Рішення
від 04.09.2018 по справі 219/2454/18
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 вересня 2018 р. Справа№219/2454/18

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бабаш Г.П.,

при секретарі - Оголь В.К.

за участю

представника позивача -Чаловського К.В. (за довіреністю від 09.07.2018р.)

представника відповідача - Максименка Є.О. (за довіреністю від 06.05.2018р.)

представника другого відповідача - Губарєва С.Г. (за дов. від 19.07.2018р.)

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального судового провадження адміністративну справу за позовом Громадської організації "Бахмутська організація учасників бойових дій в АТО" до Бахмутської міської ради, Управління муніципального розвитку Бахмутської міської ради про визнання відмови протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Чаловський Костянтин Вікторович звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Бахмутської міської ради про визнання протиправною відмови начальника управління муніципального розвитку Бахмутської міської ради в узгодженні ескізу розташування проекту пам'ятного знаку по вул. Лермонтова в м. Бахмут та зобов'язання повторно розглянути заявку.

Позовні вимоги вмотивовані тим, що ГО "Бахмутська організація учасників бойових дій в АТО", в якій перебуває позивач, подала заявку в міську раду на встановлення пам'ятного знаку. Отриману відмову позивач вважає такою, що не відповідає приписам ДБН, на які посилається управління.

Ухвалою Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 22 березня 2018 року справу передано на розгляд Донецького окружного адміністративного суду.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 01 червня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі, підготовче судове засідання призначено на 19 червня 2018 року.

19 червня 2018 року підготовче судове засідання відкладено для вирішення питання про залучення до участі в справі належного позивача на 11 липня 2018 року.

Ухвалою суду від 11 липня 2018 року замінено позивача на належного - Громадську організацію "Бахмутська організація учасників бойових дій в АТО". Також ухвалою від 11 липня 2018 року залучено до участі в справі другого відповідача - Управління муніципального розвитку Бахмутської міської ради, підготовче судове засідання відкладено на 31 липня 2018 року.

31 липня 2018 року підготовче судове зсідання відкладено у зв'язку з неявкою сторін.

Ухвалою суду від 23 серпня 2018 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 04 вересня 2018 року.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник Бахмутської міської ради в судовому засіданні просив у позові відмовити з підстав викладених у письмовому відзиві. Відповідач зазначає, що до функцій Управління у сфері питань архітектури і містобудування належить здійснення контролю за станом благоустрою при наданні згоди на розробку містобудівної документації. Управлінням повідомлено громадську організацію про відмову у погодженні ескізу розміщення пам'ятного знаку, оскільки це призведе до порушення п. 5.1.5 ДБН Б2.2-5:2011 та через відсутність шрифту напису на ньому.

Представник Управління муніципального розвитку в судовому засіданні також заперечував проти позову з аналогічних підстав, викладених у письмовому відзиві.

Заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши доводи, викладені в адміністративному позові та письмових відзивах, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач - Громадська організація "Бахмутська організація учасників бойових дій в АТО" зареєстрована 22.03.2016 року, ЄДРПОУ 40359928.

06 лютого 2018 року ГО "Бахмутська організація учасників бойових дій в АТО" звернулась до начальника відділу архітектури і містобудування головному архітектору міста Бахмутської міської ради з заявою про узгодження ескізного проекту споруди пам'ятного знаку для встановлення пам'ятного знаку на вул. Лермонтова.

Листом від 26.02.2018 року Управління муніципального розвитку Бахмутської міської ради повідомило позивача, що встановлення пам'ятного знаку загороджує озеленення алеї головного входу в парк, в зв'язку з чим відділ архітектури і містобудування вважає за неможливе погодження ескізу. Крім того зазначено, що в ескізному проекті не визначено шрифт напису.

Відповідачі в даній справі є органами місцевого самоврядування та діють на підставі Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 року № 280 (далі Закон № 280).

Згідно пункту б частини 1 статті 31 даного Закону до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі будівництва належать делеговані повноваження, зокрема щодо:

1) надання (отримання, реєстрація) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів у випадках та відповідно до вимог, встановлених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності";

5) організація охорони, реставрації та використання пам'яток історії і культури, архітектури та містобудування, палацово-паркових, паркових і садибних комплексів, природних заповідників.

На час виникнення спірних правовідносин питання встановлення пам'ятних знаків були врегульовані Положенням про порядок встановлення, обліку та демонтажу пам'ятних знаків, меморіальних та інформаційних дошок на території м. Бахмута, затвердженого рішенням Бахмутської міської ради 26.10.2016 року № 6/93-1675.

Відповідно до пункту 3.1 вказаного Положення право подачі клопотань про встановлення пам'ятних знаків, меморіальних та інформаційних дошок належить підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності та підпорядкування, органам місцевого самоврядування, громадським організаціям, іншим юридичним особам та ініціативним групам з числа громадян міста чисельністю не менше 100 осіб (далі - ініціатор), які звертаються до виконавчого комітету Бахмутської міської ради з відповідною заявою до якої додаються певні документи.

Пунктом 3.2. Положення визначено, що заяви про встановлення пам'ятних знаків, меморіальних та інформаційних дощок та додані до них документи реєструються у загальному відділі Бахмутської міської ради та направляються до Управління культури Бахмутської міської ради для підготовки розгляду питання на засіданні Міжвідомчої координаційної ради з питань охорони культурної спадщини на території Бахмутської міської ради (далі - Координаційна рада).

Пунктами 3.3. встановлено, що Координаційна рада розглядає клопотання, що надійшли від ініціатора, а також формулює власні пропозиції.

В результаті розгляду клопотань Координаційна рада приймає одне з таких рішень:

-підтримати клопотання і рекомендувати: Бахмутській міській раді прийняти рішення про встановлення меморіальної дошки, виконкому Бахмутської міської ради прийняти рішення про установку пам'ятного знаку або інформаційної дошки;

-відхилити клопотання, направити ініціатору мотивовану відмову;

-рекомендувати ініціатору увічнити пам'ять події або діяча в інших формах

Згідно пункту 4.10. Положення ескізний проект пам'ятних знаків, меморіальних та інформаційних дошок повинен відображати місце встановлення, розміри, матеріал, шрифт, деталі зображення. Проектне рішення має відповідати архітектурним вимогам місцевості чи будівлі, де вони встановлюються, передбачати виготовлення пам'ятних знаків, меморіальних та інформаційних дошок з довготривалих матеріалів - мармуру, граніту, металу та відповідати художньому рівню.

Загальні положення проектування нового будівництва, реконструкціі? та капітального ремонту об'єктів благоустрою визначені ДБН Б.2.2-5:2011 Планування та забудова міст, селищ і функціональних територій, затвердженими Наказом Мінрегіону

від 28.10.2011 року N 259.

Ці норми встановлюють загальні положення проектування нового будівництва, реконструкціі? та капітального ремонту об'єктів благоустрою.

Ці норми поширюються на об'єкти благоустрою незалежно від і?х підпорядкування та форми власності, зокрема на парки (гідро-, луго-, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки- пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаціи?ні зони, сади, сквери.

Відповідачі в своїх відзивах на позовну заяву та в оскаржуваній відмові посилаються на п. 5.1.5 даних ДБН, який визначає, що у рекреаціи?ніи? зоні можуть бути розміщені скульптури, фонтани та інші архітектурні елементи, художні якості яких мають бути підкреслені фоном із зелених насаджень, виконаних у вигляді зелених стін, рослин з фігурною стрижкою певних форм. Колір листви фонових насаджень треба підбирати з врахуванням кольору архітектурного об'єкта. Дерева для фонових насаджень мають бути з щільним листям та чіткими контурами крони.

Місця розташування таких елементів не повинні заважати пересуванню маломобільних груп населення вздовж основних напрямків руху, підходи до місць розташування архітектурних елементів повинні бути позначені рельєфними, контрастними смугами, добре освітлені.

Проі?зд до місць розташування таких об'єктів має відповідати можливостям маневрування візком.

З аналізу даної норми дійсно вбачається, що вона визначає певні обов'язкові умови розміщення архітектурних елементів. Проте є незрозумілим висновок відповідача наданий у відповіді від 26.02.2018 року щодо загородження пам'ятним знаком озеленення алеї головного входу у парк. Оскільки з наведеної норми як раз і вбачається розміщення об'єкту саме на фоні зелених насаджень, що безумовно має наслідком загородження частини цих насаджень. Відтак висновок Управління муніципального розвитку прямо суперечить нормі, на яку воно посилається. В іншому випадку необхідно зазначити, як саме архітектурний елемент має бути підкреслений фоном із зелених насаджень, чи є для цього визначені вимоги, і чи порушуються вони встановленням спірного пам'ятного знаку. Проте відповідачем таких пояснень не надано.

При цьому суд вважає необхідним зауважити, що суб'єкт владних повноважень, відмовляючи у прийнятті певного рішення або вчинені дій, має їх мотивувати.

Частина 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони з урахуванням певних принципів.

В тому числі це прийняття рішення, вчинення (невчинення) дії обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення або вчинення дії. Цей критерій вимагає від суб'єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов'язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, висновки експертів тощо. Суб'єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим. Це обмовлено зокрема і тим, що особа, отримавши негативну відповідь, має розуміти, що саме нею порушено, що треба виправити для отримання позитивного результату.

Суд зазначає, що цього критерію відповідачем при прийнятті рішення не дотримано, з огляду на що позовні вимоги ГО "Бахмутська організація учасників бойових дій в АТО" підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивач під час розгляду справи сплатив судовий збір в розмірі 1762 грн., який підлягає стягненню з Управління муніципального розвитку Бахмутської міської ради, яким надана оскаржувана відповідь.

Керуючись ст.ст. 2, 6-9, 19, 72-74, 90, 139, 241-246, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Громадської організації "Бахмутська організація учасників бойових дій в АТО" (ЄДРПОУ 40359928, Донецька область, Бахмутський район, с. Опитне, Ілліча, буд. 1а) до Бахмутської міської ради (ЄДРПОУ 04052732, Донецька область, м. Бахмут, вул. Миру, буд. 44), Управління муніципального розвитку Бахмутської міської ради (ЄДРПОУ 03364731, Донецька область, м. Бахмут, вул. Миру, буд. 44) про визнання відмови протиправною та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправною відмову начальника Управління муніципального розвитку Бахмутської міської ради від 26.02.2018 року № 01-0309-08 в узгодженні Громадській організації "Бахмутська організація учасників бойових дій в АТО" ескізу розташування проекту споруди пам'ятного знаку по вул. Лермонтова у м. Бахмут.

Зобов'язати Управління муніципального розвитку Бахмутської міської ради (ЄДРПОУ 03364731, Донецька область, м. Бахмут, вул. Миру, буд. 44) повторно розглянути заяву Громадської організації "Бахмутська організація учасників бойових дій в АТО" (ЄДРПОУ 40359928, Донецька область, Бахмутський район, с. Опитне, Ілліча, буд. 1а) від 06.02.2018 року № 007.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Управління муніципального розвитку Бахмутської міської ради (ЄДРПОУ 03364731, Донецька область, м. Бахмут, вул. Миру, буд. 44) на користь Громадської організації "Бахмутська організація учасників бойових дій в АТО" (ЄДРПОУ 40359928, Донецька область, Бахмутський район, с. Опитне, Ілліча, буд. 1а) судовий збір у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн.

Рішення ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено його вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 04 вересня 2018 року.

Повний текст рішення складено 11 вересня 2018 року.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі застосування судом ч. ч. 5, 6 ст. 250 КАС України зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Бабаш Г.П.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2018
Оприлюднено13.09.2018
Номер документу76390524
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —219/2454/18

Рішення від 04.09.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 23.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 11.07.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 11.07.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 01.06.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 22.03.2018

Адміністративне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Медінцева Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні