Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 вересня 2018 р. № 820/1186/17
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Шляхова О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, б. 8, корп. 30; код ЄДРПОУ 37956207) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "ВЕЛЕС" (61176, м. Харків, вул. Краснодарська, б. 171-Б; код ЄДРПОУ 35289835) про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд: стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "ВЕЛЕС" штраф у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 04 квітня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2017 року, позовну заяву повернуто позивачу з підстав невиконання ухвали Харківського окружного адміністративного суду про залишення позовної заяви без руху.
20 липня 2017 року ухвалою Вищого адміністративного суду України відкрито провадження за касаційною скаргою позивача, в якій, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм процесуального права, просив направити справу на новий розгляд до суду першої інстанції.
Ухвалою Верховного Суду від 23 квітня 2018 року справу прийнято до провадження та призначено до розгляду в попередньому судовому засіданні.
Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів об'єднаної палати Касаційного адміністративного суду від 20.06.2018 року по справі касаційну скаргу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задоволено. Ухвалу Харківського окружного адміністративного суду від 04 квітня 2017 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2017 року у справі №820/1186/17 скасовано. Справу направлено для продовження розгляду до Харківського окружного адміністративного суду.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду по справі відкрито спрощене провадження.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ВЕЛЕС порушив вимоги пункту 2 розділу II Ліцензійних умов № 819, в частині не тримання вимог пункту 1 розділу III Положення №1283, а саме: неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за січень, лютий, березень, квітень та травень 2016 року. У зв'язку з чим позивачем було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 514-ЦА-УП-Т від 01.12.2015 за порушення вимог пункту 2 розділу II Ліцензійних умов в частині дотримання пункту 1 розділу III Положення №1283, а саме: неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за березень, квітень, травень , червень, липень, серпень, вересень 2015 року, а також за І, II та III квартали 2015 року.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження направлена відповідачу та відповідачеві встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали для подання відзиву на позовну заяву.
Проте, відзив від відповідача на адресу суду в строки, передбачені статтею 162 Кодексу адміністративного судочинства України, не надходив.
В силу ч. 4 ст. 124 КАС України, суд вважає відповідача належним чином повідомленим про можливість подання відзиву у зазначені строки.
Частиною 1 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
Відповідно до ч. 2 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, визначено, що розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п'ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
З урахуванням викладеного, керуючись положеннями ч. 2 ст. 262 КАС України наявні підстави для розгляду справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши докази, що містяться в матеріалах справи, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов висновку про задоволення позову виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 11.08.2016 року № 589-ЦА-УП-Т, яким встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ВЕЛЕС вимоги пункту 2 розділу II Ліцензійних умов № 819, в частині не тримання вимог пункту 1 розділу III Положення № 1283, а саме: неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за січень, лютий, березень, квітень та травень 2016 року. Дія вчинена товариством повторно протягом року, оскільки у відношенні ТОВ "Фінансова компанія "Велес" була винесена постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 514-ЦА-УП-Т від 01.12.2015 р. за порушення вимог п. 2 розділу ІІ Ліцензійних умов в частині недотримання пункту І розділу ІІІ Положення № 1283, а саме: неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за березень, квітень, трвень, червень, липень, серпень, вересень 201 року, а також за І.ІІ, ІІІ квартали 2015 року.
Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за повторне неподання інформації до Комісії - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за повторне неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні Відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 08.0 9.2016 №523-ЦА-УП-ЮО, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.
На момент звернення до суду зазначена сума штрафу відповідачем не плачена.
Оскільки у встановлений строк та на час звернення до суду вказана сума штрафу відповідачем не сплачена, керуючись положеннями статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", відповідно до якої у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30 жовтня 1996 року.
Частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до вимог статті 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.
Положеннями статті 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено основні завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема якими є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
Відповідно до положень статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам.
Відповідно до пункту 3 глави 3 розділу II Ліцензійних умов ліцензіат зобов'язаний подавати звіти до органу ліцензування відповідно до вимог нормативно-правових актів Державної комісії з цінних паперів та фондового і Комісії, що регулюють провадження діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами).
Згідно пункту 1 розділу II Положення Компанія/Особа подає до Комісії інформацію щодо фінансового стану, зокрема: місячну - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним; інформація за останній місяць кварталу подається у складі квартальної інформації; щоквартальну - не пізніше останнього числа місяця, що настає за звітним кварталом.
Згідно пункту 3 розділу III Положення Компанія подає до Комісії інформацію про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів статутів спільного інвестування:
- щомісячну - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним. Інформація за останній місяць кварталу подається у складі квартально;
- щоквартальну - не пізніше останнього числа місяця, що настає за звітним кварталом.
Пунктом 7 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів.
Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Судом встановлено, що Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанову № 523-ЦА-УП-ЮО від 08 вересня 2016 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: пункту 2 розділу ІІ Ліцензійних умов № 819, в частині не дотримання вимог п. 1 розділу ІІІ Положення № 1283, а саме: неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за січень, лютий, березень, квітень, травень 2016 року (а.с. 36), якою до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000 грн. 00 коп.
На момент звернення до суду зазначена сума штрафу відповідачем не сплачена.
Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 року за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
У відповідності до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Таким чином, у Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "ВЕЛЕС" існує заборгованість у розмірі 17000,00 грн., яка не сплачена, та на думку суду, підлягає стягненню, як законна та обґрунтована.
За сукупністю наведених обставин, враховуючи, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, відповідачем не спростовані, а відтак, підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги ч. 2 ст. 139 КАС України судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, б. 8, корп. 30; код ЄДРПОУ 37956207) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "ВЕЛЕС" (61176, м. Харків, вул. Краснодарська, б. 171-Б; код ЄДРПОУ 35289835) про стягнення штрафу - задовольнити.
Стягнути до бюджету України з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "ВЕЛЕС" штраф у розмірі 17000,00 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення підписано 13 вересня 2018 року.
Суддя Шляхова О.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2018 |
Оприлюднено | 14.09.2018 |
Номер документу | 76416769 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шляхова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні