Рішення
від 15.08.2018 по справі 806/1950/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 серпня 2018 року м.Житомир справа № 806/1950/18

категорія 10.4.2

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Токаревої М.С.,

секретар судового засідання Мельниченко О.В.,

за участю: позивача ОСОБА_1,

представників відповідачів ОСОБА_2, ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_4 внутрішніх справ України, Ліквідаційної комісії Управління ОСОБА_4 внутрішніх справ України в Житомирській області, Профспілкового комітету Управління ОСОБА_4 внутрішніх справ України у Житомирській області та Виконавчого комітету Житомирської міської ради Житомирської області про визнання протиправними та нечинними вказівку №41919/Тх від 04.12.2015 , протокол №1 від 16.12.2015 та рішення №189 від 15.03.2016,

встановив:

ОСОБА_1 звернувся до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_4 внутрішніх справ України, Ліквідаційної комісії Управління ОСОБА_4 внутрішніх справ України в Житомирській області, Профспілкового комітету Управління ОСОБА_4 внутрішніх справ України у Житомирській області та виконавчого комітету Житомирської міської ради Житомирської області у якому просив:

- визнати протиправною і не чинною вказівку ОСОБА_4 внутрішніх справ України № 41919/ Тх від 04 грудня 2015 року про ліквідацію в УМВСУ у Житомирській області квартирної черги.

- визнати протокол № 1 рішення ліквідаційної комісії та профспілкового комітету УМВС України у Житомирській області від 16 грудня 2015 року в частині ліквідації квартирної черги за місцем роботи протиправним і не чинним.

- визнати рішення виконкому Житомирської міської ради № 189 від 15 березня 2016 року в частині затвердження рішення ліквідаційної комісії та профспілкового комітету УМВСУ у Житомирській області.

В обґрунтування позову позивач зазначає, що зазначеними рішеннями фактично порушено його право на забезпечення житлом, а тому вважає їх протиправними та просить їх скасувати.

У судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав з підстав викладених у позовній заяві та просив позов задовольнити у повному обсязі.

Представники відповідачів ліквідаційної комісії Управління ОСОБА_4 внутрішніх справ України в Житомирській області та Виконавчого комітету Житомирської міської ради Житомирської області у судовому засіданні позов не визнали та заперечували щодо його задоволення з підстав викладених у відзиві на позовну заяву.

Представник відповідача ОСОБА_4 внутрішніх справ України до суду не прибув, щодо причини неявки суд не повідомляв, на адресу суду направив відзив на позовну заяву за змістом якого просив відмовити у задоволенні позову.

Представник Профспілкового комітету Управління ОСОБА_4 внутрішніх справ України у Житомирській області до суду не прибув, будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи, щодо причин неявки суд не повідомляв.

Суд, заслухавши пояснення учасників судового розгляду присутніх у судовому засіданні, дослідивши письмові докази наявні у матеріалах справи дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову з огляду на наступне.

ОСОБА_1 у 2004 році звільнився у відставку (за віком), з посади начальника інспекції штабу УМВС України у Житомирській області. Після звільнення зі служби, у відповідності до ст. 39 Житлового кодексу УРСР він залишався перебувати на квартирному обліку за місцем роботи в УМВС для отримання трьохкімнатної квартири.

20 грудня 2017 року за вих. № 49767/3-28958/8.1 листом ОСОБА_4 юстиції України позивачу було надано відповідь на звернення у якій повідомлялось про те, що "... за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені Законом України "Про Національну поліцію", який набрав чинності з 07 листопада 2015 року - для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб (абзац другий пункту 15 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" цього Закону).

22 січня 2018 року за вих. № 3-2/31 з УМВС України у Житомирській області за підписом заступника начальника Головного управління Національної поліції, (він же-голова ліквідаційної комісії УМВС) ОСОБА_5 на адресу позивача була направлена відповідь, у якій зазначається, що "...відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 №730 ("Про утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів ОСОБА_4 внутрішніх справ, у тому числі УМВС України в Житомирській області", ОСОБА_4 внутрішніх справ України видано вказівку (№41919/ Тх від 04.12.2015р.), щодо скасування квартирного обліку на місцях та скасування контрольних списків осіб, які потребують поліпшення житлових умов - спільним рішенням ліквідаційної комісії та профспілкового комітету УМВС України у Житомирській області (протокол №1 від 16.12.2015р.), квартирний облік УМВС України у Житомирській області ліквідовано...".

31 січня 2018 року позивач звернувся до Житомирської міської ради зі скаргою, у якій просив зобов'язати Ліквідаційну комісію УМВС передати облікові справи громадян, які потребують поліпшення житлових умов у міську раду.

19 лютого 2018 року за вих. 25/3-1084р. Житомирською міською радою було надано відповідь у якій зазначалось, що Ліквідаційна комісія УМВС України у Житомирській області ліквідувала квартирну чергу УМВС на законних підставах.

У ході судового розгляду справи було з'ясовано, що постановою Кабінету Міністрів від 16.09.2015 №730 було ліквідовано територіальні органи ОСОБА_4 внутрішніх справ, зокрема Управління ОСОБА_4 внутрішніх справ України в Житомирській області.

ОСОБА_4 внутрішніх справ України видано вказівку №41919/Тх від 04.12.2015, про організацію ліквідаційних заходів, якою визначено перелік заходів, що необхідно вчинити головам ліквідаційних комісій.

Зокрема, вказівкою №41919/Тх від 04.12.2015 визначено необхідність звернутися до органу місцевого самоврядування (за місцем знаходження установи, яка здійснює квартирний облік осіб, які потребують поліпшення житлових умов) щодо прийняття рішення про ліквідацію квартирного обліку та передачу квартирних справ за місцем проживання осіб, які перебувають на квартирному обліку, у зв'язку з ліквідацією юридичних осіб публічного права територіальних органів ОСОБА_4 внутрішніх справ відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2015 року № 730 "Про утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів ОСОБА_4 внутрішніх справ" та скасувати контрольні списки осіб, які потребують поліпшення житлових умов.

Протоколом №1 від 16.12.2015 спільного засідання ліквідаційної комісії та профспілкового комітету УМВС України у Житомирській області квартирний облік УМВС України у Житомирській області ліквідовано.

Рішенням виконкому Житомирської міської ради № 189 від 15 березня 2016 року було внесено зміни в додаток №1 до рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради № 940 від 13 грудня 2007 року "Про упорядкування переліку підприємств, установ та організацій міста Житомира, що здійснюють квартирний облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов" виключено з переліку підприємств, установ та організацій міста Житомира, що здійснюють квартирний облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов УМВС України в Житомирській області.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Закон України "Про міліцію" втратив чинність згідно із Законом України "Про Національну поліцію", який набрав чинності з 07 листопада 2015 року.

Прикінцевими та перехідними положеннями Закону України "Про Національну поліцію" передбачено повне припинення діяльності органів внутрішніх справ з їх подальшою ліквідацією.

Правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України визначає Закон України "Про Національну поліцію".

Питання житлового забезпечення поліцейських регулюється статтею 96 Закону України "Про Національну поліцію".

Абзацом другий пункту 15 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про Національну поліцію" передбачено, що за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.

Взяття громадян на квартирний облік, які потребують поліпшення житлових умов регулюється Житловим кодексом Української PCP, Правилами обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській PCP, затверджених постановою Ради Міністрів У PCP і Укрпрофради від 11 грудня 1984 р. № 470 (далі - Правил) та іншими актами житлового законодавства Української PCP.

У свою чергу відповідно до статті 41 Житлового кодексу Української PCP (далі - ЖК) жилі приміщення надаються тільки громадянам, які перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов та внесені до єдиного державного реєстру громадян, які потребують поліпшення житлових умов.

Облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм у безстрокове користування жилих приміщень у будинках державного і громадського житлового фонду, призначених для постійного проживання регулюють Правила обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській PCP, затверджені постановою Ради Міністрів У PCP і Укрпрофради від 11 грудня 1984 року № 470 (далі - Правила).

Згідно із пунктом 8 Правил квартирний облік здійснюється, як правило, за місцем проживання громадян у виконавчому комітеті районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів.

Облік громадян, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях, що мають житловий фонд і ведуть житлове будівництво або беруть пайову участь у житловому будівництві, здійснюється за місцем роботи, а за їх бажанням - також і в виконавчому комітеті Ради народних депутатів за місцем проживання.

Так, відповідно до пунктів 22-24, 26 Правил громадяни вважаються взятими на квартирний облік: у виконавчому комітеті місцевої ради - з дня винесення рішення виконавчого комітету, за місцем роботи - з дня винесення спільного рішення адміністрації, підприємства, установи, організації чи органу кооперативної або іншої громадської організації і відповідного профспілкового комітету, затвердженого виконавчим комітетом місцевої ради.

Громадяни, взяті на квартирний облік, вносяться до книги обліку осіб, які перебувають у черзі на одержання жилих приміщень. Книга повинна бути пронумерована, прошнурована, підписана секретарем виконавчого комітету місцевої ради і скріплену печаткою виконавчого комітету.

З числа вказаних громадян складаються списки осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень.

Списки громадян, взятих на квартирний облік, та окремі списки осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень, вивішуються для загального відома.

На кожного громадянина (сім'ю), взятого на квартирний облік, заводиться облікова справа, у якій містяться необхідні документи. Обліковій справі дається номер, відповідний номеру у книзі обліку осіб, які перебувають у черзі на одержання жилого приміщення.

Громадяни перебувають па квартирному обліку до одержання жилого приміщення.

У свою чергу облікові справи громадян передаються до виконавчого комітету відповідної ради із збереженням попереднього часу перебування на квартирному обліку та у списках осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень, зокрема, у випадках ліквідації обліку за місцем роботи (пункт 31 Правил).

Пунктом 18 Правил передбачено, що до виконавчого комітету міської ради подається заява про взяття на квартирний облік. Заява підписується членами сім'ї, які разом проживають, мають самостійне право на одержання жилого приміщення і бажають разом стати на облік, а також додаються необхідні документи.

Подана заява реєструється у книзі реєстрації заяв про взяття на квартирний облік.

Крім того, у відповідності до пункту 19 Правил попередній розгляд заяв про взяття на квартирний облік у виконавчому комітеті міської ради проводиться громадською комісією з житлових питань при міськвиконкомі.

Заяви і матеріали перевірки житлових умов громадян розглядаються на засіданні відповідної комісії, яка вносить свої пропозиції виконавчому комітетові міської ради. На засідання комісії при необхідності запрошується заявник.

Таким чином, позивач для поновлення його на квартирному обліку повинен подати заяву до виконавчого комітету, яка буде розглянута та прийняте відповідне рішення.

Позивачем не заперечується факт того, що він не звертався до виконавчого комітету Житомирської міської ради із заявою для поновлення його на квартирному обліку у зв'язку з ліквідацією УМВС України в Житомирській області.

Суд розцінює вказівку №41919/Тх від 04.12.2015, як рішення суб'єкта владних повноважень, яке регламентує порядок проведення ліквідаційної процедури та встановлює чіткий алгоритм дій органів, що ліквідуюються.

У ході судового розгляду було встановлено, фактично усі оскаржувані рішення було винесено у зв'язку з ліквідацією УМВС України в Житомирській області, яка відбувається на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 №730.

Постанова Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 №730 є чинною. Правову оцінку підставам та законності її прийняття надано судовим рішення окружного адміністративного суду м.Києва у справі № 826/4037/16, яким відмолено у задоволенні позову про визнання дій протиправними та скасування постанови КМУ №730 від 16.09.2015.

З огляду на наведені обставини, суд дійшов висновку, що оскаржувана вказівка та інші оскаржувані рішення, які винесені у зв'язку з її реалізацією жодним чином не порушують права позивача щодо забезпечення його конституційного права на житло, оскільки таке права за ним зберігається, однак вимагає вчинення дій безпосередньо самим позивачем, шляхом подання відповідної заяви до виконавчого комітету органу місцевого самоврядування, що не було вчинено.

Керуючись статтями 9, 77, 90, 242-246, 371 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1, АДРЕСА_1, 10019) до ОСОБА_4 внутрішніх справ України (вул. Академіка Богомольця, 10, м. Київ, 01024), Ліквідаційної комісії Управління ОСОБА_4 внутрішніх справ України в Житомирській області (код ЄДРПОУ 40198625, вул. Старий Бульвар, 5/37, м. Житомир, 10008), Профспілкового комітету Управління ОСОБА_4 внутрішніх справ України у Житомирській області код ЄДРПОУ 20401468, вул. Старий Бульвар, 5/37, м. Житомир, 10008) та Виконавчого комітету Житомирської міської ради Житомирської області (код ЄДРПОУ 04053625, майдан і. ОСОБА_6,4/2, м. Житомир, 10014) про визнання протиправними та нечинними вказівку №41919/Тх від 04.12.2015 , протокол №1 від 16.12.2015 та рішення №189 від 15.03.2016 відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя М.С. Токарева

Повне судове рішення складене 11 вересня 2018 року

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.08.2018
Оприлюднено12.09.2018
Номер документу76376536
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/1950/18

Рішення від 15.08.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Ухвала від 04.05.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Ухвала від 25.04.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні