Рішення
від 06.09.2018 по справі 826/9801/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 06 вересня 2018 року                                                      № 826/9801/18 Окружний адміністративний суд м. Києва у складі: головуючого судді Шевченко Н.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадженні без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовомНаціональної комісії з цінних паперів та фондового ринку доПублічного акціонерного товариства «Фінансова компанія «Авангард» простягнення штрафних санкцій,      У С Т А Н О В И В : Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Публічного акціонерного товариства «Фінансова компанія «Авангард», у якому просить стягнути з Публічного акціонерного товариства «Фінансова компанія «Авангард» (ЄДРПОУ 36019681) штраф, у розмірі 5000,00 грн. до Державного бюджету України. Обґрунтовуючи позові вимоги, представник позивача зазначає, що торговець цінними паперами порушив вимоги п. 2 розділу ІІ Ліцензійних умов № 819, в частині п. 1 розділу ІІІ Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців ринку, а саме: неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за жовтень, листопад, грудень 2017 року, внаслідок чого було прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від №93-ЦА-УП-Т від 22.03.2018, а саме: штраф у розмірі 5000,00 грн., який станом на момент звернення до суду відповідачем не було сплачено. У визначений судом строк від Публічного акціонерного товариства «Фінансова компанія «Авангард» відзив на позовну заяву не надходив, хоча ухвалу про відкриття провадження отримав представник за довіреністю 18.07.2018. (а. с. 28) Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне. Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відносно Публічного акціонерного товариства «Фінансова компанія «Авангард» складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 94-ЦА-УП-Т від 27.02.2018, яким установлено таке. (а. с. 21) Відповідно до п. 2 р. II Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з торгівлі цінними паперами від 14.05.2013 № 819, зареєстрованого в?Міністерстві юстиції України 01.06.2013 за                  № 857/23389 (надалі по тексту - Ліцензійні умови № 819), ліцензіат при провадженні діяльності з торгівлі цінними паперами має відповідати вимогам, зокрема, нормативно-правових актів Комісії, що регулюють правила (порядок) провадження професійної діяльності на фондовому ринку за кожним видом діяльності - діяльності з торгівлі цінними паперами, на який ліцензіат отримав відповідну ліцензію. Згідно з п. 1 р. III Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії № 1283 від 25.09.2012, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.10.2012 за № 1737/22049, торговець цінними паперами подає місячні Дані до центрального апарату Комісії не пізніше останнього числа місяця, яке наступає за звітним. Торговець цінними паперами ПАТ «ФК «Авангард» порушив вимоги п. 2 р. II Ліцензійних умов № 819, у частині не дотримання вимог п. 1 р. III Положення № 1283, а саме: неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за жовтень, листопад, грудень 2017 року. На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів товариство не усунуло вищезазначене правопорушення. За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою Комісії за неподання інформації до Комісії, у відношенні товариства складено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів         № 93-ЦА-УП-Т від 22.03.2018, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 5000,00 грн. На момент звернення позивача до суду зазначена сума штрафу не сплачена. Вищезазначені документи були направлені на поштову адресу відповідача, що підтверджується наявними у матеріалах справи реєстрами відправки поштової кореспонденції. (а. с. 15, 18, 25) Оскільки у встановлений строк та на час звернення до суду вказана сума штрафу відповідачем не сплачена, керуючись положеннями ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», відповідно до якої у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом. Суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на наступне. Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996. (надалі по тексту також - Закон № 448/96-ВР) Згідно з абз. 2 ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Відповідно до положень ч. 1 ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Положеннями п. 14 ст. 8 Закону № 448/96-ВР до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належить накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до   анулювання ліцензій   на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Відповідно до п. 2 розділу ІІ Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з торгівлі цінними паперами, затверджених рішенням Комісії 14.05.2013 № 819, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.06.2013 за № 857/23389, ліцензіат при провадженні діяльності з торгівлі цінними паперами має відповідати вимогам, зокрема, нормативно-правових актів Комісії, що регулюють правила (порядок) провадження професійної діяльності на фондовому ринку за кожним видом діяльності  - діяльності з торгівлі цінними паперами, на який ліцензіат отримав відповідну ліцензію. Згідно з п. 1 розділу ІІІ Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 25.09.2012 № 1283, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.10.2012 за № 1737/22049, торговець цінними паперами подає місячні Дані до центрального апарату Комісії не пізніше останнього числа місяця, яке наступає за звітним. Як убачається з матеріалів справи, відповідачем порушено вимоги п. 1 розділу ІІІ Ліцензійних умов № 1283, а саме не було подано до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за  жовтень, листопад, грудень 2017 року внаслідок чого позивачем прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. (п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону № 448/96-ВР) Згідно ст. 11 Закону № 448/96-ВР рішення  Національної  комісії  з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Як зазначено у п. 1 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України № 1063/2011 від 23.11.2011, Комісія здійснює державне регулювання ринку цінних паперів. У відповідності до п. п. 64 п. 6 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, Комісія для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право накладати на осіб, винних у порушенні вимог законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафні та інші санкції аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив суму штрафу визначену постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 93-ЦА-УП-Т від 22.03.2018, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 5000,00 грн., Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу в судовому порядку. Порядок та строки розгляду Національною комісію з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470. Пунктом 3 розділу XVIII Правил № 1470, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. Ураховуючи те, що відповідачем у визначений судом строк не надано відзиву на позовну заяву, не спростовано доводів позивача та не надано доказів скасування/оскарження постанов позивача або добровільної сплати суми штрафу, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а отже, підлягають задоволенню. Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведення експертиз. Керуючись статтями 72 - 77, 90, 139, 255, 263, 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України, В И Р І Ш И В : Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ЄДРПОУ 37956207, вул. Московська, 8, корпус 30, м. Київ, 01010) до Публічного акціонерного товариства «Фінансова компанія «Авангард» (ЄДРПОУ 36019681, провулок Куренівський, 19/5, м. Київ, 04073) про стягнення штрафних санкцій задовольнити. Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Фінансова компанія «Авангард» (ЄДРПОУ 36019681, провулок Куренівський, 19/5, м. Київ, 04073) штраф у розмірі 5000,00 (п'ять тисяч) гривень до Державного бюджету України, який перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106. Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена за правилами, встановленими ст.ст. 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно. Суддя                                                                                                Н.М. Шевченко

Дата ухвалення рішення06.09.2018
Оприлюднено11.09.2018
Номер документу76273329
СудочинствоАдміністративне
Сутьпротиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведення експертиз. Керуючись статтями 72 - 77, 90, 139, 255, 263, 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України

Судовий реєстр по справі —826/9801/18

Рішення від 06.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 02.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні