ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 вересня 2018 року справа №805/1838/18-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді: Гайдара А.В., суддів Гаврищук Т.Г., Сіваченка І.В., секретар судового засідання Святодух О.Б., за участю представника позивача Кладієвої Г.А., представника відповідача Груєнка С.Л., розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 15 травня 2018 року (повний текст складено 21 травня 2018 року в м. Слов'янськ Донецької області) у справі № 805/1838/18-а (суддя в 1 інстанції - Кониченко О.М.) за позовом Комунального закладу Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти до Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення від 19 січня 2018 року № 0004504311,-
В С Т А Н О В И В:
Комунальний заклад Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти (далі - позивач, Центр) звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Донецькій області (далі - відповідач) про скасування рішення від 19 січня 2018 року № 0004504311 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 30088 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що Головним управлінням Державної фіскальної служби у Донецькій області було прийнято рішення від 19 січня 2018 року № 0004504311 про застосування до комунального закладу Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, в якому визначено суму штрафу у розмірі 8186,05 грн. за період з 21.11.2013 року до 19.02.2015 року ( 10% до 01.01.2015), у розмірі 18703,17 грн. за період з 21.01.2015 року до 25.01.2017 (20% з 01.01.2015) та суму нарахованої пені у розмірі 3198,78 грн. за прострочення строку сплати недоїмки.
Позивач вважає, що вказане рішення не є таким, що ґрунтується на приписах чинного законодавства.
Зазначав, що зі змісту спірного рішення вбачається, що підставою для застосування штрафних санкцій у розмірі 30088 грн. відповідач вказує несвоєчасну сплату Центром єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Зобов'язання щодо оплати соціального внеску стосовно якого відповідачем прийнято оскаржуване рішення, у Центра виникло з 10.07.2014 року по 28.11.2014 року. Списання коштів з рахунку Центра за цими платежами відбулось 28 листопада 2014 року (за липень 2014р., серпень 2014р., вересень 2014р., жовтень 2014р. та листопад 2014 року) та 19 грудня 2014 року (за грудень 2014р.) та на 01 січня 2015 року кредиторської заборгованості по заробітній платі не було.
З моменту свого створення та до грудня 2014 року Центр знаходився за адресою: 83050, м. Донецьк, вул. Щорса, буд. 30.
Під час знаходження у місті Донецьку розрахунково-касове обслуговування Центра, відповідно до чинного законодавства здійснювалось Управлінням Державної казначейської служби України у м. Донецьку Донецької області (розташованого за адресою: 83050, м. Донецьк, Ворошиловський р-н, вул. Артема, 98).
Починаючи з квітня 2014 року місто Донецьк знаходиться у зоні проведення антитерористичної операції, розпочатої відповідно до Указу Президента України від 14.04.2014 № 405/2014 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України .
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.10.2014 № 1053-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція м. Донецьк віднесено до міст на території яких здійснювалась антитерористична операція.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 595 Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей та розпорядження голови обласної державної адміністрації від 08.12.2014 № 757 та зміни до Статуту, Центр 12 грудня 2014 року було переміщено до міста Дружківка Донецької області.
Під час перебування на території, яка тимчасово не контролюється владою України Центр з об'єктивних причин не мав можливості своєчасно виконати зобов'язання щодо сплати єдиного соціального внеску. Платіжні документи на сплату єдиного внеску були надані на виконання до Управління Державної казначейської служби України у Донецькій області, але Центр не мав можливості встановити факт перерахування платежів по сплаті єдиного соціального внеску.
Сертифікатом Донецької торгово - промислової палати про форс - мажорні обставини від 08.11.2017 № 717/12.1-17-03 засвідчено факт настання обставин непереборної сили з 10.07.2014, що унеможливлювали виконання Центром законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов'язкових платежів.
Відповідно до приписів ч. 4 ст. 11 Закону України від 02.09.2014 року №1669-VI Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , в редакції, що діяла на момент виникнення у Центру вищезгаданих зобов'язань щодо сплати єдиного внеску, передбачено внесення змін до Закону України від 08.07.2010 № 2462-VІ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , а саме розділ VIII Прикінцеві та перехідні положення доповнено пунктом 9-3 такого змісту: Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.
Відповідальність, штрафні санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.
Просив суд скасувати рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області від 19 січня 2018 року № 0004504311 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 30088 грн.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 15 травня 2018 року у справі № 805/1838/18-а позовні вимоги було задоволено частково, внаслідок чого: скасовано рішення Головного управління ДФС у Донецькій області (87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130 Таганрозької Дивізії, буд. 114, ЄДРПОУ 39406028 ) від 19 січня 2018 року № 0004504311 про застосування до Комунального закладу Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти (84206, Донецька область, м. Дружківка, вул. Паризької комуни, 56, ЄДРПОУ 38844604) штрафних санкцій у розмірі 8186,05 грн. за період з 21.11.2013 року по 19.02.2015 року, у розмірі 18703,17 грн. за період з 21.01.2015 року по 25.01.207 рік та пені у розмірі 3198,76 грн; в інший частині позову відмовлено; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130 Таганрозької Дивізії, буд. 114, ЄДРПОУ 39406028 ) на користь Комунального закладу Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти (84206, Донецька область, м. Дружківка, вул. Паризької комуни, 56 ЄДРПОУ 38844604) судовий збір у розмірі 1760 (одна тисяча сімсот шістдесят) гривень.
Не погодившись з таким рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій зазначає, що рішення місцевого суду є необґрунтованим, винесеним з порушенням норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим підлягає скасуванню, та просив скасувати рішення суду першої інстанції і ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.
В обгрунтування апеляційної скарги відповідач зазначив, що позивача взято на облік до ДПІ у м. Дружківці з 15.12.2014 року, у зв'язку з перереєстрацією з Маріупольської ОДПІ Північне відділення.
Згідно з даними ІС Податковий блок по коду бюджетної класифікації 71010000 єдиний внесок нарахований роботодавцями на суми заробітної плати, винагороди за договорами ЦПХ, допомоги по тимчасової непрацездатності протягом періоду з 21.07.2014 по 21.09.2015 за Комунальним закладом Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти значилася заборгованість зі сплати ЄСВ, яка відображена в КОР 2014 та КОР 2015 та на початок 2016, 2017 та 2018 років.
Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені Законом № 2464, є недоїмкою (пункт 7 частини 1 статті 1 Закону № 2464) та стягується з нарахуванням пені і застосуванням штрафів (частина 3 статті 25 Закону № 2464).
Зауважив, що перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася АТО, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.10.2014 № 1053-р (далі розпорядження № 1053) діяв з 30.10.2014 до 04.11.2014, дію якого призупинено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 1079-р (далі - розпорядження № 1079).
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1275-р затверджений остаточний Перелік та визнані такими, що втратили чинність, деякі розпорядження Кабінету Міністрів України, зокрема розпорядження № 1053 та № 1079.
Водночас, Законом України від 24 грудня 2015 року № 911-VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України внесено зміни до Закону № 1669, зокрема виключено підпункт 8 пункту 4 статті 11 Закону № 1669, в якому скасовано норму, зазначену в пункті 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464, щодо звільнення від виконання обов'язків, передбачених частиною другою статті 6 Закону № 2464, платників єдиного внеску, які перебувають на обліку у контролюючих органах, розташованих на території населених пунктів, де проводилася АТО.
Отже, відповідач звертає увагу на те, що з 01.01.2016 законодавством про єдиний внесок не передбачено особливих умов щодо виконання зобов'язань платниками єдиного внеску, які перебувають або перебували на обліку у контролюючих органах, розташованих на території населених пунктів, де проводилася АТО.
В судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити, проти чого заперечувала представник позивача.
Відповідно до вимог частини 1 статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
Комунальний заклад Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти (далі за текстом - Центр) зареєстрований як юридична особа, включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за кодом 38844604, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в Державному казначействі України та діє на підставі Статуту, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації від 19 червня 2013 року № 347.
З 22.07.2013 позивач перебуває на обліку, як платник єдиного соціального внеску, а з 15.12.2014 року перебуває на податковому обліку ДПІ у м. Дружківці.
Центр є навчально-методичним закладом системи освіти, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що знаходиться в управлінні обласної ради. Центр створений на підставі рішення Донецької обласної ради від 28 лютого 2013 року № 6/19-482 Про створення комунальних закладів .
Управління Центром в межах повноважень, визначених рішенням обласної ради від 04 березня 1999 року № 23/5-116 Про делегування повноважень Донецької обласної ради Донецькій обласній державній адміністрації щодо управління майном області та про затвердження переліку об'єктів спільної власності, що знаходяться в управлінні обласної ради (зі змінами), здійснює облдержадміністрація.
Координацію та контроль за діяльністю Центру здійснює департамент освіти і науки облдержадміністрації.
Джерелом формування майна та кошторису Центру є кошти обласного бюджету.
З моменту свого створення та до грудня 2014 року Центр знаходився за адресою: 83050, м. Донецьк, вул. Щорса, буд. 30.
Під час знаходження у місті Донецьку розрахунково-касове обслуговування Центра, відповідно до чинного законодавства здійснювалось Управлінням Державної казначейської служби України у м. Донецьку Донецької області (розташованого за адресою: 83050, м. Донецьк, Ворошиловський р-н, вул. Артема, 98).
19 січня 2018 року Головним управління ДФС у Донецькій області на підставі частини 10 та пункту 2 частини 11 статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування застосовано до Комунального закладу Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти штраф у розмірі 8186,05 грн. (10%) за період з 21.11.2013 року по 19.02.2015 року, у розмірі 18703,17 грн. (20 %) за період з 21.01.2015 року по 25.01.207 рік та нараховано пеню у розмірі 3198,78 грн. (0,1% від суми недоїмки).
Спірним питанням даної справи є правомірність винесення відповідачем рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, з огляду на те, що позивач є звільним від виконання зобов'язань платника єдиного внеску, встановлених частиною другою статті 6 Закону №2464-VІ, у тому числі передбачених підпунктом першим частини другої цієї статті, а саме, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок у період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 2464-VI від 08.07.2010 року (далі за текстом - Закон № 2464).
Згідно з частиною другою статті 2 Закону № 2464-VI виключно цим Законом визначаються принципи збору та ведення обліку єдиного внеску, платники єдиного внеску, порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску, розмір єдиного внеску, орган, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, його повноваження та відповідальність, склад, порядок ведення та використання даних Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, порядок здійснення державного нагляду за збором та веденням обліку єдиного внеску.
Відповідно до положень пункту 1 частини другої статті 6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Порядок обчислення та строки сплати єдиного внеску передбачені статтею 9 Закону № 2464-VI. Частиною восьмою цієї статті передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (ч. 11 ст. 9 Закону № 2464-VI).
За частиною 10 статті 25 Закону № 2464-VI, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Пунктом 2 частини 11 статті 25 Закону № 2464-VI (в редакції до 01.01.2015 року) встановлено, що орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Законом України № 77-VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці (далі - Закон № 77), внесено зміни до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 зокрема пункт 2 частини 11 статті 25 Закону 2464-VI викладено в наступній редакції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Стаття 25 Закону № 2464-VІ регламентує заходи впливу та стягнення, і частиною першої цієї статті передбачено, що рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.
Положення цієї статті поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до частини десятої статті 25 Закону № 2464-VІ на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Частиною одинадцятою цієї статті передбачено, що орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції, зокрема за несвоєчасну сплату єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум (у редакції Закону до 01 січня 2015 року - 10 відсотків).
Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції № 1669-VII від 02 вересня 2014 року (далі - Закон № 1669-VII), який набрав чинності з 15 жовтня 2014 року, визначає, серед іншого, тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції.
Підпунктом 8 пункту 4 статті 11 Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1669-VII внесено зміни до Закону № 2464-VІ, а саме підпункт б розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення доповнено пунктом 9-3 (пункт 9-4 в редакції Закону з 13 березня 2015 року) такого змісту:
9-4. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.
Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.
Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.
Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу .
Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України .
На виконання абзацу третього пункту 5 статті 11 Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053-р затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція (дію розпорядження зупинено згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 року № 1079-р), яке втратило чинність згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року № 1275-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України .
Місто Донецьк та місто Дружківка Донецької області, на території яких розташовані податкові інспекції, в яких на обліку як платник єдиного внеску перебував та перебуває зараз позивач, та Головне управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області, яке прийняло спірне рішення, входять до Переліків населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053-р (втратило чинність) і розпорядженням Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року № 1275-р (чинне).
З огляду на дію абзацу третього пункту 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464-VІ відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.
Отже, позивач звільняється від відповідальності за несвоєчасну сплату єдиного внеску з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції за умови перебування його на обліку органу доходів і зборів, розташованому на території населеного пункту, де проводилася така операція.
Такий висновок відповідає правовій позиції Верховного Суду, яка викладена в постанові від 30 березня 2018 року у справі № 812/292/18.
Нормами статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Як вбачається з матеріалів справи, спірне рішення податкового органу прийняте 19 січня 2018 року відповідно до частини десятої, яка передбачає нарахування пені за кожний день прострочення платежу, та пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону № 2464-VІ, яка передбачає накладення штрафу, зокрема за несвоєчасну сплату єдиного внеску.
У межах спірних відносин накладення штрафу та нарахування пені відбулося за період з 21 листопада 2013 року до 25 січня 2017 року, тоді як антитерористична операція, розпочата з 14 квітня 2014 року.
З розрахунку штрафної санкції що знаходиться в матеріалах справи та зворотного боку інтегрованої картки позивача (том 1, арк. справи 91, 107-117), що відображає стан розрахунків платника, вбачається, що за позивачем обліковується залишок несплаченої пені у сумі 0,02 грн. за період з 21.11.2013 року по 19.03.2014 рік, тобто до початку проведення антитерористичної операції.
Таким чином, нарахована пеня у сумі 0,02 грн. є цілком правомірною та такою що не підлягає скасуванню, з огляду на той факт, що вона виникла у період до початку проведення антитерористичної операції.
При цьому, застосовані до позивача штрафні санкції та пеня за несвоєчасну сплату єдиного внеску за період з 14 квітня 2014 року по 25 січня 2017 року є протиправними, тобто без врахування положень Закону, який прямо забороняє притягнення до відповідальності за невиконання обов'язків платника єдиного внеску, що прямо передбачено пунктом 9-4 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2464-VІ.
Водночас колегія суддів зазначає, що Закон № 2464-VІ не скасовує обов'язків платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а надає можливість на період антитерористичної операції не виконувати їх у встановлені строки (своєчасно) та в повному обсязі.
Колегія суддів виходить з того, що пункт 9-4 розділу VIII Закону № 2464-VІ є чинним на цей час, зміни безпосередньо до Закону № 2464-VІ щодо виключення або викладення в новій редакції тощо пункту 9-4 розділу VIII цього Закону не внесені, чим спростовуються доводи податкового органу щодо втрати чинності положень цього пункту.
З огляду на вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Статтею 316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на наведене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. У зв'язку з викладеним доводи апеляційної скарги не приймаються до уваги, тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись статтями 23, 33, 292, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 15 травня 2018 року у справі № 805/1838/18-а - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 15 травня 2018 року у справі № 805/1838/18-а - залишити без змін.
Повне судове рішення складено та підписано колегією суддів протягом п'яти днів.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя А.В. Гайдар
Судді Т.Г. Гаврищук
І.В. Сіваченко
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2018 |
Оприлюднено | 06.09.2018 |
Номер документу | 76237826 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні