Рішення
від 07.09.2018 по справі 243/7415/18
СЛОВ'ЯНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Номер провадження 2-о/243/1055/2018

Номер справи 243/7415/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 вересня 2018 року

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області у складі:

головуючого судді Мінаєва І.М.,

за участю секретаря судового засідання Янчевського В.Ю.,

розглянувши в порядку окремого провадження у судовому засіданні цивільну справу за заявою ОСОБА_1, за участю заінтересованої особи Слов?янського міського центру зайнятості,

вимоги заявників: про встановлення факту, що має юридичне значення,

учасники справи: не з?явились,

негайно після закінчення судового розгляду, перебуваючи в нарадчій кімнаті, ухвалив рішення про наступне:

І. ОСОБА_2 позиції заявника.

1. ОСОБА_1 звернулася до суду із заявою про встановлення факту припинення трудових відносин. Свої вимоги обґрунтувала тим, що вона з 01.02.2011 р. працювала на посаді заступника начальника загального відділу Дебальцевської міської ради Донецької області (9 ранг посадової особи місцевого самоврядування V категорії посад) на умовах трудового договору, але трудові відносини з Дебальцевською міською радою були фактично припинені з квітня 2015 р., оскільки у зв?язку зі збройним конфліктом на Донбасі зазначений орган місцевого самоврядування припинив свою діяльність. З 10 березня 2014 р. по 20 грудня 2016 р. вона перебувала у декретній відпустці, а в кінці січня 2015 р. внаслідок акту агресії з боку Російської Федерації вона разом зі своєю родиною була вимушена виїхати з м.Дебальцеве. Трудову книжку з окупованої території їй передали лише 22.03.2017 р. через друзів, знайомих та колишніх колег. 30 березня 2017 р. вона написала заяву, яка була нотаріально засвідчена, про звільнення за власним бажанням, яку вона не має можливості направити поштовим зв?язком адресату. Встановлення зазначеного факту їй необхідно для працевлаштування та отримання офіційного джерела доходу. Просить встановити факт припинення трудових відносин з 30.03.2017 р. між ниею та виконавчим комітетом Дебальцевської міської ради.

ІІ. Заяви (клопотання) учасників справи.

2. Заявник ОСОБА_1 не використала свого права на безпосередню участь у судовому засіданні, надала суду заяву з проханням проводити судове засідання у її відсутності, на заявлених вимогах наполягала, просила їх задовольнити.

3. Від заінтересованої особи Слов?янського міського центру зайнятості за підписом директора ОСОБА_3 надійшла заява про розгляд справи без участі представника заінтересованої особи згідно діючого законодавства України.

ІІІ. Процесуальні дії у справі.

5. Ухвалою суду від 09.08.2018 р. заяву ОСОБА_1, за участю заінтересованої особи Слов?янського міського центру зайнятості, про встановлення факту, що має юридичне значення прийнято до провадження, по справі відкрито провадження, призначено судове засідання.

IV. Фактичні обставини, встановлені Судом.

6. Відповідно до розпорядження міського голови від 25.01.2011 р. № 15 ОСОБА_1 переведена на посаду заступника начальника загального відділу міської ради 01.02.2011 р., 10.12.2011 р. присвоєний черговий 10 ранг посадової особи місцевого самоврядування V категорії посад (розпорядження міського голови № 281 від 10.12.2011 р.), 10.12.2013 р. присвоєний черговий 9 ранг посадової особи місцевого самоврядування V категорії посад (розпорядження міського голови № 206 від 10.12.2013 р.), що вбачається з трудової книжки серії АА № 915184, виданої виконавчим комітетом Дебальцевської міської ради на ім?я ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, 04.11.2009 р. (а.с.14-16).

7. Як вбачається з розпорядження міського голови № 26 від 06.03.2014 р. ОСОБА_1 надано спеціальну відпустку для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку на період з 10 березня 2014 р. по 20 грудня 2016 р. (а.с.17).

8. Згідно з довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи № НОМЕР_1 від 03.03.2015 р., ОСОБА_1, яка зареєстрована за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, фактично проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3 (а.с.6). Зазначені відомості також підтверджуються довідкою про склад сім?ї, виданою керівником комітету мікрорайону Центр-2 м.Слов?янська за № 447 від 03.08.2018 р. (а.с.11).

9. Як вбачається з індивідуальних відомостей про застраховану особу - ОСОБА_1, РНОКПП: НОМЕР_2, страхувальником ОСОБА_1 за період січень 2012 р. - березень 2014 р. включно був виконавчий комітет Дебальцевської міської ради (код ЄДРПОУ 25687825), страхові внески за цей період сплачувались, з квітня 2014 р. заробітна плата ОСОБА_1 не нараховувалась (а.с.12-13).

10. 30 березня 2017 року ОСОБА_1 звернулася до компетентних органів із заявою про звільнення її з посади заступника начальника загального відділу Дебальцевської міської ради з 30 березня 2017 р. за власним бажанням на підставі ст.38 КЗпП України у зв?язку зі зміною місця проживання. Зазначена заява посвідчена приватним нотаріусом Слов?янського міського нотаріального округу Донецької області ОСОБА_2 та зареєстрована в реєстрі за № 328 (а.с.18).

V. Оцінка Суду.

11. Як вбачається з ч.1 ст.293 ЦПК України, окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.

Положеннями пункту 5 частини 2 статті 293 ЦПК України передбачено, що суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.

12. Відповідно до ч.2 ст.315 ЦПК України у судовому порядку також можуть бути встановлені інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

Отже, встановлення юридичного факту за рішенням суду безпосередньо породжує певні юридичні наслідки, тобто від встановлення факту залежить виникнення, зміна або припинення особистих прав громадян.

13. Відповідно до ст.ст. 3,8,9 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права, утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов?язком держави, а чинні міжнародні договори, згода на обов?язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.

14. Згідно ст. 43 Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб.

15. Відповідно до ст. 5-1 КЗпП України держава гарантує працездатним громадянам, які постійно проживають на території України, зокрема вільний вибір виду діяльності, правовий захист від необґрунтованої відмови у прийнятті на роботу і незаконного звільнення, а також сприяння у збереженні роботи.

16. Відповідно до ч. 1 ст. 38 КЗпП України працівник має право розірвати трудовий договір, укладений на невизначений строк, попередивши про це власника або уповноважений ним орган письмово за два тижні. У разі, коли заява працівника про звільнення з роботи за власним бажанням зумовлена неможливістю продовжувати роботу (переїзд на нове місце проживання; переведення чоловіка або дружини на роботу в іншу місцевість; вступ до навчального закладу; неможливість проживання у даній місцевості, підтверджена медичним висновком; вагітність; догляд за дитиною до досягнення нею чотирнадцятирічного віку або дитиноюінвалідом; догляд за хворим членом сімї відповідно до медичного висновку або інвалідом 1 групи; вихід на пенсію; прийняття на роботу за конкурсом, а також з інших поважних причин), власник або уповноважений ним орган повинен розірвати трудовий договір у строк, про який просить працівник.

17. Як вбачається з ч.4 ст.7 Закону України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб внутрішньо переміщена особа, яка звільнилася з роботи (припинила інший вид зайнятості), за відсутності документів, що підтверджують факт звільнення (припинення іншого виду зайнятості), періоди трудової діяльності та страхового стажу, реєструється як безробітна та отримує допомогу по безробіттю, соціальні та інші послуги за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття відповідно до законодавства.

Внутрішньо переміщена особа, яка не звільнилася з роботи (не припинила інший вид зайнятості), у разі неможливості продовження роботи (іншого виду зайнятості) за попереднім місцем проживання для набуття статусу безробітного та отримання допомоги по безробіттю та соціальних послуг за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття може припинити трудові відносини, надавши нотаріально посвідчену письмову заяву про припинення працівником трудових відносин з підтвердженням того, що ця заява таким громадянином надіслана роботодавцю рекомендованим листом (з описом вкладеної до нього такої заяви). У разі припинення приймання поштових відправлень на/з території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв'язку з обставинами, визначеними у статті 1 цього Закону, така заява подається до відповідного районного, міськрайонного, міського, районного у місті центру зайнятості за місцем проживання внутрішньо переміщеної особи.

Взята на облік внутрішньо переміщена особа, яка не має документів, необхідних для надання статусу безробітного, отримує статус безробітного без вимог, що застосовуються за звичайної процедури. До отримання документів та відомостей про періоди трудової діяльності, заробітну плату (дохід), страховий стаж допомога по безробіттю таким особам призначається у мінімальному розмірі, встановленому законодавством на випадок безробіття.

18. Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 №1085-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження з 27 листопада 2014 року УДППЗ Укрпошта офіційно зупинила приймання і доставку поштових відправлень на територіях Донецької та Луганської областей, які не контролюються українською владою.

19. Вищезазначений юридичний факт заявником доведено у повному обсязі, надані суду докази є належними, достовірними та допустимими, оскільки ці докази містять у собі інформацію щодо предмета заявлених вимог, вони логічно пов?язані з тими обставинами, які підтверджують наявність підстав для встановлення факту, що має юридичне значення.

20. З огляду на викладене, суд вважає, що для реалізації позивачем права на звільнення у звязку з переїздом на нове місце проживання є об?єктивні перешкоди. З метою захисту прав і свобод ОСОБА_1, суд прийшов до висновку про необхідність задоволення її заяви про припинення трудових відносин, оскільки законом не передбачено іншого порядку встановлення цього факту, що надасть можливість заявниці реалізувати своє право на звільнення у зв?язку з переїздом на нове місце проживання та працевлаштування на нову роботу в порядку, передбаченому трудовим законодавством України.

VІ. Розподіл судових витрат між сторонами.

21. Заявник звільнена від сплати судового збору на підставі п.21 ч.1 ст.5 Закону України Про судовий збір .

22. За змістом ч. 7 ст. 294 ЦПК України при ухваленні судом рішення під час розгляду справ окремого провадження судові витрати не відшкодовуються, якщо інше не встановлене законом. Таким чином, судові витрати слід віднести на рахунок держави.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 4, 76-81, 315-319 ЦПК України, суд,

В И Р І Ш И В:

1. Заяву ОСОБА_1, за участю заінтересованої особи Слов?янського міського центру зайнятості, про встановлення факту, що має юридичне значення - задовольнити.

2. Встановити юридичний факт припинення трудових відносин між ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, РНОКПП: НОМЕР_2, яка зареєстрована за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_4, фактично мешкає за адресою: Донецька область, м.Слов?янськ, вул.Торська, 34/261, та виконавчим комітетом Дебальцевської міської ради (код ЄДРПОУ 25687825) з 30 березня 2017 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У відповідності до п.п.15 п. 1 Розділу ХШ Перехідних Положень ЦПК України в новій редакції, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно- телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до /або через відповідні суди.

Суддя

Слов'янського міськрайонного суду ОСОБА_4

СудСлов'янський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення07.09.2018
Оприлюднено11.09.2018
Номер документу76303998
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —243/7415/18

Рішення від 07.09.2018

Цивільне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Мінаєв І. М.

Ухвала від 09.08.2018

Цивільне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Мінаєв І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні