Ухвала
від 05.09.2018 по справі 346/4353/18
КОЛОМИЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 346/4353/18

Провадження № 1-кс/346/1224/18

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 вересня 2018 р.м. Коломия Коломийський міськрайонний суд Івано - Франківської області

Слідчий суддя ОСОБА_1 ,

за участі секретаря ОСОБА_2 ,

розглянула клопотання слідчого СВ Коломийського ВП ГУНП в Івано-Франківській області ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №12018090180000542 від 22 червня 2018 року про проведення позапланової виїзної ревізії з проведенням зустрічних звірок фінансово-господарської діяльності ВАТ «Коломиясільмаш» (код ЄДРПОУ 00238180, юридична адреса: вул. Пушкіна, 6, м.Коломия) в частині використання підприємством коштів, отриманих в серпні 2017 року від реалізації майна.

Клопотання надійшло до суду 04 вересня 2018 року.

Суд перевірив надані матеріали клопотання, включаючи Витяг з єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, у рамках якого було подано клопотання, та дослідивши докази по даних матеріалах, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшло клопотання слідчого СВ Коломийського ВП ГУНП в Івано-Франківській області ОСОБА_3 , погодженого з прокурором Коломийської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , в якому просить надати дозвіл Управлінню Західного офісу Державної аудиторської служби України в Івано-Франківській області, що розташоване за адресою: вул. Василіянок, 48, м. Івано-Франківськ, на проведення позапланової виїзної ревізії з проведенням зустрічних звірок фінансово-господарської діяльності ВАТ «Коломиясільмаш» (код ЄДРПОУ 00238180, юридична адреса: вул. Пушкіна, 6, м.Коломия) в частині використання підприємством коштів, отриманих в серпні 2017 року від реалізації майна із поставленням перед ревізором питань: - на які цілі використано кошти ВАТ «Коломиясільмаш», отримані від реалізації рухомого та нерухомого майна в серпні 2017 року? - чи відповідало таке спрямування коштів плану санації боржника та вимогам Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника та визнання його банкрутом»? - хто приймав рішення про напрямок використання цих коштів та чи була уповноважена зазначена особа приймати такі рішення? Ревізію провести в період з 11 вересня по 1 жовтня 2018 року.

Клопотання мотивовано тим, що у Коломийському відділі поліції ГУНП в Івано-Франківській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження, внесеного 22 червня 2018 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань під номером 12018090000000542 за ч. 2 ст. 191 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 , будучи керуючим санацією ВАТ «Коломиясільмаш», діючи в межах своїх повноважень від імені ВАТ «Коломиясільмаш» та згідно плану санації, 01 листопада 2016 року уклав договір оренди приміщення цеху №25 з ТзОВ «Вуд-Панель-Коломия». Юридична адреса орендаря - вул.Пушкіна, 6, м.Коломия, засновником його є Цзіан Бо та Кафтар Сезар. Зазначений договір оренди діяв до 07 серпня 2017 року. Згідно умов зазначеного договору оренди ТзОВ «Вуд-Панель-Коломия» володіло і користувалося приміщенням цеху №25 в корпусі №1 інв. №01746 загальною площею 5760 кв. м.

28 квітня 2017 року та 04 липня 2017 року керуючий санацією ВАТ «Коломиясільмаш»

ОСОБА_5 , без погодження із Фондом державного майна України, всупереч плану санації, в якому міститься заборона відчуження цеху №25, звернувся до корпорації «Західний аукціонно-консалтінговий центр» (пр.Відродження (Чорновола), буд. 3, м. Коломия, код ЄДРПОУ 31656172), якій договором про організацію робіт з продажу майна від 23 травня 2013 року, укладеного з ВАТ «Коломиясільмаш», було надано право організувати і провести аукціони по продажу майна ВАТ «Коломиясільмаш» згідно наданого переліку, із листом-проханням організувати і провести аукціон з продажу майна ВАТ «Коломиясільмаш». При цьому ОСОБА_5 надав організатору торгів перелік майна, до якого входила будівля цеху №25.

На підставінаведеного генеральнийдиректор корпорації«Західний аукціонно-консалтінговийцентр» ОСОБА_6 оприлюднив оголошенняпро проведенняаукціону зпродажу цеху№25на офіційномувеб-сайтіВищого господарськогосуду Українив мережіІнтернет www.arbitr.gov.ua.

25 липня 2017 року для участі в аукціоні з продажу майна банкрута свої заяви подали ТзОВ «Вуд-Панель-Коломия» та ТзОВ «Вуд Панель Плюс», юридичні адреси яких: вул.Пушкіна, 6, м. Коломия, та засновниками являються Цзіан Бо та Кафтар Сезар.

03 серпня 2017 року в період з 10:00 год. до 11:00 год. корпорацією «Західний аукціонно-консалтінговий центр» в порядку, визначеному Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», проведено аукціон з продажу майна ВАТ «Коломиясільмаш» та визначено переможцем ТзОВ «Вуд Панель Плюс».

18 липня 2017 року Господарським судом Івано-Франківської області винесено ухвалу про усунення ОСОБА_5 від виконання обов`язків керуючого санацією ВАТ«Коломиясільмаш».

В подальшому ОСОБА_5 , продовжуючи свою діяльність спрямовану на відчуження майна ВАТ «Коломиясільмаш», без погодження із Фондом державного майна України, всупереч плану санації, в якому міститься заборона відчуження цеху №25, усвідомлюючи, що він усунутий від виконання обов`язків керуючого санацією Господарським судом Івано-Франківської області і, відповідно, позбавлений права представляти інтереси боржника, підписав із переможцем аукціону від імені ВАТ «Коломиясільмаш» договір купівлі-продажу майна на аукціоні та передав актом приймання-передачі нерухомого майна від 03 серпня 2017 року покупцю ТзОВ «Вуд панель плюс» майно ВАТ «Коломиясільмаш», а саме будівлю цеху №25 інв. №02746 за адресою: вул. О. Пушкіна, 6, м. Коломия (загальна площа будівлі 5751,1 кв. м, висота 14 м, матеріал стін залізобетонні панелі, покрівля руберойд, підлоги цементні, перекриття залізобетонні панелі), вартість якої складає 4378 655 грн. з ПДВ., чим спричинив тяжкі наслідки у зазначеній сумі державним інтересам в особі Фонду державного майна України.

17 серпня 2017 року приватним нотаріусом Коломийського міського нотаріального округу Івано-Франківської області ОСОБА_7 , відповідно до ст.75 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та на підставі акту про передання права власності на куплене нерухоме майно від 03 серпня 2017 року і протоколу №1 продажу майна на аукціоні, складеного Корпорацією «Західний аукціонно-консалтінговий центр» від 03 серпня 2017 року, посвідчено, що товариству з обмеженою відповідальністю «Вуд Панель Плюс», місцезнаходження: вул. Пушкіна, 6, м. Коломия, код за Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 41122153 належить на праві власності нерухоме майно, що складається з нежитлового приміщення цеху №25, що знаходиться за адресою: вул. Пушкіна, 6, м.Коломия, загальною площею 5751,1 кв. м, правовстановлюючий документ витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, індексний номер витяг: 93619921 від 03 серпня 2017 року; яке придбане ТзОВ «Вуд Панель Плюс» за 4378655 грн., що раніше належало ВАТ «Коломиясільмаш». На підставі наведеного приватним нотаріусом Коломийського міського нотаріального округу Івано-Франківської області ОСОБА_7 видано свідоцтво від 17 серпня 2017 року, зареєстроване в реєстрі за №2321.

03 жовтня 2017 року Господарським судом Івано-Франківської області на підставі порушення ст. 203 Цивільного кодексу України, зокрема відсутності у ОСОБА_5 необхідного обсягу цивільної дієздатності, визнано недійсними результати аукціону з продажу майна ВАТ "Коломиясільмаш", проведеного 03 серпня 2017року корпорацією "Західний аукціонно-консалтінговий центр", договір купівлі-продажу майна на аукціоні від 03 серпня 2017 року, укладеного між ВАТ "Коломиясільмаш" та ТзОВ "Вуд панель плюс", свідоцтво про придбання нерухомого майна на аукціоні при продажу майна в провадженні у справі про банкрутство №2321 на нежитлове приміщення цеху №25 від 17 серпня 2017 року, виданого ТзОВ "Вуд панель плюс" приватним нотаріусом Коломийського міського нотаріального округу ОСОБА_7 , та зобов`язано ТзОВ "Вуд панель плюс" повернути ВАТ "Коломиясільмаш" будівлю цеху №25 інв. №02746, що знаходиться за адресою: вул. О. Пушкіна, буд 6,м. Коломия.

З метою проведення всебічного, повного та неупередженого досудового розслідування, встановлення фактів та обставин, що мають значення та підлягають доказуванню, у кримінальному провадженні виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності ВАТ «Коломиясільмаш» (код ЄДРПОУ 00238180, юридична адреса: вул. Пушкіна, 6, м.Коломия ) в частині використання підприємством коштів, отриманих в серпні 2017 року від реалізації майна.

Відповідно ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться в тому числі, у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Національної поліції, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.

Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.

Позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.

Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.

Подовження термінів проведення планової або позапланової виїзної ревізії можливе лише за рішенням суду на термін, що не перевищує 15 робочих днів для планової виїзної ревізії та 5 робочих днів для позапланової виїзної ревізії.

Зустрічні звірки, які проводяться органами державного фінансового контролю, не є контрольними заходами і проводяться у разі виникнення потреби у їх проведенні на підставі направлення, виписаного керівником органу державного фінансового контролю.

Згідно ст. 4 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», органом державного фінансового контролю здійснюється інспектування у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Необхідність проведення позапланової виїзної ревізії у зазначеному кримінальному провадженні зумовлюється наявністю достатніх підстав вважати, що працівниками ВАТ «Коломиясільмаш» під час використання підприємством коштів, отриманих в серпні 2017 року від реалізації майна, допущені порушення, перевірка яких віднесена законом до компетенції органів державного фінансового контролю.

Згідно ст. 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Згідно положення «Про Державну аудиторську службу України», затвердженою постановою Кабінетом міністрів України №43 від 03.02.2016, державну політику у сфері державного фінансового контролю на даний час здійснює Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба), яка є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів.

Згідно листа з управління західного офісу Державної аудиторської служби в Івано-Франківській області про погодження термінів проведення ревізії, Управління може виділити працівника для проведення вищенаведеного позапланового контрольного заходу з 11 вересня 2018 року за окремим зверненням, підготовленим відповідно вимог вищенаведеного законодавства.

Слідчий в судове засідання не з`явився, попередньо подав заяву про розгляд клопотання без його участі.

Відповідно до ч.4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Дослідивши матеріали клопотання, беручи до уваги заяву слідчого вважаю, що клопотання необхідно задовольнити з наступних підстав.

Згідно ст.ст. 2, 8, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» зі змінами від 16.10.2012 року, ревізія віднесена до компетенції органів Державної фінансової інспекції України.

Згідно ч. 5 п. 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Національної поліції, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.

Згідно ч. 6 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» зі змінами від 16.10.2012 року, позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Як вбачається з матеріалів справи, слідчий слідчого відділення Коломийського ВП ГУНП в Івано-Франківській області ОСОБА_3 зверталася із дорученням про проведення позапланової виїзної ревізії до начальника Управління Західного офісу Державної аудиторської служби в Іван-Франківській області ОСОБА_8 ..

У зв`язку з наведеним вважаю, що слідчим належно обґрунтовано те, що для встановлення фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, з метою проведення всебічного, повного та неупередженого досудового розслідування, у кримінальному провадженні виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної ревізії з проведенням зустрічних звірок фінансово-господарської діяльності ВАТ «Коломиясільмаш» (код ЄДРПОУ 00238180, юридична адреса: вул. Пушкіна, 6, м.Коломия) в частині використання підприємством коштів, отриманих в серпні 2017 року від реалізації майна, а тому клопотання слідчого слід задовольнити.

На підставінаведеного,та керуючисьст.40ч.2,131,132, 309 ч.3 КПК України, Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Надати дозвіл Управлінню Західного офісу Державної аудиторської служби України в Івано-Франківській області, що розташована за адресою: вул.Василіянок, 48, м. Івано-Франківськ, на проведення позапланової виїзної ревізії з проведенням зустрічних звірок фінансово-господарської діяльності ВАТ «Коломиясільмаш» (код ЄДРПОУ 00238180, юридична адреса: вул. Пушкіна, 6, м.Коломия) в частині використання підприємством коштів, отриманих в серпні 2017 року від реалізації майна.

Поставити перед ревізором наступні питання:

- на які цілі використано кошти ВАТ «Коломиясільмаш», отримані від реалізації рухомого та нерухомого майна в серпні 2017 року?

- чи відповідало таке спрямування коштів плану санації боржника та вимогам Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника та визнання його банкрутом»?

- хто приймав рішення про напрямок використання цих коштів та чи була уповноважена зазначена особа приймати такі рішення?

Ревізію провести в період з 11 вересня по 1 жовтня 2018 року.

Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудКоломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення05.09.2018
Оприлюднено01.03.2023
Номер документу76304392
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —346/4353/18

Ухвала від 06.02.2019

Кримінальне

Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області

П'ятковський В. І.

Ухвала від 09.01.2019

Кримінальне

Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області

П'ятковський В. І.

Ухвала від 12.11.2018

Кримінальне

Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Беркещук Б. Б.

Ухвала від 05.09.2018

Кримінальне

Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Беркещук Б. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні