Рішення
від 02.08.2018 по справі 0440/5340/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 серпня 2018 року Справа № 0440/5340/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Захарчук - Борисенко Н.В.

при секретарі судового засідання - Кухар В.В.

за участю:

представника позивача - Душацький С.С.

представників відповідача - Москалець Г.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаетон Транс" (49000, м. Дніпро, вул. Калинова, 43) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.17-А) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень,-

ВСТАНОВИВ:

13.07.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю "Фаетон Транс" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якій просить визнати протиправними та скасувати: податкове повідомлення-рішення №0001981419 від 29.01.2018 року, податкове повідомлення-рішення №0001971419 від 29.01.2018 року, та податкове повідомлення-рішення №0001951419 від 29.01.2018 року, винесені Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області на підставі Акту №28121/04-36-14-04/36166749 від 28.11.2017 року "Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Фаетон Транс" з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентами за період з 01.06.2015р. по 31.07.2017р.".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач вважає оскаржувані податкові повідомлення-рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки ґрунтуються на хибних висновках податкового органу про нереальність фінансово-господарських взаємовідносин підприємства позивача з контрагентами у перевіряємий період. Стверджує, що господарські операції з поставки товару та надання послуг були реально вчинені, що підтверджується наявністю належним чином оформлених первинних документів, рухом активів, використанням отриманого товару в господарській діяльності підприємства та іншими доказами, що були надані контролюючому органу під час перевірки та долучені до адміністративного позову. Також позивач вважає, що оскільки податкові-повідомлення рішення приймаються на підставі порушень, що повинні бути встановлені посадовими особами органів ДФС в ході перевірки та бути відображені в акті такої перевірки, то визнання протиправним і скасування в судовому порядку наказу про проведення такої перевірки, а також визнання неправомірними дій посадових осіб органів ДФС щодо проведення перевірки та складання акту перевірки - автоматично нівелює правове значення прийнятих за результатами такої перевірки податкових повідомлень-рішень.

Ухвалою суду від 18.07.2018 року було відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечував, просив в задоволенні позову відмовити, надав письмовий відзив. Обґрунтовуючи свою позицію, представник відповідача зазначив, що за результатами перевірки підприємства позивача встановлено безпідставне документальне оформлення нереальних господарських операцій з постачання товарів та надання послуг, первинні документи складено всупереч нормам ч.1 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні . Наведені в первинних документах відомості не відповідають фактичним обставинам справи та не можуть бути підставою для відображення в бухгалтерському та податковому обліку. З огляду на викладене, представник відповідача вважає, що податкові повідомлення - рішення прийняті правомірно та не підлягають скасуванню.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що на підставі наказу від 17.11.2017 за №6595-п про внесення змін до наказу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №6485-п від 14.11.2017 в період з 20.11.2017 по 27.11.2017 співробітниками Головного управління ДФС у Дніпропетровській області була проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ Фаетон Транс з питань дотримання податкового законодавства з податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам із ТОВ Вітафудс (код ЄДРПОУ39368522) ТОВ "Вітафудз" (код ЄДРПОУ 40838296), ТОВ "Вудпром-Трейд (ЄДРПОУ 41018868), ТОВ "Алерона" (ЄДРПОУ 40987806), ТОВ "Глобал Інсайт Груп" (код ЄДРПОУ 40581922), ТОВ "Провід Корп" (код ЄДРПОУ 40579316), ТОВ "Мєгаполіс Торг" (код ЄДРПОУ 40596609), ТОВ "Мастерікс" (код ЄДРПОУ 38965610), ТОВ "Макао Союз" (код ЄДРПОУ 39938750), ТОВ "Аверс Компані ЛТД" (код ЄДРПОУ 39391656), ТОВ "Ультра Корп" (код ЄДРПОУ 41057687), ТОВ "Мейн Стрім ЛТД" (код ЄДРПОУ 40933111), ТОВ "Укрторгпостач Компані" (код ЄДРПОУ 39846644) за період з 01.06.2015 по 31.07.2017.

За результатами зазначеної перевірки 28.11.2017 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області було складено акт №28121/04-36-14-04/36166749 Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки фінансово-господарської діяльності з питань дотримання вимог податкового законодавства ТОВ Фаетон Транс (код ЄДРПОУ 36166749) з податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам із ТОВ Вітафудс (код ЄДРПОУ 39368522) ТОВ "Вітафудз" (код ЄДРПОУ 40838296), ТОВ "Вудпром-Трейд (ЄДРПОУ 41018868), ТОВ "Алерона" (ЄДРПОУ 40987806), ТОВ "Глобал Інсайт Груп" (код ЄДРПОУ 40581922), ТОВ "Провід Корп" (код ЄДРПОУ 40579316), ТОВ "Мєгаполіс Торг" (код ЄДРПОУ 40596609), ТОВ "Мастерікс" (код ЄДРПОУ 38965610), ТОВ "Макао Союз" (код ЄДРПОУ 39938750), ТОВ "Аверс Компані ЛТД" (код ЄДРПОУ 39391656), ТОВ "Ультра Корп" (код ЄДРПОУ 41057687), ТОВ "Мейн Стрім ЛТД" (код ЄДРПОУ 40933111), ТОВ "Укрторгпостач Компані" (код ЄДРПОУ 39846644) за період з 01.06.2015 по 31.07.2017.

В акті перевірки №28121/04-36-14-04/36166749 від 28.11.2017 року контролюючим органом було зроблено висновок про порушення ТОВ Фаетон Транс :

1) п.198.1 п. 198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 ПК України від 02.12.2010 р. №2755-VІ (зі змінами та доповненнями) в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість на загальну суму 43173 грн., в т.ч.: за грудень 2016 року в сумі 43174 грн. та завищено від'ємне значення з податку на додану вартість за грудень 2017 року в сумі 1987559 грн.;

2) ст.22, ст.23, пп.14.1.257 п.14.1 ст.14, п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 ПК України від 02.12.2010 р. №2755-VI (зі змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на прибуток підприємств на загальну суму 3659961 грн., в т.ч.: за 2015 рік на суму 549990 грн.; за 2016 рік на суму 2609548 грн.; за півріччя 2017 року на суму 500423 грн.

На підставі висновків, викладених в акті перевірки відповідачем винесені податкові повідомлення-рішення:

- №0001981419 від 29.01.2018, відповідно до якого Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області встановлено порушення ст.22, ст.23, пп.14.1.257 п.14.1 ст.14, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134 ПК України, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134, п.135.1 ст.135 ПК України, в результаті чого ТОВ Фаетон Транс збільшено суму грошового зобов'язання за податком на прибуток в сумі 3 659 961,00 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 1 554 985,50 грн.;

- №0001971419 від 29.01.2018 року, відповідно до якого Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області встановлено порушення п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 ПК України, в результаті чого ТОВ Фаетон Транс збільшено суму грошового зобов'язання за податком на додану вартість на суму 1 176 552,00 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 294 138,00 грн.;

- №0001951419 від 29.01.2018 року, відповідно до якого Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області встановлено порушення п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п.201.1 ст.201, п.200.4 ст.200 ПК України, в результаті чого ТОВ Фаетон Транс зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість в сумі 854 178,00 грн.

Не погодившись із зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями ТОВ Фаетон Транс звернулося до суду з цим адміністративним позовом.

Вирішуючи позовні вимоги, суд зазначає, що відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодексу України, визначаючи, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 79.2 ст. 79 ПК України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам органу державної податкової служби право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

При цьому пунктом 78.4. ст. 78 ПК України встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Таким чином право на проведення позапланової документальної перевірки, виїзної чи не виїзної, надається лише у випадку вручення платникові податків наказу на проведення такої перевірки, а не лише факт направлення такого засобами поштового направлення.

Судом встановлено, що не погодившись із Наказом №6482-п від 14.11.2017 року та діями співробітників ГУ ДФС у Дніпропетровській області, ТОВ Фаетон Транс звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою.

04.01.2018 Дніпропетровським окружним адміністративним судом по справі №804/7759/17 за результатами розгляду позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаетон Транс" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області) про визнання протиправними дій та визнання протиправними та скасування наказів було ухвалено рішення, яким позовні вимоги були задоволені в повному обсязі, а саме: визнано протиправним та скасувано наказ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №6482-п від 14.11.2017 року "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Фаетон Транс"; визнано протиправним та скасувано наказ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №6595-п від 17.11.2017 року "Про внесення змін до наказу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 14.11.2017 року №6482-п"; визнано протиправними дії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, що полягають у проведенні документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаетон Транс" на підставі наказів Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №6482-п від 14.11.2017 року та №6595-п від 17.11.2017 року та складанні акту №28121/04-36-14-04/36166749 від 28.11.2017 року за результатами такої перевірки.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.01.2018 року у справі №804/7759/17 набрало законної сили 16.02.2018 року.

Висновки податкового органу щодо нереальності господарських операцій підприємства у зв'язку з не наданням позивачем податковій інспекції первинних документів є неприйнятними, оскільки неправомірні дії самого податкового органу, які виразились у неповідомленні позивача про проведення такої перевірки, позбавили права підприємство надавати документи та пояснення стосовно своєї господарської діяльності, а також унеможливили здійснити відповідачу дослідження первинної документації платника податку, що призвело до необґрунтованості висновків щодо встановлення податкових правопорушень.

Акт перевірки отриманий в результаті документальної невиїзної перевірки є неналежним доказом виходячи із положень процесуального принципу допустимості доказів, закріплених частиною 2 статті 74 КАС України, за якою обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Таким чином, суд приходить до висновку, що перевірка є способом реалізації владних управлінських функцій податковим органом як суб'єктом владних повноважень, який зобов'язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та Законами України. Лише дотримання умов та порядку прийняття контролюючими органами рішень про проведення перевірок, зокрема, документальних позапланових невиїзних, може бути належною підставою наказу про проведення перевірки. З наказом про перевірку, відомостями про дату її початку та місце проведення платник має бути ознайомлений у встановлений законом спосіб до її початку. Невиконання вимог пункту 79.2 статті 79 ПК України призводить до визнання перевірки незаконною та відсутності правових наслідків такої.

Отже, оскільки податкове-повідомлення рішення приймається на підставі порушень, що повинні бути встановлені посадовими особами органів ДФС в ході перевірки та бути відображені в акті такої перевірки, то визнання протиправним і скасування в судовому порядку наказу про проведення такої перевірки, а також визнання неправомірними дій посадових осіб органів ДФС щодо проведення перевірки та складання акту перевірки - автоматично нівелює правове значення прийнятого за результатами такої перевірки податкового повідомлення-рішення.

Аналогічні висновки щодо застосування норм права викладені також у постановах Верховного Суду від 16.01.2018 року у справі № 826/442/13-а, від 12.06.2018 №821/597/17.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При розгляді справи, суд перевіряє відповідність оскаржуваного рішення принципам, визначеним ч.3 ст.2 КАС України.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

У зв'язку з викладеним, суд вважає за необхідне задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаетон Транс", визнати протиправними та скасувати оскаржувані податкові повідомлення-рішення.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, керуючись положеннями частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, враховуючи рішення суду про задоволення позовних вимог, а також те, що у справі міститься документальне підтвердження сплати позивачем судового збору у розмірі 113098, 00 грн. (оригінал платіжного доручення від 05.07.2018 року №865), судові витрати позивача, який не є суб'єктом владних повноважень, підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаетон Транс" (49000, м. Дніпро, вул. Калинова, 43) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.17-А) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень - задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправними та скасувати: податкове повідомлення-рішення №0001981419 від 29.01.2018 року, податкове повідомлення-рішення №0001971419 від 29.01.2018 року, та податкове повідомлення-рішення №0001951419 від 29.01.2018 року, винесені Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області на підставі Акту №28121/04-36-14-04/36166749 від 28.11.2017 року "Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Фаетон Транс" з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентами за період з 01.06.2015р. по 31.07.2017р.".

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Фаетон Транс" (код ЄДРПОУ 36166749) судовий збір у сумі 113098, 00 грн. (сто тринадцять тисяч дев'яносто вісім гривень).

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст.ст. 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням положень п. 15.5 ч. 1 розділу VII Перехідні положення цього Кодексу.

Повний текст рішення суду складений 03 серпня 2018 року.

Суддя Н.В. Захарчук-Борисенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2018
Оприлюднено17.09.2018
Номер документу76470227
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0440/5340/18

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Рішення від 02.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Рішення від 02.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 18.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні