ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
01 серпня 2018 року Справа № 808/2559/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Татаринова Д.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю "Експерементально - консультаційний центр ПРОК"
про скасування запису,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління Державної служби України в Івано - Франківській області (надалі - позивач) до Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю "Експерементально - консультаційний центр ПРОК", в якому позивач просить суд:
- скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариство з обмеженою відповідальністю "Експерементально - консультаційний центр ПРОК" від 31 жовтня 2017 року, які стосуються зміни місто положення підприємства.
Ухвалою судді від 02 липня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного провадження без виклику (повідомлення) сторін та призначено перше судове засідання на 25 липня 2018 року.
За вимогами статті 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Таким чином останній день розгляду справи є 31 серпня 2018 року.
Позовні вимоги обґрунтовані з посиланням на норми Податкового кодексу України, Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , Цивільного кодексу України та зазначає, що згідно відомостей, отриманих із Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців, шляхом внесення змін до установчих документів, відповідачем змінено місцезнаходження. Однак проведеними заходами, щодо перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню ТОВ "Експерементально - консультаційний центр ПРОК" встановлено, що відповідач за новим місцезнаходженням, не знаходиться.
Представником відповідача надано до суду відзив на позовну заяву. Зазначено, що при вчинені реєстраційної дій державний реєстратор діяв у відповідності норм Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , а тому адміністративний позов не підлягає задоволенню.
На підставі частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ТОВ "Експерементально - консультаційний центр ПРОК" зареєстроване 18 лютого 2011 року, як юридична особа.
31 жовтня 2017 року до Єдиного державного реєстру до внесено запис №10831050010014689 про державну реєстрацію змін до установчих документів, щодо зміни місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю Експерементально - консультаційний центр ПРОК , які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідачем змінено місце знаходження на адресу: 76018, Івано-Франківська область, м. Івано-Франківськ, вул. Залізнична, 47.
Крім того, в рамках забезпечення комплексу заходів щодо обліку платників податків, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням та з метою підтвердження юридичної адреси платника податків працівниками ДПІ у м. Івано-Франківську ГУ ДФС в Івано-Франківській області здійснена перевірка про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків ТОВ Експерементально - консультаційний центр ПРОК та складено Акт обстеження суб'єкта підприємницької діяльності №55 від 07 травня 2018 року та зазначено - за вказаною адресою не знаходиться.
Листом Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради №15/31.1-18/179 від 12 травня 2018 року підтверджено відсутність вулиці Залізничників у м. Івано-Франківську.
Не погоджуючись із державною реєстрацією змін до установчих документів Головне управління Державної служби України в Івано-Франківській області звернулась до суду.
Оцінивши надані документи та матеріали, суд вважає вимоги такими, що підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 45.2 статті 45 Податкового кодексу України, податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Згідно статтею 93 Цивільного кодексу України, місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Пунктом 4 статті 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Статтею 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань передбачений перелік повноважень державного реєстратора, якій є вичерпним, а саме Державний реєстратор: приймає документи; перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; веде Єдиний державний реєстр; веде реєстраційні справи; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Відповідно до статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Відповідно до частини 7 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань забороняється вимагати додаткові документи для проведення реєстраційних дій, якщо вони не передбачені цією статтею.
Частиною 1 статті 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань передбачено, що Державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо: визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи; заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій; накладення/зняття арешту корпоративних прав; зобов'язання вчинення реєстраційних дій; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі; виділу юридичної особи; провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення юридичної особи; припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження судового рішення, на підставі якого вчинено реєстраційну дію; 3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.
Також частиною 2 статті 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань передбачений порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).
Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.
Також частинами 1-3 статтею 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань визначено, що реєстраційна справа формується в паперовій та електронній формі після внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця.
Реєстраційна справа має реєстраційний номер, що присвоюється при внесенні до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця.
Суб'єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб'єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи.
Як вбачається із матеріалів справи на підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження відповідача проведено внесення змін до установчих документів та державна реєстрація.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Експерементально - консультаційний центр ПРОК" зареєстровано за адресою: вул. Залізничників, 47 м. Івано-Франківськ, 76018, що не відповідає нормам Цивільного кодексу України, Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та на підтвердження таких тверджень позивачем надано акт обстеження суб'єкта підприємницької діяльності від 07 травня 2018 року №55, яким визначено, що ТОВ "Експерементально - консультаційний центр ПРОК" за вищевказаною адресою не знаходиться. Більш того позивачем надано лист від 12 травня 2018 року №15/31.1-18/179 Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини, яким повідомлено, що вулиці Залізничників в місті Івано-Франківську немає.
Отже Головне управління ДФС в Івано-Франківській області позбавлена можливості виконати с функції стосовно належного обліку зазначеного підприємства, контрольно-перевірочної робо оскільки відомостей про фактичну адресу підприємством до контролюючих органів не надавалось.
Оскільки судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Експерементально - консультаційний центр ПРОК" не знаходиться за місцем реєстрації вул. Залізничників, 47 м. Івано-Франківськ, 76018, та такої адреси у м. Івано-Франківську не існує, відтак відомості зазначені ним при внесення змін щодо місця знаходження є неправдивими.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно вимог статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України в Івано - Франківській області (76000, м. Івано - Франківськ, вул. Незалежності, 20, код ЄДРПОУ 39394463) до Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради (69002, м. Запоріжжя, вул. Олександрівська, 84, код ЄДРПОУ 40302133), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю "Експерементально - консультаційний центр ПРОК" про скасування запису - задовольнити.
Скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариство з обмеженою відповідальністю "Експерементально - консультаційний центр ПРОК" (ЄДРПОУ 37580976) від 31 жовтня 2017 року, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Рішення у повному обсязі виготовлено 01 серпня 2018 року.
Суддя Д. В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2018 |
Оприлюднено | 13.09.2018 |
Номер документу | 76385725 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні