Рішення
від 04.09.2018 по справі 1940/1510/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 1940/1510/18

04 вересня 2018 року м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Подлісної І.М.

за участю:

секретаря судового засідання Павловського Ю Б

позивача ОСОБА_1

представника відповідача Слюсарчук Г.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації про скасування розпорядження, -

ВСТАНОВИВ :

ОСОБА_1 звернулась до суду з позовною заявою до Управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації в якій просила суд скасувати п.2.1 Розпорядження управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації від 22.12.2017 №27-од щодо припинення виплати соціальної допомоги з 01 грудня 2017 року, визнати дії управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації щодо припинення виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім'ї з 01.12.2017 протиправними та зобов'язати поновити нарахування та виплату вказаної допомоги.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач, як багатодітна матір, матір дитини-інваліда отримувала соціальну допомогу, як малозабезпечена сім'я. Однак, Розпорядженням управління праці та соціального захисту населення Зборівської РДА від 22.12.2017 №27-од відділом адресної соціальної допомоги було проведено перерахунок призначеної ОСОБА_1 державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім'ї за період з 01.07.2017 по 31.12.2017, відповідно до якого загальна сума переплати становить 9920,78 грн. Крім того, вказаним розпорядженням виплату державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім'ї було припинено з 01.12.2017.

ОСОБА_1 вважає, що державна соціальна допомога як малозабезпеченій сім'ї за період з 01.07.2017 по 31.12.2017 призначена та виплачена їй на законних підставах, а відтак, відповідач не мав права позбавляти її зазначеної допомоги.

Ухвалою суду від 06 серпня 2018 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та визначено проводити її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації, у відповідності до статті 162 КАС України направило на адресу суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що дії відповідача є правомірними, управління діяло лише в межах та у спосіб визначений діючим законодавством, жодним чином не порушуючи прав позивача.

Позивач, 03 вересня 2018 року, через канцелярію суду, надала відповідь на відзив від 30.08.2018.

Ухвалою суду від 20 серпня 2018 року постановлено розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено слухання справи на 04 вересня 2018 року.

В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позовні вимоги підтримала з підстав викладених у позовній заяві та відповіді на відзив, просила задовольнити їх в повному обсязі.

Представник Управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації в судовому засіданні заперечив проти позовних вимог, просив відмовити в їх задоволенні та надав пояснення аналогічні викладеним у відзиві на позовну заяву від 16.08.2018.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи та оцінивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до задоволення частково.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є багатодітною матір'ю та їй присвоєно звання Мати-героїня . Позивачу, рішенням начальника управління праці та соціального захисту населення Зборівської райдержадміністрації від 27.07.2017 призначена державна соціальна допомога, як малозабезпеченій сім'ї з 01.07.2017 по 31.12.2017.

Перевіркою, проведеною відділом контролю Управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації встановлено, що ОСОБА_1 при заповненні декларації про доходи і майновий стан подала недостовірну інформацію про доходи сина - ОСОБА_3, зокрема, його заробітну плату, яку він отримав в ТзОВ Галичина Ласунка за період з квітня 2017 р. по травень 2017 р.

За результатами перевірки, відповідно до розпорядження управління праці та соціального захисту населення Зборівської райдержадміністрації №27-од від 22 грудня 2017 року проведено перерахунок розміру допомоги, призначеної позивачу та визначено суму переплати, яка становить 9920 грн. 78 коп.

Окрім того, розпорядженням управління праці та соціального захисту населення Зборівської райдержадміністрації №27-од від 22.12.2017 виплату такої допомоги було припинено з 01.12.2017.

Не погоджуючись з таким рішенням суб'єкта владних повноважень, ОСОБА_1 звернулась до суду з даною позовною заявою.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У статті 46 Основного Закону проголошено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

В положенні статті 48 Конституції України закріплено, що кожен має право на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім'ї, що включає достатнє харчування, одяг, житло.

Реалізація конституційних гарантій права громадян на соціальний захист - забезпечення рівня життя не нижчого від прожиткового мінімуму шляхом надання грошової допомоги найменш соціально захищеним сім'ям здійснюється відповідно до Закону України від 01.06.2000 року №1768-III Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям .

Умови призначення і виплати малозабезпеченим сім'ям державної соціальної допомоги, передбаченої Законом України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям встановлено Порядком призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 року №250 (далі - Порядок №250).

Згідно з абз. 2 ст. 1 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям - це щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім'ям у грошовій формі в розмірі, який залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім'ї.

Відповідно до ст. 4 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям для призначення вказаної допомоги подається заява про надання державної соціальної допомоги. У заяві дається згода сім'ї на збір інформації про неї, про її власність, доходи та майно, що необхідна для мети цього Закону. До заяви про надання державної соціальної допомоги додаються: документ, що посвідчує особу; довідка про склад сім'ї, декларація про доходи та майно осіб, які входять до складу сім'ї , довідка про наявність та розмір земельної частки (паю); довідка встановленої форми про безпосередню участь особи в антитерористичній операції.

Відповідно до п. 1 Порядку №250, цей Порядок визначає умови призначення і виплати малозабезпеченим сім'ям державної соціальної допомоги, передбаченої Законом України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям .

Згідно із п. 2 Порядку №250, державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям призначається і виплачується у грошовій формі малозабезпеченим сім'ям, які постійно проживають на території України, мають середньомісячний сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму для сім'ї.

Відповідно до п. 4 Порядку №250, соціальна допомога також може бути призначена і виплачена за місцем фактичного проживання уповноваженого представника сім'ї за умови подання довідок про склад сім'ї і про неотримання такої допомоги в органах праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації.

Середньомісячний сукупний дохід сім'ї визначається згідно з Методикою обчислення сукупного доходу сім'ї для всіх видів соціальної допомоги, затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України, Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України від 15.11.2001 № 486/202/524/455/3370 на підставі довідки про доходи і декларації про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги.

Пунктом 12 Порядку № 250, у разі коли особами, які входять до складу сім'ї, навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на соціальну допомогу та визначення її розміру, виплата соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Аналогічна правова норма міститься і в Законі України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям , де в статті 7 вказано - якщо сім'єю навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення

її розміру, виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк державна соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Як вже зазначалось, перевіркою, проведеною відділом контролю Управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації встановлено, що ОСОБА_1 при заповненні декларації про доходи і майновий стан подала недостовірну інформацію про доходи сина - ОСОБА_3, зокрема, його заробітну плату, яку він отримав в ТзОВ Галичина Ласунка за період з квітня 2017 р. по травень 2017 р.

Зазначені обставини також були встановлені Зборівським районним судом Тернопільської області у справі №599/137/18. Копія рішення від 19 березня 2018 року (дата набрання законної сили - 20.04.2018) по справі №599/137/18 наявна в матеріалах даної адміністративної справи.

Таким чином, суд погоджується з запереченнями відповідача, які наведені у відзиві в частині того, що в діях позивача є порушення наведених вище норм Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям , а відтак розпорядження управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації від 22.12.2017 №27-од є правомірним та не підлягає до скасування.

Водночас, в судовому засіданні було встановлено, що ОСОБА_1 поновлено виплату державної соціальної допомоги, як малозабезпеченій сім'ї з 01.07.2018 по 31.12.2018.

Таке поновлення було здійснено з порушенням Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям та Порядку №250, оскільки шестимісячний строк на який було припинено виплату допомоги позивачці сплинув станом на 01.06.2018р., а виплату допомоги позивачці відновлено лише з 01.07.2018 р..

Ст.7 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям та п.12 Порядку №250 встановлено, що на наступний строк державна соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Як встановлено судовим розглядом, виплата позивачу державної соціальної допомоги, як малозабезпеченій сім'ї припинена з 01 грудня 2017 року. А отже, поновлення такої виплати, у відповідності до ст.7 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям та п.12 Порядку №250 управління повинно було здійснити, через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення, тобто не з 01 липня 2018 року а з 01 червня 2018 року.

Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно положень ст. 3 Конституції України, як Основного Закону України - людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю; права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави; держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Відповідно до ст.ст.21, 22 Конституції України - усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними. Конституційні права і свободи людини і громадянина, гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Відповідно до ст. 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно із ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

З огляду на вище викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову ОСОБА_1.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково. Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації Тернопільської області (код ЄДРПОУ 03195688, вул. Б.Хмельницького 54, м. Зборів, Тернопільської обл., 47200) виплатити ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, 47212, с. Серетець, Зборівського р-ну., Тернопільської обл.) невиплачену державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям за червень 2018 року.

В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картьки платника податків НОМЕР_1, 47212, с. Серетець, Зборівського р-ну., Тернопільської обл.) понесені нею судові витрати зі сплати судового збору в сумі 704 (сімсот чотири) гривні 80 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Управління праці та соціального захисту населення Зборівської районної державної адміністрації Тернопільської області (код ЄДРПОУ 03195688, вул. Б.Хмельницького 54, м. Зборів, Тернопільської обл., 47200).

Рішення суду в частині присудження стягнення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям за один місяць підлягає до негайного виконання.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 06 вересня 2018 року.

Головуючий суддя Подлісна І.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2018
Оприлюднено11.09.2018
Номер документу76266895
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1940/1510/18

Рішення від 04.09.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні