ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.09.2018м. ДніпроСправа № 904/3429/18
Господарський суд Дніпропетровської області у складі: суддя Петрова В.І.
за участю секретаря судового засідання Кутяєва В.С.
за позовом Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради, м. Дніпро
до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРИМУС КОМПАНИ", м. Кам'янське, Дніпропетровська область
про стягнення 430 000,00 грн.
Представники:
від позивача: ОСОБА_1, дов. від 18.12.2017р.
від відповідача: не з"явився
СУТЬ СПОРУ:
Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради звернувся до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРИМУС КОМПАНИ" про стягнення 430 000,00грн.
Позовні вимоги обгрунтовував тим, що він на виконання умов договору №23/05-1 від 23.05.2017р. перерахував відповідачу аванс у розмірі 800 000,00грн. Однак відповідач використав аванс лише у розмірі 60 000,00грн., а також повернув суму невикористаного авансу у розмірі 310 000,00грн. Залишок авансу у розмірі 430 000,00грн. у строк, передбачений п.11.7. договору, відповідач не використав та не повернув.
Ухвалою суду від 02.08.2018р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, розпочато розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 30.08.2018р.
Ухвалою суду від 30.08.2018р. оголошено перерву в судовому засіданні до 11.09.2018р.
Відповідач явку представника в судові засідання не забезпечив, відзив на позов не подав, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином за адресою, зазначеною у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (а.с.53-55), що підтверджується повернутим конвертом "Укрпошта" (а.с.45-47).
11.09.2018р. у судовому засіданні проголошені вступна та резолютивна частини рішення відповідно до ст.240 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши справу за наявними в ній матеріалами відповідно до ч.9 ст.165 Господарського процесуального кодексу України, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
23.05.2017р. між Департаментом благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради (замовник) і Товариством з обмеженою відповідальністю "ПРИМУС КОМПАНИ" (генпідрядник) укладено договір №23/05-1.
Згідно п.1.1. договору замовник доручає, а генпідрядник забезпечує відповідно до проектно-кошторисної документації та умов договору виконання будівельно-монтажних робіт з реконструкції.
Відповідно до п.1.2. договору об"єкт реконструкції: (ДК 021:2015: 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи) ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 Реконструкція (ІІ черга) нежитлової будівлі (колишнього дитячого закладу №186) за адресою: вул. Орловська, 33А, м. Дніпропетровськ під архів документів від ліквідації підприємств міста . Місце розташування об"єкта: Україна, 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Орловська, 33А.
За п.1.3. договору склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання генпідряднику, визначені на підставі проектно-кошторисної документації. Склад та обсяги робіт можуть бути переглянуті в процесі реконструкції у разі внесення змін до проектної документації.
Згідно п.1.4. договору початок та закінчення будівельно-монтажних робіт визначається календарним графіком виконання робіт, який є невід"ємною частиною договору (додаток №2) та умовами договору.
Пунктом 1.6. договору передбачено, що строки виконання робіт можуть змінюватись із внесенням відповідних змін у договорі у разі: обставин непереборної сили; відсутності фінансування; коригування проектно-кошторисної документації; виникнення інших обставин, що можуть вплинути на строки виконання робіт.
За п.2.1. договору договірна ціна є твердою і складає 7 982 980,66грн., у т.ч. ПДВ 1 330 496,78грн. Капітальні вкладення на 2017 рік складають 6 412 129,10грн.
Відповідно до п.3.4. договору генпідрядник зобов»язаний, зокрема: забезпечити виконання робіт у строки, встановлені цим договором (3.4.1.); передати замовнику у порядку, передбаченому законодавством та договором, об»єкт реконструкції (3.4.3.); інформувати в установленому порядку замовника про хід виконання зобов»язань за договором, обставини, що перешкоджають його виконанню, а також про заходи, необхідні для їх усунення (3.4.13.).
Пунктами 5.1., 5.2. договору передбачено, що забезпечення реконструкції об»єкта проектною документацією покладається на замовника, а затвердження проектно-кошторисної документації здійснює замовник.
Згідно п.6.1. договору закупівлю, одержання, складування, збереження необхідних для виконання робіт матеріалів, устаткування та інших ресурсів здійснює генпідрядник.
До початку виконання робіт генпідрядник погоджує із замовником ціни на матеріали, конструкції і обладнання, які будуть придбані та додає до актів виконаних робіт (ф.КБ-2в) накладні і рахунки на ці матеріали, конструкції та обладнання (п.6.2. договору).
За п.7.1. договору генпідрядник має право залучати до виконання робіт субпідрядників за попереднім погодженням із замовником. Генпідрядник відповідає за результати роботи субпідрядників і виступає перед замовником як генпідрядник, а перед субпідрядником - як замовник (п.7.3. договору).
Відповідно до п.9.6. договору генпідрядник забезпечить виконання робіт згідно з календарним графіком їх виконання (додаток 2). Генпідрядник зобов»язаний уточнювати календарний графік виконання робіт у випадках: зміни плану фінансування; якщо відставання виконання робіт від графіка буде становити більше 30 днів. Терміни виконання робіт залежать від реального фінансування і можуть коригуватись. У цьому випадку замовник має право продовжити строк дії договору та виконання зобов»язань щодо виконання робіт у разі коригування бюджетного призначення на поточний рік за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі. У такому випадку вносяться зміни до календарного графіка виконання робіт.
Пунктом 10.1. договору передбачено, що фінансування реконструкції об»єкта проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядник бюджетних коштів) та генпідрядником і є невід»ємною частиною договору (додаток 3).
За п.10.2. договору бюджетні зобов»язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення згідно ст.23 (частина 1) Бюджетного кодексу України. Фінансування робіт здійснюється замовником відповідно до плану фінансування по мірі надходження бюджетних коштів.
Згідно п.11.1. договору розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватись на підставі акту здачі-приймання виконаних робіт за ф.КБ-2в, довідки про вартість виконаних будівельних робіт за ф.КБ-3 та рахунку на оплату робіт; проміжними платежами в міру виконання робіт, які надаються не пізніше 25 числа поточного місяця для перевірки замовнику.
Пунктом 11.4. договору передбачено, що в установлені строки, погоджені із замовником, генпідрядник здає акти виконаних робіт (ф.КБ-2в) та довідки про вартість виконаних підрядних робіт (ф.КБ-3).
Відповідно до п.11.5. договору розрахунки проводяться шляхом: оплати замовником виконаних робіт після підписання сторонами акта здачі-приймання виконаних робіт за ф.КБ-2в та на підставі довідки про вартість виконаних будівельних робіт за ф.КБ-3. Для здійснення оплати до рахунку додається: акти виконаних робіт за ф.КБ-2в, довідка про вартість виконаних робіт за ф.КБ-3.
Згідно п.11.7. договору замовник до початку робіт може передбачити аванс на придбання матеріалів, конструкцій, виробів, який не повинен перевищувати 30% від вартості річного обсягу робіт (п.19 Постанови №1764 від 27.12.2001р. зі змінами). Виконавець зобов»язується використовувати отриманий аванс на придбання та постачання необхідних для виконання робіт матеріалів протягом трьох місяців після отримання авансу. Після закінчення тримісячного терміну недовикористані суми авансу повертаються замовнику.
Пунктом 11.10. договору передбачено, що використаний аванс погашається щомісячно на підставі акта виконаних робіт за ф.КБ-2в, підписаного уповноваженими представниками сторін.
Замовник має право контролювати використання наданих генпідряднику сум авансу (п.11.11. договору).
Згідно п.12.1. договору приймання-передача закінченого об»єкта реконструкції буде здійснюватись відповідно до вимог нормативних актів, які регламентують прийняття закінчених об»єктів в експлуатацію.
Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін і діє до 31.12.2017р., а в частині розрахунків - до повного виконання сторонами своїх зобов»язань за договором (п.16.1. договору).
Пунктом 16.2. договору передбачено, що закінчення строку договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час дії договору.
Договір вважається виконаним після введення об»єкту в експлуатацію та закінчення всіх взаєморозрахунків між сторонами за цим договором (п.16.3. договору).
Додатковою угодою №1 від 23.05.2017р. сторони:
- на підставі п.1.6. та у зв»язку з відсутністю фінансування внесли зміни до п.16.1. договору в редакції: „Цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін і діє до 31.12.2018р., а в частині розрахунків - до повного виконання сторонами своїх зобов»язань за цим договором.» ;
- на підставі п.1.6., 10.2., 10.4. та 10.5. договору пункт 1.6. договору виклали в редакції: „Строки виконання робіт: 2017-2018. Строки виконання робіт можуть змінюватись внесенням відповідних змін у договір у разі: обставин непереборної сили; відсутності фінансування; коригування проектно-кошторисної документації; виникнення інших обставин, що можуть вплинути на строки виконання робіт.» ;
- у Додатки до договору внесли відповідні зміни та виклали у відповідній редакції.
Додатковою угодою №2 від 28.09.2017р. сторони:
- у зв»язку з перерозподілом бюджетних коштів внесли зміни у п.2.1. договору в редакції: „2.1. Договірна ціна є твердою і складає: 7 982 980,66грн., у т.ч. ПДВ - 1 330 496,78грн. Капітальні вкладення на 2017 рік складають 6 412 129,10грн., у т.ч. за рахунок міського бюджету - 4 452 129,10грн., у т.ч. ПДВ 742 021,52грн.; за рахунок субвенцій з державного бюджету - 1 960 000,00грн., у т.ч. ПДВ 326 666,67грн.;
- внесено відповідні зміни у Додаток 3 до договору.
Додатковою угодою №3 від 28.12.2017р. сторони:
- у зв»язку із реальним фінансуванням домовились зменшити капітальні вкладення на 2017 рік на 5 112 860,10грн. та дійшли згоди внести зміни у п.2.1. договору в редакції: „Договірна ціна є твердою і складає: 7 982 980,66грн., у т.ч. ПДВ - 1 330 496,78грн. Капітальні вкладення на 2017 рік складають: 2 870 120,56грн., у т.ч. ПДВ - 478 353,43грн., у т.ч. за рахунок міського бюджету - 1 584 392,36грн., у т.ч. ПДВ 264 065,39грн.; за рахунок субвенцій з державного бюджету - 1 285 728,19грн., у т.ч. ПДВ 214 288,03грн. Капітальні вкладення на 2018 рік складають: 5 112 860,10грн., у т.ч. ПДВ 852 143,35грн.;
- з метою приведення договору до норм чинного законодавства України домовились викласти п.11.7. договору в редакції: „Замовник до початку робіт може передбачити аванс на придбання матеріалів, конструкцій, виробів, який не повинен перевищувати 30% від вартості річного обсягу робіт (п.19 Постанови №1764 від 27.12.2001р. зі змінами). Виконавець зобов»язується використовувати отриманий аванс на придбання та постачання необхідних для виконання робіт матеріалів протягом трьох місяців після отримання авансу. По закінченню тримісячного терміну недовикористані суми авансу повертаються замовнику.» ;
- внесли відповідні зміни у додатки до договору.
Додатковою угодою №4 від 05.02.2018р. сторони:
- внесли зміни у п.16.1. договору та виклали його в редакції: „Цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін і діє до 31.12.2019р., а в частині розрахунків - до повного виконання сторонами своїх зобов"язань за цим договором.» ;
- на підставі п.1.6., 10.2., 10.4. та 10.5. договору пункт 1.6. договору виклали в редакції: „Строки виконання робіт: 2017-2019. Строки виконання робіт можуть змінюватись внесенням відповідних змін у договір у разі: обставин непереборної сили; відсутності фінансування; коригування проектно-кошторисної документації; виникнення інших обставин, що можуть вплинути на строки виконання робіт.» ;
- виклали п.2.1. договору в редакції: „Договірна ціна є твердою і складає: 7 982 980,66грн., у т.ч. ПДВ - 1 330 496,78грн. Капітальні вкладення на 2017 рік складають: 2 870 120,55грн., у т.ч. ПДВ - 478 353,43грн. Капітальні вкладення за рахунок міського бюджету на 2018 рік складають: 2 250 000,00грн., у т.ч. ПДВ - 375 000,00грн. Капітальні вкладення на 2019 рік складають: 2 862 860,11грн., у т.ч. ПДВ 477 143,35грн.;
- внесли відповідні зміни у додатки до договору.
Додатковою угодою №5 від 02.03.2018р. сторони:
- внесли зміни у п.16.1. договору та виклали його в редакції: „Цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін і діє до 31.12.2018р., а в частині розрахунків до повного виконання сторонами своїх зобов»язань за цим договором» ;
- на підставі п.1.6., 10.2., 10.4. та 10.5. договору пункт 1.6. договору виклали в редакції: „Строки виконання робіт: 2017-2018. Строки виконання робіт можуть змінюватись із внесенням відповідних змін у договір у разі: обставин непереборної сили; відсутності фінансування; коригування проектно-кошторисної документації; виникнення інших обставин, що можуть вплинути на строки виконання робіт.» ;
- виклали п.2.1. договору в редакції: „Договірна ціна є твердою і складає: 7 982 980,66грн., у т.ч. ПДВ - 1 330 496,78грн. Капітальні вкладення на 2017 рік складають: 2 870 120,55грн., у т.ч. ПДВ - 478 353,43грн. Капітальні вкладення на 2018 рік складають: 5 112 860,11грн., у т.ч. ПДВ - 852 143,35грн., у т.ч.: за рахунок міського бюджету: 4 437 942,11грн., у т.ч. ПДВ - 739 657,02грн.; за рахунок субвенцій з державного бюджету: 674 918,00грн., у т.ч. ПДВ - 112 486,33грн.;
- внесли відповідні зміни у додатки до договору.
Згідно ст.875 Цивільного кодексу України за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов'язаних з місцезнаходженням об'єкта. До договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до ч.4 ст.879 Цивільного кодексу України оплата робіт провадиться після прийняття замовником збудованого об'єкта (виконаних робіт), якщо інший порядок розрахунків не встановлений за погодженням сторін.
На виконання умов договору позивач на підставі виставлених відповідачем рахунків-фактур №2/02-18 від 21.03.2018р. та №1/02-18 від 23.03.2018р. перерахував останньому аванс у розмірі 800 000,00грн., що підтверджується платіжними дорученнями №235 від 22.03.2018р. на суму 597 524,60грн. (оплачено 23.03.2018р.) та №243 від 27.03.2018р. на суму 202 475,40грн. (оплачено 29.03.2018р.) (а.с.30-33).
На часткове погашення суми отриманого авансу та виконання робіт сторони підписали акт приймання виконаних будівельних робіт №1/05 від 15.05.2018р. на суму 132 607,87грн. (а.с.60-63), на підставі якого відповідач виставив позивачу рахунок-фактуру №01/05-18 від 15.05.2018р. на суму 72 607,87грн., зі зменшенням суми отриманого авансу на 60 000,00грн. (а.с.34).
Платіжним дорученням №571 від 15.05.2018р. позивач перерахував відповідачу 72 607,87грн. (оплачено 18.05.2018р.) (а.с.35).
Таким чином, сума отриманого авансу станом на 15.05.2018р. складала 740 000,00грн.
Листом за №3/2-1452 від 16.05.2018р. позивач вимагав від відповідача надання актів виконаних робіт з придбаними матеріалами на суму авансу або повернення отриманого авансу (а.с.37).
25.06.2018р. відповідач повернув позивачу суму невикористаного авансу у розмірі 310 000,00грн. (а.с.36).
Оскільки відповідач у повному обсязі аванс не використав, він повинен був повернути позивачу невикористану суму авансу 29.06.2018р., однак, як вбачається з матеріалів справи, цього не зробив.
Згідно ч.1 ст.193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 ЦК України).
Відповідно до приписів статті 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим до виконання.
Згідно ст.610 Цивільного кодексу України порушенням зобов"язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов"язання (неналежне виконання).
За ч.1 ст.530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Враховуючи те, що відповідач у повному обсязі аванс не використав, залишок невикористаної частини авансу у розмірі 430 000,00грн. позивачу не повернув, суд вважає позовні вимоги обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.73, 74, 76-79, 86, 129, ч.9 ст.165, ст.ст.232, 233, 236-238, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРИМУС КОМПАНИ" (51931, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, пр. Свободи, 43, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 39805786) на користь Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради (49044, м. Дніпро, вул. Виконкомівська, 6, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 40506232) 430 000,00грн. (чотириста тридцять тисяч) та 6 450,00грн. (шість тисяч чотириста п"ятдесят) судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду набирає законної сили у відповідності до ст.241 Господарського процесуального кодексу України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та у строки, передбачені ст.256, п.п.17.5 п.17 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено 12.09.2018р.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2018 |
Оприлюднено | 14.09.2018 |
Номер документу | 76443394 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні