25/137-07-3438А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"18" червня 2007 р.Справа № 25/137-07-3438А
За позовом: Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області
до відповідача: КП „Міське агентство з приватизації житла”
про стягнення 99913,35 грн.
Суддя: Малярчук І.А.
В судових засіданнях приймали участь представники:
Від позивача: Солодухіна Л.В., довіреність №13-92 від 15.01.07р., Крученко Г.О., довіреність №13-18 від 09.01.07р.
Від відповідача: Анчеслевська О.Ю., довіреність №34 від 16.01.07р.
В судовому засіданні від 18.06.07р. приймали участь представники:
Від позивача: Солодухіна Л.В., довіреність №13-92 від 15.01.07р., Крученко Г.О., довіреність №13-18 від 09.01.07р.
Від відповідача: Анчеслевська О.Ю., довіреність №34 від 16.01.07р.
Суть спору: про стягнення з КП „Міське агентство з приватизації житла” необгунтовано отриманої додаткової виручки в сумі 33304,45грн. та штрафу в сумі 66608,90грн.
Позивач на заявлених позовних вимогах наполягає, надав суду супровідним листом від 11.06.07р. вх. №13338 витребувані документи.
Відповідач надав суду відзив на позов від 07.06.07р. вх. №13038, в якому зазначає про визнання заявлених позивачем позовних вимог в повному обсязі.
Судом, в судовому засіданні, оголошувалась перерва з 30.05.07р. по 18.06.07р.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доводи сторін, суд встановив наступне:
Державною інспекцією по контролю за цінами в Одеській області проведено перевірку КП „Міське агентство з приватизації житла” щодо правильності формування та застосування розмірів плати за послуги що надаються останім, відповідно до вимог постанови КМУ від 25.12.96р. №1548, результати якої викладені в акті перевірки №000076 від 02.03.07р.
Так, вищезазначеним актом встановлено, що КП „Міське агентство з приватизації житла” в порушення вимог рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 30.07.03р. №440 „ Про встановлення тарифів на послуги, що надаються КП „Міське агентство з приватизації житла”, Закону України „Про податок на додану вартість” від 03.04.97р. №168/97-ВР, Закону України „Про захист конститутіційних прав громадян на землю” на протязі 2006р. при розрахунках вартості робіт з виготовлення технічних паспортів на квартири державного житлового фонду та оформлення і видачу свідоцтв на приватизацію квартир необгунтовано включало до загальної вартості послуг податок на додану вартість в розмірі 20 відсотків. Також, за послуги з виготовлення технічного паспорту та оформлення свідоцтв про право власності на квартиру замовників стягувалась плата, до якої необгунтовано включались підвищувальні коефіцієнти за терміновість у розмірах 2 і 3, передбачені за виконання робіт в термін до 15 календарних днів, при тому, що фактично вони були виконанні з перевищенням зазначеного граничного терміну (від 20 до 65 календарних днів), тобто за виготовлення технічних паспортом на одну, двох, трьох та чотирьох кімнатні квартири з замовників стягувалась плата в розмірах 40, 50, 60, 70 грн., замість 16,67;20,83;25, 29,17 грн. відповідно.
Крім того, при виготовленні документу, який посвідчує право власності на земельну ділянку, при безоплатній передачі земельних ділянок у власність громадянам підприємство необґрунтовано стягувало плату у розмірі 215,71грн., замість встановленої граничної плати 153грн. з кожного замовника.
З цих підстав, Державною інспекцією по контролю за цінами нараховано загальну суму необґрунтовано отриманої КП „Міське агентство з приватизації житла” додаткової виручки по даним правопорушенням в сумі 33304,45грн.
На підставі вищезазначеного акту перевірки Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області прийнято рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 77 від 14.03.07р. відповідно до якого вирішено вилучити у КП „Міське агентство з приватизації житла” в доход державного бюджету 33304,45грн. необгунтовано отриманої додаткової виручки та 66608,90грн. штрафу.
Не проведення відповідачем оплати необґрунтовано отриманої додаткової виручки в сумі 33304,45грн. та штрафу в сумі 66608,90грн. стало підставою для звернення позивача з даною позовною заявою до господарського суду Одеської області.
Основні принципи встановлення і застосування цін і тарифів та організацію контролю за їх дотриманням на території України визначає Закон України „Про ціни і ціноутворення” від 03.12.1990 р. № 507-ХІІ
Статтею 2 даного закону встановлено, що сфера застосування закону поширюється на всі підприємства й організації незалежно від форм власності, підпорядкованості і методів організації праці та виробництва.
Частинами 1,2,3 ст. 13. Закону України „Про ціни і ціноутворення” від 03.12.90р. № 597-ХХІ передбачено, що державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції. Контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України. Вказані органи здійснюють контроль у взаємодії з профспілками, спілками споживачів та іншими громадськими організаціями. Державні органи, що здійснюють контроль за цінами, та їх посадові особи мають права, виконують обов'язки і несуть відповідальність, передбачені Законом України "Про державну податкову службу в Україні", крім повноважень, передбачених пунктами 6-9 статті 11 вказаного Закону.
Згідно п.п.1, 3 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами в Одеській області, затвердженого наказом Державної інспекції з контролю за цінами України від 29.03.01р. № 9 Державна інспекція з контролю за цінами в Одеській області є територіальним органом Державної інспекції з контролю за цінами у складі Міністерства економіки України і підпорядковується їй. Основним завданням держінспекції цін є організація та здійснення контрольно-наглядових функцій з питань додержання органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями вимог щодо формування, встановлення та застосування цін і тарифів.
Підпунктом 3 п.4 Положення про державну інспекцію з контролю за цінами в Одеській області, затвердженого наказом Державної інспекції з контролю за цінами від 29.03.01р. № 9 передбачено, що Держінспекція цін відповідно до покладених на неї завдань в межах своєї компетенції здійснює перевірки додержання порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтування.
Відповідно до пп. 5.1.19. п.5.1 Закону України „Про податок на додану вартість” від 3 квітня 1997 року N 168/97-ВР звільняються від оподаткування операції з: безоплатної приватизації житлового фонду, включаючи місця загального користування (у тому числі підвали та горища) у багатоквартирних будинках, присадибних ділянок та земельних паїв
відповідно до законодавства, а також з надання послуг, отримання яких відповідно до законодавства є передумовою приватизації такого житлового фонду, присадибних ділянок та земельних паїв.
Рішенням Виконавчого комітету Одеської міської ради „Про встановлення тарифів на послуги, що надаються КП „Міське агентство з приватизації житла” №440 від 30.07.03р. встановлені тарифи на послуги, що надаються КП „Міське агентство з приватизації житла” , а саме за оформлення та видачу свідоцтв про право власності на квартири державного житлового фонду в термін 30 календарних діб 56 грн., в термін 7 календарних діб 112грн., в термін 3 календарних доби 168грн.
Згідно ст. 1 Закону України „Про захист конституційних прав громадян на землю” від 20 січня 2005 року N 2375-IV вартість робіт із землеустрою щодо виготовлення документів, які посвідчують право власності на земельні ділянки, при виділенні в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) не може перевищувати п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Вартість робіт із землеустрою щодо виготовлення документа, який посвідчує право власності на земельну ділянку, при передачі безоплатно земельних ділянок у власність громадянам України відповідно до статті 121 Земельного кодексу України, крім випадків, визначених частиною першою цієї статті, не може перевищувати дев'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч.1,2 ст. 14 Закону України „Про ціни і ціноутворення” від 03.12.90р. № 597-ХХІ вся необгрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необгрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду. Підприємства, організації та інші юридичні і фізичні особи мають право оскаржити до суду порушення цін з боку державних органів, підприємств, організацій, кооперативів та інших юридичних і фізичних осіб і вимагати відшкодування завданих їм збитків у випадках реалізації їм товарів та послуг з порушенням вимог чинного законодавства.
Так, відповідно до ч.1 п.6 Положення про державну інспекцію з контролю за цінами в Одеській області, затвердженого наказом Державної інспекції з контролю за цінами від 29.03.01р. № 9 начальник держінспекції цін та його заступники приймають рішення про вилучення до відповідного бюджету всієї необґрунтовано одержаної підприємством, установою організацією суми виручки в результаті порушення одержаної суми виручки, у разі невиконання рішень звертаються з позовами до судів, а також розглядають справи про адміністративні правопорушення і накладають адміністративні стягнення.
Враховуючи вищевикладене, та з огляду на те, що КП „Міське агентство з приватизації житла” не проведено оплату необгунтовано отриманої додаткової виручки в сумі 33304,45грн. та штрафу в сумі 66608,90грн. та не оскаржено в установленому законом порядку винесене Державною інспекцією по контролю за цінами в Одеській області рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 77 від 14.03.07р., суд вважає заявлені позивачем позовні вимоги про стягнення необгунтовано отриманої додаткової виручки в сумі 33304,45грн. та штрафу в сумі 66608,90грн. обгунтованими та документально підтвердженими, у зв'язку з чим задовольняє їх в повному обсязі.
Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування... Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень (п.п.1, 2 ст.70 КАС України).
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу (п.1 ст.71 КАС України).
Згідно ст.159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Враховуючи вищевикладене, суд задовольняє заявлені Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області позовних вимог щодо стягнення необгунтовано отриманої додаткової виручки в сумі 33304,45грн. та штрафу в сумі 66608,90грн. в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 94, 161-164 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
1. Задовольнити позов повністю.
2. Стягнути з КП „Міське агентство з приватизації житла” (65011, м. Одеса, вул. Рішельєвська, 33, код ЕДРПОУ 20993536) на користь Державного бюджету України ( р/р 31111106700008 Управлінні Держказначейства України в Одеській області, код 21081100, МФО 828011, код ЕДРПОУ 23213460) 33304 ( тридцять три тисячі триста чотири) грн. 45 коп. необґрунтовано отриманої додаткової виручки, 66608 ( шістдесят шість тисяч шістсот вісім) грн. 90 коп. штрафу .
Суддя
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 764350 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Малярчук І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні