Постанова
від 05.09.2018 по справі 815/1662/18
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 вересня 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/1662/18

Категорія: 2.1 Головуючий в 1 інстанції: Кравченко М.М.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Джабурія О.В.

суддів - Вербицької Н.В.

- Кравченка К.В.

при секретарі - Філімович І.М.

за участю:

представника апелянта - ОСОБА_2 (довіреність від 18.05.2018 р.)

представника позивача - Іщенка О.В. (довіреність від 01.03.2018 р.)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою зареєстрованого депутата Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області за результатами перших виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області Таїровської селищної об'єднаної громади 24 грудня 2017 року в одномандатному виборчому окрузі № 21 ОСОБА_4 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 травня 2018 року у справі за позовом Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області до зареєстрованого депутата Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області за результатами перших виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області Таїровської селищної об'єднаної громади 24 грудня 2017 року в одномандатному виборчому окрузі № 21 ОСОБА_4 про визнання протиправною бездіяльність обраного та зареєстрованого депутата Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 21, яка виразилася в систематичному неприбутті на першу сесію новообраної Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області та неприбутті на засідання Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, зобов'язання обраного та зареєстрованого депутата Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 21 особисто взяти участь у першій сесії новообраної Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, шляхом прибуття до приміщення, де вона буде проводитись, відповідно до постанови Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про повторне скликання першої сесії новообраної Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області Таїровської селищної об'єднаної громади Овідіопольського району Одеської області у встановлений Таїровською селищною виборчою комісією Овідіопольського району Одеської області час, реєстрації у протоколі першого пленарного засідання першої сесії новообраної Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області та перебування на цьому засіданні,

ПОЗОВНІ ВИМОГИ ТА

НАСЛІДКИ ВИРІШЕННЯ ПОЗОВУ СУДОМ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

12 квітня 2018 року Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області звернулась до суду з позовом до зареєстрованого депутата Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області за результатами перших виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області Таїровської селищної об'єднаної громади 24 грудня 2017 року в одномандатному виборчому окрузі № 21 ОСОБА_4, в якому просило суд:

- визнати протиправною бездіяльність обраного та зареєстрованого депутата Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 21, яка виразилася в систематичному неприбутті на першу сесію новообраної Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області 01 березня 2018 року, 19 березня 2018 року та неприбутті на засідання Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області 24 березня 2018 року, на якому мало вирішуватися питання про здійснення заходів щодо забезпечення скликання та проведення першої сесії місцевої ради;

- зобов'язати обраного та зареєстрованого депутата Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 21 особисто взяти участь у першій сесії новообраної Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, шляхом прибуття до приміщення, де вона буде проводитись, відповідно до постанови Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про повторне скликання першої сесії новообраної Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області Таїровської селищної об'єднаної громади Овідіопольського району Одеської області у встановлений Таїровською селищною виборчою комісією Овідіопольського району Одеської області час, реєстрації у протоколі першого пленарного засідання першої сесії новообраної Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області та перебування на цьому засіданні.

Обґрунтовуючи свої вимоги позивач зазначав, що постановою № 414 від 28 лютого 2018 року ТСВК скликала першу сесію новообраної Таїровської селищної ради Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області, яка була призначена на 01 березня 2018 року. Однак 01 березня 2018 року перша сесія Таїровської селищної ради не відбулась, оскільки на пленарне засідання з'явилось лише 12 зареєстрованих депутатів з 20, тоді як для кворуму відповідно до вимог законодавства необхідна присутність 14 депутатів. За таких умов ТСВК була вимушена прийняти постанову № 415 від 15 березня 2018 року про повторне скликання першої сесії новообраної Таїровської селищної ради Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області на 19 березня 2018 року. 19 березня 2018 року внаслідок відсутності дев'яти з двадцяти зареєстрованих депутатів, вісім з яких знову не з'явились з невідомих причин, за відсутності кворуму перша сесія Таїровської селищної ради вдруге не відбулась. Крім цього, позивач вказує, що окремі обрані та зареєстровані депутати, в тому числі й відповідач, нехтують своїми обов'язками щодо набуття та виконання повноважень депутата Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, ігнорують відповідні постанови ТСВК про скликання, про повторне скликання першої сесії новообраної Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, чим свідомо зривають її проведення. З будь-якими заявами про поважність причин неприбуття та повторного неприбуття на першу сесію Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області обрані та зареєстровані депутати, в тому числі відповідач ОСОБА_4, до ТСВК не звертались.

ТСВК запросила всіх 20 обраних та зареєстрованих депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області на засідання ТСВК 24 березня 2018 року шляхом офіційного сповіщення відповідними телефонограмами. Однак 8 зареєстрованих депутатів, в тому числі відповідач, які систематично не з'являються на першу сесію ради, на засідання ТСВК знов не прибули, отже підтвердили, що свідомо вчиняють бездіяльність та нехтують своїми обов'язками обраних та зареєстрованих депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області. За таких обставин, включене до порядку денного засідання ТСВК 24 березня 2018 року питання про повторне (втретє) скликання першої сесії новообраної Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області було знято з розгляду, адже ТСВК усвідомлювала, що прийняте нею рішення про повторне (втретє) скликання першої сесії ради виконано знов не буде.

У відзиві на позовну заяву відповідач вказує, що Таїровська селищна виборча комісія є неналежним позивачем, посилання на необхідність проведення засідань комісії, прийняття рішень на відповідних засіданнях, відсутність повноважень для повторного прийняття рішення про призначення першої сесії та інше, як обґрунтування порушення права позивача, не можуть прийматись до уваги судом у зв'язку з тим, що ст.27 Закону України Про місцеві вибори зазначені дії виборчої комісії визначають організацію роботи такої комісії. Також, відповідач зазначив, що ТСВК в порушення діючого Регламенту Таїровської селищної ради неодноразово призначає проведення першої сесії в приміщенні ТСВК, яке розташовано за адресою: 65497, Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ділянка в„– 10, буд. 39/1. Проте, відповідно до п.9.1.4. Регламенту Таїровської селищної ради рада проводить пленарні засідання у залі Таїровського будинку культури. Крім того, відповідач вказує, що приміщення, в якому знаходиться ТСВК, яке розташовано за адресою: 65497, Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ділянка в„– 10, буд. 39/1, взагалі є приватним будинком, дозволу власника на проникнення до зазначеної будівлі, не має.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 21 травня 2018 року позов Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області - задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність обраного та зареєстрованого депутата Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 21 ОСОБА_4 щодо неприбуття на першу сесію новообраної Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області та на засідання Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області 24.03.2018 року. Зобов'язано обраного та зареєстрованого депутата Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 21 ОСОБА_4 особисто взяти участь у першій сесії новообраної Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

На вказане рішення зареєстрований депутат Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області за результатами перших виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області Таїровської селищної об'єднаної громади 24.12.2017 року в одномандатному виборчому окрузі № 21 ОСОБА_4 подав апеляційну скаргу. Апелянт просить скасувати оскаржуване судове рішення, винести нове, яким в задоволенні позову відмовити в повному обсязі. Апелянт в своїй апеляційній скарзі зазначає, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення були порушені норми матеріального та процесуального права, неповно з'ясовані обставини, що мають значення для справи.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

КОЛЕГІЯ СУДДІВ ВСТАНОВИЛА :

Постановою № 410 Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 27 лютого 2018 року ОСОБА_4 було зареєстровано депутатом Таїровської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі № 21.

Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області 28 лютого 2018 року прийняла постанову № 414, якою у зв'язку з реєстрацією 20 депутатів скликала першу сесію новообраної Таїровської селищної ради Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області на 01 березня 2018 року о 14:00 за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ділянка в„– 10, буд. 39/1.

В зв'язку з тим, що 01 березня 2018 року на пленарне засідання першої сесії Таїровської селищної ради з'явилось лише 12 зареєстрованих депутатів з 20, воно не відбулося.

15 березня 2018 року Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області прийняла постанову № 415, якою повторно (вдруге) скликала першу сесію новообраної Таїровської селищної ради Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області на 19 березня 2018 року о 14:00 за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ділянка в„– 10, буд. 39/1.

В зв'язку з тим, що 19 березня 2018 року на пленарне засідання першої сесії Таїровської селищної ради з'явилось лише 12 зареєстрованих депутатів з 20, воно знову не відбулося.

Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області з метою скликання першої сесії новообраної Таїровської селищної ради Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області запросила всіх 20 обраних та зареєстрованих депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області за результатами перших виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області Таїровської селищної об'єднаної громади на своє засідання 24 березня 2018 року.

На засідання Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області 24 березня 2018 року не з'явилися 8 обраних та зареєстрованих депутатів (в тому числі відповідач), які не з'являлися на першу сесію новообраної Таїровської селищної ради Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області. В зв'язку з цим, п'яте питання порядку денного про скликання першої сесії новообраної Таїровської селищної ради Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області було зняте з голосування.

10 травня 2018 року Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області прийняла постанову № 421, якою повторно (втретє) скликала першу сесію новообраної Таїровської селищної ради Таїровської селищної об'єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області на 12 травня 2018 року о 14:00 за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ділянка в„– 10, буд. 39/1.

В зв'язку з тим, що 12 травня 2018 року на пленарне засідання першої сесії Таїровської селищної ради з'явилось лише 12 зареєстрованих депутатів з 20, воно знову не відбулося.

12 травня 2018 року 12 обраних та зареєстрованих депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області за результатами перших виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області Таїровської селищної об'єднаної громади звернулися до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області із письмовим зверненням, в якому просили прийняти міри стосовно депутатів, які не приходять на першу сесію.

Частково задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції суд виходив з того, що відповідачем допущена протиправна бездіяльність щодо неприбуття на першу сесію новообраної Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області та на засідання Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області 24 березня 2018 року, проведення яких було оформлено відповідними рішеннями Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, які були прийняті останньою в межах повноважень на підставі Закону України Про місцеві вибори .

Колегія суддів апеляційного суду не погоджується з наведеними висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

ЗАСТОСУВАННЯ НОРМ ПРАВА

Вимогами ч.1 ст.2 КАС України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до вимог ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Керуючись положеннями вищевказаних законів, Кодексом та контекстом Конституції України можна зробити висновок, що однією з найважливіших тенденцій розвитку сучасного законодавства України є розширення сфери судового захисту, в тому числі судового контролю за правомірністю і обґрунтованістю рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до вимог ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 2 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у цьому Кодексі термін публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв'язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов'язує надавати такі послуги виключно суб'єкта владних повноважень, і спір виник у зв'язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб'єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв'язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб'єкта владних повноважень або іншої особи.

Під суб'єктом владних повноважень розуміється орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Відповідно до частини четвертої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Зазначений обмежувальний принцип щодо можливості звернення суб'єкта владних повноважень з позовом до суду адміністративної юрисдикції продубльований в пункті п'ятому частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України, яким передбачено, що за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб'єкту законом.

Отже, можливість звернення суб'єкта владних повноважень до суду адміністративної юрисдикції має бути пов'язана з виконанням ним владних управлінських функцій, в межах повноважень та за умови, що право на таке звернення прямо передбачене законом.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 14 березня 2018 року у справі № 800/566/17.

Відповідно до положень ч.1 ст.275 КАС України передбачено право звернення виборчої комісії до адміністративного суду.

Так, зокрема таке право надано виборчій комісії, кандидату, партії (блоку), місцевій організації партії, які є суб'єктами відповідного виборчого процесу, комісії з референдуму, ініціативній групі референдуму, іншім суб'єктам ініціювання референдуму для оскарження рішення, дії чи бездіяльність органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач звернувся до суду з позовом до зареєстрованого депутата Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області за результатами перших виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області Таїровської селищної об'єднаної громади 24 грудня 2017 року в одномандатному виборчому окрузі № 21 ОСОБА_4.

Колегія суддів акцентує увагу на статусі відповідача, якій не набув повноважень депутата місцевої ради в порядку ч.2 ст. 4 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Крім цього, колегія суддів зазначає, у контексті зазначених положень ст. 4 КАС України адміністративна справа, яку може бути передано на вирішення адміністративного суду, є спір, що виник між суб'єктами суспільних відносин стосовно їх прав і обов'язків у правовідносинах, у яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений керувати поведінкою іншого суб'єкта, а ці суб'єкти відповідно зобов'язані виконувати вимоги та приписи такого суб'єкта владних повноважень.

Аналізуючи положення ст.25 Закону України Про місцеві вибори , колегія суддів приходить до висновку про відсутність у територіальній виборчій комісії права на звернення з даним позовом до адміністративного суду.

Частиною 4 цієї статті встановлено, що сільська селищна територіальна виборча комісія забезпечує підготовку та проведення відповідних місцевих виборів; утворює одномандатні виборчі округи по виборах депутатів сільської, селищної ради, встановлює їх межі, єдину нумерацію; реєструє кандидатів у депутати відповідно сільської, селищної ради у відповідних одномандатних виборчих округах, їх довірених осіб та видає їм посвідчення; реєструє кандидатів на посаду відповідно сільського, селищного голови, старости, їх довірених осіб та видає їм відповідні посвідчення; повідомляє населення про зареєстрованих кандидатів у депутати відповідної сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, старости; затверджує текст виборчих бюлетенів по виборах депутатів відповідної місцевої ради, а також сільського, селищного голови, старости, забезпечує виготовлення виборчих бюлетенів, передає їх дільничним виборчим комісіям; скликає у разі необхідності за власною ініціативою засідання дільничної виборчої комісії; вирішує питання щодо використання коштів на проведення місцевих виборів, розподіляє кошти між дільничними виборчими комісіями, здійснює контроль за їх цільовим використанням; сприяє організації зустрічей кандидатів у депутати відповідно сільської, селищної ради, кандидатів на посаду відповідно сільського, селищного голови, старости з виборцями; забезпечує виготовлення бланків протоколів та іншої виборчої документації, передає їх відповідним дільничним виборчим комісіям; здійснює контроль за наданням списків виборців дільничними виборчими комісіями для загального ознайомлення та уточнення; реєструє офіційних спостерігачів від кандидатів у депутати відповідної сільської, селищної ради та кандидатів на посади сільських, селищних голів, старост, від громадських організацій; здійснює контроль за використанням кандидатами власних виборчих фондів згідно із цим Законом; встановлює підсумки голосування та результати виборів депутатів відповідної сільської, селищної ради та відповідного сільського, селищного голови, старости; реєструє обраних депутатів сільської, селищної ради; реєструє обраного сільського, селищного голову, старосту; організовує проведення повторного голосування і повторних виборів у випадках, передбачених цим Законом; встановлює підсумки голосування з виборів депутатів районної ради в територіальних виборчих округах, утворених у межах відповідного села, селища, передає ці підсумки до районної виборчої комісії; здійснює інші повноваження, передбачені цим та іншими законами України.

Зі змісту цієї статті вбачається, що Таїровська СВК не наділена повноваженнями щодо звернення до адміністративного суду з вимогами щодо зобов'язання депутата прибути до приміщення та взяти участь у першій сесії новобраної селищної ради.

Відсутність у позивача законодавчих повноважень на звернення з даним позовом, рівно як і не відповідність статусу відповідача вимогам ч.1 ст.275 КАС України, свідчить про відсутність права, що підлягає судовому захисту.

Зазначені обставини є підставою для відмови у задоволенні позову.

З огляду на вищевикладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку , що суд першої інстанції надав невірну правову оцінку обставинам справи, в зв'язку з чим прийшов до помилкового висновку про часткове задоволення позову.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.317 КАС України рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям постанови про відмову у задоволенні позову в повному обсязі.

Крім того, колегія суддів звертає увагу на те, що хоча принцип законності прямо не прописаний в КАСУ нової редакції як одна із засад адміністративного судочинства, і є лише складовою принципу верховенства права, але безпосередньо для адміністративного суду принцип законності під час вирішення справ є обов'язковим, що прописано у ст.242 КАСУ, яка вказує на те, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим, а законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Тобто, адміністративний суд зобов'язаний правильно застосовувати норми матеріального права до конкретних правовідносин, та здійснювати правосуддя з додержанням норм чинного законодавства, приймати законне і обґрунтоване рішення у справі, яким би не було порушено прав та інтересів як усіх учасників спірних правовідносин.

Підсумовуючи вищенаведене, колегія суддів з огляду на встановлені у спірних по цій справі факти, прийшла до висновку, що виборча комісія в рамках запобігання порушення вимог закону про вибори може звертатися лише до адміністративних судів для вирішення публічно-правових спорів.

Більш того, колегія суддів зазначає, що саме по собі звернення до адміністративного суду за захистом ще не означає, що суд зобов'язаний надати такий захист. Адже для того, щоб було надано судовий захист суд повинен встановити, що особа дійсно має право, свободу та інтерес, про захист яких вона просить і це право, свобода чи інтерес порушені відповідачем у публічно-правових відносинах. Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті та є підставою для прийняття судом рішення про відмову в позові.

Керуючись ст.ст. 308; 310; 315; 317; 321; 322; 325 КАС України, суд апеляційної інстанції,

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу зареєстрованого депутата Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області за результатами перших виборів депутатів Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області Таїровської селищної об'єднаної громади 24 грудня 2017 року в одномандатному виборчому окрузі № 21 ОСОБА_4 задовольнити, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 травня 2018 року скасувати, ухвалити у справі № 815/1662/18 нову постанову, якою позовні вимоги Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області залишити без задоволення.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складання повного тексту судового рішення.

Повний текст судового рішення виготовлений 07.09.2018 року.

Головуючий суддя Джабурія О.В. Судді Кравченко К.В. Вербицька Н. В.

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2018
Оприлюднено11.09.2018
Номер документу76334230
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1662/18

Постанова від 05.09.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Постанова від 05.09.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 15.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 04.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Рішення від 23.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 13.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні