ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
31 серпня 2018 рокум. Ужгород№ 807/301/18
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Ващиліна Р.О.
при секретарі судового засідання Неміш Т.В.
за участю:
позивача 1: представник - ОСОБА_1,
позивача 2: представник - ОСОБА_1,
позивача 3: ОСОБА_2, представник - ОСОБА_1,
відповідача: представник - ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_2 до Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_2 звернулися до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Зубівська сільська рада Мукачівського району Закарпатської області , в якому просять: 1) визнати протиправним та скасувати рішення №185 п'ятнадцятої сесії сьомого скликання Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області від 16 березня 2018 року про відмову в наданні дозволу ОСОБА_4 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства в с. Зубівка, вул. Миру, 6, орієнтовною площею 2,0 га, зобов'язавши Зубівську сільську раду Мукачівського району повторно розглянути заяву ОСОБА_4 та надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства в с. Зубівка, вул. Миру, 6, площею 1,6310 га; 2) визнати протиправним та скасувати рішення №184 п'ятнадцятої сесії сьомого скликання Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області від 16 березня 2018 року про відмову в наданні дозволу ОСОБА_2 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, для ведення особистого селянського господарства в с. Зубівка, вул. Миру, 6, орієнтовною площею 2,0 га, зобов'язавши Зубівську сільську раду Мукачівського району повторно розглянути заяву ОСОБА_2 та надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства в с. Зубівка, вул. Миру, 6, площею 1,6310 га; 3) визнати протиправним та скасувати рішення №183 п'ятнадцятої сесії сьомого скликання Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області від 16 березня 2018 року про відмову в наданні дозволу ОСОБА_5 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, для ведення особистого селянського господарства в с. Зубівка, вул. Миру, 6, орієнтовною площею 2,0 га, зобов'язавши Зубівську сільську раду Мукачівського району повторно розглянути заяву ОСОБА_5 та надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства в с. Зубівка, вул. Миру, 6, площею 1,6310 га.
Позовні вимоги обґрунтовують тим, що позивачі у зв'язку з придбанням у власність кожний в рівних долях цілісного майнового комплексу, розташованого на земельній ділянці в с. Зубівка, вул. Миру, 6, звернулися до Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області із заявами про надання їм дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства. Вважають, що відповідач розглянув їх заяви з порушенням законодавчих вимог, а саме, не в місячний строк, та безпідставно відмовив у наданні дозволу на розробку проектів землеустрою з підстав несплати орендної плати за землю за попередні роки. Зазначене обґрунтування прийнятого рішення вважають таким, що суперечить законодавчим нормам, оскільки позивачі придбали вказане майно тільки в березні 2017 року і жодних договорів оренди земельної ділянки із сільською радою не укладали.
В судовому засіданні представник позивачів позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Представник відповідача у засіданні суду проти позову заперечила з мотивів, наведених у відзиві на позовну заяву №02-06/78 від 04.05.2018 р. Так, зокрема, зазначила, що землі, які мають намір отримати позивачі, є землями для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, тому не можуть бути отримані в порядку безоплатної приватизації. Окрім того, п. 15 Перехідних положень Земельного кодексу України встановлена заборона купівлі-продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення до набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 01 січня 2019 року. Отже, спірні земельні ділянки, на яких розміщені господарські будівлі та споруди, можна передати фізичній особі лише на умовах оренди. Зазначає також, що рішенням сільської ради від 24 березня 2015 року №380 за заявою Фермерського господарства "Мартин 2015" - ОСОБА_6 було надано ФГ "Мартин 2015" дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки в оренду, площею 4,8932 га, яка розташована в с. Зубівка, вул. Миру, 6. В подальшому рішенням сільської ради від 18 жовтня 2016 року №84 було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду та передано її в оренду строком на 3 роки із встановленням орендної плати в розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки та оформленням договору оренди землі і його державної реєстрації. Однак вказаний договір оренди землі ФГ "Мартин 2015" так і не був замовлений з метою уникнення сплати плати за оренду землі. Після чого будівлі, розташовані на спірних земельних ділянках, були продані позивачам.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши всі докази, які мають юридичне значення для вирішення справи і розгляду спору по суті, суд дійшов наступного висновку.
Судом встановлено, що між Фермерським господарством Мартин 2015 (продавець) та ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_2 (покупці) 16 березня 2017 року укладено договір купівлі-продажу кожному в рівних долях, тобто по 1/3 частці кожному цілісного комплексу, що знаходиться за адресою - село Зубівка, вул. Миру, буд. 6, Мукачівський район, Закарпатська область (арк. спр. 16 - 18).
У зв'язку з придбанням вищезазначеного цілісного комплексу 12 грудня 2017 року ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_2 звернулися до Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області із заявами про надання їм дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га, 1,8932 га та 2,0 га відповідно. До заяв долучили копії паспортів, ідентифікаційного коду, ситуаційного плану, місця розташування земельної ділянки та договору купівлі-продажу частки майнового комплексу (арк. спр. 22 - 24).
Рішенням 15 сесії VII скликання Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області №183 від 16 березня 2018 року за результатами розгляду заяв ОСОБА_5 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства відмовлено (арк. спр. 27).
Рішенням 15 сесії VII скликання Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області №184 від 16 березня 2018 року за результатами розгляду заяв ОСОБА_2 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства останньому відмовлено (арк. спр. 26).
Рішенням 15 сесії VII скликання Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області №185 від 16 березня 2018 року за результатами розгляду заяв ОСОБА_4 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства останній відмовлено (арк. спр. 25).
Листом №02-06/58 від 26.03.2018 р. Зубівська сільська рада повідомила ОСОБА_5 про прийняте за результатами розгляду його заяви рішення. Окрім того, заявника проінформовано, що спірна земельна ділянка не може бути отримана в порядку безоплатної приватизації та до неї не підлягає застосуванню порядок, визначений ст. 118 Земельного кодексу України, оскільки на даний час діє заборона щодо купівлі-продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності. Також зазначено, що цільове призначення такої земельної ділянки - для ведення фермерського господарства (арк. спр. 57 - 58).
Листом №02-06/59 від 26.03.2018 р. Зубівська сільська рада повідомила ОСОБА_2 про прийняте за результатами розгляду його заяви рішення. Окрім того, заявника проінформовано, що спірна земельна ділянка не може бути отримана в порядку безоплатної приватизації та до неї не підлягає застосуванню порядок, визначений ст. 118 Земельного кодексу України, оскільки на даний час діє заборона щодо купівлі-продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності. Також зазначено, що цільове призначення такої земельної ділянки - для ведення фермерського господарства (арк. спр. 55 - 56).
Листом №02-06/60 від 26.03.2018 р. Зубівська сільська рада повідомила ОСОБА_4 про прийняте за результатами розгляду його заяви рішення. Окрім того, заявника проінформовано, що спірна земельна ділянка не може бути отримана в порядку безоплатної приватизації та до неї не підлягає застосуванню порядок, визначений ст. 118 Земельного кодексу України, оскільки на даний час діє заборона щодо купівлі-продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності. Також зазначено, що цільове призначення такої земельної ділянки - для ведення фермерського господарства (арк. спр. 53 - 54).
Вважаючи рішення суб'єкта владних повноважень про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства протиправними та такими, що прийняті в супереч норм Земельного кодексу України, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_2 звернулися з даним позовом до суду.
Приймаючи рішення по суті спірних правовідносин, суд виходить з наступного.
Ст. 14 Конституції України гарантує право власності на землю. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Згідно ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Відповідно до п. б ч. 1 ст. 81 ЗК України, громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема, безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.
Порядок набуття права на землю громадянами та юридичними особами регулюється нормами глави 19 ЗК України.
Чч. 1, 2 ст. 116 ЗК України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Так, п. в ч. 3 ст.116 ЗК України передбачене право громадян на безоплатну передачу земельних ділянок у їх власність шляхом одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Ст. 121 ЗК України врегульовано норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам. Зокрема, для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.
Відповідно до ч. 1 ст. 118 ЗК України, громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 118 ЗК України рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.
Ч. 6 ст. 118 ЗК України передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до ОСОБА_7 міністрів Автономної Республіки Крим. ОСОБА_7 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Нормами ЗК України визначено, що питання відносно надання згоди на розробку проекту землеустрою у місячний строк розглядаються органом, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Згідно положень ч. 1 ст. 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Таким чином, для отримання у власність спірної земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства позивачі звернулися у законодавчо встановленому порядку до уповноваженого на те органу місцевого самоврядування - Зубівської сільської ради.
Ч. 7 ст. 118 ЗК України визначає порядок розгляду вищезазначених клопотань уповноваженим органом. Так, вказана законодавча норма передбачає, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні .
Окрім того, ч. 7 ст. 118 ЗК України встановлює, що виключною підставою для відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Як вбачається з витягів з протоколу 15 сесії VII скликання Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області від 16 березня 2018 року, підставою для відмови ОСОБА_4 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства стало те, що сім'я ОСОБА_6 загородила озеро, перегородила прохід біля каналу, забороняє заходити на територію хоздвору навіть працівникам сільської ради. Окрім того, зі слів депутата сільської ради, мешканці с. Зубівка, які проживають поряд з хоздвором, скаржаться на неприємний запах, що є порушенням санітарних норм (акр. спр. 38).
Підставою для відмови ОСОБА_5 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства стало не укладення Фермерським господарством ОСОБА_6 - 2015 , а саме його головою - ОСОБА_2, договору оренди земельної ділянки, приватизувати яку має намір позивач, та подальший продаж цілісного комплексу, розташованого на цій земельній ділянці, трьом членам своєї сім'ї (акр. спр. 36).
Із витягу з протоколу 15 сесії VII скликання Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області від 16 березня 2018 року, вбачається, що підставою для відмови ОСОБА_2 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства стало несплата сім'єю ОСОБА_6 орендної плати за попередній період (арк. спр. 37).
В судовому засідання представник відповідача підтвердила, що єдиною підставою для відмови у наданні позивачам дозволу на розроблення проекту землеустрою стало не бажання попереднього власника цілісного комплексу - Фермерського господарства ОСОБА_6 - 2015 укласти з Зубівською сільською радою договору оренди земельної ділянки.
Надаючи оцінку правомірності оскарженим рішенням відповідача з цих мотивів суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Нормами ч. 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, в тому числі, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Суд звертає увагу, що виключна підстава для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою встановлена ч. 7 ст. 118 ЗК України є невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації . Тому приймаючи рішення з питань надання дозволу на розроблення проекту землеустрою, суб'єкт владних повноважень повинен керуватися цією нормою ЗК України.
Причини, що стали підставою для відмови у наданні позивачам дозволу на розроблення проекту землеустрою та наведені в наявних в матеріалах справи витягах з протоколу 15 сесії VII скликання Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області від 16 березня 2018 року, не відповідають нормам ч. 7 ст. 118 ЗК України, а тому суд вважає, що відповідач, приймаючи оскаржені рішення, діяв в супереч вимог чинного законодавства.
Суд також критично оцінює твердження Зубівської сільської ради про те, що землі, які мають намір отримати позивачі, є землями для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, тому не можуть бути отримані в порядку безоплатної приватизації, оскільки таке не підтверджується наявною в матеріалах справи копією Інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку (арк. спр. 78).
Суд також зауважує, що небажання Фермерським господарством "Мартин 2015" укласти договір оренди землі з Зубівською сільською радою та несплата ним орендної плати за попередні періоди, також не може бути належною в розумінні ч. 7 ст. 118 ЗК України підставою для відмови позивача у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою, оскільки така юридична особа є окремим суб'єктом земельних правовідносин.
Окрім того, суд також відхиляє посилання Зубівської сільської ради для обґрунтування правомірного своїх рішень на п. 15 Перехідних положень Земельного кодексу України, яким встановлена заборона купівлі-продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення, оскільки такі не були покладені в основу їх прийняття.
Суд зауважує, що відповідно до правової позиції Верховного Суду, наведеній у постанові від 16.05.2018 р. у справі №826/23192/15, вирішуючи спори, суд повинен досліджувати правомірність рішення суб'єкта владних повноважень на момент його прийняття (вчинення) та не може обґрунтовувати юридичну правильність (правомірність) таких актів із урахуванням подій, які сталися, або могли статися у майбутньому. Рішення суду не може ґрунтуватися на припущеннях і домислах, а також тих фактичних обставинах, які на момент його ухвалення хронологічно ще не відбулися, проте, ймовірно, могли мати місце у майбутньому.
Тому суд вважає, що позовні вимоги в частині визнання рішення 15 сесії VII скликання Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області №183, 184, 185 від 16 березня 2018 року та зобов'язання Зубівську сільську раду повторно розглянути заяви ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_2 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Щодо позовної вимоги в частині зобов'язання відповідача надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, суд зазначає наступне.
Ч. 1 ст. 122 ЗК України сільським, селищним, міським радам надано повноваження щодо передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Вказане повноваження кореспондується з положеннями ч. 7 ст. 118 ЗК України, яка встановлює порядок розгляду таких клопотань уповноваженим органом.
Як випливає зі змісту Рекомендації №R (80) 2 Комітету Міністрів державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень від 11 березня 1980 року, під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність закріпленим ч. 2 ст. 2 КАС України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за встановленими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше було б порушено принцип розподілу влади.
Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - єдиним критерієм здійснення правосуддя є право. Тому завданням адміністративного судочинства завжди є контроль легальності. Перевірка доцільності переступає компетенцію адміністративного суду і виходить за межі завдання адміністративного судочинства.
Наведене узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини в справах "Клас та інші проти Німеччини", "Фадєєва проти Росії", "Єрузалем проти Австрії", в яких останній зазначив, що завдання суду при здійсненні його контрольної функції не полягає у підміні органів влади держави, тобто суд не повинен підміняти думку національних органів будь-якою своєю думкою.
В даному випадку питання щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою віднесено до компетенції відповідача, Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що позовні вимоги щодо зобов'язання Зубівську сільську раду Мукачівського району Закарпатської області надати ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_2 дозвіл на розроблення проекту землеустрою задоволенню не підлягають.
За правилами, встановленими ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Зубівською сільською радою Мукачівського району Закарпатської області не доведено правомірності відмови позивачам у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою, вимоги позивачів щодо визнання таких рішень відповідача протиправними відповідають вимогам законодавства та встановленим судом обставинам справи, що підтверджені належними та допустимими доказами, у зв'язку з чим суд вважає, що позовні вимоги необхідно задовольнити частково.
Ч. 4 ст. 245 КАС України визначено, що у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов'язує суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст. 241, 243, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов ОСОБА_4 (місце проживання: вул. Крилова за каналом, буд.4, м. Мукачево, Мукачівський район, Закарпатська область, 89600, ідентифікаційний код: НОМЕР_1), ОСОБА_5 (місце проживання: вул. Крилова за каналом, буд.4, м. Мукачево, Мукачівський район, Закарпатська область, 89600, ідентифікаційний код: НОМЕР_2), ОСОБА_2 (місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код: НОМЕР_3) до Зубівська сільська рада Мукачівського району Закарпатської області (місцезнаходження: вул. Миру, буд.46, с. Зубівка, Мукачівський район, Закарпатська область, 89674, код ЄДРПОУ 04350470) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії - задовольнити частково .
2. Визнати протиправним та скасувати рішення №185 п'ятнадцятої сесії сьомого скликання Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області від 16 березня 2018 року про відмову в наданні дозволу ОСОБА_4 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства в с. Зубівка, вул. Миру, 6, орієнтовною площею 2,0 га.
3. Визнати протиправним та скасувати рішення №184 п'ятнадцятої сесії сьомого скликання Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області від 16 березня 2018 року про відмову в наданні дозволу ОСОБА_2 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, для ведення особистого селянського господарства в с. Зубівка, вул. Миру, 6, орієнтовною площею 2,0 га.
4. Визнати протиправним та скасувати рішення №183 п'ятнадцятої сесії сьомого скликання Зубівської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області від 16 березня 2018 року про відмову в наданні дозволу ОСОБА_5 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, для ведення особистого селянського господарства в с. Зубівка, вул. Миру, 6, орієнтовною площею 2,0 га.
5. Зобов'язати Зубівську сільську раду Мукачівського району (місцезнаходження: вул. Миру, буд.46, с. Зубівка, Мукачівський район, Закарпатська область, 89674, код ЄДРПОУ 04350470) повторно розглянути заяву ОСОБА_4 (місце проживання: вул. Крилова за каналом, буд.4, м. Мукачево, Мукачівський район, Закарпатська область, 89600, ідентифікаційний код: НОМЕР_1) про надання ОСОБА_4 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства в с. Зубівка, вул. Миру, 6, орієнтовною площею 2,0 га у порядку, встановленому законом.
6. Зобов'язати Зубівську сільську раду Мукачівського району (місцезнаходження: вул. Миру, буд.46, с. Зубівка, Мукачівський район, Закарпатська область, 89674, код ЄДРПОУ 04350470) повторно розглянути заяву ОСОБА_5 (місце проживання: вул. Крилова за каналом, буд.4, м. Мукачево, Мукачівський район, Закарпатська область, 89600, ідентифікаційний код: НОМЕР_2) про надання ОСОБА_5 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства в с. Зубівка, вул. Миру, 6, орієнтовною площею 2,0 га у порядку, встановленому законом.
7. Зобов'язати Зубівську сільську раду Мукачівського району (місцезнаходження: вул. Миру, буд.46, с. Зубівка, Мукачівський район, Закарпатська область, 89674, код ЄДРПОУ 04350470) повторно розглянути заяву ОСОБА_2 (місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код: НОМЕР_3) про надання ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства в с. Зубівка, вул. Миру, 6, орієнтовною площею 2,0 га у порядку, встановленому законом.
8. В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
9. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Зубівської сільської ради Мукачівського району (місцезнаходження: вул. Миру, буд.46, с. Зубівка, Мукачівський район, Закарпатська область, 89674, код ЄДРПОУ 04350470) на користь ОСОБА_4 (місце проживання: вул. Крилова за каналом, буд.4, м. Мукачево, Мукачівський район, Закарпатська область, 89600, ідентифікаційний код: НОМЕР_1) сплачений судовий збір в розмірі 352,40 грн.
10. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Зубівської сільської ради Мукачівського району (місцезнаходження: вул. Миру, буд.46, с. Зубівка, Мукачівський район, Закарпатська область, 89674, код ЄДРПОУ 04350470) на користь ОСОБА_5 (місце проживання: вул. Крилова за каналом, буд.4, м. Мукачево, Мукачівський район, Закарпатська область, 89600, ідентифікаційний код: НОМЕР_2) сплачений судовий збір в розмірі 352,40 грн.
11. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Зубівської сільської ради Мукачівського району (місцезнаходження: вул. Миру, буд.46, с. Зубівка, Мукачівський район, Закарпатська область, 89674, код ЄДРПОУ 04350470) на користь ОСОБА_2 (місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код: НОМЕР_3) сплачений судовий збір в розмірі 352,40 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені Розділом VII КАС України).
Повний текст рішення виготовлено та підписано 06 вересня 2018 року.
СуддяОСОБА_8
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2018 |
Оприлюднено | 11.09.2018 |
Номер документу | 76292741 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Ващилін Р. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні