ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"27" серпня 2018 р. Справа № 924/315/18
за позовом першого заступника керівника Шепетівської місцевої прокуратури в інтересах держави
до 1. Славутської районної ради Хмельницької області
2. Відділу освіти, молоді та спорту Славутської районної державної адміністрації
3. Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Хмельницької філії публічного акціонерного товариства "Укртелеком"
про визнання недійсним договору оренди та зобов"язання вчинити дії
за участю представників:
прокуратури: ОСОБА_1;
третього відповідача: ОСОБА_2 - за довіреністю.
інших учасників процесу: не з'явились.
У судовому засіданні 27.08.2018р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Представник прокуратукри просить суд визнати недійсним укладений між відділом освіти, молоді та спорту Славутської районної державної адміністрації та публічним акціонерним товариством "Укртелеком" в особі Хмельницької філії публічного акціонерного товариства "Укртелеком" договір оренди майна спільної власності територіальних громад сіл Славутського району № 68Е000-7/18 від 05.03.2018р.; зобов'язати ПАТ "Укртелеком" (м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 18, ідентифікаційний код 21560766) в особі Хмельницької філії публічного акціонерного товариства "Укртелеком" (м. Хмельницький, вул. Проскурівська, буд. 13, код 01182500) звільнити та повернути відділу освіти, молоді та спорту Славутської районної державної адміністрації (м. Славута Хмельницької області, вул. Миру, 25, ідентифікаційний код 02146848) майно, передане в оренду за договором оренди майна спільної власності територіальних громад сіл Славутського району № 68Е000-7/18 від 05.03.2018р. (нежитлове вбудоване приміщення, яке знаходиться на 2-му поверсі двоповерхової нежитлової будівлі Улашанівського НВК за адресою: Хмельницька область, Славутський район, с.Улашанівка, вул.Шкільна, 10, площею 17,2 кв. м; нежитлове вбудоване приміщення, яке знаходиться на 1-му поверсі одноповерхової нежитлової будівлі Жуківського НВК за адресою: Хмельницька область, Славутський район, с.Жуків, вул.Шевченка, 3, площею 11,7 кв. м; нежитлове вбудоване приміщення, яке знаходиться на 2-му поверсі двоповерхової нежитлової будівлі Перемишельського НВК за адресою: Хмельницька область, Славутський район, с. Перемишель, вул.Молодіжна, 84А, площею 20,1 кв. м).
В обгрунтування позовних вимог зазначається, що Шепетівською місцевою прокуратурою за результатами вивчення стану законності у сфері освіти встановлено, що рішенням сесії Славутської районної ради №7 від 01.12. 2010р. надано згоду на прийняття у спільну власність територіальних громад району навчально - виховних комплексів району (Улашанівський НВК, Перемишельський НВК, Жуківський НВК), які відповідно до додатку до рішення районної ради №12-16/2017 від 05.10.2017р. перебувають на утриманні балансоутримувача - відділу освіти, молоді та спорту Славутської РДА. Розпорядженням голови Славутської районної ради від 27.11.2017р. №107/02-25 надано дозвіл відділу освіти, молоді та спорту Славутської районної державної адміністрації на передачу в оренду майна спільної власності територіальних громад сіл Славутського району - частини нежитлових приміщень, а саме: Улашанівського НВК, площею 17,2 м.кв., розташованого за адресою: вул. Шкільна, 10 с.Улашанівка Славутського району Хмельницької області; Жуківського НВК, площею 11,7 м.кв., розташованого за адресою: вул.Шевченка, 3 с.Жуків Славутського району Хмельницької області; Перемишельського НВК, площею 20,1 м.кв., розташованого за адресою: вул.Молодіжна, 84а с.Перемишель Славутський район Хмельницької області Публічному акціонерному товариству Укртелеком Хмельницької філії. В подальшому між відповідачами укладено договір оренди нерухомого майна №68Е000-7/18, яким передбачено передачу у строкове платне користування вищевказане нерухоме майно, та підписано акт приймання передачі майні від 05.03.2018р. На думку прокурора, договір укладено з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки згідно Статутів Улашанівської НВК, Перемишльського НВК та Жуківського НВК Славутської міської ради Хмельницької області, затверджених начальником Відділу освіти, молоді та спорту Славутської РДА 20.01.2011р., 28.01.2011р. та 29.08.2016р. власником дошкільних закладів є Славутська районна рада та майно закладів належить йому на правах оперативного управління. При цьому головною метою навчальних закладів є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, повної загальної середньої освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей. У той же час встановлено, що Славутською районною радою проведено державну реєстрацію нерухомого майна лише Перемишельського навчального виховного закладу, у зв'язку із чим районна рада не мала права розпоряджатися майном Улашанівського та Жуківського навчальних виховних закладів. Посилається на ст. 80 Закону України „Про освіту» та ст. 16 Закону України Про дошкільну освіту , якими визначено, що об'єкти та майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням, а майно, яке є державною або комунальною власністю (земельні ділянки, будівлі, споруди, обладнання тощо), придбання чи відокремлення якого призначене для здобуття дітьми дошкільної освіти, використовується виключно для роботи з дітьми. При цьому, невикористання навчальними закладами спірних приміщень для навчального процесу не є підставою для визнання правомірним указаного договору, оскільки чинним законодавством встановлена заборона використання цього приміщення з іншою метою. Враховуючи встановлену законодавством пряму заборону передачі в оренду об'єктів освіти не для цілей навчально-виховного процесу, зокрема для надання послуг зв'язку та розташування обладнання АГС, прокурор, посилаючись на ст.ст.203, 215 ЦК України, просить задовольнити позов.
Відділ освіти, молоді та спорту Славутської райдержадміністрації Хмельницької області у поданому 24.05.2018р. відзиві визнає позовні вимоги у повному обсязі, надає пояснення, що телекомунікаційне обладнання АТС встановлювалося в селах для зв'язку сільських жителів, проте встановити дане обладнання, окрім як в приміщеннях навчально- виховних комплексів, не було можливим. Відповідач 1 визнає неумисне порушення чинного законодавства України. Відповідно до розпорядження Славутської районної ради від 27.11.2017 року № 107/02-25 Про надання дозволу на передачу в оренду майна спільної власності територіальних громад сіл Славутського району створено конкурсну комісію, якою проведено конкурс по оренді частини нежитлових приміщень навчально- виховних комплексів в селах Славутського району Улашанівка, Жуків, Перемишель, про що складено протокол конкурсної комісії №1 від 24 січня 2018 року. За наслідком проведення конкурсу з однією пропозицією укладено з відповідачем 2 спірний договір.
ПАТ "Укртелеком" в особі Хмельницької філії у відзиві від 29.05.2018р. вказує, що прокурором не доведено перебування спірних не житлових приміщень у державній власності (власності місцевої територіальної громади), звертає увагу, на те, що спірний договір укладений за взаємною згодою та погодженням Славутської міської ради згідно розпорядження від 27.11.2017р. №107/02-25. Стверджує, що визнання недійсним вказаного договору призведе до залишення без зв'язку жителів обумовлених сіл, оскільки іншого придатного приміщення для розміщення обладнання АТС немає, що порушить вимоги Закону України „Про телекомунікації» . У відзиві відповідач 3 зазначає, що належним чином виконував обов'язки за договором, не доведення використання нежитлових приміщень у освітній діяльності до укладення договору та необхідності у цьому зараз. Відповідач 2 просить у позові відмовити.
У відповіді на відзив від 13.06.2018р. прокурор зазначив, що порушення органом місцевого самоврядування вимог чинного законодавства призводить до порушення публічних інтересів, а порушення інтересів держави полягає у незаконному, нецільовому використанні приміщення навчального закладі, загрозі збереження матеріально-технічної бази та мережі навчальних закладів. Звертає увагу на те, що умови оспорюваного договору оренди не містять положень про взаємовідносини сторін договору з питань навчально-виховного процесу, тобто суто в цілях підприємницької діяльності орендаря, не з метою надання безоплатних послуг учням та педагогічним працівникам навчального закладу. Окрім того, ПАТ Укртелеком є юридичною особою приватного права, яка здійснює підприємницьку діяльність з мстою отримання прибутку. Надання населенню послуг стаціонарного телефонного зв'язку здійснюється на договірній оплачуваній основі. У зв'язку з цим, саме ПАТ Укртелеком зобов'язане знайти відповідне приміщення і ресурси для належного виконання зобов'язань перед своїми абонентами, не порушуючи при цьому вимоги законодавства. Стосовно прийняття рішення Славутською районною адміністрацією про надання дозволу про передачу в оренду спільної власності територіальних громад сіл Славутського району, то прокурор зазначає, що останнє є ненормативним правовим актом органу місцевого самоврядування одноразового застосування, яке вичерпує свою дію фактом виконання, тому воно не може бути скасованим чи зміненим після їх виконання. Звертає увагу на те, що відділом освіти, молоті та спорту Славутської РДА спрямовано лист №01-17-348/2018 від 04.05.2018 на адресу директора Хмельницької філії ПАТ Укртелеком про визнання оспорюваного договору недійсним та повернення орендованого майна, який залишено без реагування.
25.07.2018р. відповідачем 2 подано письмові заперечення на відповідь прокурора, у яких зазначено, що при укладенні договору оренди № 68Е000-7/18 від 05.03.18р. сторонами додержано порядок його укладення у відповідності з вимогами Закону України Про оренду державного та комунального майна , саме тому у прокурора відсутні будь-які підстави стверджувати щодо незаконного використання приміщення . З метою підтвердження того, що передача приміщень в оренду ПАТ „Укртелеком» не порушує права осіб, які навчаються чи працюють в цих навчальних закладах, представниками відповідачів спільно проведено обстеження приміщень, які є об'єктом спірного договору, про що складено акт з описом орендованим не житлових приміщень від 04.07.18р. та зроблено фотознімки, які долучено до матеріалів справи. На думку відповідача 2, Законами України „Про оренду державного та комунального майна» , „про місцеве самоврядування в Україні» , „Про освіту» , постановою КМУ від 27.08.2010р. №796 передбачається можливість залучати у тому числі доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання. Стверджує, що орендовані приміщення безпосередньо не пов'язані з навчальним процесом навчальних закладів.
Прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов.
Представник відповідача 3 позицію, викладену у письмових запереченнях, підтримав, просив у позові відмовити.
Розглядом наявних матеріалів справи встановлено таке.
Рішенням сесії Славутської районної ради №7 від 01.12.2010р. надано згоду на прийняття у спільну власність територіальних громад району навчально - виховних комплексів району згідно додатку, у якому в тому числі Улашанівський НВК, Перемишельський НВК, Жуківський НВК.
За змістом актів приймання -передачі активів та запасів від 20.01.2011р., від 21.01.2011р. проведено приймання передачі майна с. Жуків, Улашанівського НВК та Перемишльського НВК у власність територіальних громад району та на баланс відділу освіти.
Відповідно до змісту Статутів Улашанівської НВК, Перемишльського НВК та Жуківського НВК Славутської міської ради Хмельницької області, затверджених начальником Відділу освіти, молоді та спорту Славутської РДА 20.01.2011р., 28.01.2011р. та 29.08.2016р. власником навчальних закладів є Славутська районна рада та майно закладів належить їм на правах оперативного управління. Головною метою навчальних закладів є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, повної загальної середньої освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей.
Згідно з витягами про право власності на нерухоме майно, про державну реєстрацію прав КП „Славутське БТІ» та витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, за територіальною громадою району в особі Славутської районної ради Хмельницької області зареєстровано на підставі свідоцтва про право власності САС №900379 від 24.12.2012р. право власності на Перемишльський навчально-виховний комплекс, що знаходиться за адресою: Хмельницька область, Славутський район, с. Перемишль, вул. Молодіжна, (вул. Леніна), 86.
За змістом інформації про об'єкт нерухомого майна земельною ділянкою у Славутському районі с. Улашанівка, вул. Шкільна, 10, розпорядником якої є територіальна громада Славутського району в особі Славутської районної ради, на праві постійного користування земельною ділянкою правокористувачем визначено Улашанівський навчально-виховний комплекс на підставі вірешння про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 19.09.2017р.
Згідно зі змістом наданого додатку до рішення районної ради №12-16/2017 від 05.10.2017р. „Витяг з Переліку нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл Славутського району» на утриманні балансоутримувача - відділу освіти, молоді та спорту Славутської РДА перебуває Жуківський НВК (Славутський район, с. Жуків, вул. Шевченка, 3), Перемишльський НВК (Славутський район, с. Переммишель, вул. Молодіжна, 86) та Улашанівський НВК (Славутський район, с. Улашанівка, вул. Шкільна, 1).
Розпорядженням голови Славутської районної ради від 27.11.2017р. №107/02-25 надано дозвіл відділу освіти, молоді та спорту Славутської районної державної адміністрації на передачу в оренду частин не житлових приміщень з метою використання для розміщення телекомунікаційного обладнання (АТС), а саме: Улашанівського НВК, площею 17,2 м.кв., розташованого за адресою: вул. Шкільна, 10, с. Улашанівка Славутського району Хмельницької області; Жуківського НВК, площею 11,7 м.кв., розташованого за адресою: вул.Шевченка, 3 с.Жуків Славутського району Хмельницької області; Перемишельського НВК, площею 20,1 м.кв., розташованого за адресою: вул. Молодіжна, 84а с.Перемишель Славутський район Хмельницької області.
На виконання вищевказаного розпорядження, наказом Відділу освіти, молоді та спорту від 01.12.2017р. №69/аг створено та затверджено склад конкурсної комісії для проведення конкурсу по оренді частини не житлових приміщень навчально-виховних комплексів в селах Славутського району Улашанівка, Жуків, Перемишель.
Відповідно до протоколу засідання конкурсної комісії щодо оренди не житлових приміщень НВК в селах Славутського району Улашанівка, Жуків, Перемишель №№1 від 24.01.2018р., конкурс вирішено проводити 13.02.2018р., використовувати майно, яке передається в оренду, для розміщення телекомунікаційного обладнання АТС з терміном оренди - 2 роки 11 місяців. У протоколі №2 від 13.02.2018р. вказаної комісії вирішено оскільки пропозицію подав один учасник, то надати в орендне користування ПАТ „Укртелеком» частини не житлових приміщень навчально-виховних комплексів в селах Славутського району.
В подальшому, 05.03.2018р. між Відділом освіти, молоді та спорту Славутської районної державної адміністрації (орендодавець) та Публічним акціонерним товариством "Укртелеком" в особі Хмельницької філії публічного акціонерного товариства "Укртелеком" (орендар) укладено договір оренди майна спільної власності територіальних громад сіл Славутського району №68Е000-7/18, відповідно до умов якого орендодавець надає, а орендар приймає в оренду нежитлове приміщення площею:
- нежитлове вбудовене приміщення, яке знаходиться на 2-му поверсі двоповерхової нежитлової будівлі Улашанівського НВК площею 17,2 м.кв. за адресою: Хмельницька область, Славутський район, с. Улашанівка, вул. Шкільна, 10, вартістю 6880,00 грн.;
- нежитлове вбудовене приміщення, яке знаходиться на 1-му поверсі одноповерхової нежитлової будівлі Жуківського НВК площею 11,7 м.кв. Хмельницька область, Славутський район, с. Жуків, вул. Шевченка, 3, вартістю 4680,00 грн.;
- нежитлове вбудовене приміщення, яке знаходиться на 2-му поверсі двоповерхової нежитлової будівлі Перемишельського НВК площею 20,1 м.кв. Хмельницька область, Славутський район, с. Перемишель, вул. Молодіжна, 84а, вартістю 8040,00 грн.,
майна спільної власності територіальних громад сіл Славутського району, яке перебуває в управлінні Славутської районної ради і знаходиться на балансі орендодавця, з метою використання його під розміщення телекомунікаційного обладнання (АТС).
У розділі 2 договору сторонами узгоджено орендну плату та умови розрахунків.
У розділі 7 сторони визначили, що договір укладено строк на 2 роки 11 місяців, що діє з моменту підписання і діє до 31.12.2020р.
05.03.2018р. сторонами підписано акт приймання-передачі вищевказаного майна за договором №68Е000-7/18.
За змістом наданого відповідачами акту від 04.07.2018р. за наслідком огляду орендованих згідно договору №68Е000-7/18 від 05.03.2018р. зроблено висновки: спірні приміщення на момент здачі в оренду в освітній, навчально-виховній, навчально-виробничій діяльності не використовувались; передача в оренду спірних приміщень ніяким чином не погіршує соціально-побутових умов колективу та учнів навчальних закладів; укладення спірного договору оренди не створило перешкод або якимось чином унеможливило надання освітній послуг та не зменшило обсягу цих послуг в НВК.
04.05.2018р. відповідач 1 звернувся до відповідача 2 з листом №01-17-348/2018, у якому Відділ освіти, молоді та спорту Славутської РДА просить визнати договір №68Е000-7/18 від 05.03.2018р. недійсним та в терміновому порядку звільнити та повернути майно, передане в оренду.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, судом береться до уваги наступне.
Загальні підстави недійсності правочину встановлені ст.215 ЦК України. Так, згідно з ч.1 ст.215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Відповідно до частин 1-3 ст.203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Частиною 3 ст.215 ЦК України встановлено, що якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
У пункті 2 постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.2009р. № 9 „Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними" відзначено, що судам необхідно враховувати, що згідно із статтями 4, 10 та 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити ЦК України, іншим законам України, які приймаються відповідно до Конституції України та ЦК України, міжнародним договорам, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, актам Президента України, постановам Кабінету Міністрів України, актам інших органів державної влади України, органів влади Автономної Республіки Крим у випадках і в межах, встановлених Конституцією України та законом, а також моральним засадам суспільства. Зміст правочину не повинен суперечити положенням також інших, крім актів цивільного законодавства, нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до Конституції України (статті 1, 8 Конституції України). Відповідність чи невідповідність правочину вимогам законодавства має оцінюватися судом відповідно до законодавства, яке діяло на момент вчинення правочину.
Як встановлено судом, обґрунтовуючи свої позовні вимоги, першим заступником керівника Шепетівської місцевої прокуратури, зокрема, вказується, що надання в оренду не житлових приміщень навчально-виховних комплексів у с. Жуків, с. Перемишель та с. Улашанівка Славутського району для розміщення телекомунікаційного обладнання ПАТ „Укртелеком» (тобто, не для освітніх цілей) суперечить вимогам чинного законодавства.
Відповідно до ч. 5 ст. 78 Закону України „Про освіту» фінансування дошкільної та позашкільної освіти здійснюється за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством. ОСОБА_3 може сприяти розвитку дошкільної та позашкільної освіти шляхом надання відповідних освітніх субвенцій.
Згідно з ч.ч. 1, 4, 5 ст. 80 вказаного Закону до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об'єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об'єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Об'єкти та майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням. Майно закладів освіти, яке не використовується в освітньому процесі, може бути вкладом у спільну діяльність або використане відповідно до статті 81 цього Закону.
Відповідно до п.2 розділу І Загальних положень Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 24.03.2016 за №234, використання територій, будівель, приміщень, споруд, обладнання дошкільних навчальних закладів іншими юридичними та фізичними особами з метою, що не пов'язана з навчально-виховним процесом та життєдіяльністю дітей, забороняється.
У ч. 12 ст. 78 Закону України „Про освіту» передбачено, державні і комунальні заклади освіти мають право розміщувати власні надходження на поточних рахунках, тимчасово вільні кошти - на депозитах у банках державного сектору, а також самостійно розпоряджатися надходженнями від зазначених коштів з метою провадження діяльності, передбаченої установчими документами.
Однак, всупереч вищенаведеним приписам законодавства, як розпорядженням голови Славутської районної ради від 27.11.2017р. №107/02-25, так і спірним правочином (договором оренди майна спільної власності територіальних громад сіл Славутського району №68Е000-7/18 від 05.03.2018р.) передбачено надання в строкову платну оренду частини нежитлових приміщень, а саме: Улашанівського НВК, площею 17,2 м.кв., розташованого за адресою: вул. Шкільна, 10 с.Улашанівка Славутського району Хмельницької області; Жуківського НВК, площею 11,7 м.кв., розташованого за адресою: вул.Шевченка, 3 с.Жуків Славутського району Хмельницької області; Перемишельського НВК, площею 20,1 м.кв., розташованого за адресою: вул.Молодіжна, 84а с.Перемишель Славутський район Хмельницької області Публічному акціонерному товариству Укртелеком Хмельницької філії для розміщення телекомунікаційного обладнання (АТС), а не для освітніх цілей.
Спірні приміщення передані в оренду відповідачу 2 для розміщення суб'єкта господарювання, що проводить господарську діяльність з надання послуг зв'язку, тобто, суто в цілях підприємницької діяльності орендаря, не пов'язаної з навчально-виховним процесом.
Окрім того, наведені доводи щодо невикористання навчально-виховними комплексами спірних приміщень для навчального процесу, не надає права передачі цих приміщень в оренду з іншою метою, ніж пов'язаною з навчально-виховним процесом. Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів об'єднаної палати Касаційного господарського суду №906/164/17 від 15.06.2018р.
Доводи відповідачів не можуть слугувати підставою для відмови у позові в наведеній вище частині з огляду на їх безпідставність. Зокрема, наявність чи відсутність потреби у навчального закладу у використанні приміщення, стан фінансування навчального закладу, технічний стан приміщення та дотримання сторонами порядку щодо передачі спірних приміщень в оренду, які є об'єктами комунальної власності, не впливають на дію передбаченої законом заборони використання приміщень навчально-виховних комплексів не для освітніх цілей.
Відповідно до ст. 73 ГПК доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень (ст. 74 ГПК України).
Згідно зі ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються (ст. 77 ГПК України).
Беручи до уваги наведене вище, а також встановлені судом факти, оскільки визнання недійсним договору оренди має правовим наслідком повернення цього приміщення орендодавцю в порядку і на умовах, які встановлені законом, суд вважає за необхідне позов задовольнити в повному обсязі зі стягненням з відповідачів у рівних частинах судових витрат відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст.ст. 2, 20, 24, 73, 74, 129, 232, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати недійсним укладений між відділом освіти, молоді та спорту Славутської районної державної адміністрації та публічним акціонерним товариством "Укртелеком" в особі Хмельницької філії публічного акціонерного товариства "Укртелеком" договір оренди майна спільної власності територіальних громад сіл Славутського району № 68Е000-7/18 від 05.03.2018р.
Публічному акціонерному товариству "Укртелеком" (м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 18, ідентифікаційний код 21560766) в особі Хмельницької філії публічного акціонерного товариства "Укртелеком" (м. Хмельницький, вул. Проскурівська, буд. 13, код 01182500) звільнити та повернути відділу освіти, молоді та спорту Славутської районної державної адміністрації (м. Славута Хмельницької області, вул. Миру, 25, ідентифікаційний код 02146848) майно, передане в оренду за договором оренди майна спільної власності територіальних громад сіл Славутського району № 68Е000-7/18 від 05.03.2018р. (нежитлове вбудоване приміщення, яке знаходиться на 2-му поверсі двоповерхової нежитлової будівлі Улашанівського НВК за адресою: Хмельницька область, Славутський район, с.Улашанівка, вул.Шкільна, 10, площею 17,2 кв. м; нежитлове вбудоване приміщення, яке знаходиться на 1-му поверсі одноповерхової нежитлової будівлі Жуківського НВК за адресою: Хмельницька область, Славутський район, с.Жуків, вул.Шевченка, 3, площею 11,7 кв. м; нежитлове вбудоване приміщення, яке знаходиться на 2-му поверсі двоповерхової нежитлової будівлі Перемишельського НВК за адресою: Хмельницька область, Славутський район, с. Перемишель, вул.Молодіжна, 84А, площею 20,1 кв. м).
Видати наказ.
Стягнути зі Славутської районної ради Хмельницької області (м. Славута Хмельницької області, вул.Соборності, 7, ідентифікаційний код 04060750) на користь прокуратури Хмельницької області (м. Хмельницький, пров. Військоматський, 3, код ЄДРПОУ 02911102, р/р 35218028002814, ОСОБА_3 казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172) 1174,66 грн. відшкодування судового збору.
Видати наказ.
Стягнути з відділу освіти, молоді та спорту Славутської районної державної адміністрації (м. Славута Хмельницької області, вул. Миру, 25, ідентифікаційний код 02146848) на користь прокуратури Хмельницької області (м. Хмельницький, пров. Військоматський, 3, код ЄДРПОУ 02911102, р/р 35218028002814, ОСОБА_3 казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172) 1174,66 грн. відшкодування судового збору.
Видати наказ.
Стягнути з публічного акціонерного товариства "Укртелеком" (м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 18, ідентифікаційний код 21560766) в особі Хмельницької філії публічного акціонерного товариства "Укртелеком" (м. Хмельницький, вул. Проскурівська, буд. 13, код 01182500) на користь прокуратури Хмельницької області (м. Хмельницький, пров. Військоматський, 3, код ЄДРПОУ 02911102, р/р 35218028002814, ОСОБА_3 казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172) 1174,66 грн. відшкодування судового збору.
Видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч. ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч. 1 ст. 256 ГПК України).
Апеляційна скарга подається в порядку, передбаченому ст. 257 ГПК України, з урахуванням пп. 17.5 Розділу ХІ "Перехідні положення" ГПК України.
Повний текст рішення складено 06.09.2018р.
Суддя М.В. Смаровоз
Віддруков. 6 прим. (всім рек. з пов. про вруч.): 1 - до справи; 2 - Шепетівській місцевій прокуратурі (30400, м. Шепетівка, вул. Сергія Оврашка, 43); 3 - відповідачу 1 (30000, м. Славута, Славутський р-н, Хмельницька обл., вул. Соборності, 7); 4 - відповідачу 2 (30000, м. Славута, Славутський р-н, Хмельницька обл., вул. Миру, 25); 5 - відповідачу 3 (Хмельницька філія ПАТ "Укртелеком", 29013, м. Хмельницький, вул. Проскурівська, 13); 6 - прокуратурі Хмельницької області.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2018 |
Оприлюднено | 11.09.2018 |
Номер документу | 76294161 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні