Рішення
від 04.09.2018 по справі 2140/1539/18
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 вересня 2018 р.м. ХерсонСправа № 2140/1539/18 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Хом'якової В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Житлово-комунального підприємства ЖЕК №11 про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках та стягнення коштів за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу,

встановив:

Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (далі - позивач) звернулося до суду з вказаним позовом до Житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11 (далі - відповідач), в якому просить стягнути кошти з рахунків відповідача у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в якості погашення податкового боргу з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 1270,31 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що за відповідачем обліковується податковий борг з податку на додану вартість в розмірі 1270,31 грн., який виник починаючи з 27.02.2016 за рахунок несплати узгоджених грошових зобов'язань, які нараховані згідно податкового повідомлення-рішення від 09.11.2015 № НОМЕР_1, прийнятого на підставі акту перевірки від 06.11.2015 № 573/21-03-15-01/31759874 "Про результати камеральної перевірки своєчасності сплати податків до бюджету Житлово-комунальне підприємство ЖЕК №11 (31759874) період вересень 2009 року". Позивачем зазначено, що до боржника застосовувалися заходи стягнення, визначені Законом УкраїниУ "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 № 2181-ІІІ та Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI. Боржнику також була направлена перша податкова вимога від 05.06.2006 № 1/892 та друга податкова вимога від 10.07.2006 № 2/1012. Також, згідно підпункту 59.1 статті 59 ПКУ № 2755-VI боржнику вручено податкову вимогу від 18.03.2016 № 2529-23, яка вручена поштою 26.03.2016.

Вищезгадана сума податкового боргу відповідачем самостійно не сплачена, у зв'язку з чим у позивача виникла підстава для звернення до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 07.08.2018 відкрито провадження в адміністративній справі за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11 про стягнення податкового боргу та вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Також, ухвалою суду від 07.08.2018 запропоновано відповідачу подати до суду відзив на позовну заяву. У встановлений судом строк відзиву на позов відповідачем не подано.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, який здійснено на запит Херсонського окружного адміністративного суду, адресою відповідача значиться: 73000, Херсонська область, м. Херсон, Комсомольський район, вул. Комарова, буд. 6/29. Саме на згадану адресу судом було надіслано ухвалу про відкриття провадження.

23.08.2018, на виконання ухвали суду від 07.08.2018, представником позивача подано клопотання про долучення до матеріалів справи доказів належним чином завірених копій першої та другої податкової вимоги, а також доказів безперервності податкового боргу відповідача.

На підставі ч.2 ст. 175 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Відповідно до положень частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Отже, суд вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження.

Оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, Херсонський окружний адміністративний суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, встановивши наступні обставини.

Позивач - Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі діє на підставі положення про Державну фіскальну службу України та керується Податковим кодексом України.

Відповідно до п.п. 20.1.34 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Згідно до п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючи органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Органом стягнення, у відповідності до приписів п.п. 14.1.137. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України, є державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Таким чином, позивач є суб'єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує повноваження надані йому Податковим кодексом України.

Відповідач - Житлово-комунальне підприємство ЖЕК № 11, зареєстроване як юридична особа (код ЄДРПОУ 31759874) за юридичною адресою: 73000, Херсонська область, м. Херсон, Комсомольський район, вул. Комарова, буд. 6/29, що підтверджено витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, який здійснено на запит Херсонського окружного адміністративного суду 23.08.2018. Відповідач здійснює господарську діяльність на основі реєстрації, зареєстрованої розпорядженням Суворовського РУЮ у м. Херсоні від 15.11.2001 за № 9081, взято на облік до Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області від 15.11.2001 № 4499.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме з доказів безперервності податкового боргу відповідача за останнім обліковується податковий борг у сумі 1270,31 грн.

У зв'язку з несплатою узгоджених податкових зобов'язань, були сформовані та направлені на адресу відповідача відповідні податкові вимоги.

Податковий борг з податку на додану вартість виник на підставі податкової декларації з податку на додану вартість №222214 від 20.10.2009 (за період - вересень 2009 року).

Позивачем було проведено камеральну перевірку з питання своєчасності сплати узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість згідно вищевказаної податкової декларації з податку на додану вартість за період - вересень 2009 року Житлово-комунальним підприємством ЖЕК № 11. В результаті перевірки було складено акт перевірки від 06.11.2015 № 573/21-03-15-01/31759874.

Перевіркою встановлено, що Житлово-комунальним підприємством ЖЕК № 11 порушено терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на додану вартість протягом строків, визначених пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами і доповненнями) за декларацією № 222214 від 20.10.2009, оскільки сплата податку відбулась з простроченням 22.08.2014, 22.09.2014, 22.10.2014, за що застосовані штрафні санкції в сумі 1270 грн. 31 коп.

На підставі зазначеного акту перевірки ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області винесено податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 09.11.2015 року на суму 1270,31 грн.

Зазначене податкове повідомлення-рішення позивачем було направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням.

Доказів оскарження податкового повідомлення-рішення в адміністративному або судовому порядку суду не надано. Отже, податкове повідомлення-рішення є обов'язковим до виконання відповідно до приписів Податкового кодексу України.

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.п. 16.1.4. п.16.1. ст. 16 Податкового кодексу України, - платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Згідно із п.54.1. ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Пунктом 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України встановлено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до п. 57.1. ст. 57 цього Кодексу, платник податків повинен самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 38.1. ст. 38. Податкового кодексу України встановлено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем самостійно не були вжиті заходи з погашення податкового боргу.

У зв'язку з несплатою платником податків (відповідачем) узгоджених податкових зобов'язань, ГУ ДФС на адресу підприємства відповідача було направлено податкові вимоги.

Строки добровільної сплати узгоджених податкових зобов'язань сплинули, заходи, прийняті податковим органом щодо стягнення податкових зобов'язань, не призвели до їх погашення.

Пунктом 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

У відповідності до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Доказів сплати заборгованості відповідачем до суду не надано.

Станом на момент звернення до суду з позовом та розгляду справи судом податкове зобов'язання не сплачене відповідачем, а отже, є податковим боргом.

На підтвердження позовних вимог позивачем надано необхідні докази про наявність податкової заборгованості у відповідача та вжиття заходів її стягнення. З боку відповідача вказані докази не спростовані.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України? при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Згідно приписів статті 139 КАС України судові витрати не підлягають стягненню.

Керуючись ст.ст.2-15, 72-77, 90, 139, 159-165, 199, 205, 244-250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11 (73000, Херсонська область, м. Херсон, Комсомольський район, вул. Комарова, буд. 6/29, код ЄДРПОУ 31759874) кошти у розмірі 1270,31 (одна тисяча двісті сімдесят гривень тридцять одна копійка) грн. з рахунків у банках, що його обслуговують, та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) до державного бюджету (код платежу 14060100, р/р 31118029700002, ОКПО 37959779, МФО 852010, банк ГУ ДКСУ у Херсонській області).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Хом'якова В.В.

кат. 8.2.3

Дата ухвалення рішення04.09.2018
Оприлюднено06.09.2018
Номер документу76241802
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення коштів з рахунків платника податків у банках та стягнення коштів за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —2140/1539/18

Рішення від 04.09.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні