Ухвала
від 28.08.2018 по справі 295/11153/18
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/11153/18

1-кс/295/5293/18

УХВАЛА

Іменем України

28.08.2018 року м. Житомир

Слідчий суддяБогунського районногосуду м.Житомира ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів, та додані до клопотання матеріали, яке внесене слідчим ОВС ВКР СУ ФР ГУ ДФС у Житомирській області лейтенант податкової міліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором прокуратури Житомирської області ОСОБА_4 по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32015060000000067 від 20.08.2015 року, за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, мотивуючи це наступним.

Слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Житомирській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №32015060000000067 від 20.08.2015 за фактом ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах службовими особами ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДР НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДР НОМЕР_2 )», за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст.212 КК України.

Досудовим розслідуванням установлено, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у період 2014-2015 років, шляхом формування валових витрат на придбання лісоматеріалів у лісових господарств та фізичних осіб-підприємців без документального підтвердження їх походження та подальшого експорту пиломатеріалів до Ізраїлю, Лівану, Саудовської Аравії, Туреччини, ухилились від сплати податків на суму 3 млн. грн.

18.03.2016 року проведено обшук офісних та складських приміщень ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », у ході якого бухгалтер ОСОБА_5 вказала на те, що у вилучених у ході обшуку чорнових записах (таблицях), містяться записи щодо купівлі лісоматеріалів без документального їх підтвердження. Зокрема, серед знайденої інформації містяться відомості, що свідчать про постачання необлікованої деревини ФОП ОСОБА_6 , на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та їх перевезення здійснює ФОП Українець (РНОКПП НОМЕР_3 ).

Проведеним оглядом 23.08.2018 встановлено, що ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 є фізичною особою-підприємцем, засновником та головним бухгалтером ПП « ОСОБА_7 »» (код ЄДР НОМЕР_4 ) та у період з 04.01.2013 по 06.07.2017 перебував на посаді керівника та головного бухгалтера ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " (код ЄДР НОМЕР_5 ), серед основних видів діяльності яких значиться будівництво, лiсопильне та стругальне виробництво та ін.

З метою встановлення необхідних додаткових обставин у кримінальному провадженні та підтвердження, або спростування здійснення реалізації необлікованої деревини, у органу досудового розслідування виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до речей документів, що стосуються руху коштів вищевказаних СГД.

Встановлено, що у ФОП ОСОБА_6 (код ідн. НОМЕР_6 ) відкрито банківські рахунки в Житомирському РУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » м. Житомир (МФО НОМЕР_7 ), а саме: № НОМЕР_8 (українська гривня); № НОМЕР_9 (українська гривня); № НОМЕР_10 (євро); № НОМЕР_11 (українська гривня); № НОМЕР_12 (українська гривня);

у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДР НОМЕР_5 ) відкрито у Житомирському РУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » м. Житомир (МФО НОМЕР_7 ) наступні рахунки: № НОМЕР_13 (українська гривня); № НОМЕР_14 (українська гривня); № НОМЕР_15 (українська гривня); № НОМЕР_16 (долар США); № НОМЕР_17 (росiйський рубль); № НОМЕР_18 (українська гривня); № НОМЕР_19 (українська гривня); № НОМЕР_20 (євро);

у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДР НОМЕР_5 ) відкрито у ФЖИТОМИРСЬКЕ ОБЛАСНЕ АТ ІНФОРМАЦІЯ_6 (МФО НОМЕР_21 ) наступні рахунки: № НОМЕР_22 (долар США); № НОМЕР_22 (українська гривня); НОМЕР_22 (євро); № НОМЕР_23 (українська гривня); № НОМЕР_23 (долар США); № НОМЕР_23 (євро);

у ПП « ОСОБА_7 »» (код ЄДР НОМЕР_4 ) відкрито у Житомирському РУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » м. Житомир (МФО НОМЕР_7 ) наступні рахунки: № НОМЕР_24 (українська гривня); № НОМЕР_25 (українська гривня); № НОМЕР_26 (українська гривня); № НОМЕР_27 (українська гривня).

У Житомирському РУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » м. Житомир (МФО НОМЕР_7 ) та у ІНФОРМАЦІЯ_7 (МФО НОМЕР_21 ) зберігаються наступні документи: рух грошових коштів, картки із зразками підписів та відбитком печатки, встановленого зразка, заяви на відкриття рахунків, договори на розрахунково-касове обслуговування клієнта, фотокопії паспортів уповноважених осіб, оригінали доручень на право вчинення юридичних дій від імені ФОП ОСОБА_6 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ПП « ОСОБА_7 »», оригінали доручення на ім`я особи, яка має право на відкриття та розпорядження рахунками, засвідчені нотаріально, заяви клієнта про встановлення системи клієнт-банк, договори на обслуговування системи клієнт-банк, акти про введення системи клієнт-банк в експлуатацію, документи, які засвідчують встановлення системи клієнт-банк, документи, які підтверджують факт видачі даних електронних ключів, грошових чеків на отримання готівки з рахунку.

Дані документи перебувають у володінні та зберігаються лише в банківській установі Житомирського РУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » м. Житомир (МФО НОМЕР_7 ) та у ІНФОРМАЦІЯ_7 (МФО НОМЕР_21 ), де відкрито та обслуговується рахунок клієнта, та містять відомості, що є предметом доказування у кримінальному провадженні, а саме щодо осіб, які відкривали рахунок, які мають право першого та другого підписів в документах, відомості з комп`ютерної системи банку про рух грошових коштів за вищевказаним рахунком з переліком контрагентів та призначенням платежів, зняття готівкових коштів з рахунку, встановлення клієнт-банку, тобто містять відомості, що впливають на визначення розміру завданих державному бюджету збитків у вигляді несплати податків та містять відомості щодо підтвердження або спростування факту придбання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ( НОМЕР_1 ) товарів (робіт, послуг), тобто мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженню та являються джерелом доказів, а тому виклик в судове засідання службових осіб Житомирського РУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » м. Житомир (МФО НОМЕР_7 ), службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_7 (МФО НОМЕР_21 ) призведе до передчасного розголошення відомостей, які безпосередньо стосуються суті кримінального провадження та процесуальних дій, які заплановано провести з метою збирання доказів, у зв`язку з чим існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів.

Слідчий у клопотанні вказує, що довести вищевказані обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, іншим способом не передбачається можливим.

За інформацією ПАТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » надання документів для проведення тимчасового доступу до речей та документів можливо лише через адресу для кореспонденції установи ПАТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (МФО НОМЕР_28 ), а саме: АДРЕСА_1 .

Слідчий зазначає, що беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані речі і документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, необхідно отримати тимчасовий доступ до вказаних речей і документів та можливість їх вилучити, які перебувають у володінні Житомирського РУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » м. Житомир (МФО НОМЕР_7 ), ІНФОРМАЦІЯ_7 (МФО НОМЕР_21 ) та складають банківську таємницю, з метою всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження.

Слідчий у судове засідання не з`явився, подав до суду заяву, у якій просив розгляд справи проводити без його участі, клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Відповідно до частини другої ст.163КПК України розгляд клопотання проведено без виклику представника особи, у володінні якої знаходиться інформація та документи, до яких потрібен тимчасовий доступ.

Фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснювалося у силу ч. 4 ст. 107 КПК України, якою передбачено, що у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Відповідно до вимог ст.ст.131,132 КПК Українизаходи забезпеченнякримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходами забезпечення кримінального провадження є, зокрема, тимчасовий доступ до речей і документів.

Відповідно до ст. 159 тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до п.5 ч.1 ст. 162 КПК України відомості, які можуть становити банківську таємницю, належать до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах.

Відповідно до п.6 ч.2 ст. 160 КПК України у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, у клопотанні зазначається можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Згідно до положень ч.5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Частиною 6 ст. 163 КПК України визначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей та документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачаються довести за допомогою цих речей та документів.

Згідно з ч. 7ст. 163 КПК Українислідчий суддя в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Відповідно до ч. 1 ст. 164 КПК України, в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів має бути зазначено прізвище, ім`я та по батькові особи, якій надається право тимчасового доступу до речей і документів.

Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, що є необхідними для з`ясування всіх обставин справи у даному провадженні, є потреба у наданні тимчасового доступу до документів.

Враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що зазначені документи та інформація знаходиться у вказаних у клопотанні осбі, а також те, що такі документи та інформація мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, з урахуванням можливості використати як доказ відомостей, що містяться у них та відсутності можливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначених документів та інформації, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання у частині тимчасового доступу до речей та документів, однак не вбачає підстав для задоволення клопотання у частині вилучення оригіналів документів, оскільки слідчий не довів наявність достатніх підстав вважати, що таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів, однак відповідності до ч. 1 ст. 159 КПК України, слідчий не позбавлений можливості робити копії з документів до яких він просить надати тимчасовий доступ.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 107, 132, 159, 160, 162, 163, 164, 309 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити частково.

Надати слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Житомирській області лейтенанту податкової міліції ОСОБА_3 , старшому оперуповноваженому з ОВС ОУ ГУ ДФС у Житомирській області капітану податкової міліції ОСОБА_8 , та особам які будуть діяти за дорученням(постановою) прокурора, або слідчого тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю та розпорядження про вилучення (виїмку) їх копій у:

Житомирському РУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » м. Житомир (МФО НОМЕР_7 ) по рахункам: НОМЕР_8 (українська гривня); № НОМЕР_9 (українська гривня); № НОМЕР_10 (євро); № НОМЕР_11 (українська гривня); № НОМЕР_12 (українська гривня), відкритим ФОП ОСОБА_6 (кодідн. НОМЕР_6 ), за період з 01.01.2014 по 23.08.2018;

Житомирському РУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » м. Житомир (МФО НОМЕР_7 ) по рахункам: № НОМЕР_13 (українська гривня); № НОМЕР_14 (українська гривня); № НОМЕР_15 (українська гривня); № НОМЕР_16 (долар США); № НОМЕР_17 (росiйський рубль); № НОМЕР_18 (українська гривня); № НОМЕР_19 (українська гривня); № НОМЕР_20 (євро), відкритим ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДР НОМЕР_5 ), за період з 01.01.2014 по 23.08.2018;

Житомирському РУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » м. Житомир (МФО НОМЕР_7 ) по рахункам: № НОМЕР_24 (українська гривня); № НОМЕР_25 (українська гривня); № НОМЕР_26 (українська гривня); № НОМЕР_27 (українська гривня), відкритим ПП « ОСОБА_7 »», за період з 01.01.2014 по 23.08.2018;

ЖИТОМИРСЬКЕ ОБЛАСНЕ АТ ІНФОРМАЦІЯ_6 (МФО НОМЕР_21 ) по рахункам: № НОМЕР_22 (долар США); № НОМЕР_22 (українська гривня); НОМЕР_22 (євро); № НОМЕР_23 (українська гривня); № НОМЕР_23 (долар США); № НОМЕР_23 (євро), відкритим ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 » (кодЄДР НОМЕР_5 ), за період з 01.01.2014 по 23.08.2018:

- заяви про відкриття рахунку, договорів на розрахунково-касове обслуговування, свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи в органах виконавчої влади; копію належним чином зареєстрованого статутного документу (статуту, установчого договору, статутного акту/положення, протоколи зборів засновників) зі змінами і доповненнями; довідки про внесення юридичної особи до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України; довідки про взяття юридичної особи на облік в органах державної податкової служби; довідки Пенсійного фонду; свідоцтво фонду соціального страхування; накази про призначення керівників і службових осіб підприємства; картки зі зразками підписів і відбитків печатки; інші документи, що надають право довіреним і іншим особам на розпорядження й використання даним рахунком; договорів банківського рахунку; договорів про використання системи «клієнт-банк», «клієнт-інтернет-банк», «телефонний банкінг» і т.д. з додатками; повідомлення про взяття рахунків на облік органами ДПС; копії сторінок паспорта або документа, який його замінює, ідентифікаційного коду - засновників, службових осіб, довірених осіб, і інших осіб, які відкривали й використовували зазначений банківський рахунок підприємства; і інші документи юридичної справи про відкриттю й використанню даного рахунку;

- інформації, як на паперових так і електронних носіях (в форматі EXEL), про рух грошових коштів по рахунку із розшифровкою контрагентів (назва, код ЄДР, МФО банківських установ, номерів рахунків) призначенням платежу, датою платежу, часом проведення платежу, номером платіжного документа, сумою платежу, а також з вказівкою вхідного і вихідного залишків коштів на рахунку на початок і кінець кожного дня, референт кожного платіжного документа (номер або інші символи, які використовуються для ідентифікації трансакції);

- заяв на видачу чекових книжок, грошових чеків, корінців грошових чеків на отримання готівки по рахункам зазначеним рахункам за період з 01.01.2014 по 23.08.2018.;

- протоколи системи «Банк-клієнт» в яких міститься дата та час з`єднання (включаючи години, хвилини та секунди з`єднання), електронне ім`я користувача, назва операції та ІР-адреса клієнта.

При відсутності вище перелічених документів зазначити письмово про причину ненадання документів.

Строк дії ухвали встановити один місяць з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, може бути постановлено ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення28.08.2018
Оприлюднено01.03.2023
Номер документу76329182
СудочинствоКримінальне
Сутьтимчасовий доступ до речей та документів, та додані до клопотання матеріали, яке внесене слідчим ОВС ВКР СУ ФР ГУ ДФС у Житомирській області лейтенант податкової міліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором прокуратури Житомирської області ОСОБА_4 по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32015060000000067 від 20.08.2015 року, за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України

Судовий реєстр по справі —295/11153/18

Ухвала від 28.08.2018

Кримінальне

Богунський районний суд м. Житомира

Ведмідь Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні