, як юридична особа за адресою: вул. Котляревського, 5, м. Чернівці, Чернівецька область та взяте на облік в органах ДФС з 01.01.2018 року (а.с. 10).
12.03.2018 року головним державним-ревізором інспектором відділу адміністрування ПДВ та камеральних перевірок податкової звітності Чернівецького управління ГУ ДФС у Чернівецькій області проведено камеральну перевірку Приватного підприємства "Чай і булочки" з питань неподання податкової звітності з податку на додану вартість за грудень 2017 року та січень 2018 року.
За результатами камеральної перевірки складено Акт №1033/24-12-54-01/32257093 від 12.03.2018 року висновками якого встановлено порушення відповідачем п.п. 49.18.1 п.п. 49.18. ст. 49 та п. 203.1. ст. 203 ПК України в частині неподання декларації з податку на додану вартість за грудень 2017 року (граничний термін подання - 22.01.2018 року) за січень 2018 року (граничний термін подання - 20.02.2018 року) (а.с. 22-23).
На підставі Акта перевірки №1033/24-12-54-01/32257093 від 12.03.2018 року, Головним управлінням ДФС у Чернівецькій області прийнято податкове повідомлення-рішення форми "ПС" №0027245401 від 21.03.2018 року, яким застосовано до відповідача штрафні (фінансові) санкції у сумі 340,00 грн.
Також, 13.03.2018 року головним державним-ревізором інспектором відділу адміністрування ПДВ та камеральних перевірок податкової звітності Чернівецького управління ГУ ДФС у Чернівецькій області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих Приватним підприємством "Чай і булочки" у податковій звітності з податку на додану вартість за грудень 2017 року.
За результатами камеральної перевірки складено Акт №1085/24-13-54-01/32257093 від 13.03.2018 року висновками якого встановлено порушення відповідачем п.п. 54.3.2. п. 54.3. ст. 54 ПК України - занижено податкові зобов'язання з податку на додану вартість на 233906,00 грн (а.с. 26-28).
На підставі Акта перевірки №1085/24-13-54-01/32257093 від 13.03.2018 року, Головним управлінням ДФС у Чернівецькій області прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0029805401 від 22.03.2018 року, яким збільшено відповідачу суму грошового зобов'язання за платежем по податку на додану вартість в сумі 298657,59 грн, в тому числі податкове зобов'язання - 233906,00 грн, штрафні (фінансові санкції) - 58476,5 грн, пеня - 6275,09 грн (а.с. 29).
Податковим органом було направлено відповідачу податкову вимогу форми "Ю" №5917-54 від 23.04.2018 року про сплату боргу на загальну суму 301089,29 грн.
Вищевказані акти перевірок, податкові повідомлення-рішення, податкова вимога надіслані на адресу відповідача, проте поштові відправлення повернулись відправнику з відміткою пошти "за зазначеною адресою не проживає" (а.с. 13-21).
Крім того, заборгованість відповідача підтверджується розрахунком заборгованості та обліковою карткою платника податку відповідно до яких станом на 30.07.2018 року за відповідачем обліковується податкова заборгованість на загальну суму 301089,29 грн (а.с. 9, 12).
Оскільки відповідач в добровільному порядку суму податкового боргу не сплатив, Головне управління ДФС у Чернівецькій області звернулось до суду з даним позовом.
До вказаних спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.
Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 року №2755-17 (далі - ПК України).
Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Статтею 8 ПК України визначено, що в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов'язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом. До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних, міських рад та рад об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах їх повноважень і є обов'язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.
Згідно п.п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Підпунктом 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.п.16.1.4. п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Пункт 31.1 ст. 31 ПК України визначає, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Згідно з п. 49.2. ст. 49 ПК України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Відповідно до пп. 49.18.1. п. 49.18.1. ст. 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до п.п. 54.3.2. п. 54.3. ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Відповідно до п. 129.1. ст. 129 ПК України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Відповідно до п.п. 131.1., п.п. 131.2. ст. 131 ПК України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків. При погашенні суми податкового боргу (його частини) кошти, що сплачує такий платник податків, у першу чергу зараховуються в рахунок податкового зобов'язання. У разі повного погашення суми податкового боргу кошти, що сплачує такий платник податків, в наступну чергу зараховуються у рахунок погашення штрафів, в останню чергу зараховуються в рахунок пені.
Пунктом 59.1 статті 59 ПК України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Як встановлено з матеріалів справи, на виконання п. 59.1. ст. 59 ПК України Головним управлінням ДФС в Чернівецькій області на адресу відповідача було направлено податкову вимогу форми "Ю" №5917-54 від 23.04.2018 року на суму 301089,29 грн.
На момент утворення заборгованості зазначена податкова вимога не була відкликана, відтак, податкове зобов'язання є узгодженим. Згідно інтегрованої картки платника податків за відповідачем рахується узгоджене, проте не сплачене податкове зобов'язання на суму 301089,29 грн.
Згідно з п. 95.1. ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.3. ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 87.1. ст. 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
З матеріалів справи вбачається, що податкове повідомлення-рішення направлялось на адресу відповідача, що підтверджується матеріалами справи.
Таким чином, судом встановлено, що за відповідачем рахується заборгованість по податку на додану вартість на загальну суму 301089,29 грн.
Станом на день розгляду даної справи в суді вказана заборгованість в добровільному порядку відповідачем не погашена, а тому наявні підстави для її стягнення за рішенням суду.
Згідно із п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 ст. 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З огляду на наведене, враховуючи ненадання відповідачем доказів відсутності або погашення ним заборгованості, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають обставинам справи і наявним матеріалам, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню.
Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень пов`язаних з залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи відсутність витрат позивача - суб`єкта владних повноважень пов`язаних з залученням свідків та проведенням експертиз, то суд не вирішує питання про їх стягнення з відповідача.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України,
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути кошти з банківських рахунків Приватного підприємства "Чай і булочки" (код ЄДРПОУ 32257093, вул. Котляревського, 5, м. Чернівці, Чернівецька область, 58002) в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 301089 (триста одна тисяча вісімдесят дев'ять) грн 29 коп. до Державного бюджету.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Повне найменування сторін по справі:
Позивач - Головне управління ДФС у Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 39392513, вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, Чернівецька область, 58013).
Відповідач - Приватне підприємство "Чай і булочки" (код ЄДРПОУ 32257093, вул. Котляревського, 5, м. Чернівці, Чернівецька область, 58002).
Суддя В.О. Григораш
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2018 |
Оприлюднено | 07.09.2018 |
Номер документу | 76235190 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні