ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
06 вересня 2018 року № 826/9597/18
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі головуючого судді Шевченко Н.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Подільської районної в м. Києві державної адміністрації, третя особа - Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної в м. Києві державної адміністрації, про визнання протиправним та скасування рішення,
У С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 (надалі по тексту також - позивач, ОСОБА_1) звернулась до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Подільської районної в м. Києві державної адміністрації, третя особа - Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної в м. Києві державної адміністрації, у якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам при Подільській районній в м. Києві державній адміністрації від 27.02.2018, яким ОСОБА_1 відмовлено у призначені щомісячної адресної допомоги як внутрішньо переміщеній особі для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
Позовні вимоги обгрунтовано тим, що відповідач неправомірно відмовив позивачу в нарахуванні та виплаті адресної допомоги внутрішньо переміщеній особі, що порушує гарантовані Конституцією України права позивача. Також наголошено на тому, що несплата страхових внесків роботодавцем не може бути підставою для відмови у нарахуванні та виплаті адресної допомоги, оскільки порядок її призначення не містить такої підстави для припинення виплати як несплата страхових внесків.
16.07.2018 до суду від представника третьої особи - Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної в м. Києві державної адміністрації надійшли письмові пояснення, у яких зазначено, що при опрацюванні заяви про призначення грошової допомоги виявлено, що єдиний соціальний внесок за 2016 рік не сплачений, з огляду на що, проведений перерахунок такої допомоги. Після проведення такого перерахунку, утворилась заборгованість, а додатково надані ОСОБА_1 довідки з Державної фіскальної служби та Пенсійного фонду України не підтвердили сплату єдиного соціального внеску за 2016 рік.
У встановлений судом строк від Подільської районної в м. Києві державної адміністрації відзив на позовну заяву не надходив, хоча надіслану судом ухвалу про відкриття провадження та додані до неї матеріали отримав представник відповідача 02.07.2018.
Вивчивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступного.
Як убачається з матеріалів справи, позивач з червня 2015 року перебувала на обліку як внутрішньо переміщена особа в Управлінні праці та соціального захисту населення Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації.
Відповідно до Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 505, отримувала грошову допомогу як працездатна працююча особа за період з 30.06.2016 по 29.12.2016.
З 26.12.2016 ОСОБА_1 перебуває на обліку як внутрішньо переміщена особа в Управлінні праці та соціального захисту населення Подільської районної в м. Києві державної адміністрації та отримувала грошову допомогу як працездатна працююча особа за період з 30.12.2016 по 29.06.2017 на підставі довідки з ТОВ Каліпсо-2015 .
Для призначення грошової допомоги на новий строк позивач 02.08.2017 звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної в м. Києві державної адміністрації.
Листом № 106-51-15/1552 від 13.03.2018 Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної в м. Києві державної адміністрації повідомило, що рішенням Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам 27.02.2018 їй відмовлено в призначенні грошової допомоги у зв'язку з відсутністю сплати страхових внесків за період з 01.09.2016-31.12.2016, відповідно до п. 7 Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 505.
Не погоджуючись з рішенням про відмову в призначенні щомісячної адресної допомоги, ОСОБА_1 звернулась до суду за захистом своїх прав.
Суд, вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, з огляду на наступне.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок надання щомісячної адресної допомоги передбачено положеннями Порядку (надалі по тексту Порядок № 505) надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 505 Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово- комунальних послуг від 01.10.2014, яка саме визначає механізм надання вказаної вище щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам.
Грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території України, населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, а також внутрішньо переміщеним особам, житло яких зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції та які взяті на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад, з дня звернення за її призначенням по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж на шість місяців.
Уповноважений банк приймає від уповноваженого представника сім'ї документи, необхідні для отримання грошової допомоги у разі відкриття поточного рахунка (у тому числі у разі призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк, якщо виплата грошової допомоги раніше не здійснювалася через установи уповноваженого банку). (п. 2 Порядку № 505)
Відповідно до положень п. 3 Порядку № 505 грошова допомога внутрішньо переміщеним особам призначається на сім'ю та виплачується одному з її членів за умови надання письмової згоди довільної форми про виплату грошової допомоги цій особі від інших членів сім'ї (далі - уповноважений представник сім'ї) у таких розмірах: для непрацездатних осіб (пенсіонери, діти) - 884 гривні на одну особу (члена сім'ї); для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю - прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність; для працездатних осіб - 442 гривні на одну особу (члена сім'ї). Загальна сума допомоги на сім'ю розраховується як сума розмірів допомоги на кожного члена сім'ї та не може перевищувати 2400 гривень.
Якщо у складі сім'ї, якій призначено грошову допомогу, відбулися зміни, розмір грошової допомоги перераховується з місяця, наступного за місяцем виникнення таких змін, за заявою уповноваженого представника сім'ї або інформацією компетентного органу.
Для призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк уповноважений представник сім'ї подає до уповноваженого органу або установи уповноваженого банку (у випадку, передбаченому пунктом 5 цього Порядку) заяву, в якій повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги, а також пред'являє довідки всіх членів сім'ї про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб.
Згідно з приписами п. 5 Порядку № 505 для отримання грошової допомоги (у тому числі у разі призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк, якщо її виплата раніше не здійснювалася через установи уповноваженого банку) уповноважений представник сім'ї звертається за фактичним місцем проживання (перебування) сім'ї до установи уповноваженого банку для відкриття в установленому порядку поточного рахунка, пред'являє паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, а для іноземців та осіб без громадянства - документ, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, та подає на адресу уповноваженого органу відповідну заяву про надання грошової допомоги (для призначення грошової допомоги вперше) або заяву, в якій повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги (у разі призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк, якщо її виплата раніше не здійснювалася через установи уповноваженого банку). З метою визначення дати, часу та адреси подання заяви уповноважений представник сім'ї звертається у контакт-центр уповноваженого банку.
У заяві зазначаються такі відомості про всіх членів сім'ї, які претендують на отримання грошової допомоги: прізвище, ім'я та по батькові; число, місяць, рік народження; серія, номер паспорта громадянина України, ким і коли виданий, або документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, а для іноземців та осіб без громадянства - документа, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус; реєстраційний номер облікової картки платника податків (не зазначається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному органу державної фіскальної служби і мають відмітку в паспорті); зареєстроване та фактичне місце проживання (перебування); наявність у будь-якого із членів сім'ї у власності житлового приміщення/частини житлового приміщення, розташованого в інших регіонах, ніж тимчасово окупована територія України, населені пункти, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення; інформація про наявність житла, яке зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції; наявність у будь-кого з членів сім'ї на депозитному банківському рахунку коштів у розмірі, що перевищує 10-кратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб; місце роботи осіб працездатного віку та час, з якого особа там працює.
До заяви, в якій уповноважений представник сім'ї повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги, додаються копії документів, визначених в абзаці сьомому пункту 3 цього Порядку, засвідчені підписом уповноваженого представника сім'ї.
Відповідно до приписів п. 7 Порядку якщо у складі сім'ї, якій призначено грошову допомогу, є особи працездатного віку, які не працевлаштувалися, в тому числі за сприянням державної служби зайнятості, або перебувають в трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованій території України, в населених пунктах, на території яких органи державної владик тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, але фактично не працюють, протягом двох місяців з дня призначення виплати грошової допомоги, її розмір для працездатних членів сім'ї на наступні два місяці зменшується на 50 відсотків, а на наступний період - припиняється.
Як зазналось вище, в Управлінні праці та соціального захисту населення Подільської районної в м. Києві державної адміністрації ОСОБА_1 перебуває на обліку як внутрішньо переміщена особа з 26.12.2016 та отримувала допомогу в розмірі 442,0 грн як працездатна працююча особа, на підставі довідок з ТОВ Каліпсо за період з 30.12.2016 по 29.06.2017.
При опрацюванні заяви від 02.08.2017 про призначення грошової допомоги виявлено, що відповідно до індивідуальних відомостей про застраховану особу Пенсійного фонду України - Форма ОК-5 від 01.08.2017 єдиний соціальний внесок за 2016 рік не був сплачений.
На підставі наданих відомостей, згідно з чинним законодавством, заявниці, як працездатній не працюючій особі зроблено перерахунок допомоги: в розмірі 442,0 грн з 30.06.2016 по 29.08.2016 та в розмірі 221,0 грн., з 30.08.2016 по 29.10.2016, у зв'язку з чим виникла переплата за період з 30.08.2016 по 29.06.2017, в розмірі 3991,79 грн.
З метою скасування виниклої переплати, ОСОБА_1 додатково надала довідки з Державної фіскальної служби та Пенсійного фонду України, проте відповідач зазначає, що сплата єдиного соціального внеску за 2016 рік не підтверджена.
Рішенням комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам при Подільській районній в м. Києві державній адміністрації (протокол № 9 від 27.02.2018) ОСОБА_1 відмовлено в призначенні грошової допомоги.
Отже, підставою для відмови позивачу в призначенні грошової допомоги стала відсутність підтвердження сплати єдиного внеску за 2016 рік.
Проте, суд зазначає, що посилання відповідача у відмові в призначенні позивачу грошової допомоги на п. 7 Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, є протиправним, оскільки п. 7 Порядку пов'язує зменшення виплати та подальше припинення її виплати з відсутністю працевлаштування особи, а не зі сплатою єдиного соціального внеску.
Крім того, суд наголошує на тому, що положення Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначають, що платником єдиного внеску є роботодавець, а контроль за нарахуванням і сплатою здійснює орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, з огляду на позивача законодавством не покладено обов'язок контролю за сплатою роботодавцем єдиного внеску та не може бути підставою для відмови у призначенні адресної допомоги.
У матеріалах справи наявні копія відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків № 2894/Г/26-56-08-02-24 від 08.06.2018 та індивідуальних відомостей про застраховану особу Пенсійного фонду України - Форма ОК-5, з яких убачається, що позивач перебувала у трудових відносинах з ТОВ Каліпсо-2015 . (а. с. 7- 8)
Таким чином, у Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам Подільської районної в м. Києві державної адміністрації не було підстав вважати позивача не працюючою особою у розумінні п. 7 Порядку, з огляду на що суд вважає позовні вимоги обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно із ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Щодо розподілу судових витрат, суд звертає увагу на наступне.
Згідно з положеннями ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Отже, у даному випадку судові витрати підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень.
Керуючись статтями 72 - 77, 139, 241 - 246, 255, 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1, АДРЕСА_1) до Подільської районної в м. Києві державної адміністрації (ЄДРПОУ 26077514, Контрактова площа, 2, м. Київ, 04070), третя особа - Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної в м. Києві державної адміністрації, про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам при Подільській районній в м. Києві державній адміністрації від 27.02.2018, яким ОСОБА_1 відмовлено у призначені щомісячної адресної допомоги як внутрішньо переміщеній особі для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
Стягнути на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1, АДРЕСА_1) судові витрати за сплату судового збору в загальному розмірі 704,80 грн. (сімсот чотири гривні 80 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Подільської районної в м. Києві державної адміністрації (ЄДРПОУ 26077514, Контрактова площа, 2, м. Київ, 04070).
Рішення набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржене у порядку та строки, встановлені статтями 293, 295-296 цього Кодексу.
Суддя Н.М. Шевченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2018 |
Оприлюднено | 07.09.2018 |
Номер документу | 76270717 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шевченко Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні