ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 серпня 2018 року Справа № 804/4052/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Букіної Л.Є., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства Дніпроекскавація про стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И В:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства Дніпроекскавація про стягнення з відповідача заборгованості у розмірі 17000 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачено штраф у загальному розмірі 17 000,00 грн., який накладено за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Оскільки відповідач добровільно не сплатив суму штрафних санкцій, позивач просить позовну заяву задовольнити повністю та стягнути з Приватного акціонерного товариства Дніпроекскавація у судовому порядку 17 000,00 грн.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.07.2018 року відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Цією ж ухвалою відповідачу надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Відповідачем, на виконання ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, не надіслано до суду письмового відзиву на позов та не повідомлено про поважність причин ненадання відзиву.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, проаналізувавши відповідні норми чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено і матеріалами справи підтверджено, що уповноваженою особою Східного територіального управління прийнято розпорядження від 14 липня 2016 року № 44-СХ-2-Е, згідно якого Товариство у термін до до 30.04.2017 року повинно розкрити річну інформацію про емітента за 2015 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, опублікування її у офіційному друкованому виданні, розміщення на власному веб-сайті, що є порушенням ч. 1 ст. 39, ч. 4 ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок № 3480-ІV від 23.02.2006 року зі змінами, з урахуванням вимог пункту 3 Розділу І, пунктів 1 та 4 глави 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 р. № 2826 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 р. за № 2180/24712), зі змінами та встановлено термін до 30.04.2017 року (включно) для усунення порушень законодавства про цінні папери.
25.01.2018 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову, якою у відношенні відповідача за невиконання вищевказаного розпорядження порушено справу про правопорушення на ринку. Також, зазначеною постановою запрошено керівника відповідача до відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Дніпропетровській області та представництва в судах Департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Східному регіоні для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень на 06.02.2018 року о 11:30 год.
Відповідно до реєстру рекомендованих листів від 26.01.2018 року та поштової квитанції, постанова направлена відповідачу на адресу, вказану в ЄДРПОУ.
06.02.2018 року позивачем складено Акт № 74-СХ-2-Е, яким встановлені факти вчинення відповідачем вказаних у розпорядженні № 44-СХ-2-Е від 14.07.2016 року правопорушень на ринку цінних паперів. При цьому зазначено, представник юридичної особи для підписання акту не з'явився.
12.02.2018 року на підставі зазначеного акту уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову (вих. № 23/02/4300) про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою призначено розгляд справи на 23.02.2018 о 10 год. 10 хв.
23.02.2018 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову № 74-СХ-2-Е про накладення санкцій за порушення на ринку цінних паперів, а саме: за невиконання розпорядження уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів застосовано до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 17 000,00 грн. Вищезазначена постанова направлена відповідачу, що підтверджується списком № 1 згрупованих поштових відправлень та квитанцією Укрпошти.
Несплата Приватним акціонерним товариством Дніпроекскавація у законодавчо визначеному порядку та у строки накладених санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: суми штрафу в розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 17 000,00 грн., послугувала підставою для звернення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з цим позовом.
При вирішенні спору суд виходить з того, що правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні ,Законом України Про цінні папери та фондовий ринок , підзаконними нормативно-правовими актами.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996 № 448/96-ВР (у редакції, чинній на час спірних правовідносин) державне регулювання ринку цінних паперів це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно із частиною 1 статті 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (стаття 6 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні ).
Відповідно до вимог статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок від 23.02.2006 № 3480-IV, регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:
- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
- розміщення на власному веб-сайті.
За приписами пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826,зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 (надалі - Положення № 2826) розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на сторінці в мережі Інтернет, опубліковують в офіційному друкованому виданні.
У ході розгляду справи встановлено, що відповідачем нерозміщена інформація у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, неопублікована інформація, неподана інформація до НКЦПФР чим порушено ч.1 ст.39, ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок № 3480-ІV від 23.02.2006, з урахуванням вимог пункту 3 Розділу І, пунктів 1 та 4 глави 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712, зі змінами.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно частини першої статті 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 №2180/24712 (далі-Положення) регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія), інформації, що міститься в проспекті емісії (інформації про випуск іпотечних сертифікатів (далі - інформація про випуск)) цінних паперів та звіті про результати розміщення (звіті про підсумки випуску іпотечних сертифікатів (далі - підсумки випуску)) цінних паперів емітентами цінних паперів, інформації, передбаченої статтями 65 - 65-2Закону України Про акціонерні товариства та пунктом 2розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 23 березня 2017 року № 1983-VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах , строки (терміни) та перелік оприлюднення публічними акціонерними товариствами інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до вимог законодавства, на власному веб-сайті, опублікування відомостей про створення акціонерного товариства однією особою або про придбання однією особою усіх акцій товариства.
Відповідно до пункту 3 глави 3 розділу ІІ Положення розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті та подання до Комісії. Квартальна інформація розкривається за перший, другий і третій квартали. Інформація щодо четвертого кварталу окремо не розкривається, а включається до регулярної річної інформації.
Регулярна квартальна інформація згідно з цим Положенням розкривається у термін не пізніше 30 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
Пунктами 3 та 4 глави 4 розділу ІІ Положення передбачено, у разі подання до Комісії документів на скасування реєстрації випусків цінних паперів у період з 1 січня до 30 квітня року, наступного за звітним, емітент або його правонаступник розкриває регулярну річну інформацію відповідно до вимог цього Положення.
Розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.
Відповідно до ч.1 п.8 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
Відповідач доказів оскарження вказаних постанов та/або доказів сплати визначеного постановами штрафу не надав, у зв'язку з чим, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Згідно зі статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати до стягнення не підлягають.
Керуючись ст. 241-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В:
Позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства Дніпроекскавація (код за ЄДРПОУ 01241444, адреса: м. Дніпро, вул. Саранська, 57, 49021) штраф у розмірі 17000,00 (сімнадцять тисяч гривень 00 коп.) до Державного бюджету України на рахунок УДКСУ у Амур-Ніжньодніпровському районі м. Дніпра Дніпропетровської області/21081100, номер рахунку - 31117106700003, код одержувача коштів - 37989300, банк отримувача - ГУДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012 по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністратвні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, у разі якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного перегляду справи.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене протягом тридцяти днів з дня його складання.
Учасник справи, якому повне рішення суду не вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2018 |
Оприлюднено | 13.09.2018 |
Номер документу | 76414924 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Букіна Лілія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Букіна Лілія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Букіна Лілія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні