ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/770/18
05 вересня 2018 рокум.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:головуючої судді Подлісної І.М. розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області до Матвіївського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітній заклад I-III ступенів - дошкільний навчальний заклад" про застосування заходу реагування, -
ВСТАНОВИВ:
Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області звернулося до суду з позовом до Матвіївського навчально-виховного комплексу Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації Матвіївського НВК.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що з 03 по 16 квітня головним інспектором Шумського районного сектора Управління ДСНС України у Тернопільській області Шафранчуком О.С. проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки Матвіївського НВК, що розташований за адресою: Тернопільська обл., Шумський р-н., село Матвіївці, вул. Шкільна. За результатами зазначеної перевірки складено акт №4 від 16.04.2018, у якому встановлено грубі порушення нормативних актів у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Таким чином, у зв'язку з виявленими порушеннями та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей у Матвіївського НВК, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.
Ухвалою суду від 03 травня 2018 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та визначено проводити її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Ухвалою суду від 23 травня 2018 року постановлено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено слухання справи на 07 червня 2018 року.
Ухвалами Тернопільського окружного адміністративного суду, постановленими в судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати згідно ч.7, 8 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), в судовому засіданні 07.06.2018, 18.06.2018, 26.06.2018, 01.08.2018, 21.08.2018 розгляд справи було відкладено до 05.09.2018.
Представник позивача в судове засідання не прибув, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, причин неявки суду не повідомив. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Відзиву на позовну заяву, у відповідності до статті 162 КАС України на адресу суду не надходило.
Таким чином, з огляду на вжиття судом всіх залежних від нього заходів щодо повідомлення належним чином сторін про наявність судової справи за їх участю та можливість реалізації ними права захисту у судовому порядку їх прав та інтересів, зважаючи на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, а також враховуючи відповідні заяви учасників процесу про розгляд справи без їх участі, - суд, у відповідності до положень частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за доцільне проводити розгляд справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підставний та підлягає до задоволення, враховуючи наступне.
Відповідно до підпункту 2 пункту 3 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052 (далі - Положення №1052) основними завданнями ДСНС є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.
Абзацом третім статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V) визначено, що заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Відповідно до частин першої та другої статті 7 Закону № 877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові і засвідчується печаткою.
Судом встановлено, що з 03 квітня по 23 квітня 2018 року головним інспектором Шумського районного сектора Управління ДСНС України у Тернопільській області Шафранчуком О.С. згідно наказу №180 від 02.04.2018 та на підставі посвідчення №13 від 02.04.2018 проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки Матвіївського НВК, що розташований за адресою: Тернопільська обл., Шумський р-н., село Матвіївці, вул. Шкільна. Перевірка проводилась в присутності директора зазначеного закладу Дрозд Г.В.
За результатами зазначеної перевірки складено акт №4 від 16.04.2018, у якому встановлено ряд порушень нормативних актів у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, зокрема:
зовнішні евакуаційні двері зі сходової клітки на зовні забиті та не відкриваються;
у евакуаційній сходовій клітці зберігаються горючі матеріали (картонна тара), які захаращують шляхи евакуації;
двері виходу на сходові клітки не обладнано пристроями для самозачинення;
не встановлено протипожежні люки 2-го типу з класом вогнестійкості ЕІ 30 на виході на горище;
не проведено оброблення дерев'яних елементів горищного покриття (крокви, лати) будівлі засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
в будівлі НВК з'єднання жил проводів електромережі не здійснено за допомогою зварювання, опресування, паяння, болтового з'єднання а методом скрутки;
будівля не обладнана евакуаційним освітленням;
не проведено замір опору ізоляції електромережі та перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
не проведено перевірку пристроїв блискавко захисту;
не проводиться очищення димоходу та печей від сажі;
будівля не забезпечена зовнішнім протипожежним водопостачанням;
будівля не забезпечена нормативною кількістю первинних засобів пожежогасіння (вогнегасниками).
Акт перевірки підписаний директором Матвіївського НВК без зауважень.
На підставі акта перевірки Шумським районним сектором Управління ДСНС України у Тернопільській області винесено та вручено директору Матвіївського НВК Дрозд Г.В. припис №4 від 16.04.2018, яким вимагалося вжити заходів щодо усунення зазначених порушень.
Водночас, за результатами перевірки був складений протокол ТЕ №003372 від 04.04.2018 про адміністративне правопорушення відповідно до статті 175 КУпАП на підставі якого постановою ТЕ №003372 від 04.04.2018 про накладення адміністративного стягнення, директора Матвіївського НВК Дрозд Г.В. притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 51 грн. 00 коп.
Доказів оскарження чи скасування зазначених протоколу та постанови відповідачем не надано, а судом не здобуто. Окрім цього, в матеріалах справи наявна квитанція ПАТ ПриватБанк від 16.04.2018 №0.0.1011903953.1 про сплату Дрозд Г.В. штрафу за порушення правил пожежної безпеки у розмірі 51 грн. 00 коп.
Таким чином, враховуючи те, що під час перевірки виявлено грубі порушення, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей у Матвіївському НВК, позивач відповідно до частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України звернувся до адміністративного суду про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення роботи Матвіївського навчально-виховного комплексу, шляхом повного знеструмлення.
В матеріалах даної адміністративної справи відсутні дані про те, що відповідачем, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей у Матвіївському НВК, вчиняються будь які дії на усунення порушень висвітлених у акті перевірки.
Відповідно до частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.
Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Частиною п'ятою статті 4 Закону №877-V визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Роз'яснити відповідачу, що відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Відповідно до статей 9, 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Таким чином, враховуючи те, що відповідач не усунув вимоги припису та з метою недопущення спричинення шкоди життю та/або здоров'ю людей у Матвіївському навчально-виховному комплексі, суд дійшов висновку про наявність підстав для застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення роботи Матвіївському навчально-виховному комплексі - до усунення порушень пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Таким чином за відсутності понесених судових витрат у даній справі, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертизи, такі судові витрати не належать стягненню з відповідача на користь суб'єкта владних повноважень.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області (адрес: 46011, Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Л. Українки, 6, код ЄДРПОУ 38059553) до Матвіївського навчально-виховного комплексу Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад (адрес: 47164, Тернопільська обл., Шумський р-н., село Матвіївці, вул. Шкільна, код ЄДРПОУ 24630772) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, - задовольнити повністю.
Застосувати до Матвіївського навчально-виховного комплексу Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад (адрес: 47164, Тернопільська обл., Шумський р-н., село Матвіївці, вул. Шкільна, код ЄДРПОУ 24630772) захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення роботи Матвіївського навчально-виховного комплексу Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад (адрес: 47164, Тернопільська обл., Шумський р-н., село Матвіївці, вул. Шкільна, код ЄДРПОУ 24630772), шляхом повного знеструмлення - до усунення порушень пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 07 вересня 2018 року.
Головуючий суддя Подлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2018 |
Оприлюднено | 11.09.2018 |
Номер документу | 76332202 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні