ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 вересня 2018 року справа № 812/1093/18
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: Сухарька М.Г., Блохіна А.А., Гаврищук Т.Г., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Луганській області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 14 червня 2018 року в справі № 812/1093/18 (головуючий І інстанції Кисельова Є.О.) за позовом Приватного акціонерного товариства Хімпроект до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0013521206 від 10.04.2018,-
ВСТАНОВИВ:
Приватне акціонерне товариство Хімпроект (далі - позивач, товариство, ПрАТ Хімпроект ) звернулось до суду з позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області (відповідач, податковий орган, ГУ ДФС у Луганській області) форми Р від 10.04.2018 № 0013521206.
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 14 червня 2018 року адміністративний позов задоволено, внаслідок чого скасовано спірне рішення податкового органу.
Відповідач, не погодившись з судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.
Доводи апеляційної скарги ґрунтуються на тому, що камеральною перевіркою встановлено порушення ПрАТ Хімпроект норм пункту 57.1 статті 57, пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України щодо несвоєчасної сплати сум узгоджених податкових зобов'язань по орендній платі з юридичних осіб за 2015-2016 роки, у результаті чого було прийнято спірне податкове повідомлення-рішення. Апелянт також наголошує, що нормами Кодексу не передбачено пільг зі сплати орендної плати за землю. Тому до позивача правомірно застосовано штрафні санкції.
Всі особи, які беруть участь у справі, до апеляційного суду не прибули, були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання. Згідно з пунктом 2 частини першої статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до вимог ч. 1 та ч. 2 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов'язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм процесуального права, встановила наступне.
Згідно з матеріалами справи ПрАТ Хімпроект як платник податків перебуває на обліку Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області, у тому числі податку з орендної плати за землю.
08 січня 2003 року між Сєвєродонецькою міською радою (орендодавець) та товариством (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки № 555, відповідно до якого в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,0024 га, цільове призначення - землі транспорту, на земельній ділянці розташовані: існуючий гараж, адреса земельної ділянки: м. Сєверодонецьк, мікрорайон № 72. До цього договору укладені додаткові угоди № 1 від 16.03.2006, № 2 від 12.10.2006, № 3 від 19.03.2008, № 4 від 23.03.2009.
26 грудня 2002 року між Сєвєродонецькою міською радою (орендодавець) та товариством (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки № 394, відповідно до якого в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,0047 га, цільове призначення - землі змішаного типу, на земельній ділянці розташовані: вбудоване приміщення магазину, на земельній ділянці прокладені такі інженерні комунікації: каналізація, тепломережі, водопровід, електричні кабелі, кабелі зв'язку, адреса земельної ділянки: м. Сєверодонецьк, пр. Хіміків, 34-а, квартал № 42. До договору додано додаткову угоду № 4 від 23.03.2009.
04 листопада 2010 року між Сєвєродонецькою міською радою (орендодавець) та товариством (орендар) укладено договір оренди землі № 041041900425, відповідно до якого в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,0004 га, на земельній ділянці відсутні об'єкти нерухомого майна, земельна ділянка розташована за адресою м. Сєверодонецьк, вул. Новікова, 13-а.
13 грудня 2012 року між Сєвєродонецькою міською радою (орендодавець) та товариством (орендар) укладено договір оренди землі, відповідно до якого в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,0924 га, на земельній ділянці розміщені об'єкти нерухомого майна, адреса земельної ділянки: м. Сєверодонецьк, просп. Космонавтів, буд. 15-а.
Позивач подав до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендній платі за земельні ділянки державної або комунальної власності):
- звітна декларація за 2015 рік від 10.02.2015;
- звітна декларація за 2016 рік від 18.02.2016;
- уточнююча декларація за 2015 рік № 9277013201 від 14.02.2018, відповідно до якої зменшено податкове зобов'язання до 0,00 грн;
- уточнююча декларація за 2016 рік № 9271341335 від 15.02.2018, відповідно до якої зменшено податкове зобов'язання до 272986,88 грн (січень - 0,00 грн, лютий - 0,00 грн, березень - 0,00 грн, квітень - 0,00 грн, травень - 0,00 грн, червень - 30929,55 грн, липень - 40342,89 грн, серпень - 40342,89 грн, вересень - 40342,89 грн, жовтень - 40342,89 грн, листопад - 40342,89 грн, грудень - 40342,89 грн).
Податковим органом на підставі пп. 19.1.1 та пп. 19.1.2 п. 19.1 ст. 19, пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, ст. 76 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку відомостей, задекларованих у деклараціях з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2015-2016 роки та встановлено заниження позивачем податкових зобов'язань за цим платежем на загальну суму 552708,46 грн, про що складено акт від 16.03.2018 № 606/12-32-12-06/23487660.
На підставі акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення форми Р від 10.04.2018 № 0013521206 на загальну суму 690885,57 грн, з яких сума основного грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб складає 552708,46 грн та 138177,11 грн - фінансові санкції.
Вважаючи, що вказане рішення прийнято ГУ ДФС у Луганській області всупереч нормам податкового законодавства, ПрАТ Хімпроект звернулось до суду за захистом свого порушеного права.
Підпунктом 16.1.4 статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з вимогами пп. 14.1.175 цієї статті податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
За приписами пункту 38.1 статті 38 ПК України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Пунктом 57.1 статті 57 ПК України визначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Нормою пункту 287.3 статті 287 ПК України передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Указом Президента України № 405/2014 від 14 квітня 2014 року введено в дію рішення РНБО України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо боротьби з терористичною загрозою і збереження територіальної цілісності України та розпочато проведення Антитерористичної операції (далі - АТО) на території Донецької і Луганської областей.
З метою забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення, 02 вересня 2014 року прийнято Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції № 1669-VII (далі - Закон № 1669-VII).
Відповідно до ст. 1 Закону № 1669-VII період проведення антитерористичної операції це час між датою набрання чинності Указом Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.
Виходячи з наведених приписів, датою початку періоду проведення антитерористичної операції є 14.04.2014.
Разом з тим, колегія суддів звертає увагу, що Законом України Про внесення змін до Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції щодо безперешкодної діяльності органів місцевого самоврядування від 17 травня 2016 року внесено зміни до Закону № 1669-VII, які набрали чинності 08 червня 2016 року.
На підставі цих змін положення Закону № 1669-VII викладені в наступній редакції:
- стаття 6: звільнити суб'єктів господарювання від плати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності в населених пунктах згідно з переліками, передбаченими частиною четвертою статті 4 цього Закону;
- стаття 7: скасувати орендну плату за користування державним та комунальним майном і концесійний платіж за право на створення (будівництво) та/або управління (експлуатацію) державним та комунальним майном суб'єктам господарювання, розташованим у населених пунктах згідно з переліками, передбаченими частиною четвертою статті 4 цього Закону;
- частина 4 статті 4: перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, затверджуються Кабінетом Міністрів України, який забезпечує своєчасну їх актуалізацію.
Наведені переліки затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1085-р від 07.11.2014.
Отже, пільга щодо звільнення від сплати орендної плати за користування земельними ділянками, зокрема, у місті Сєвєродонецьку Луганської області, на території яких розташовані земельні ділянки - об'єкти оподаткування, існувала до 07 червня 2016 року, тобто, до внесення відповідних змін у статтю 6 Закону № 1669-VII.
Матеріалами справи підтверджено, що позивач до податкового органу надав звітні та уточнюючі податкові декларації з орендної плати з юридичних осіб.
Посилання апелянта щодо відсутності податкових пільг зі сплати орендної плати з фізичних осіб спростовуються колегією суддів з огляду на те, що Перехідними положеннями Закону № 1669-VII, у чинній у спірний період редакції, визначено дію законів та інших нормативно-правових актів України, у тому числі ПК України, у частині, що не суперечить цьому Закону. Отже регламентована цим Законом податкова пільга діє незалежно від наявності відповідної норми в Податковому кодексі України.
За таких обставин, суд апеляційної інстанції погоджує викладений в оскаржуваному рішенні висновок щодо наявності правових підстав для задоволення позовних вимог ПрАТ Хімпроект , шляхом скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області форми Р від 10.04.2018 № 0013521206.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, що відповідно до вимог ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а судового рішення без змін.
Відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись статями 139, 291, 308, 310, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС України у Луганській області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 14 червня 2018 року в справі № 812/1093/18 за позовом Приватного акціонерного товариства Хімпроект до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0013521206 від 10.04.2018 - залишити без задоволення.
Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 14 червня 2018 року в справі № 812/1093/18 - залишити без змін.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з моменту її складення в порядку, визначеному ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Колегія суддів М. Г. Сухарьок
А. А. Блохін
Т. Г. Гаврищук
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2018 |
Оприлюднено | 14.09.2018 |
Номер документу | 76420074 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні