КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 вересня 2018 року м. Кропивницький Справа № 1140/2099/18
Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді головуючого - судді Хилько Л.І., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Кіровоградській області (далі - позивач) до Кропивницького комунального підприємства (далі - відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом та просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача, а саме зобов'язати зупинити виконання робіт на висоті понад 1,3 метра; виконання робіт в колодязях, траншеях, котлованах, замкнутому просторі.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що у зв'язку з виникнення умов, які можуть спричинити шкоду життю здоров'ю працюючих та за яких подальше виконання відповідачем робіт на висоті 1,3 метра; виконання робіт в колодязях, траншеях, котлованах, замкненому просторі становить небезпеку, є всі передбачені Законом підстави для припинення виконання вище зазначених робіт.
Відповідач відзив на позовну заяву у встановлений судом термін не надав.
Згідно із ст.ст.262, 263 КАС України, дану справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження.
Так, встановлено, що згідно з Планом проведення перевірок суб'єктів господарювання (виробничих об'єкті Управління Держпраці у Кіровоградській області на 2018 рік, затверджений наказом Управління Держпраці у Кіровоградській області від 22.11.2017 р. № 1757 (в редакції наказу Управління Держпраці у Кіровоградській області від 01.12.2017 р. № 1797), наказом Управління від 13 червня 2018 р. № 714 та направленням на проведення перевірки від 13 червня 2018 р. № 330, з 19 червня 2018 року по 23 червня 2018 р. посадовими особами Управління проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки в Кропивницькому комунальному підприємстві (код за ЄДРПОУ - 32177500, адреса: Кіровоградська область, Новоукраїнський район, с. Кропивницьке, вул. Кропивницького, 7).
За результатами перевірки складено акт від 23 червня 2018 року № 553-ДП/18, яким встановлено 30 порушень вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, з яких порушення у рядках №№ 6, 9, 10, 11, 12, 17, 19, 20 таблиці розділу V, можуть створювати загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:
- відсутня декларація на виконання робіт підвищеної небезпеки: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі, що є порушенням вимог ст. 21 Закону України "Про охорону праці";
- роботи підвищеної небезпеки не виконуються за нарядами-допусками, оформленими в установленому порядку, що є порушенням вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці"; п. 2.3 розділу II НПАОП 0.00-7.11-12 Загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 25.01.2012 № 67; п. 1.5.5 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць, затверджених наказом Мінжитлокомунгосп УРСР від 04.10.1977 №407;
- працівники, що обслуговують споруди системи водопостачання та водовідведення не пройшли навчання та перевірку знань вимог Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць, що є порушенням вимог ст. 18 Закону України Про охорону праці , п.1.3.3, п. 1.6.4 глави 1 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць, затверджених наказом Мінжитлокомунгосп УРСР від 04.10.1977 № 407;
- працівники підприємства, які виконують роботи на висоті не пройшли навчання і перевірку знань Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті, що є порушенням вимог ст. 18 Закону України "Про охорону праці", п. 1.3 НПАОП 0.00-1.15-07 Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті затверджених наказом Держгірпромнагляд від 27.03.2007 № 62";
- працівники допускаються до виконання робіт без проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, що є порушенням вимог ст. 18 Закону України "Про охорону праці"; п. 4.1 розділу 4 НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затверджених наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15;
- працівникам, які виконують роботи підвищеної небезпеки, не проведена психофізіологічна експертиза, що є порушенням вимог ст.5 Закону України Про охорону праці , п. 2.13 розділу II Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.05.2007 №246;
- у працівників, які виконують роботи в спорудах системи водопостачання та водовідведення відсутній комплект ламп ЛБВК або газоаналізатор ЗОНД-1, що є порушенням вимог ст.13 Закону України Про охорону праці п. 1.5.6 розділу 5 глави 1, п. 3.3.10 розділу 3 глави З НПАОП 41.0-1-01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених місць, затверджених наказом Мінжитлокомунгосп УРСР від 04.10.1977 № 407;
- у працівників, які виконують роботи в спорудах системи водопостачання та водовідведення відсутні пояси з лямками і мотузки, що є порушенням вимог ст. 13 Закону України Про охорону праці ; п. 1.5.6 розділу 4 глави 1 НПАОП 41.0-1-01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених місць, затверджених наказом Мінжитлокомунгосп УРСР від 04.10.1977 № 407.
Примірник акту перевірки отримано без будь-яких зауважень або заперечень (а.с.14, 15, 16-20).
Відповідно до ч. 4 ст. 43 Конституції України кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці.
Положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, поряд з іншими правовими актами регулює Закон України "Про охорону праці" 14 жовтня 1992 №2694-ХІІ (далі - Закон №2694).
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону № 2694 охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.
Статтею 4 Закону № 2694 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Згідно ч.1 ст.6 цього Закону умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.
Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці (ч.1 ст.13 Закону № 2694).
При цьому, нормативно-правові акти з охорони праці - це правила, норми, регламенти, положення, стандарти, інструкції та інші документи, обов'язкові для виконання (ст.27 Закону № 2694).
Відповідно до абз.5 ч.1 ст.39 Закону № 2694, посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.
Частиною 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.
Згідно з ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному та об'єктивному дослідженні.
Відповідачем не надано доказів на підтвердження усунення виявлених порушень, що в свою чергу свідчить про обґрунтованість вимог позивача.
Отже, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Зазначені витрати у справі відсутні.
Керуючись ст.ст.139, 246, 382, 255, 292-297, 325 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Кропивницького комунального підприємства (код ЄДРПОУ 32177500, Кіровоградська область, Новоукраїнський район, с. Кропивницьке, вул. Кропивницького, 7), шляхом зобов'язання зупинити виконання робіт на висоті 1,3 метра, в колодязях, траншеях, котлованах, замкненому просторі до усунення порушень, встановлених перевіркою.
Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені ст.ст.255, 295 КАС України та може бути оскаржене до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції в 30-денний строк з дня отримання його копії.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Л.І. Хилько
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2018 |
Оприлюднено | 17.09.2018 |
Номер документу | 76470681 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні