Ухвала
від 12.09.2018 по справі 408/3552/18-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

2.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

12 вересня 2018 року СєвєродонецькСправа № 408/3552/18-а

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Пляшкова К.О., перевіривши матеріали заяви ОСОБА_1 до ОСОБА_2 селищної ради в особі селищного голови ОСОБА_3 про скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

08 серпня 2018 року до Біловодського районного суду Луганської області надійшла заява ОСОБА_1 до ОСОБА_2 селищної ради в особі селищного голови ОСОБА_3, з такими вимогами:

1) скасувати рішення виконавчого комітету ОСОБА_2 селищної ради від 21.12.2017;

2) скасувати рішення виконавчого комітету ОСОБА_2 селищної ради від 30.01.2018;

3) скасувати рішення виконавчого комітету ОСОБА_2 селищної ради від 26.04.2018;

4) скасувати рішення виконавчого комітету ОСОБА_2 селищної ради від 25.05.2018

5) зобов'язати виплатити допомогу як інваліду 2 групи довічно в сумі 11000,00 грн.

Ухвалою Біловодського районного суду Луганської області від 09 серпня 2018 року справу № 408/3552/18-а за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 селищної ради про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії передано на розгляд до Луганського окружного адміністративного суду.

До Луганського окружного адміністративного суду зазначена адміністративна справа надійшла 10.09.2018.

Відповідно до частини другої статті 30 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження адміністративним судом, до якого вона надіслана.

З огляду на викладене, суд вважає за необхідне прийняти до провадження вказану адміністративну справу.

Перевіривши матеріали адміністративного позову, суддя дійшов висновку, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 КАС України, у зв'язку з чим її слід залишити без руху.

Так, частиною першою статті 5 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:

1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;

2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

3) визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання утриматися від вчинення певних дій;

4) визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії;

5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень;

6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 14 цієї частини та стягнення з відповідача суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Правила позовного провадження визначені розділом ІІ КАС України.

Відповідно до частини другої статті 159 КАС України заявами по суті справи є: позовна заява; відзив на позовну заяву (відзив); відповідь на відзив; заперечення; пояснення третьої особи щодо позову або відзиву.

Тобто, у разі оскарження рішень суб'єкта владних повноважень (як в даному випадку) позивач може звернутись до адміністративного суду із позовною заявою.

ОСОБА_1 всупереч вищезазначених норм КАС України подано до суду заяву. Разом з тим КАС України не передбачено такої форми звернення до адміністративного суду, як звернення із заявою.

Таким чином, позивачем не додержано форми звернення до адміністративного суду.

Вимоги до змісту та форми позовної заяви визначені статтею 160 КАС України.

Відповідно до пунктів 1, 2, 4, 5, 8, 11 частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються:

- найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;

- повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв'язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;

- зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;

- виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;

- перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;

- власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Оглядом заяви встановлено, що в порушення пункту 2 частини п'ятої статті 160 КАС України позивачем зазначені неповні реквізити свої та відповідача, а саме: не зазначено реєстраційний номер облікової картки платника податків позивача за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України; код юридичної особи відповідача в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, його повне місцезнаходження із зазначенням поштового індексу, назви області, району, населеного пункту, вулиці, номеру будинку; відомі номери засобів зв'язку відповідача, його офіційну електронну адресу або адресу електронної пошти, або зазначити, що такі відомості не відомі позивачу, а також власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Дослідженням заяви, з огляду на зміст позовних вимог, встановлено, що у ній відсутній виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а саме: жодним чином не зазначено в чому полягає неправомірність оскаржуваних рішень, не наведено доказів, які б свідчили, що відповідачем неправомірно не прийнято до уваги або надано неналежну оцінку заявам позивача, за результатами яких прийняті оскаржувані рішення, не наведено жодного нормативного обґрунтування доводам позивача.

Крім того, встановлено, що позивачем зазначено як відповідача ОСОБА_2 селищну раду в особі селищного голови ОСОБА_3. Тобто, як відповідача позивачем визначено одночасно двох різних суб'єктів владних повноважень, при цьому, як слідує з прохальної частини адміністративного позову, вимоги заяви сформовані до виконавчого комітету ОСОБА_2 селищної ради.

З огляду на позовні вимоги, слідує, що належним відповідачем у даній справі є Виконавчий комітет ОСОБА_2 селищної ради.

Таким чином, позивачу необхідно уточнити суб'єктний склад відповідачів у справі.

З метою усунення недоліків позовної заяви, позивачу необхідно надати до суду позовну заяву, оформлену з дотриманням вимог статей 160, 161 КАС України, із зазначенням: найменування суду, до якого подається адміністративний позов; найменування відповідача, до якого сформовано позовні вимоги; реєстраційного номеру облікової картки платника податків позивача або номеру і серії паспорта; коду юридичної особи відповідача в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України; місцезнаходження відповідача із зазначенням всіх даних (поштовий індекс, назва області, району, населеного пункту, вулиці, номер будинку); відомих засобів зв'язку відповідача, його офіційної електронної адреси або адреси електронної пошти, або зазначенням, що такі відомості невідомі позивачу; обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, та доказів, що підтверджують вказані обставини; переліку документів та інших доказів, що додаються до позовної заяви; власного письмового підтвердження позивача про те, що позивачем не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Частиною першою статті 161 КАС України до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.

Згідно із частиною четвертою статті 161 КАС України позивач зобов'язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

Частинами першою, другою статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Письмовими доказами відповідно до частини першої статті 94 КАС України є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.

Згідно з частинами другою, четвертою, п'ятою статті 94 КАС України письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи, який подає письмові докази в копіях (електронних копіях), повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу письмового доказу. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.

Відповідно до вимог пунктів 5.26, 5.27 Національного стандарту України Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації Вимоги до оформлювання документів (ДСТУ 4163-2003), затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 7 квітня 2003 року № 55, відмітка про засвідчення копії документа складається зі слів Згідно з оригіналом , назви, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії. Підпис відповідальної особи на документі засвідчують відбитком печатки організації. Згідно з пунктом 4.5 ДСТУ 4163-2003 у документах, що їх оформлюють на двох і більше сторінках, реквізити 26 - відбиток печатки, 27 - відмітка про засвідчення копії проставляють після тексту (21).

Всупереч зазначених вимог КАС України позивачем до заяви як письмові докази додані копії документів не засвідчені належним чином.

Для усунення вказаного недоліку позовної заяви позивачу необхідно надати разом із позовною заявою письмові докази у належним чином засвідчених копіях, а саме: з відміткою про засвідчення, яка складається зі слів Згідно з оригіналом , особистого підпису позивача як особи, яка засвідчує копію, його ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії документа, а також надати належним чином засвідчені копії документів позивача: паспорту, пенсійного посвідчення, картки платника податків.

Також, потрібно надати копію приведеної у відповідність із вимогами КАС України позовної заяви та належним чином засвічені копії доданих до позовної заяви документів для вручення відповідачу.

Що стосується дотримання позивачем строку звернення до адміністративного суду, суд зазначає таке.

Згідно з частинами першою та другою статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно з частинами першою, дев'ятою статті 120 КАС України перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.

Строк не вважається пропущеним, якщо до його закінчення позовна заява, скарга, інші документи чи матеріали або грошові кошти здано на пошту чи передано іншими відповідними засобами зв'язку.

Таким чином, перебіг строку на оскарження рішень Виконавчого комітету ОСОБА_2 селищної ради розпочався з дня наступного за днем, коли позивачу стало відомо про прийняття оскаржуваних рішень.

З матеріалів заяви судом встановлено, що позивач звернулась до суду за оскарженням рішень Виконавчого комітету ОСОБА_2 селищної ради, зокрема, прийнятих 21.12.2017; 30.01.2018, заява надійшла до суду 08 серпня 2018 року, тобто, з пропуском шестимісячного строку, встановленого на звернення до суду з таким позовом.

Разом з тим, позивачем у заяві не зазначено відомості, коли їй стало відомо про прийняття відповідачем цих рішень, дату їх отримання та не надано доказів на підтвердження цих обставин, що позбавляє суд можливості достеменно встановити чи дотримано позивачем вимоги КАС України щодо строку звернення до суду.

Частиною першою статті 123 КАС України визначено, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Враховуючи викладене, позивачу слід зазначити у позовній заяві, коли їй стало відомо про прийняття Виконавчим комітетом ОСОБА_2 селищної ради рішень від 21.12.2017 № 57 та від 30.01.2018 № 110, дату їх отримання позивачем та надати докази на підтвердження цих обставин. У разі подання позову після закінчення строків, установлених законом, позивачу необхідно подати до суду заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду із зазначенням причин пропуску строку звернення до суду.

Відповідно до частини першої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Керуючись статтями 120, 122, 123 160, 161, 169, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

УХВАЛИВ:

Адміністративну справу прийняти до провадження.

Заяву ОСОБА_1 залишити без руху.

Запропонувати позивачу протягом десяти календарних днів з дати отримання даної ухвали усунути недоліки позовної заяви шляхом надання суду:

- позовної заяви, оформленої з дотриманням вимог, встановлених статтями 160, 161 КАС України, та її копії для вручення відповідачу;

- власного письмового підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав;

- належним чином засвічені копії доказів (документів) на підтвердження обставин, якими позивач обґрунтовує позовні вимоги, доданих до позовної заяви, та належним чином засвічені копії для вручення відповідачу;

- заяву про поновлення строку звернення до суду з адміністративним позовом із зазначенням: коли позивачу стало відомо про прийняття Виконавчим комітетом ОСОБА_2 селищної ради рішень від 21.12.2017 № 57 та від 30.01.2018 № 110, дати їх отримання позивачем, причин, з яких позивачем пропущений строк звернення до суду, а також доказів на підтвердження обставин, викладених у цій заяві.

Якщо недоліки позовної заяви не будуть усунуті позивачем у строк, встановлений судом, позовна заява буде повернута особі, яка її подала, та вважатиметься неподаною.

Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно надіслати особі, яка подала позовну заяву.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та оскарженню в апеляційному порядку окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.

СуддяОСОБА_4

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2018
Оприлюднено13.09.2018
Номер документу76393165
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —408/3552/18-а

Рішення від 23.10.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 01.10.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 09.08.2018

Адміністративне

Біловодський районний суд Луганської області

Кускова Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні