Рішення
від 28.08.2018 по справі 0540/6532/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 серпня 2018 р. Справа№0540/6532/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Олішевської В.В., при секретарі судового засідання Шташаліс О.О., розглянувши у відкритому судовому засідання за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Техремпоставка»

до відповідача: Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області

про: визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 31.10.2016 року № 000818511, від 02.11.2016 року № НОМЕР_1, № НОМЕР_2.

за участю

представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1 - за довірен.,

від відповідача: ОСОБА_2 - за довірен.

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Техремпоставка» , звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 31.10.2016 року № 000818511, від 02.11.2016 року № НОМЕР_1, № НОМЕР_2.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що 25.08.2016 року відповідачем проведено камеральну перевірку ТОВ Техремпоставка щодо своєчасності сплати орендної плати з юридичних осіб за 2014-2016 рік, за результатами, якої складено акт перевірки від 25.08.2016 року № 964/05-14-12-01-31366910. На підставі акту перевірки податковим органом винесено податкове повідомлення - рішення від 31.10.2016 року № 000818511, яким зобов'язано сплатити штраф щодо своєчасності сплати орендної плати у загальній сумі 56,83 грн., та від 02.11.2016 року № НОМЕР_1, яким зобов'язано сплатити штраф своєчасності сплати орендної плати у загальній сумі 87206,97 грн. та № НОМЕР_2, яким зобов'язано сплатити штраф щодо своєчасності сплати орендної плати у загальній сумі 2936,10 грн. Позивач вважає вищезазначені податкові повідомлення - рішення незаконними, необґрунтованими та такими, що прийняті з порушенням норм Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції оскільки відповідно до вимог зазначеного закону позивач звільняється від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності, а також орендної плати за користування такими земельними ділянками, адже населені пункти на яких знаходяться вказані земельні ділянки входять до переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, затверджені Розпорядження від 07 листопада 2014 року № 1085.

Представник позивача у судовому засідання підтримав заявлені позовні вимоги та просив суд задовольнити їх в повному обсязі.

Відповідач через канцелярію суду надав відзив на позовну заяву та просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування відзиву на позовну заяву відповідач посилається на те, що Костянтинівською ОДПІ здійснено камеральну перевірку ТОВ Техремпоставка з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з плати за землю по деклараціям за 2014 - 2016 рік, за результатами якої складено акт від 25.08.2016 року № 964/05-14-12-01-31366910. Перевіркою встановлено порушення п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України, а саме позивачем несвоєчасно сплачені суми узгодженого податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки. Відповідно до акту перевірки та на підставі статті 126 Податкового кодексу України відповідачем до позивача за порушення граничного строку сплати узгоджених податкових зобов'язань з орендної плати з юридичних осіб у сумі 29361 грн. застосовані штрафні санкції у розмірі 10% на суму 2936,10 грн. та у сумах 284,05 грн. і 436034,85 грн. застосовані штрафні санкції у розмірі 20% на суми 56,83 грн. та 87206,97 грн. (відповідно податкові повідомлення - рішення від 02.11.2016 року № НОМЕР_2, № НОМЕР_1 та від 31.10.2016 року № 000818511). Відповідач вказує на те, що відповідно до положень Податкового кодексу України позивач зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим кодексом для надання податкової декларації, крім випадків встановлених цим Кодексом. Отже, відповідач вважає, що приймаючі спірні податкові повідомлення діяв в межах визначених чинним законодавством. Відповідач посилається на те, що відповідно до ст. 6 Закону № 1669 платники податків звільняються від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності в населених пунктах згідно з переліками, передбаченими частиною 4 статті 4 цього Закону. Також, відповідач вказує на те, що Законом № 1365-8 від 17.05.2016 року статтю 4 доповнено частиною четвертою, згідно з якою перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, затверджуються Кабінетом Міністрів України, який забезпечує своєчасну їх актуалізацію. Крім того, відповідач зазначає, що єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили є сертифікат Торгово - промислової палати України. Відповідно відповідач вважає, що наданий сертифікат ТПП засвідчує настання обставин непереборної сили для ТОВ Техремпоставка та відповідно до п. 100.4 і 100.5 статті 100 ПК України стосується розстрочення або податкового боргу, з відповідною заявою про розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань до ДПІ не зверталось. Крім того, сертифікат ТПП засвідчує настання обставин непереборної сили для ТОВ Техремпоставка та відповідно до п. 102.6 - 102.7 статті 102 ПК України стосується продовження граничних строків для подання податкової декларації. Також, відповідач вказує, що з заявою про продовження граничних строків для подання податкової декларації до ДПІ не зверталось. В зв'язку з чим відповідач вважає, що спірні податкові повідомлення - рішення прийняті з дотриманням норм діючого законодавства.

Представник відповідача у судовому засіданні підтримав викладені у відзиві на позовну заяву обставини та просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 08 серпня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження у підготовче засідання на 28 серпня 2018 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 28 серпня 2018 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Техремпоставка зареєстровано в якості юридичної особи 14.02.2001 року № 12661200000002306, включено до ЄДРПОУ за № 31366910, та перебуває на обліку як платник податків у Костянтинівській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області.

Як вбачається з матеріалів справи, між Виконавчим комітетом Харцизької міської ради (далі по тексту - Орендодавцем) та Товариством з обмеженою відповідальністю Техремпоставка (далі по тексту - Орендар) укладений договір оренди землі від 01 серпня 2002 року, відповідно до якого Виконавчим комітетом Харцизької міської ради на підставі рішення виконкому Харцизької міської ради від 05.06.2002 року № 439 передає, а Товариство з обмеженою відповідальністю Техремпоставка набуває право на оренду земельних ділянок, які знаходяться на території Зуївської селищної ради за межами населеного пункту.

Відповідно до п. 2.3 розділу 2 Умови договору орендна плата вноситься орендарем у вигляді та у розмірі грошової плати - 37020,78 грн. на рік з моменту підписання договору. Грошова оцінка земельної ділянки складає - 740415,57 грн. (а.с. 40-44).

Дійшли згоди Договором про внесення змін до договору оренди землі від 01.08.2002 року, про що зроблено запис у реєстрі за № 2632, зареєстрованого у Харцизькому міському управлінні земельних ресурсів 01.08.2002 року № 528, на підставі рішення Харцизької міської ради № 6/40-2031 від 10.07.2013 року та рішення Харцизької міської ради № 6/44-2384 від 27.11.2013 року сторони внести зміни до розділу 1 Предмет договору , а саме: орендодавець - Виконавчий комітет Харцизької міської ради передає, а орендар Товариство з обмеженою відповідальністю Техремпоставка набуває право на оренду земельних ділянок, які знаходяться за адресою: Донецька область, м. Харцизьк, Зуївська селищна рада. Земельні ділянки комунальної форми власності виділені в натурі у встановленому порядку (а.с. 59-60).

Крім того, судом встановлено, що між Єнакієвською міською радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Техремпоставка (далі по тексту - Орендар) укладений договір оренди земельної ділянки від 27 травня 2009 року, відповідно до якого Єнакієвська міська рада відповідно до рішення № 5/31-40 від 12.11.2008 року надає, а орендар Товариство з обмеженою відповідальністю Техремпоставка приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, яка знаходиться у м. Єнакієве, КСП Корсунський .

Згідно розділу 2 Орендна плата цього договору передбачено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовому вигляду у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки та становить 763,71 грн. за рік (а.с. 61-66).

Позивачем до ДПІ у м. Харцизьку Донецької області ДПС була подана податкова декларація зі сплати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014 рік (№ НОМЕР_3 від 18.02.2014 року), відповідно до яких визначена загальна сума податкових зобов'язань в розмірі 1811104,05 грн. (а.с. 15-21). Зазначена податкова декларація прийнята контролючим органом 18.02.2014 року, що підтверджується квитанцією № 2 (а.с. 22).

Також, позивачем подано до Єнакієвської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області була подана податкова декларація зі сплати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014 рік (№ НОМЕР_4 від 22.01.2014 року), відповідно до яких визначена загальна сума податкових зобов'язань в розмірі 1078,36 грн. (а.с. 32-34). Зазначена податкова декларація прийнята контролючим органом 22.01.2014 року, що підтверджується квитанцією № 2 (а.с. 35).

В зв'язку з набранням чинності Законом України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , позивачем подано до ДПІ у м. Харцизьку уточнюючу декларацію № НОМЕР_5 за 2014 рік, якою зменшено податкові зобов'язання зі сплати орендної плати за землю за 2014 рік на суму 1267743,95 грн. (а.с. 23-24). Також, позивачем до Костянтинівської ОДПІ подано уточнюючу декларацію № НОМЕР_6 від 27.12.2016 року за 2014 рік, якою зменшено податкові зобов'язання зі сплати орендної плати за землю за період з жовтня по грудень 2014 року на суму 230761,41 грн. (а.с. 27-30). Крім того, позивачем до Костянтинівської ОДПІ подано уточнюючу декларацію № НОМЕР_7 від 27.12.2016 року за 2014 рік, якою зменшено податкові зобов'язання зі сплати орендної плати за землю за період з жовтня по грудень 2014 року на суму 229,04 грн. (а.с. 36-38).

Костянтинівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Донецькій області проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з плати за землю по деклараціям за 2014-2016 рік, ТОВ Техремпоставка (код ЄДРПОУ 31366910), за результатами якої складено акт від 25 серпня 2016 року № 964/05-14-12-01-31366910 (а.с. 10-11).

За результатами перевірки встановлено порушення терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки визначеного п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України.

На підставі висновків викладених у акті перевірки від 25.08.2016 року № 964/05-14-12-01-31366910, відповідачем прийняті податкові повідомлення - рішення:

- № 000818511 від 31.10.2016 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «Техремпоставка» зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 56,83 грн.;

- № НОМЕР_1 від 02.11.2016 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «Техремпоставка» зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 87206,97 грн.;

- № НОМЕР_2 від 02.11.2016 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «Техремпоставка» зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 2236,10 грн.

Не погодившись з прийнятими Костянтинівською ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області спірними податковими повідомленнями - рішеннями позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Згідно п. 288.1 статті 288 ПК України органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Згідно ст. 285 Податкового кодексу України встановлено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Відповідно до ч. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Пунктом 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Позивачем було подано відповідачу податкові декларації з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014 рік, відповідно до яких позивач, зобов'язався щомісячно сплачувати орендну плату за земельні ділянки, що розташовані за адресою: м. Харцизьк, землі Зуївської селищної ради (площею 72,5798 га) та м. Єнакієве. КСП Корсунський (площею 0,2505 га).

Позивачем, у зв'язку з набранням чинності Законом України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , ДПІ у м. Харцизьку та Костянтинівської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області були подані уточнюючі декларації № НОМЕР_5 за 2014 рік, якою зменшено податкові зобов'язання зі сплати орендної плати за землю за 2014 рік на суму 1267743,95 грн., № НОМЕР_6 від 27.12.2016 року за 2014 рік, якою зменшено податкові зобов'язання зі сплати орендної плати за землю за період з жовтня по грудень 2014 року на суму 230761,41 грн., № НОМЕР_7 від 27.12.2016 року за 2014 рік, якою зменшено податкові зобов'язання зі сплати орендної плати за землю за період з жовтня по грудень 2014 року на суму 229,04 грн. (а.с. 36-38).

Оскільки позивачем було подано уточнюючі декларації з орендної плати за 2014 рік та зменшено суму грошових зобов'язань з орендної плати, відповідач вважає, що позивачем порушено вимоги п. 287.3 статті 287 Податкового кодексу України. В зв'язку з чим, відповідачем прийнято спірні податкові повідомлення - рішення № 000818511 від 31.10.2016 року, яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 56,83 грн.; № НОМЕР_1 від 02.11.2016 року, яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 87206,97 грн.; № НОМЕР_2 від 02.11.2016 року, яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 2236,10 грн.

Однак, суд не погоджується з прийнятими Костянтинівською ОДПІ Головного управлінням ДФС у Донецькій області податковими повідомленнями - рішеннями, з огляду на наступне.

Суд зазначає, що для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення було прийнято Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції (чинного на час виникнення спірних правовідносин).

Указом Президента України № 405/2014 від 14 квітня 2014 року введено в дію рішення Ради національної безпеки України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо боротьби з терористичною загрозою і збереження територіальної цілісності України" та розпочато проведення антитерористичної операції (АТО) на території Донецької і Луганської областей.

Закон України від 02.09.2014 року № 1669-VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції (чинного на час виникнення спірних правовідносин) визначає тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від 02.09.2014 року № 1669-VII (чинного на час виникнення спірних правовідносин) період проведення антитерористичної операції - це час між датою набрання чинності Указом Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Виходячи з наведеного, датою початку проведення антитерористичної операції є 14.04.2014 року , станом теперішній час АТО триває.

Відповідно до ст. 6 Закону України № 1669 (чинного на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що під час проведення антитерористичної операції звільнити суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.

Статтею 7 вищезазначеного закону (чинного на час виникнення спірних правовідносин) передбачено скасування на період проведення антитерористичної операції орендну плату за користування державним та комунальним майном суб'єктам господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції.

Згідно з ч.ч. 2, 3 ст. 11 цього Закону, його дія поширюється на період проведення антитерористичної операції та на шість місяців після дня її завершення. Закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Тобто, Закон № 1669-VII є спеціальним законом у спірних правовідносинах, тому його застосування не ставиться у залежність від внесення відповідних змін до Податкового кодексу України.

Крім того, на виконання абзацу третього пункту 5 статті 11 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» Кабінетом Міністрі Україні затверджено Перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, у період з 14 квітня 2014 року до її закінчення розпорядженням № 1053-р від 30.10.2014 р.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1079-р від 5 листопада 2014 року зупинено дію Розпорядження Кабінету Міністрів України № 1053-р від 30 жовтня 2014 року, проте, постановою Окружного адміністративного суду м. Києва по справі № 826/18327/14 від 26 січня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 2 квітня 2015 року, Розпорядження Кабінету Міністрів України № 1079-р від 5 листопада 2014 року визнано нечинним.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України по даній справі зупинено виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 січня 2015 року та ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 2 квітня 2015 року до розгляду касаційної скарги Кабінету Міністрів України у Вищому адміністративному суду України.

Крім цього, Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року № 1275-р, яким визнано такими, що втратили чинність Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053 та Розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 року № 1079, затверджено новий перелік населених пунктів, на території яких здійснюється антитерористична операція, у якому, серед інших є м. Курахове, де на даний час зареєстрований позивач.

Враховуючи наведене вище, суд дійшов висновку, що Розпорядження Кабінету Міністрів України № 1053-р від 30 жовтня 2014 року діяло у період з 30 жовтня 2014 року по 4 листопада 2014 року та у період з 2 квітня 2015 року по 27 квітня 2015 року. Аналізуючи наведене, а також беручи до уваги факт прийняття 02 грудня 2015 року Розпорядження № 1275-р, суд зазначає, що станом на час прийняття спірного рішення факт знаходження у спірний період населених пунктів м. Курахове, на території, де проводиться антитерористична операція - є встановленим, чим спростовуються заперечення відповідача з цього приводу.

Також, суд звертає увагу, що земельні ділянки позивача знаходяться у м. Харцизьк та м. Єнакієво, які відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2014 року № 1085-р віднесені до Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.

Отже, оскільки земельні ділянки позивача знаходяться на території, де українська влада фактично не здійснює свої повноваження, суд вважає, що позивач відповідно до положень статті 6 Закону № 1669 звільнений від сплати своїх податкових зобов'язань з орендної плати.

Крім того, слід зауважити, що стаття 10 Закону № 1669-VII передбачає, що єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує форс-мажорні обставини, як підставу для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежне виконання) своїх податкових зобов'язань є наявність у такого суб'єкта господарювання Сертифікату ТПП про засвідчення форс мажорних обставин.

Так, щодо вирішення питання обов'язкової наявності в підприємства сертифікату Торгово-промислової палати України у відповідності до статті 10 Закону № 1669-VII, суд зазначає, що стаття 6 Закону № 1669-VII є спеціальною нормою по відношенню до статті 10 цього Закону, оскільки Сертифікат ТПП є єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує форс-мажорні обставини для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежне виконання) зобов'язань (не обов'язково з земельного податку), отже Сертифікат ТПП застосовується при вирішенні питання звільнення від нарахування штрафних санкцій та пені.

Згідно сертифікату Торгово - промислової палати України про засвідчення форс - мажорних обставин (обставин непереборної сили) № 2038 від 16.01.2015 року (за вих. № 253/05-а) встановлено, що ТОВ Техремпоставка з 14 квітня 2014 року застосовуються форс - мажорні обставини (обставин непереборної сили) та дотримання норм законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов'язкових платежів, дату закінчення терміну дії обставин форс - мажору на момент видачі даного сертифікату встановити не можливо (а.с. 69).

Також, позивачем надано до суду Сертифікат Торгово - промислової палати України про настання обставин непереборної сили № 2696 від 21 січня 2015 року (за вих. № 327/05-4), відповідно до якого Торгово-промислова палата України на підставі п.п. 100.4, 100.5 статті 100 Податкового кодексу України засвідчує настання обставин непереборної сили з 14 квітня 2014 року при здійсненні господарської діяльності на території Донецької області та дотриманні законодавчих актів України, які стосуються справлення та сплати податків та обов'язкових платежів. На момент видачі сертифікату (висновку) ТПП України обставини непереборної сили тривали та дату закінчення їх терміну встановити було неможливо (а.с. 70).

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що позивач звільняється від виконання своїх обов'язків щодо сплати орендної плати за землю, на період з 14 квітня 2014 року.

Суд зазначає, що матеріалами справи не підтверджується правомірність прийняття відповідачем податкових повідомлень - рішень від 31.10.20116 року № 000818511, яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 56,83 грн.; № НОМЕР_1 від 02.11.2016 року, яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 87206,97 грн.; № НОМЕР_2 від 02.11.2016 року, яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 2236,10 грн.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить висновку про задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Техремпоставка» до Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 31.10.2016 року № 000818511, від 02.11.2016 року № НОМЕР_1, № НОМЕР_2.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись Конституцією України та Кодексом адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Техремпоставка» до Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 31.10.2016 року № 000818511, від 02.11.2016 року № НОМЕР_1, № НОМЕР_2 - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області від 31.10.2016 року № 000818511, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «Техремпоставка» зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 56,83 грн.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області від 02.11.2016 року № НОМЕР_1, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «Техремпоставка» зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 87206,97 грн.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області від 02.11.2016 року № НОМЕР_2, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «Техремпоставка» зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 2236,10 грн.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Техремпоставка» Товариства з обмеженою відповідальністю «Донінтервугілля» (код ЄДРПОУ 31366910, 85612, Донецька обл., м. Курахове, вул. Енергетиків, буд. 34) за рахунок бюджетних асигнувань Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39883581, 85110, Донецька область, м. Костянтинівка, пр. Ломоносова, 125) судовий збір в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні.

Рішення прийнято у нарадчій кімнаті та проголошена вступна та резолютивна частини у судовому засіданні 28 серпня 2018 року в присутності представників позивача та відповідача.

Повний текст рішення складено та підписано 07 вересня 2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п.п. 15-5 п. 15 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя Олішевська В.В.

Дата ухвалення рішення28.08.2018
Оприлюднено11.09.2018
Номер документу76298663
СудочинствоАдміністративне
Суть: визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 31.10.2016 року № 000818511, від 02.11.2016 року № НОМЕР_1, № НОМЕР_2.

Судовий реєстр по справі —0540/6532/18-а

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 27.09.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 15.11.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 28.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Олішевська В.В.

Ухвала від 28.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Олішевська В.В.

Ухвала від 09.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Олішевська В.В.

Ухвала від 08.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Олішевська В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні