Рішення
від 20.03.2018 по справі 589/2081/17
ШОСТКИНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 589/2081/17

Провадження № 2/589/143/18

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 березня 2018 року

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області у складі:

головуючого судді Курбанової А.Р.,

за участю секретаря судового засідання Нагорної Н.І.,

представника позивача - Горох Г.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Шостка цивільну справу за позовом Шосткинського міськрайонного центру зайнятості населення до ОСОБА_2 про стягнення допомоги по безробіттю,-

ВСТАНОВИВ:

07.06.2017р. позивач звернувся до суду з вказаним позовом, який мотивує тим, що з 26.12.2014 ОСОБА_2 за його заявою було надано статус безробітного та розпочато виплату допомоги по безробіттю. В ході перевірки належності безробітної особи до категорії зайнятих було виявлено, що ОСОБА_2 отримував дохід у 3-4 кварталі 2015 року, перебуваючи у трудових відносинах з філією "Алкотрейд Гермес" ТОВ "Оранта", згідно з договором СФ/ТП-18 від 12.08.2015. Таким чином, відповідач, порушуючи вимоги чинного законодавства щодо повідомлення про обставини, які впливають на умови виплати допомоги по безробіттю, незаконно отримав допомогу по безробіттю у сумі 858,71 грн за період з 12.08.2015 по 28.09.2015. Посилаючись на вказане, позивач просить суд стягнути з відповідача зазначену суму безпідставно отриманої допомоги по безробіттю.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі, не заперечувала проти винесення заочного рішення.

Відповідач про день, час і місце розгляду справи був неодноразово повідомлений належним чином, але в судове засідання жодного разу не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, клопотань про розгляд справи у його відсутності не надавав.

З урахуванням викладеного, в судовому засіданні 20 березня 2018 року ухвалою Шосткинського міськрайонного суду Сумської області у відповідності із ч. 4 ст. 223, 280, 281 ЦПК України постановлено провести заочний розгляд справи.

Дослідивши докази по справі, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Правові, економічні та організаційні засади реалізації державної політики у сфері зайнятості населення, гарантії держави щодо захисту прав громадян на працю та реалізації їх прав на соціальний захист від безробіття, основні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття визначаються Законом України Про зайнятість населення від 05.07.2012 № 5067-VI та Законом України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття від 02.03.2000 № 1533-III, в редакціях, чинних на час виникнення спірних правовідносин.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України Про зайнятість населення безробітним визнається особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.

Відповідно до ч. 2 ст. 43 цього Закону статус безробітного надається зазначеним у частині першій цієї статті особам за їх особистою заявою у разі відсутності підходящої роботи з першого дня реєстрації у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, незалежно від зареєстрованого місця проживання чи місця перебування.

Судом встановлено, що 26.12.2014 ОСОБА_2 звернувся до Шосткинського міськрайонного центру зайнятості з заявою про надання статусу безробітного та призначення допомоги по безробіттю, в якій зазначав про відсутність інших джерел доходу та підтверджував, що ознайомлений з правами та обов'язками безробітного, що визначені Законами України "Про зайнятість населення" та "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". /а.с. 13/

Як вбачається з витягів із наказів про прийняті рішення, наказом від 30.12.2014 № НТ141230 ОСОБА_2 було надано статус безробітного та відповідно до наказу від 05.01.2015 р. № НТ150105 призначено допомогу по безробіттю. Наказом від 29.09.2015 № НТ1500929 виплату допомоги було припинено, в зв'язку з поданням відповідачем заяви про зняття з обліку як безробітного, наказом від 04.02.2016 №НТ160204 визначено повернути виплати з 12.08.2015 по 28.09.2015р.р. в сумі 858,71 грн. /а.с. 14/

Згідно з ч. 3 ст. 3 Закону України Про зайнятість населення зайнятість населення забезпечується шляхом встановлення відносин, що регламентуються трудовими договорами (контрактами), провадження підприємницької та інших видів діяльності, не заборонених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 цього Закону до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.

При проведенні звірки перебування у трудових відносинах та отримання доходу з філією "Алкотрейд Гермес" ТОВ "Оранта" встановлено, що ОСОБА_2 працював у філії "Алкотрейд Гермес" ТОВ "Оранта" згідно з договором СФ/ТП-18 від 12.08.2015 до 31.10.2015р.. Згідно актів прийому-передачі виконаних послуг відповідачу нараховано та виплачено за вересень 2015 року - 364,00 грн., за жовтень 2015 року - 173,00 грн. доходу як самозайнятій особі.

Вказане підтверджується листом Філія "Алкотрейд Гермес" ТОВ "Оранта" з доданими до нього документами та актом розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення № 23 від 04.02.2016 р. /а.с. 5-12/.

Таким чином, відповідач в період перебування на обліку в центрі зайнятості та отримання допомоги по безробіттю відносився до категорії зайнятого населення.

Відповідно до ч. 3 ст. 44 Закону України Про зайнятість населення , відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.

Згідно положень частин 2, 3 ст. 36 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов'язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов'язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала (ст. 1212 ЦК України).

Відповідно до п. 6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним від 13.02.2009 N 60/62, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України 13.02.2009 N 60/62, Постановою правління Пенсійного фонду України 13.02.2009 N 7-1, у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих, така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно з п. 7 Порядку від 13.02.2009 N 60/62, протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти.

Відповідно до довідки від 04.02.2016 за період з 12.08.2015 по 28.09.2015 ОСОБА_2 була виплачена допомога по безробіттю на загальну суму 858 грн 71 к. /а.с. 16/.

Листом-претензією від 09.02.2016 позивач повідомив ОСОБА_2 про необхідність повернення незаконно отриманої допомоги по безробіттю протягом 15 календарних днів з дня отримання претензії. /а.с. 3/.

Доказів, які б підтверджували повернення ОСОБА_2 позивачу вказаної суми допомоги, суду не надано.

Аналізуючи наведені обставини, досліджені докази, враховуючи, що відповідач в судове засідання не з'явився та доказів на спростування вимог позивача не надав, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення вимог позивача в повному обсязі.

Відповідно до ст. 141 ЦПК України з відповідача на користь держави підлягає стягненню судовий збір в розмірі 1600 грн..

Керуючись ст.ст. 4, 5, 12, 76-81, 83, 141, 223, 258, 259, 263-268, 280-282 ЦПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 /зареєстрованого за адресою: 41100, АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1/ на користь Шосткинського міськрайонного центру зайнятості /адреса місцезнаходження: 41100, Сумська область, м. Шостка, вул. Січнева, 7, код ЄДРПОУ 21112660/ незаконно отриману допомогу по безробіттю у розмірі 858 /вісімсот п'ятдесят вісім/ грн. 71 коп..

Стягнути з ОСОБА_2 /зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1/ на користь держави судовий збір у розмірі 1600 /одна тисяча шістсот/ грн. 00 коп.

Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд, якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

Заочне рішення може бути оскаржене іншими особами до Апеляційного суду Сумської області шляхом подання через Шосткинський міськрайонний суд Сумської області апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення, заочне рішення може бути оскаржено відповідачем в апеляційному порядку.

Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом вказаних строків не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.

Суддя Шосткинського міськрайонного суду

Сумської області А.Р.Курбанова

СудШосткинський міськрайонний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення20.03.2018
Оприлюднено17.09.2018
Номер документу76469284
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —589/2081/17

Ухвала від 30.06.2020

Цивільне

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Курбанова А. Р.

Ухвала від 11.06.2020

Цивільне

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Курбанова А. Р.

Ухвала від 06.09.2018

Цивільне

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Курбанова А. Р.

Рішення від 20.03.2018

Цивільне

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Курбанова А. Р.

Ухвала від 15.06.2017

Цивільне

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Курбанова А. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні