ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м.Харків, пр. Науки, 5
У Х В А Л А
ПРО ВІДКРИТТЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВІ ПРО БАНКРУТСТВО
12.09.2018р. Справа № 905/1640/18
Господарський суд Донецької області у складі судді Лейбди М.О., при секретарі судового засідання Григор'євій М.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за заявою боржника Товариства з обмеженою відповідальністю СЛАВ-КОМ , м.Слов'янськ, Донецька область
про порушення справи про банкрутство на підставі ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"
Присутні:
представник боржника - не з'явився
за участю арбітражного керуючого Жураковської Л.В.
Суть справи:
Товариство з обмеженою відповідальністю СЛАВ-КОМ , м. Слов'янськ, Донецька область звернулось до господарського суду Донецької області з заявою про порушення справи про банкрутство на підставі ст.95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
На підтвердження проведення досудової процедури ліквідації заявником надано:
- протокол №10 від 22.05.18р. загальних зборів учасників ТОВ "СЛАВ-КОМ", на яких прийнято рішення припинити діяльність та ліквідувати товариство, та призначено головою ліквідаційної комісії Перепечаєву Ірину Валентинівну;
- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1004354498 станом на 26.08.18р., із зазначенням відомостей про перебування боржника в стані припинення за рішенням засновників та про визначений засновниками строк для заявлення кредиторами своїх вимог;
- статут ТОВ "СЛАВ-КОМ ", м. Слов'янськ;
- витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 09.08.18р. №56568708;
- інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта від 09.08.18р. №133862155;
- перелік кредиторів ТОВ "СЛАВ-КОМ", м. Слов'янськ від 03.08.18р.;
- докази проведення інвентаризації;
- проміжний ліквідаційний баланс боржника станом на 03.08.18р.;
- протокол загальних зборів учасників ТОВ "СЛАВ-КОМ", м. Слов'янськ №11 від 03.08.18р., на яких прийнято рішення про затвердження проміжного ліквідаційного балансу та про звернення до господарського суду Донецької області із заявою про порушення справи про банкрутство;
- та інші документи.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 04.09.18р. прийнято до розгляду заяву про порушення справи про банкрутство боржника, що ліквідується власником, - Товариства з обмеженою відповідальністю "СЛАВ-КОМ", м. Слов'янськ, Донецька область, підготовче засідання призначено на 12.09.18р.
Відповідно до вимог ст.114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство, затвердженого постановою Пленуму Вищого господарського суду України від 14.07.16р. №8, 03.09.18р. судом здійснено електронний запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого.
Автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України, визначено Жураковську Людмилу Валеріївну (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого №182 від 13.02.13р.), про що сформовано відповідну довідку від 03.09.18р. щодо кандидатури арбітражного керуючого.
10.09.18р. на електронну адресу суду надійшла заява арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про участь у справі про банкрутство (з додатками).
Розглянувши у судовому засіданні 12.09.18р. заяву боржника та додані до неї документи, суд встановив:
В силу ч.6 ст. 12 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до ч.1 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо вартості майна боржника-юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Порядок ліквідації юридичної особи регламентовано ст.ст. 105, 110, 111 Цивільного кодексу України, ст.ст.17, 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" (в редакції, чинній на момент прийняття власником ТОВ "СЛАВ-КОМ", м.Макіївка, рішення щодо припинення (ліквідації) товариства).
З матеріалів справи вбачається, що 22.05.18р. загальними зборами учасників ТОВ "СЛАВ-КОМ", м. Слов'янськ було прийнято рішення про припинення діяльності юридичної особи та призначення головою ліквідаційної комісії Перепечаєву Ірину Валентинівну (протокол №10 від 22.05.18р.).
За змістом ч.ч.1, 3, 5 ст.105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.
Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.
Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.
Приписи ст.11 Закону України "Про реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань" №755-IV від 15.05.2003р. (із змінами та доповненнями) визначають, що відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними для всіх суб'єктів господарювання та контролюючих органів.
22.05.18р. проведено запис про внесення відомостей про припинення підприємницької діяльності товариства за рішенням засновників та про строк, визначений засновниками для заявлення кредиторами своїх вимог до 22.07.18р., що підтверджується в тому числі, витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 26.08.18р.
Як вбачається із наданих суду документів, ліквідатором проведені заходи, передбачені чинним законодавством, які передують зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство на підставі ч.1 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а саме:
Голова ліквідаційної комісії повідомив податковий орган, орган Пенсійного фонду України та фонди соціального страхування України про прийняття засновниками рішення про припинення діяльності товариства.
Після опублікування відомостей про припинення підприємницької діяльності товариства за рішенням засновників до голови ліквідаційної комісії звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Біоніс , м.Запоріжжя з претензією №25/05 від 25.05.18р. про стягнення заборгованості в сумі 150320,00грн., яка виникла внаслідок не виконання Товариством з обмеженою відповідальністю СЛАВ-КОМ , м.Слов'янськ зобов'язань за договором постачання №27/04 від 27.04.17р.
Відповіддю №05/06 від 05.06.18р. на претензію голова ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю СЛАВ-КОМ , м.Слов'янськ кредиторські вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Біоніс визнав у повному обсязі.
Головою ліквідаційної комісії складений перелік кредиторів, вимоги яких визнано ТОВ "СЛАВ-КОМ", м.Слов'янськ, до якого включені вимоги ТОВ "Біоніс", м.Запоріжжя в сумі 150320,00грн.
Частиною 3 ст.111 Цивільного кодексу України встановлено, що під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.
Поточний рахунок, який використовувався для проведення ліквідаційної процедури, закривається ліквідатором на підставі його заяви про закриття поточного рахунку.
Відповідно до листа Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області "Щодо надання інформації" №2076/10/05-22-08-01-013 від 11.06.18р. у боржника відсутні відкриті рахунки в банківських установах.
Згідно з відомостями наданими боржником та доданими до заяви документами, фінансовий стан характеризується неплатоспроможністю, кредиторська заборгованість, що не оспорюється, складає 150320,00грн.
Частиною 4 ст.111 Цивільного кодексу України встановлено, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна яке перебуває у третіх осіб.
Ліквідаційною комісією проведена інвентаризація майнових активів ТОВ "СЛАВ-КОМ", м.Слов'янськ, за результатами якої будь-які активи (окрім грошових коштів, наявних в касі в сумі 600,00грн.) у боржника відсутні, що підтверджено доданими до заяви документами (наказом №1 про проведення інвентаризації від 03.08.18р.; актом розрахунків з покупцями, постачальниками та іншими дебіторами та кредиторами станом на 03.08.18р.; інвентаризаційним описом основних засобів від 03.08.18р.).
Зі змісту ч.8 ст.111 Цивільного кодексу України вбачається, що або ліквідаційна комісія, або ліквідатор після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який в подальшому затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Отже, відповідно до матеріалів інвентаризації у підприємства відсутнє майно, яке за правилами бухгалтерського обліку відноситься до складу основних фондів, а також будь - яке інше майно, в тому числі залишки товарних запасів. В ході інвентаризації дебіторська заборгованість не виявлена. Активи складаються лише з грошових коштів, наявних в касі в сумі 600,00грн.
Аналогічні показники визначені в проміжному ліквідаційному балансі станом на 03.08.18р., складеному на виконання вимог ч.8 ст.111 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційною комісією, який затверджений загальними зборами учасників ТОВ "СЛАВ-КОМ", м. Слов'янськ (протокол №11 від 03.08.18р.).
Враховуючи зазначені вимоги Закону про банкрутство, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку ст.95 Закону, згідно з вимогами ст.ст.105-111 ЦК України, є: виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства, складання проміжного ліквідаційного балансу за наслідком проведених ліквідаційною комісією дій в ліквідаційній процедурі та затвердження його компетентним органом юридичної особи боржника.
Що стосується виконання вимог п.7, 10, 11 ст.111 ЦК України, суд зазначає наступне:
Стаття 111 Цивільного кодексу України передбачає здійснення певних дій комісією з ліквідації (ліквідатором) щодо добровільної ліквідації юридичної особи, які включають в себе наступні етапи:
- внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи;
- вжиття всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується;
- письмове повідомлення кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки;
- повідомлення учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надання відомостей про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства;
- до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів закриття рахунків, відкритих у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи;
- вжиття заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах;
- виявлення та вжиття заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб;
- вжиття заходів щодо закриття відокремлених підрозділів юридичної особи (філій, представництв) та відповідно до законодавства про працю звільнення працівників юридичної особи, що припиняється.
- повернення органам державної влади, органам місцевого самоврядування ліцензій, документів дозвільного характеру та інших документів, а також печаток та штампів, які підлягають поверненню;
- надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.
- до моменту затвердження ліквідаційного балансу складення та подання органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітності за останній звітний період.
- після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складення проміжного ліквідаційного балансу, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.
- затвердження проміжного ліквідаційного балансу учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
- складення та подання органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітності за останній звітний період до затвердження ліквідаційного балансу.
- після завершення розрахунків з кредиторами складення ліквідаційного балансу, затвердження його учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та подання органам доходів і зборів.
- передання документів, що підлягають обов'язковому зберіганню, в установленому законодавством порядку відповідним архівним установам.
- подання державному реєстраторові документів, передбачених законом для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в установлений законом строк.
Приписи п.1 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" які, у цьому випадку, мають спеціальних характер перед нормами іншими законодавчих актів, зобов`язують ліквідатора у разі виявлення факту недостатності активів для задоволення вимог кредиторів припинити процедуру позасудової ліквідації та звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство.
За змістом вищевикладених етапів ліквідаційної процедури факт недостатності активів може бути виявлений саме після закінчення терміну для заявлення вимог кредиторів, проведення інвентаризації майнових активів, складення за затвердження власником проміжного ліквідаційного балансу.
Суд зауважує, що факт відкриття судової процедури банкрутства не позбавляє органи доходів та зборів, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, як права на проведення перевірок будь якої фінансової звітності боржника ( і не звільняє боржника від обов`язку надання такої звітності) так і права, за наявності заборгованості боржника перед бюджетом, звернутись до суду із заявою про визнання кредитором після винесення постанови про визнання боржника банкрутом.
Перехід до ліквідаційної процедури боржника не перешкоджає контролюючим органам у можливості вжити заходів щодо перевірки діяльності боржника на предмет ведення ним фіктивної підприємницької діяльності, а також наявності (відсутності) у нього заборгованості зі сплати обов'язкових платежів, оскільки, зокрема податковим законодавством України не визначається стадія процедури банкрутства, у якій така перевірка повинна бути проведена, а суб'єктивні фактори, пов'язані з невиконанням (неналежним виконанням) контролюючими органами своїх повноважень, не можуть бути підставою для відмови у визнанні боржника банкрутом за наявності об'єктивних підстав відповідно до Закону про банкрутство.
Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку, що неподання актів перевірок органів доходів та зборів, Пенсійного фонду України, фондами соціального страхування, не може бути підставою для відмови у відкритті провадження у справі про банкрутство .
Дослідивши в судовому засіданні 12.09.18р. надані боржником документи, судом встановлено дотримання заявником порядку добровільної ліквідації юридичної особи, визначеної чинним законодавством України, який передує зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство на підставі ч.1 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Факти, які б свідчили про недостовірність наданих ліквідатором документів, судом не встановлені.
Недостатність активів ТОВ "СЛАВ-КОМ", м.Слов'янськ, необхідних для погашення кредиторської заборгованості, підтверджена проміжним ліквідаційний балансом банкрута станом на 03.08.18р. та матеріалами справи.
03.08.18р. учасниками ТОВ "СЛАВ-КОМ", м.Слов'янськ прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство (протокол загальних зборів №11 від 03.08.18р.).
Згідно ч.6 ст. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за наслідками розгляду заяви про порушення справи про банкрутство та відзиву боржника господарський суд виносить ухвалу про: відкриття провадження у справі про банкрутство; відмову у відкритті провадження у справі про банкрутство.
Стаття 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яка регламентує особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником, регулює спрощений порядок розгляду справ про банкрутство, оскільки положення вказаної статті не передбачають застосування процедур розпорядження майном боржника та санації.
Відповідно до ч.9 ст.16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в ухвалі про відкриття провадження у справі про банкрутство зазначається про відкриття провадження у справі про банкрутство та введення мораторію на задоволення вимог кредиторів.
З огляду на зазначене, суд встановив наявність підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство, передбачених ст.ст.10, 16, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", та введення мораторію на задоволення вимог кредиторів.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст.1, 2, 8, 10, 11, 16, 19, 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в редакції від 22.12.11р., ст.3, ч.6 ст.12, ст.ст.42, 46, 73, 86, 234 Господарського процесуального кодексу України, в редакції Закону № 2147-VIII від 03.10.17р., господарський суд
У Х В А Л И В:
1. Відкрити провадження у справі №905/1640/18 за заявою боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю СЛАВ-КОМ (код ЄДРПОУ 40918890, адреса: вул. Центральна, буд. 39, м. Слов'янськ, Донецька область, 84122) про порушення провадження у справі про банкрутство на підставі ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
2. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.
3.Призначити справу до розгляду в судовому засіданні на 12.09.18р. об 11:20год. Засідання суду відбудеться в приміщенні господарського суду, за адресою: м.Харків, пр.Науки, 5, каб. (зал судових засідань) № 309.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття в порядку ст.8 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області (підпункт 17.5 пункту 17 Розділу ХІ "Перехідні положення" ГПК України) шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня набрання нею законної сили.
У судовому засіданні 12.09.18р. оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.
Повний текст ухвали складено та підписано 12.09.18р.
Ухвалу про відкриття провадження у справі про банкрутство надіслати:
- боржнику;
- державному органу з питань банкрутства;
- державному реєстратору за місцезнаходженням боржника;
- державній виконавчій службі за місцезнаходженням боржника;
- державній податковій інспекції за місцезнаходженням боржника.
Суддя М.О. Лейба
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2018 |
Оприлюднено | 13.09.2018 |
Номер документу | 76413479 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
М.О. Лейба
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні