Рішення
від 29.08.2018 по справі 0540/5331/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 серпня 2018 р. Справа№0540/5331/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

час прийняття рішення 15:30

Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючої судді Буряк І.В.,

секретаря судового засідання Соколової С.О.,

за участю:

представника позивача: ОСОБА_1

представник відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Ізопласт» до Головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправним наказу, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Ізопласт (надалі - позивач, ТОВ Ізопласт ) звернулось до суду із адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (надалі - відповідач, ГУ ДФС у Донецькій області) про визнання протиправним та скасування наказу від 25.06.2018р. № 1097 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Ізопласт .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про протиправність спірного наказу та посилається на порушення відповідачем наступних вимог законодавства України:

· п.п. 78.1.4 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) в частині невідповідності вимогам даної норми письмових запитів, які направлялись позивачу податковим органом, оскільки такі не містили фактів порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

· положення п.78.1 ст. 78 ПК України визначають підставою для проведення документальної позапланової перевірки, ненадання платником податків пояснень та їх документального підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в свою чергу ТОВ Ізопласт надав на запит податкового органу пояснення з первинними бухгалтерськими документами на підтвердження взаємовідносини із контрагентами за періоди, визначені у запитах.

· Додатковою підставою для скасування наказу від 25.06.2018 № 1097, позивач вважає те, що у преамбулі останнього не вказано, у зв'язку із чим він прийнятий, натомість містить загальне посилання на норми ПК України.

18 липня 2018 року до суду надійшов відзив на позовну заяву за змістом якої відповідач проти позовних вимог заперечує, зазначає, що податковим органом дотримано вимоги ПК України щодо права на проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ Ізопласт . Сам наказ про проведення перевірки відповідає вимогам п. 81.1 ст. 81 ПК України, а посадовими особами ГУ ДФС України виконані вимоги ст. 81 ПК України в частині дотримання умов допуску до проведення перевірки.

Зазначає про повну необґрунтованість тверджень позивача про протиправність спірного наказу, оскільки підставою для винесення останнього був пп.78.1.4 п. 78 ст. 78 ПК України. З огляду на що, оскільки позивач не надав у повній мірі документи витребовувані податковим органом у попередньо направлених запитах, отже відповідно до зазначеної норми ПК України у відповідача були всі підстави для прийняття наказу про проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ Ізопласт .

Ухвалою суду від 19 липня 2018 відмовлено у клопотанні позивача про зупинення провадження у справі.

Ухвалою суду від 29 серпня 2018 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 29 серпня 2018 року. Представники сторін про здійснення судового розгляду справи у цей же день не заперечували, про що подали відповідну заяву.

Представник позивача у судовому засіданні від 29 серпня 2018 року адміністративний позов підтримала та просила його задовольнити повністю.

Представник відповідача у судовому засіданні від 29 серпня 2018 року проти адміністративний позову заперечувала та просила відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

Суд, заслухавши надані пояснення позивача, відповідача, перевіривши матеріали справи та оцінивши повідомлені сторонами обставини, встановив наступні фактичні обставини у справі.

ТОВ Ізопласт є юридичною особою, ідентифікаційний код 30013244, місцезнаходження: 84112, Донецька обл., місто Слов'янськ, вул. Калініна, будинок 64, перебуває на обліку Слов'янської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області (відповідно інформаційних даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань).

Податковим органом на адресу позивача спрямовано наступні запити:

від 04.07.2016 №11747/10/05-22-12-01-11-1 Про надання інформації та її документального підтвердження , по взаємовідносинам з ТОВ ГУРМІКОМ (код ЄДРПОУ 33382227) на суму ПДВ 129536 грн., що містяться у податковій декларації з ПДВ за травень 2016 року; (а.с. 14-15).

від 23.08.2016 № 15373/10/05-22-12-01 Про надання інформації та її документального підтвердження , по взаємовідносинам з ТОВ ГУРМІКОМ (код ЄДРПОУ 33382227) на суму ПДВ 42120 грн., що містяться у податковій декларації з ПДВ за червень 2016 року; (а.с. 18-19).

від 28.09.2016 № 17899/10/05-22-14-02-13-3 Про надання інформації та її документального підтвердження , по взаємовідносинам з ТОВ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЦЕНТР-ХОЛДИНГ (код ЄДРПОУ 40346533) на суму ПДВ 187039,4 грн., що містяться у податковій декларації з ПДВ за серпень 2016 року; (а.с. 20-23).

від 21.10.2016 № 19421/10/05-22-14-02-13-3 Про надання інформації та її документального підтвердження , по взаємовідносинам з ТОВ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЦЕНТР-ХОЛДИНГ (код ЄДРПОУ 40346533) на суму ПДВ 228267,4 грн., що містяться у податковій декларації з ПДВ за вересень 2016 року; (а.с. 27-28).

від 27.10.2016 № 19809/10/05-22-12-01 Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень , по взаємовідносинам з ТОВ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЦЕНТР-ХОЛДИНГ (код ЄДРПОУ 40346533) по даних податкового кредиту за липень, серпень 2016; (а.с. 32);

від 28.10.2016 № 19912/10/05-22-14-02-13-3 Про надання інформації та її документального підтвердження , по взаємовідносинам з ТОВ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЦЕНТР-ХОЛДИНГ (код ЄДРПОУ 40346533) на суму ПДВ 118649,2 грн., що містяться у податковій декларації з ПДВ за липень 2016 року; (а.с. 37-38).

від 30.11.2016 № 22408/10/05-22-14-02-13-3 Про надання інформації та її документального підтвердження , по взаємовідносинам з ТОВ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЦЕНТР-ХОЛДИНГ (код ЄДРПОУ 40346533) на суму ПДВ 79280,00 грн., що містяться у податковій декларації з ПДВ за жовтень 2016 року; (а.с. 42-43).

від 08.12.2016 № 23050/10/05-22-12-01 Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) по даних податкового кредиту за вересень 2016 по взаємовідносинам з ТОВ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЦЕНТР-ХОЛДИНГ (код ЄДРПОУ 40346533) (а.с.46);

від 28.12.2016 № 24243/10/05-22-14-02-13-3 Про надання інформації та її документального підтвердження , по взаємовідносинам з ТОВ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЦЕНТР-ХОЛДИНГ (код ЄДРПОУ 40346533) на суму ПДВ 124920 грн., що містяться у податковій декларації з ПДВ за листопад 2016 року; (а.с.50-51);

від 16.03.2017 № 3496/10/05-99-14-06-16, від 17.03.2017 № 3516/10/05-99-14-06-16 Про надання інформації та її документального підтвердження , по взаємовідносинам з ТОВ ПРОМО-СЕРВІС (код ЄДРПОУ 39932350) на суму ПДВ 41330 та з ТОВ ПРІМАВЕРА ГРУП (код ЄДРПОУ 40806552) на суму ПДВ 315351,00 грн., що містяться у податковій декларації з ПДВ за грудень 2016 року; (а.с. 55-56);

від 17.03.2017 №3516/10/05-99-14-06-16 Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) щодо даних податкового кредиту з ПДВ, що містяться у податковій декларації з ПДВ за грудень 2016 року (17.01.2017 № НОМЕР_1) по взаємовідносинам з ТОВ ПРОМО-СЕРВІС (код за ЄДРПОУ 39932350) у грудні 2016 року на суму ПДВ 41330,00 грн., ТОВ ПРІМАВЕРА ГРУП (код ЄДРПОУ 40806552) у грудні 2016 року на суму ПДВ 315 351; (а.с.60-61).

від 14.07.2017 № 13256/10/05-99-14-06-16 Про надання інформації та її документального підтвердження , по взаємовідносинам з ТОВ ТАЛЕР БІЗНЕСГРУП (код ЄДРПОУ 40787692) на суму ПДВ 178970 грн., що містяться у податковій декларації з ПДВ за березень 2016 року; (а.с. 65-67)

від 20.07.2017 № 13965/10/05-99-14-06-16 Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) щодо даних податкового кредиту з ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ ТАЛЕР БІЗНЕСГРУП (код ЄДРПОУ 40787692) на суму ПДВ 38 870,00 грн., що містяться у податковій декларації з ПДВ за травень 2017 року (16.06.2017 №9115457296); (а.с. 75-77).

від 30.10.2017 № 28295/10/05-99-14-16 Про надання інформації та її документального підтвердження , по взаємовідносинам з ТОВ ОСОБА_3 ДОНТОРГ (код ЄДРПОУ 41391849) на суму ПДВ 327586 грн., що містяться у податковій декларації з ПДВ за вересень 2017 року;

від 24.11.2017 № 32246/10/05-99-14-16 Про надання інформації та її документального підтвердження , по взаємовідносинам з ТОВ КРІОН ПЛАС (код ЄДРПОУ 41375675) на суму ПДВ 64900 грн., що містяться у податковій декларації з ПДВ за жовтень 2017 року; (а.с. 88-90)

від 20.12.2017 № 36410/10/05-99-14-16 Про надання інформації та її документального підтвердження , по взаємовідносинам з ТОВ САНДЕРС КЕПІТАЛ (код ЄДРПОУ 40925996) на суму ПДВ 141050 грн., що містяться у податковій декларації з ПДВ за листопад 2017 року; (а.с. 97-98)

від 30.03.2018 № 14268/10/05-99-14-16 Про надання інформації та її документального підтвердження , по взаємовідносинам з ТОВ КРІОН ПЛАС (код ЄДРПОУ 41375675) на суму ПДВ 110500 грн., що містяться у податковій декларації з ПДВ за листопад 2017 року (18.12.2017 № НОМЕР_2); у березні 2017 з ТОВ ТАЛЕР БІЗНЕСГРУП (код ЄДРПОУ 40787692) на суму ПДВ 38870 грн., що містяться у податковій декларації з ПДВ за травень 2017 року (16.06.2017 № НОМЕР_3); (а.с.106-107).

У перелічених вище запитах зазначено, що необхідно обов'язково надавати інформацію та засвідчені підписом посадової особи ТОВ Ізопласт і скріплені печаткою копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду обсягу і якості операцій та розрахунків (і відображення в обліку звітності) із вищезазначеними контрагентами, зокрема, але не вичерпно згідно зазначеного у запитах переліку.

У відповідь на перелічені запити ТОВ Ізопласт надано:

· на запит від 04.07.2016 № 11747/10/05-22-12-01-11-1 відповідь від 15.07.2016 вих №31 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій а саме: прибуткові накладні, рахунки фактури, ТТН, реєстр податкових накладних за травень 2016р., податкові накладні, платіжні доручення, ж/о рах: 631, 361, 281, 10, 3711, видаткові накладні, доручення, договори поставок, договора позики, копія свідоцтва держреєстрації, довідка з управління статистики, накази по підприємству (а.с. 16-17).

· на запит від 23.08.2016 №15373/10/05-22-12-01 відповідь від 06.09.2016 №36 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: видаткові накладні, рахунки фактури, ТТН, податкові накладні за червень 2016р., платіжні доручення, банківські виписки, ж/о рах: 631, 361, 281, 10, 3711, видаткові накладні, доручення, договори поставок, специфікації, договора позики, копія свідоцтва держреєстрації, довідка з управління статистики, накази по підприємству (а.с. 20-21).

· на запит від 28.09.2016 № 17899/10/05-22-14-02-13-3 відповідь від 13.10.2016 вих. №40 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: договір поставки та специфікації, акти виконаних робіт (транспортні перевезення), договір перевезення, прибуткові накладні, податкові накладні, договори поставки сировини. Крім того надано копії договорів та видаткових накладних з комплектом документів подальшої реалізації продукції: договори поставки, специфікації, видаткові накладні, доручення, рахунки-фактури, банківські документи, сертифікати відповідності на продукцію, журнали ордера, згідно запиту, договори позики, копія статуту, копії наказів, копія витягу ПДВ, копія трудового договору (а.с. 24-26).

· на запит від 21.10.2016 № 19421/10/05-22-14-02-13-3 відповідь від 04.11.2016 № 45 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: договори та специфікації поставки сировини, акти виконаних робіт (транспортні перевезення), договори про надання послуг, прибуткові накладні, реєстр та податкові накладні видані, реєстр та податкові накладні отримані, рахунки фактури, декларація, банківські документи, Крім того надано копії договорів та видаткових накладних з комплектом документів подальшої реалізації продукції: договори поставки та специфікації, видаткові накладні, рахунки фактури, довіреності, ТТН (а.с. 29-30).

· На запит від 27.10.2016 № 19809/10/05-22-12-01 надано відповідь від 21.11.2016 № 49 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: договори та специфікації поставки сировини, акти виконаних робіт (транспортні перевезення), договори про надання послуг (перевезення вантажу), прибуткові накладні, реєстр та податкові накладні видані, реєстр та реєстр та податкові накладні отримані, рахунки фактури, декларація, банківські документи, Крім того надано копії договорів та видаткових накладних з комплектом документів подальшої реалізації продукції: договори поставки та специфікації, видаткові накладні, рахунки фактури, довіреності, ТТН, сертифікати відповідності, експрес накладні, журнали ордера, згідно запиту, договори позики, копія статуту, копії наказів, копія витягу ПДВ, копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 33-36).

· На запит від 28.10.2016 № 19912/10/05-22-14-02-13-3 надано відповідь від 01.11.2016 № 44 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: договори та специфікації поставки сировини, акти виконаних робіт (транспортні перевезення), договори про надання послуг (перевезення вантажу), прибуткові накладні, реєстр та податкові накладні видані, реєстр та реєстр та податкові накладні отримані, рахунки фактури, декларація, банківські документи, Крім того надано копії договорів та видаткових накладних з комплектом документів подальшої реалізації продукції: договори поставки та специфікації, видаткові накладні, рахунки фактури, довіреності, ТТН, сертифікати відповідності, експрес накладні, журнали ордера, згідно запиту, договори позики, копія статуту, копії наказів, копія витягу ПДВ, копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 39-41).

· На запит від 30.11.2016 № 22408/10/05-22-14-02-13-3 надано відповідь від 16.12.2016 № 52 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: договори та специфікації поставки сировини, акти виконаних робіт (транспортні перевезення), договори про надання послуг (перевезення вантажу), прибуткові накладні, реєстр та податкові накладні видані, реєстр та реєстр та податкові накладні отримані, рахунки фактури, декларація, банківські документи, Крім того надано копії договорів та видаткових накладних з комплектом документів подальшої реалізації продукції: договори поставки та специфікації, видаткові накладні, рахунки фактури, довіреності, ТТН, сертифікати відповідності, експрес накладні, журнали ордера, згідно запиту, договори позики, копія статуту, копії наказів, копія витягу ПДВ, копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 44-45).

На запит від 08.12.2016 № 23050/10/05-22-12-01 надано відповідь від 21.12.2016 № 53 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: договори та специфікації поставки сировини, акти виконаних робіт (транспортні перевезення), договори про надання послуг (перевезення вантажу), прибуткові накладні, реєстр та податкові накладні видані, реєстр та податкові накладні отримані, рахунки фактури, декларація, банківські документи, Крім того надано копії договорів та видаткових накладних з комплектом документів подальшої реалізації продукції: договори поставки та специфікації, видаткові накладні, рахунки фактури, довіреності, ТТН, сертифікати відповідності, експрес накладні, журнали ордера, згідно запиту, договори позики, копія статуту, копії наказів, копія витягу ПДВ, копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 47-49).

На запит від 28.12.2016 № 24243/10/05-22-14-02-13-3 надано відповідь 17.01.2017 № 2 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: договори та специфікації поставки сировини, акти виконаних робіт (транспортні перевезення), договори про надання послуг (перевезення вантажу), прибуткові накладні, реєстр та податкові накладні видані, реєстр та податкові накладні отримані, рахунки фактури, декларація, банківські документи, Крім того надано копії договорів та видаткових накладних з комплектом документів подальшої реалізації продукції: договори поставки та специфікації, видаткові накладні, рахунки фактури, довіреності, ТТН, сертифікати відповідності, експрес накладні, журнали ордера, згідно запиту, договори позики, копія статуту, копії наказів, копія витягу ПДВ, копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.52-54).

На запит від 16.03.2017 № 3496/10/05-99-14-06-16 надано відповідь від 11.04.2017 № 9 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: договори та специфікації поставки сировини, акти виконаних робіт (транспортні перевезення), договори про надання послуг (перевезення вантажу), прибуткові накладні, реєстр та податкові накладні видані, реєстр та податкові накладні отримані, рахунки фактури, декларація, банківські документи, Крім того надано копії договорів та видаткових накладних з комплектом документів подальшої реалізації продукції: договори поставки та специфікації, видаткові накладні, рахунки фактури, довіреності, ТТН, сертифікати відповідності, експрес накладні, журнали ордера, згідно запиту, договори позики, копія статуту, копії наказів, копія довідки статистики, копія витягу ПДВ, копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 57-59).

На запит від 17.03.2017 № 3516/10/05-99-14-06-16 надано відповідь 11.04.2017 № 10 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: договори та специфікації поставки сировини, акти виконаних робіт (транспортні перевезення), договори про надання послуг (перевезення вантажу), прибуткові накладні, реєстр та податкові накладні видані, реєстр та податкові накладні отримані, рахунки фактури, декларація, банківські документи, Крім того надано копії договорів та видаткових накладних з комплектом документів подальшої реалізації продукції: договори поставки та специфікації, видаткові накладні, рахунки фактури, довіреності, ТТН, сертифікати відповідності, експрес накладні, журнали ордера, згідно запиту, договори позики, копія статуту, копії наказів, копія довідки статистики, копія витягу ПДВ, копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 62-64).

Запит б/н б/д без печатки відповідь від 25.07.2017 № 21 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: договір, видаткова накладна, рахунок фактура, акт на транспортні послуги, податкова накладна, платіжні доручення. (а.с. 70-71).

На запит від 20.07.2017 № 13965/10/05-99-14-06-16 надано відповідь від 09.08.2017 № 24 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: договір, видаткова накладна, рахунок фактура, акт на транспортні послуги, податкова накладна, платіжне доручення. (а.с. 78).

На запит від 30.10.2017 № 28295/10/05-99-14-16 надано відповідь від 13.11.2017 № 35 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: договір постачання, видаткова накладна, рахунок фактура, податкова накладна, акт виконаних робіт. (а.с. 84-85).

На запит від 24.11.2017 № 32246/10/05-99-14-16 надано відповідь від 12.12.2017 № 41 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: договір постачання, видаткова накладна, рахунок фактура, податкова накладна, додаток № 5 до Податкової декларації за жовтень 2017. (а.с. 91-92).

У матеріалах справи наявний лист ТОВ Ізопласт від 18.01.2018 № 7 на адресу ГУ ДФС у Донецькій області про повторне надсилання листа від 12.12.2017 № 41. (а.с. 95).

На запит від 20.12.2017 № 36410/10/05-99-14-06-16 надано відповідь від 09.01.2018 № 5 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: договір постачання, специфікації до договору, видаткові накладні, рахунки фактури, податкові накладні, акти (а.с. 99-100).

У матеріалах справи наявний лист ТОВ Ізопласт від 15.02.2018 № 10 на адресу ГУ ДФС у Донецькій області про повторне надсилання листа від 09.01.2017 № 5. (а.с. 103).

На запит від 30.03.2018 № 14268/10/05-99-14-16-16 надано відповідь від 12.04.2018 № 12 із письмовими поясненнями та копіями первинних документів, по запитуваних контрагентах ТОВ ТАЛЕР БІЗНЕСГРУП , ТОВ КРІОН ПЛАС що підтверджують здійснення господарських операцій, а саме: договори, видаткові накладні, рахунки фактури, податкові накладні, платіжні доручення, акт на транспортні послуги, рахунок на транспортні послуги (а.с. 108-109).

У зв'язку із ненаданням у повному обсязі інформації та її документального підтвердження заступником начальника ГУ ДФС у Донецькій області прийнято наказ від 25.06.2018 № 1097 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Ізопласт з питань достовірності формування, віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту по деклараціях з ПДВ з контрагентами ТОВ Гурміком за травень-червень 2016 року, з ТОВ Торгівельна компанія Центр-Холдинг за липень-листопад 2016 року, з ТОВ Промо-Сервіс та ТОВ Прімавера Груп за грудень 2016 року, з ТОВ Талер-Бізнесгруп за березень 2017 року, з урахуванням віднесення сум ПДВ до складу податкового кредиту у травні 2017 року, з ТОВ ОСОБА_3 Донторг за вересень 2017 року, з ТОВ Кріон Плас за жовтень 2017 року, з урахуванням віднесення сум ПДВ до складу податкового кредиту у листопаді 2017 року та з ТОВ Сандерс Кепітал за листопад 2017 року, на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст. 20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст. 75, п.п.78.1.4 п. 78.1 ст. 78, п. 78.4 ст. 78, п. 82.2 ст. 82 ПК України. (а.с 110)

Одночасно 25.06.2018 заступником начальника ГУ ДФС у Донецькій області складено направлення на перевірку № 1407, № 1408. (а.с. 131, 132).

Вказані направлення на перевірку, посвідчення та копія наказу про проведення перевірки від 25.06.2018 № 1097 вручені директору ТОВ Ізопласт ОСОБА_4 02.07.2018 о 10 год. 45 хв. (а.с. 131, 132).

02.07.2018 директором ТОВ Ізопласт відмовлено у допуску працівників ГУ ДФС у Донецькій області до проведення перевірки про що складено ОСОБА_4 від 02.07.2018 № 1455/05-99-14-16/30013244 Про відмову в допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення/відмову від проведення документальної позапланової виїзної перевірки (а.с. 113-115).

За таких фактичних обставин правова позиція суду обґрунтована наступним.

Правове регулювання спірних правовідносин здійснюється на підставі норм ПК України та постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1245 Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом (далі - Порядок).

Відповідно пп. 16.1.5 п. 16.1 ст. 16 ПК України платники податків зобов'язані подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання;

Згідно пп. 16.17 п.16.1 ст. 16 ПК України платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством;

В свою чергу податковий орган має право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом; (п.20.1.2 п. 20.1 ст. 20 ПК України)

Відповідно до п.п. 73.3 ст. 73 ПК України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити:

1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує;

2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати;

3) печатку контролюючого органу.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; (як в даному випадку).

У разі якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п'ятим цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

На підставі викладеного вбачається перелік підстав, які звільняють платника від обов'язку надання відповіді на запит податкового органу, а саме відсутність:

- підпису керівника (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу;

- підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує;

- перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати;

- печатку контролюючого органу

З аналізу наявних у справі запитів вбачається, що перелічені вище запити не у повній мірі відповідають названим умовам, а саме:

- підпис уповноваженої особи податкового органу наявний, печатка наявна, окрім запиту б/н б/д отриманий позивачем 12.07.2017 щодо взаємовідносин з ТОВ Талер Бізнесгруп , що містяться у декларації з ПДВ за березень 2017р.

- підстава для надіслання запиту - недостовірність визначення ТОВ Ізопласт даних податкового кредиту по взаємовідносинам з контрагентами; (п. 3 абз. 3 п. 73.3 ст. 73 ПК України). Проте в порушення вказаної вище норми податкового законодавства у запитах податкового органу від 04.07.2016 № 11747/10/05-22-12-01-11-1, від 23.08.2016 №15373/10/05-22-12-01, від 27.10.2016 № 19809/10/05-22-12-01, від 08.12.2016 №23050/10/05-22-12-01, що містяться у справі, відсутнє зазначення інформації, яка підтверджує наявність підстав для надіслання запиту.

- перелік інформації, яка запитується та перелік документів, які пропонується надати, містить у всіх запитах.

Суд з даного приводу зазначає, що перелік запитуваної інформації та її документального підтвердження є загалом достатню вагомим.

Позивачем, як було встановлено судом вище, надано запитувану контролюючим органом інформацію, при цьому суд відзначає, що дії ТОВ Ізопласт в даному випадку були добросовісними та не містили умислу щодо ненадання документів, згідно переліку запитуваних.

Суд проаналізував перелік зазначений у запитах та надані відповіді і констатує, що платник у максимально можливий для нього спосіб виконував вимоги податкового органу, зважаючи на кількість направлених запитів та обсяг запитуваної інформації.

У судове засідання відповідачем надано письмові пояснення щодо ненаданих ТОВ Ізопласт документів, суд обговорив такі пояснення зі сторонами та заслухав пояснення позивача з цього приводу та дійшов висновку, що ненадання документів мало одиничний характер, в цілому документи по запитуваних контрагентах надавались. При цьому суд вважає, що ненадання якогось одного документа, який прямо не ідентифікований у запиті, не може слугувати підставою для висновку про ненадання платником запитуваних пояснень та документів.

Суд звертає увагу, що норми ПК України не обмежують право податкового органу у кількості направлених запитів до підприємства.

В той час як перелік обставин, за наявності яких контролюючий орган може призначити документальну позапланову перевірку, передбачено пунктом 78.1 статті 78 Податкового кодексу України.

Зокрема, підпункт 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, у якості підстави для проведення позапланової документальної перевірки передбачає, що виявлено недостовірність даних, які містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту;

Суд зазначає, що перелік підстав є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.

На думку суду, вказана вище норма містить припис, що встановлює безумовне право податкового органу на проведення перевірки у разі ненадання пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Встановлені у ході розгляду справи обставини, свідчать, що ТОВ Ізопласт в цілому надано пояснення та їх документальні підтвердження на запити, що направлялись. Обсяг документів, що не надано у запитах індивідуально не деталізований, тому не має підстав вважати, що підприємство завідомо не надало певний документ та не виконало вимоги запиту.

Суд зазначає, що за необхідності отримання певного документа податковий орган не позбавлений можливості витребувати його у законний спосіб.

Тому суд не має підстав для встановлення обставин, що в силу пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України надають податковому органу право на проведення позапланової документальної перевірки.

При цьому суд вказав вище, що у ряді запитів виявлено недоліки у їх оформленні, які свідчать про невідповідність останніх вимогам ПК України, а отже у платника взагалі не виникає обов'язку надавати відповіді на такі.

Враховуючи викладене, керуючись п.2 ч. 2 ст. 245 КАС України, суд вбачає наявність підстав для задоволення позовних вимог у спосіб визнання протиправним та скасування наказу від 25.06.2018р. № 1097 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Ізопласт .

Так як, суд прийшов до висновку про необхідність задоволення позовних вимог в повному обсязі, судові витрати зі сплаті судового збору, здійснені позивачем, підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача (частина 1 статті 139 КАС України).

Керуючись п.п. 10, 15, 15.5 Розділу VII Перехідних положень, статями 9, 19, 72-79, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255, 295, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Ізопласт» (84112, Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Калініна 64, ЄДРПОУ 30013244) до Головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області (87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, 114, код ЄДРПОУ 39406028) про визнання протиправним наказу - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області №1097 від 25.06.2018 року «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Ізопласт» .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області (87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, 114, код ЄДРПОУ 39406028) на користь приватної установи Товариства з обмеженою відповідальністю «Ізопласт» (84112, Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Калініна 64, ЄДРПОУ 30013244) судові витрати у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні 00 копійок.

Рішення прийнято у нарадчій кімнаті, вступну та резолютивну частини рішення проголошено у судовому засіданні 29 серпня 2018 року, повний текст рішення виготовлений 07 вересня 2018 року.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Буряк І. В.

Дата ухвалення рішення29.08.2018
Оприлюднено12.09.2018
Номер документу76376206
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним наказу

Судовий реєстр по справі —0540/5331/18-а

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 11.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 03.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 16.11.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 29.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І. В.

Ухвала від 29.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні