Рішення
від 10.09.2018 по справі 819/1008/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/1008/18

10 вересня 2018 рокум.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Дерех Н.В.

за участю:

секретаря судового засідання Заблоцька І.І.

представника позивача ОСОБА_1

представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "Прогрес - СТ" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Фермерське господарство "Прогрес-СТ" (надалі позивач, ФГ "Прогрес-СТ") звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України (надалі відповідач, ДФС України), в якому просить визнати протиправним рішення Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації податкових накладних фермерського господарства "Прогрес-СТ" в Єдиному реєстрі податкових накладних, оформлену квитанціями від 02.02.2018 року №583480/39635796, визнати прийнятою і зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання податкову накладну фермерського господарства "Прогрес-СТ" №2 від 07.12.2017 року.

Позов обґрунтований тим, що ДФС України при прийнятті спірного рішення діяла протиправно та всупереч чинному законодавству України. Первинні документи, оформлені на виконання договору купівлі - продажу №01/10-17 від 02.10.2017 року, не мають дефекту форми, змісту, а тому є належним підтвердженням реальності здійснення позивачем господарських операцій. В оскаржуваному рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної не міститься посилань на дослідження обставин справи та доказів, а саме рішення містить тільки загальний висновок щодо фактичного невиконання позивачем свого обов'язку, а також не надано жодної пропозиції щодо необхідних документів Також, позивачем були надіслані пояснення та копії документів на адресу відповідного органу ДФС 26.01.2018 року та доставлені цього ж дня, про що свідчить квитанція №2. Позивачем подані скарги на спірне рішення ДФС України, проте жодної відповіді на дані скарги позивачем отримано не було. При цьому, у спірному рішенні Комісії ДФС лише процитовано норму законодавства без будь-якої конкретизації обставин справи: чи надані копії документів містять порушення законодавства, а якщо так, то які саме, чи надані документи є недостатніми для прийняття позитивного рішення.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 18 червня 2018 року позовну заяву ФГ "Прогрес-СТ" прийнято до розгляду та відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін). Судове засідання у справі призначено на 18 липня 2018 року о 14:00 год.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 18 липня 2018 року відкладено розгляд справи до 07 серпня 2018 року о 10:00 год.

Представник відповідача подав до суду відзив на адміністративний позов, у якому зазначила, що після зупинення реєстрації оспорюваної податкової накладної позивачем не надано жодного документу в частині оплати (платіжні доручення та/або банківські виписки) за поставлену продукцію від ФГ "Прогрес-СТ" до ТОВ "Золотники-Агро", а додана Специфікація №3 від 07.12.2017 року не регламентує передбачену Договором можливу зміну порядку проведення оплати за поставлений товар, а лише конкретизує обсяг та асортимент даної партії продукції, що постачається з одночасним визначенням місця поставки: склад постачальника з місцезнаходженням: с.Золотники, Теребовлянський район, Тернопільська область. В той же час, будь-яких документів на підтвердження наявності на праві власності чи користування у позивача складськими приміщеннями за адресою місця знаходження надано не було. Також позивачем не надано жодних первинних документів стосовно складського обліку, які б дали можливість ідентифікувати той товар, який було реалізовано зі складу позивача та в якому обсязі, оскільки об'єм поставки становив 151220 тонни. Крім того, позивачем не надано жодного первинного документу для підтвердження того факту, що він виростив та зібрав такий урожай кукурудзи, який би згодом реалізував. Відповідач зазначив, що Комісії ДФС України не надано документів щодо підтвердження факту купівлі насіння кукурудзи, посівів кукурудзи на власних чи орендованих земельних ділянках кукурудзи, проведення операції по обробітку землі, списання паливо-мастильних матеріалів, здійснення захисту посівів, удобрення ґрунту тощо. Також платником не надано документів статистичної звітності. Таким чином, ФГ "Прогрес-СТ" не надано належних та достатніх документів, що підтверджують господарську діяльність з вирощування кукурудзи та відповідно можливість виконання умов Договору купівлі-продажу сільськогосподарської продукції №01/10-17 від 02.10.2017 року, укладеного із ТОВ "Золотники-Агро", а відтак відповідачем правомірно прийнято рішення від 02.02.2018 року №583480/39635796 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 07.12.2017 року

07 серпня 2018 року у судовому засіданні оголошено перерву до 10 вересня 2018 року о 10:00 год.

10 вересня 2018 року у судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задовольнити їх у повному обсязі з мотивів, наведених у позовній заяві.

10 вересня 2018 року представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив, просив відмовити у його задоволенні з мотивів, наведених у відзиві на позов.

Судом встановлено, що ФГ "Прогрес-СТ" є юридичною особою, основним видом діяльності якого є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (код КВЕД 01.11.)

02 жовтня 2017 року між ФГ "Прогрес-СТ" (надалі Продавець) та ТОВ "Золотники -Агро" (надалі Покупець), укладено договір №01/10-17, у відповідності до якого постачальник зобов'язується поставити покупцю у власність с/г продукцію, покупець зобов'язується прийняти товар та провести його оплату.

На виконання зазначених умов договору та щодо передачі зазначеного товару складено специфікацію №3, видаткову накладну №3 від 07.12.2017 року.

За наслідками проведення зазначеної сільськогосподарської операції позивачем складено податкову накладну №2 від 07.12.2017 року, яку подано до органу ДФС України.

У відповідності до квитанції від 26.12.2017 року документи позивача прийнято, а реєстрацію податкової накладної №2 від 07.12.2017 року зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ - ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567 (далі - Критерії). За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:1005. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п. "в" п.п. 201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року та/або таблиці даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

Рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №583480/39635796 від 02.02.2018 року відмовлено в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Фермерським господарством було подано скаргу на рішення комісії ДФС №583480/39635796 від 02.02.2018 року. Однак відповіді на дану скаргу податковим органом надано не було.

Не погоджуючись із рішенням Комісії ДФС України про відмову у реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

У відповідності до пп. «а» п.185.1 ст.185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг, у відповідності до п. 187.1 ст. 187 ПК України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (п. 201.10 ст. 201 ПК України).

У відповідності до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.п. 1, 2 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (далі - Наказ № 567), оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).

Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).

Пунктом 6 Критеріїв передбачено, що моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/ зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі. 3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

Відповідно до п.56.23 ст.56 ПК України оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється у порядку, визначеному цією статтею з урахуванням таких особливостей: скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику; скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, за участі уповноваженої особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику; скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим; якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.

Аналогічні приписи містяться і Порядку розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №485 від 04.07.2017 року (далі - Порядок №485).

Як зазначалося вище, позивач не погодившись із рішенням комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №583480/39635796 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 07.12.2017 року.

Однак, станом на день розгляду даної справи позивач жодних рішень з приводу її розгляду не отримав, також жодних рішень з приводу розгляду скарги позивача відповідачем суду не надано. Отже, з урахуванням вищенаведених норм чинного законодавства скарга позивача вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного в п.56.23 ст.56 ПК України строку.

Відповідно до п.18 порядку №485, задоволення скарги є підставою для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних/розрахунків коригування, зазначених у скарзі, з урахуванням вимог пункту 200-1.3 статті 200 Кодексу.

Згідно п.19 та 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Також, у відповідності до п.201.16 ст.201 ПК України (чинної на момент виникнення спірних правовідносин) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Такий перелік затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 та передбачає надання платником податків для критерію, зазначеного у пп.1 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

Так, постановою Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" від 29.03.2017 № 190 установлено, що комісія ДФС приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, тобто або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Проте, в оскарженому рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, в чому полягає порушення, та/або яких саме документів не вистачає, тобто не містить чіткого визначення підстав для прийняття комісією ДФС України рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.12.2017 року №2.

Суд враховує, що рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких, а лише загальну інформацію про те, що підставою для його прийняття є: наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування, зазначено "та/або". Зазначене свідчить про прийняття відповідачем зазначеного рішення не у спосіб передбаченому постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації".

Суд вважає, що рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН не відповідає зазначеним вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на не можливість реалізації свого права або обов'язку платником податків щодо виконання юридичного волевиявлення суб'єкта владних повноважень. Суд додатково зазначає, що у матеріалах справи наявні документи, які підтверджують реальність здійснення спірної господарської операції.

Фермерським господарством "Прогрес-СТ" подано до Бучацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області (Теребовлянського відділення) 26.01.2018 року подано повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію якої зупинено. Вказане повідомлення отримане органом ДФС України 26.01.2018 року, що підтверджується квитанцією №1.

На підтвердження реальності та здійснення господарських операцій позивачем додано до матеріалів справи також акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 03.05.2017 року з ТОВ "Золотники-Агро", акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 25.12.2017 року з ТОВ "Золотники-Агро", акт №2 на сортування та сушіння продукції рослинництва. Крім того, позивачем додано до матеріалів даної адміністративної справи оборотно-сальдова відомість по рахунку №361, а також видаткові накладні №РН-0000356, №РН-0000326 з ТОВ "Галич Агро-Стек", довідку ФГ "Прогрес-СТ" №4 від 07.08.2018 року про збір урожаю кукурудзи 2017 року в дощовий період, платіжне доручення №1260 від 28.12.2017 року про оплату за зерно згідно договору №01/10-17 від 02.10.2017 року.

В свою чергу, на підтвердження наявності кредиторської заборгованості позивачем надано акт звіряння між контрагентами.

Щодо позовної вимоги про визнання прийнятою і зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання податкову накладну Фермерського господарства "Прогрес-СТ" №2 від 07.12.2017 року, суд зазначає наступне.

Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 ПК України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Водночас, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З огляду на зазначене та з урахуванням положень частини другої статті 9 та частини другої статті 245 КАС України, підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 ПК України, пунктів 19, 20 Порядку № 1246, суд дійшов висновку про задоволення позову в цій частині шляхом зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 07.12.2017 року, подану Фермерським господарством "Прогрес СТ" датою її подання.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оскільки відповідач не спростував доводи адміністративного позову, не надав доказів на підтвердження правомірності прийняття ним рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, суд, враховуючи встановлені обставини справи та положення чинного законодавства, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, приходить до переконання, що бездіяльність Державної фіскальної служби України стосовно не реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №7 від 07.12.2017 року є протиправною, а позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1.Позов Фермерського господарства "Прогрес - СТ" до Державої фіскальної служби України про визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

2.Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 02.02.2018 року №583480/39635796 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 07.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Фермерським господарством "Прогрес - СТ".

3.Зобов'язати Державну фіскальну службу України (м.Київ, Львівська пл.,8, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 07.12.2017 року, подану Фермерським господарством "Прогрес - СТ" (вул.Центральна,53, с.Бурканів, Теребовлянський район, Тернопільська область, код ЄДРПОУ 39635796) датою її подання.

4.Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (м.Київ, Львівська пл.,8, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Фермерського господарства "Прогрес - СТ" (вул.Центральна,53, с.Бурканів, Теребовлянський район, Тернопільська область, код ЄДРПОУ 39635796) судовий збір у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп., сплачений згідно платіжного доручення №26 від 05.06.2018 року та у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп., сплачений згідно платіжного доручення №27 від 05.06.2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 13 вересня 2018 року.

Головуючий суддя Дерех Н.В.

копія вірна

Суддя Дерех Н.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.09.2018
Оприлюднено14.09.2018
Номер документу76415681
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1008/18

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 13.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Рішення від 10.09.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 18.07.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні