Рішення
від 10.09.2018 по справі 2040/5223/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд

61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

                                                   Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

10 вересня 2018 р.                                                             Справа № 2040/5223/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сагайдак В.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничий комплекс "АГРО-ПРАЙД" (вул. Теплична, буд. 4, к. 204, м. Харків, 62442) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053), Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничий комплекс "АГРО-ПРАЙД", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області, в якому просить суд:

- скасувати рішення комісії ДФСУ, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 22.06.2018 р. №13734/41251081/2;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати виписану Товариством з обмеженою відповідальністю «ВИРОБНИЧИЙ КОМПЛЕКС «АГРО-ПРАЙД» податкову накладну №1 від 17.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичної подачі (07.12.2017 р.).

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, які є предметом даної справи, є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 09.07.2018 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі.

Представник відповідачів надав до суду відзив, в якому вказав, що при прийнятті оскаржуваного рішення діяв відповідно до вимог чинного законодавства, у межах та у спосіб передбачений Конституцією та законами України.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов до наступного висновку.

Судом встановлено, що ТОВ «ВК «АГРО-ПРАЙД» є юридичною особою приватного права з 31.03.2017. Профільним видом діяльності підприємства є Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (код КВЕД 46.21).

У рамках вказаного напрямку діяльності Позивач здійснює продаж насіння та кормів для тварин, у тому числі шрот соняшника.

Між ТОВ «ВК «АГРО-ПРАЙД» та ТОВ «ВІДРОДЖЕННЯ-1881» 03.11.2017 укладено договір купівлі-продажу № 0311ДІ щодо продажу кормів для тварин (у т.ч. макуха соняшника, шрот соняшника та інш.).

Згідно п.2.1. Договору ціна та кількість проданого товару вказується в Специфікаціях, які є невід'ємною частиною договору на кожну партію Товару, а також видаткових накладних та рахунках-фактурах. Остаточна кількість та загальна вартість кожної партії Товару вказується у видатковій накладній та може відрізнятися від кількості та суми, вказаній в Специфікації.

На виконання зазначених положень Договору між Позивачем та ТОВ «ВІДРОДЖЕННЯ-1881» 08.11.2017 укладено Специфікацію № 1 на поставку шроту соняшника в кількості 25,0 т на загальну суму 107500,00 грн 17.11.2017.

Позивачем відвантажено на користь ТОВ «Відродження-1811» шрот соняшника в кількості 32,4т на загальну суму 139 320,00грн. в т.ч. ПДВ - 23220,0 грн. та 17.11.2017 виставлено на адресу ТОВ «ВІДРОДЖЕННЯ-1881» рахунок-фактуру № АП-0000003 від 17.11.2017, на оплату шроту соняшника в кількості 32,4т на загальну суму 139 320,00грн. в т.ч. ПДВ - 23220,0грн.

Шрот соняшника, в кількості 32,4т, у рамках провадження господарської діяльності придбавався позивачем у ТОВ «ДОСТА», відповідно до договору поставки № 14112017 від 14/11/2017р., що підтверджується видатковою накладною № 1611/34 від 16.11.2017 на суму 136 080,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 22 680 грн.), доказами транспортування зазначеного товару є товарно-транспортна накладна № 1611/34 від 16.11.2017.

ТОВ «ВК «АГРО-ПРАЙД» виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 1 від 17.11.2017.

Державною фіскальною службою України 07.12.2017 створено квитанцію №1 за накладною №1, якою зазначено, що реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами оцінювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2306 та запропоновано надати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РН. (а.с.17)

Позивачем, 31.05.2017 засобами електронного зв'язку надано копії документів та пояснення про підтвердження реальності здійснення операцій за накладною №1 від 17.11.2017 (а.с.18-19)

Комісією ДФС прийнято рішення від 05.06.2018 763847/41251081 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 у Єдиному реєстрі податкових накладних.(а.с. 40)

Згідно вказаного вище рішення підставою для відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних слугувало надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Не погоджуючись з рішеннями про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних позивач подав скаргу до ДФС УкраїниЗа результатами розгляду скарги, рішеннями Комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 22.06.2018 №13734/41251081/2 скарга залишена без задоволення, а оскаржуване рішення Комісії ДФС України, без змін.

По суті спірних правовідносин, суд зазначає наступне.

Пунктом 201.10. ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами п. 74.2. ст. 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3. статті 74 ПК України).

У відповідності до п. 2 постанови КМУ від 29.12.2010 №1246 “Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних” (далі - Порядок №1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1. статті 192 та пунктом 201.10. статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3. і 200-1.9. статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16. статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України “Про електронний цифровий підпис”, “Про електронні документи та електронний документообіг” та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

Аналогічні норми містяться і у п.п. 201.16.1. пункту 201.16. ст. 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2. статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до п.п. 201.16.1. п. 201.16. ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Постановою №190 встановлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Позивачем разом з повідомленнями було направлено копії документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, копії яких містяться в матеріалах справи.

Проте, в оскаржуваному рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення є протиправними, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено.

Суд дійшов висновку, що зважаючи на наявність у позивача передбачених чинним законодавством документів, які свідчать про реальність проведення господарських операцій, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.

Аналогічну правову позицію висловив і Вищий адміністративний суд України у постанові від 15.07.2015 (справа №К/800/62702/14) та в ухвалі від 16.03.2016 (справа №К/800/63884/14).

За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для визнання протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 05.06.2018 №763847/41251081.

Стосовно частини позовних вимог про зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничий комплекс "АГРО-ПРАЙД", суд зазначає наступне.

Приписами пунктів 19,20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, нормами ПК України та Порядку №1246 чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію відповідних податкових накладних та зазначення дат їх реєстрації.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов'язання ДФС України зареєструвати спірну податкову накладну.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Приписами ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд,–

ВИРІШИВ :

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничий комплекс "АГРО-ПРАЙД" (вул. Теплична, буд. 4, к. 204, м. Харків, 62442, код ЄДРПОУ 41251081) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053), Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії– задовольнити.

Скасувати рішення комісії ДФСУ, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 22.06.2018 №13734/41251081/2.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати виписану Товариством з обмеженою відповідальністю «ВИРОБНИЧИЙ КОМПЛЕКС «АГРО-ПРАЙД» податкову накладну №1 від 17.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичної подачі (07.12.2017).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничий комплекс "АГРО-ПРАЙД" (вул. Теплична, буд. 4, к. 204, м. Харків, 62442, код ЄДРПОУ 41251081) судові витрати в розмірі 1841 (одна тисяча вісімсот сорок одна) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04655, код ЄДРПОУ 39292197).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 10 вересня 2018 року.

Суддя                                         В.В. Сагайдак

                                        

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.09.2018
Оприлюднено13.09.2018
Номер документу76331597
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2040/5223/18

Постанова від 27.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Постанова від 27.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Ухвала від 30.01.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 18.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 10.09.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні