Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 серпня 2018 р. № 2040/5765/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді - Заічко О.В.
при секретареві судового засідання - Мараєвій О.В.,
розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Заступника керівника Лозівської місцевої прокуратури Харківської області ОСОБА_1 до Олексіївської сільської ради Близнюківського району Харківської області про зобов'язання вчинити певні дії-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд: зобов'язати Олексіївську сільську раду Близнюківського району Харківської області вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячих та спортивних майданчиків, розташованих на території Олексіївської сільської ради Близнюківського району Харківської області, а саме: дитячого майданчику, розташованого в с. Олексіївка Близнюківського району Харківської області; спортивного майданчику, розташованого в с. Олексіївка Близнюківського району Харківської області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вищевказаних об'єктів благоустрою відповідно до положень Закону України Про благоустрій населених пунктів від 06.09.2015 № 2807- IV та Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 550 від 29.10.2012.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що на території Олексіївської сільської ради Близнюківського району Харківської області знаходяться дитячі та спортивні майданчики, плани паспортизації та технічної інвентаризації яких не розроблялись та не затверджувались, чим створено загрозу порушення інтересів держави в сфері охорони дитинства.
Відповідач не заперечував проти позову, просив розглядати справи без участі представника.
Представник позивача через канцелярію суду надав пояснення, що відповідачем було вчинено дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячих та спортивних майданчиків, розташованих на території Олексіївської сільської ради Близнюківського району Харківської області, а саме: дитячого майданчику, розташованого в с. Олексіївка Близнюківського району Харківської області; спортивного майданчику, розташованого в с. Олексіївка Близнюківського району Харківської області, проте, дотепер не вирішено належним чином питання про проведення інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, розташованого в с. Олексіївка Близнюківського району Харківської області; спортивного майданчику, розташованого в с. Олексіївка Близнюківського району Харківської області відповідно до положень Закону України "Про благоустрій населених пунктів" від 06.09.2015 № 2807-IV та Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 550 від 29.10.2012.
Суд, на підставі ст. 205 КАС України, вважає можливим розглянути справу у письмовому провадженні. Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ч. 4 ст. 229 КАС України.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд встановив наступне.
Під час судового розгляду встановлено, що на території с. Олексіївка Близнюківського району Харківської області по вул. Миру знаходяться: дитячий майданчик (балансоутримувач - відділ освіти, молоді та спорту Близнюківської районної державної адміністрації ); спортивний майданчик, (балансоутримувач - Олексіївська сільська рада).
Відповідно до інформації Олексіївської сільської ради Близнюківського району №02-24/157 від 12.04.2018 протягом останніх трьох років плани технічної інвентаризації та паспортизації дитячих та спортивних майданчиків не розроблялись та не затверджувались; щорічно проводиться випробування та перевірка на надійність встановлення та кріплення ігрового обладнання. (а.с.15)
Лозівською місцевою прокуратурою Харківської області під час вивчення стану законності з питань дотримання законодавства України щодо благоустрою с. Олексіївське Близнюківського району Харківської області виявлені такі порушення, а саме: непроведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, розташованого по вул. Миру, на території Олексіївського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Олексіївської сільської ради (балансоутримувач - відділ освіти, молоді та спорту Близнюківської районної державної адміністрації ); спортивного майданчику, розташованого по вул. Миру (балансоутримувач - Олексіївська сільська рада).
У зв'язку із вказаними порушеннями заступник керівника Лозівської місцевої прокуратури Харківської області звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.23 Закону України Про прокуратуру представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді інтересів громадянина (громадянина України, іноземця або особи без громадянства) у випадках, якщо така особа не спроможна самостійно захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження через недосягнення повноліття, недієздатність або обмежену дієздатність, а законні представники або органи, яким законом надано право захищати права, свободи та інтереси такої особи, не здійснюють або неналежним чином здійснюють її захист. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті. Право подання позову керівником, першим заступником керівника або заступником керівника місцевої прокуратури в адміністративному судочинстві передбачено ст.24 Закону України Про прокуратуру .
Підпунктом 7 пункту а частини 1 статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні повноваження), зокрема: організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.
Статтею 1 Закону України Про благоустрій населених пунктів визначено, що благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
До об'єктів благоустрою населених пунктів належать:1) території загального користування: а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; б) пам'ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти; г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; ґ) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування; 2) прибудинкові території; 3) території будівель та споруд інженерного захисту територій; 4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору (ч.1 ст.13 ЗУ Про благоустрій населених пунктів).
За правилами п.5 ч.2 ст.18 зазначеного Закону підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані: проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
Елементами (частинами) об'єктів благоустрою є: 1) покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм і стандартів; 2) зелені насадження (у тому числі снігозахисні та протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об'єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях; 3) будівлі та споруди системи збирання і вивезення відходів; 4) засоби та обладнання зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами; 5) технічні засоби регулювання дорожнього руху; 6) будівлі та споруди системи інженерного захисту території; 7) комплекси та об'єкти монументального мистецтва, декоративні фонтани і басейни, штучні паркові водоспади; 8) обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків; 9) малі архітектурні форми; 10) інші елементи благоустрою, визначені нормативно-правовими актами (ч.1 ст.21 ЗУ Про благоустрій населених пунктів).
Згідно ч.1 ст.20 ЗУ Про благоустрій населених пунктів організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.
До повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: 1) затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; 2) затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; 3) створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); 4) визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою (ч.1 ст.10 ЗУ Про благоустрій населених пунктів ).
Відповідно до 2.1.10. Розділу 2 Правил благоустрою території села Олексіївка, села Микільське, села Григорівка, села Васюкове, затверджених рішенням ІV сесії VІ скликання Олексіївської сільської ради Близнюківського району Харківської області від 16.02.2011 № 48-VІ елементами благоустрою є: 1) покриття площ, вулиць, тротуарів, проїздів, алей, тротуарів, пішохідних доріжок; 2) зелені насадження (дерева, газони, квітники), у тому числі снігозахисні протиерозійні, уздовж вулиць і доріг, у парках, на алеях, інших об'єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях; 3) будинки та споруди, їх фасади; 4) будівлі та споруди системи збирання і вивезення відходів; 5) спортивні споруди; 6) обладнання місць для зупинки маршрутних транспортних засобів; 7) обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків дозвілля та відпочинку; а також інші (а.с.25-39).
За пунктом 1.3 Розділу 1 вказаних Правил організацію благоустрою села Олексіївка, села Микільське, села Григорівка, села Васюкове забезпечують виконавчі органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов'язковому порядку по всій території села Олексіївка, села Микільське, села Григорівка, села Васюкове.
Порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації визначений Інструкцією з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженою Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом № 550 від 29.10.2012 (далі - Інструкція).
Згідно п.1.2 зазначена Інструкція визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку, парків - пам'яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, історичних, національних, меморіальних та інших), рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, пам'яток культурної та історичної спадщини, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць, доріг, провулків, узвозів, проїздів, пішохідних та велосипедних доріжок, пляжів, кладовищ, інших територій загального користування; прибудинкових територій; територій будівель та споруд інженерного захисту територій; територій підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територій на умовах договору, а також інших об'єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об'єкти).
Пунктом 1.3 зазначеної інструкції визначено, що паспортизація об'єктів благоустрою - складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.
Технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно (п.1.4 Інструкції).
Технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Позапланова технічна інвентаризація проводиться у разі: введення в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта благоустрою; закінчення ремонту об'єкта благоустрою; зміни власника (балансоутримувача) об'єкта благоустрою; протиправного знищення чи пошкодження об'єкта благоустрою; надзвичайної ситуації техногенного або природного характеру на об'єкті благоустрою; прийняття рішення про її проведення власником (балансоутримувачем) об'єкта благоустрою (п.1.5 Інструкції).
Відповідно до п.1.6 Інструкції на підставі матеріалів технічної інвентаризації об'єктів благоустрою на кожний об'єкт благоустрою складається інвентаризаційна справа згідно з додатком 1 до цієї Інструкції. Склад інвентаризаційної справи визначається відповідно до опису інвентаризаційної справи, наведеного в додатку 2 до цієї Інструкції.
При проведенні робіт з технічної інвентаризації об'єктів благоустрою виконавцем обов'язкова участь представника замовника, у присутності якого проводиться обстеження, що фіксується на абрисі (в ескізі), складеному згідно з додатком 3 до цієї Інструкції (п.2.1 Інструкції).
На основі проведеної інвентаризації об'єкта благоустрою складається його технічний паспорт за зразком, наведеним у додатку 5 до цієї Інструкції (далі - технічний паспорт), який затверджується власником (балансоутримувачем) цього об'єкта благоустрою та підписується представником виконавця.
Показники технічного паспорта заповнюються після виконання всіх графічних і обчислювальних робіт (п.3.1 Інструкції).
Всупереч вказаним нормам Олексіївської сільської ради Близнюківського району не проводилась технічна інвентаризація та паспортизація елементів благоустрою: дитячий майданчик, розташований по вул. Миру, на території Олексіївського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Олексіївської сільської ради; спортивний майданчик, розташований по вул. Миру.
Така бездіяльність Олексіївської сільської ради Близнюківського району ставить під загрозу закріплені ст.ст.3, 27 Конституції України права дітей та життя, охорону здоров'я, порушує вимоги Закону України Про благоустрій населених пунктів , Закону України Про місцеве самоврядування .
Судом встановлено, що після подання позову у справі відповідачем були здійснені заходи з проведення технічної інвентаризації та паспортизації вказаних майданчиків. Згідно рішення виконавчого комітету № 16 від 25.07.2018 року Олексіївської сільської ради Близнюківського району Харківської області "Про забезпечення безпечної експлуатації дитячого ігрового та спортивного майданчиків, розташованих на території Олексіївської сільської ради" створено Комісію з питань обстеження технічного стану елементів обладнання дитячого ігрового та спортивного майданчиків, доручено проведення їх обстеження та складання документації з технічної інвентаризації та паспортизації вказаних об'єктів. (ар.с. 68-69)
Додатком №2 до рішення виконавчого комітету № 16 від 25.07.2018 року Олексіївської сільської ради Близнюківського району Харківської області затверджено план проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячого ігрового та спортивного майданчиків, розташованих на території Олексіївської сільської ради. (ар.с.71)
На підставі викладеного суд доходить до висновку про фактичне виконання відповідачем позовних вимог в частині вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячих та спортивних майданчиків, розташованих на території Олексіївської сільської ради Близнюківського району Харківської області, а саме: дитячого майданчику, розташованого в с. Олексіївка Близнюківського району Харківської області; спортивного майданчику, розташованого в с. Олексіївка Близнюківського району Харківської області.
Відповідачем надані паспорт спортивного майданчику від 26.07.2018 року та паспорт дитячого ігрового майданчику від 26.07.2018 року, а також документи щодо обстеження технічного стану майданчиків (а.с. 76-77), проте надані документи не відповідають вимогам Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженої Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом № 550 від 29.10.2012, а саме: відсутні докази складання інвентаризаційної справи, абрису (ескізу) об'єкту благоустрою, відсутній перелік елементів благоустрою, надані паспорти не відповідають за формою та змістом зразку технічного паспорту, наведеному у додатку 5 до Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів.
З огляду на викладене суд не вважає надані документи доказом проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячого та спортивного майданчиків, питання щодо проведення таких робіт не вирішено.
Відповідно до ст.6 Закону України Про охорону дитинства держава гарантує дитині право на охорону здоров'я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров'я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.
Порушення інтересів держави у сфері охорони дитинства в даному випадку є бездіяльність Олексіївської сільської ради Близнюківського району Харківської області в частині відсутності підприємства, установи, організації, уповноважених на проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою (їх частин), що призводить до загрози порушення прав та інтересів дітей.
Частиною 2 статті 31 Конвенції про права дитини, прийнятою Резолюцією 44/45 Генеральної Асамблеї ООН від 20.11.1989, яка набула чинності 02.09.1990 та ратифікована Постановою Верховної Ради України № 789ХІІ (78912) від 27.09.1991 передбачено, що держави-учасниці поважають і заохочують право дитини на всебічну участь у культурному і творчому житті та сприяють наданню їй відповідних і рівних можливостей для культурної і творчої діяльності, дозвілля і відпочинку.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи викладене суд приходить до висновку про часткове задоволення позову шляхом зобов'язання відповідача вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, розташованого в с. Олексіївка Близнюківського району Харківської області; спортивного майданчику, розташованого в с. Олексіївка Близнюківського району Харківської області відповідно до положень Закону України "Про благоустрій населених пунктів" від 06.09.2015 № 2807-IV та Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 550 від 29.10.2012.
Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов заступника керівника Лозівської місцевої прокуратури Харківської області ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) до Олексіївської сільської ради Близнюківського району Харківської області (вул. Миру, 34, сел. Олексіївка Близнюківського району Харківської області, 64845) про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Зобов'язати Олексіївської сільської ради Близнюківського району Харківської області вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, розташованого в с. Олексіївка Близнюківського району Харківської області; спортивного майданчику, розташованого в с. Олексіївка Близнюківського району Харківської області відповідно до положень Закону України "Про благоустрій населених пунктів" від 06.09.2015 № 2807-IV та Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 550 від 29.10.2012.
У задоволенні іншої частини позову - відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи, як передбачено п.15 Перехідних положень КАС України; після початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи - безпосередньо до Харківського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Повний текст рішення складено 05 вересня 2018 року.
Суддя Заічко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2018 |
Оприлюднено | 06.09.2018 |
Номер документу | 76237567 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Заічко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні