Справа № 822/2171/18
РІШЕННЯ
іменем України
10 вересня 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Лабань Г.В.,
за участю: секретаря судового засідання: Вересняк А.А.,
представників відповідача: Вох Б.П., Яцух С.В.,
представника відповідача: Шарапова В.М.,
розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Деражнянського районного будинку культури про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області звернулося до суду з позовом до Деражнянського районного будинку культури, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Деражнянського будинку культури, розташованого за адресою: Хмельницька область, м. Деражня, вул. Миру, 42 (код ЄДРПОУ 21331095), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в Акті, складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №81 від 20.06.2018.
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що подальша експлуатація Деражнянського районного будинку культури із порушеннями вимог пожежної безпеки створює загрозу виникнення пожежі та швидкого її розповсюдження, перешкоджає гасінню пожежі, проведенню робіт з евакуації людей, що створює реальну загрозу життю та здоров'ю людей.
Ухвалою від 02.07.2018 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Представники позивача в судовому засіданні підтримали позовні вимоги та просили позов задовольнити. Додатково зазначив, що за заявою представника будинку культури з проведена позапланова перевірка, за результатами якої складений Акт №116 від 06.09.2018, та виявлені порушення, які є такими, що створюють реальну загрозу життю та здоров'ю людей.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечив проти позову, зазначив, що деякі порушення зазначені в Акті №81 від 20.06.2018 дійсно мали місце, в зв'язку з чим були вжиті негайні заходи для їх усунення. Вказав, що частина недоліків вже усунута і вживаються усі можливі заходи для повного усунення інших виявлених недоліків, для усунення яких необхідні значні капіталовкладення. У зв'язку із чим, звернувся до відповідних органів з проханням про виділення коштів.
Вказав, що після усунення порушень Деражнянський районний будинок культури звернувся до позивача з вимогою провести позапланову перевірку по виконання пунктів Акту №81 від 20.06.2018.
Зазначив, що за заявою представника будинку культури з 05.09.2018 по 06.09.2018 позивачем була проведена позапланова перевірка. За результатами її проведення складений Акт №116 від 06.09.2018, в якому зазначені порушення лише 7-ми пунктів, які не є критичними та не створюють загрозу життю та здоров'ю громадян.
Враховуючи викладене, просить у задоволенні позову відмовити повністю.
Заслухавши вступні слова учасників судового розгляду, з'ясувавши обставини, на які вони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень і дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку та сукупності, суд вважає, що адміністративний позов необхідно задовольнити з підстав, викладених нижче.
Відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області від 02.04.2018 №213, 20.06.2018 головним інспектором Деражнянського районного сектору ГУ ДСНС України у Хмельницькій області майор служби цивільного захисту Стасюк Б.О. здійснив позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки Деражнянського районного будинку культури, розташованого за адресою: Хмельницька область, м. Деражня, вул. Миру, 42 (код ЄДРПОУ 21331095).
За результатами проведеної позапланової перевірки Деражнянського районного будинку культури, складений Акт перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №816 від 20.06.2018 (далі - Акт), яким встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України №5403-VI від 02.10.2012, Державних будівельних норм України "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захист", затверджених наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 (зі змінами), зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (далі - НА11Б А.01.001-2014), Порядку забезпечення населення та особового складу невоєнвзованих формувань засобами протирадіаціного та хімічного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 №1200 а саме:
п.1. Приміщення не в повній мірі забезпеченні відповідними знаками безпеки відповідно до ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цветасигнальньїе и знаки безопасности", а саме: не позначено шляхи евакуації, місця розташування первинних засобів пожежогасіння, про заборону або дозвіл на користування електронагрівальна ¦ и приладами (розділ 2 пункт 8 НАПБ А.01.001-2014);
п.2. Не здійснено вогнезахисне обробляння дерев'яних конструкцій горищного приміщення будівлі районного будинку культури та дерев'яні конструкції сценічної коробки в глядацькому залі (розділ 3 пункт 2.5 та розділ 6 пункт 2.3 НАПБ А. 01.001- 2014);
п.З. З'єднання жил електропроводів в усіх приміщеннях виконано простою скруткою (розділ 4 пункт 1.6 НАПБ А. 01.001-2014);
п.4. Система протипожежного захисту (пожежна сигналізація) несправна, частково демонтована (розділ 5 пункт 1.1 НАПБ А.01.001-2014; розділ 1 пункт 1.1 ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту );
п.5. Сигнал від приймально-контрольного приладу автоматичної пожежної сигналізації не підключено на пульт централізованого спостерігання (пункт 5.8 ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту );
п.6. Відсутні покажчики місць розташування пожежних гідрантів, з літернют індексами ПГ, цифровим значенням відстані в метрах від покажчика до гідранта, внутрішнього діаметру трубопроводу в міліметрах, значення виду водопровідної мережі (розділ 5 пункт 2.1 підпункт 10 НАПБ А.01.001-2014);
п.7. Пожежним кранам не проведено технічне обслуговування та перевірку на працездатність з пуском води, система внутрішнього протипожежного водопостачання несправна (розділ 5 пункт 2.2 підпункт 10 НАПБ А.01.001-2014);
п.8. Усі вогнегасники не розміщенні в легкодоступних місцях (розділ 5 пункт 3.10 та пункт 3.15 НАПБ А.01.001-2014);
п.9. Пожежний щит не укомплектований первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності, а саме: покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу розмірами 2x2 - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт. (розділ 5 пункт 3.11 НАПБ А.01.001-2014);
п.10. Працівники не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихаї :я від отруйних речовин (стаття 19 Кодекс цивільного захисту України; стаття 2 Постанова Кабінету Міністрів України № 1200 Про затвердження порядку забезпечення населення та особового складу невоєнізованих формувань засобами протирадіаційного та хімічного захисту );
п.11. Відповідальна особа не пройшли функціональне навчання у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки (стаття 19 Кодекс цивільного захисту України; пункт 10 Постанова Кабінету Міністрів України від 23.10.2013 р. № 819 "Про затвердження Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту").
Зауваження або заперечення до проведеного позапланового заходу та складеного Акту перевірки зі сторони керівництва суб'єкта господарювання не надходили. Складений Акт перевірки був вручений безпосередньо керівнику об'єкту під розпис.
Вважаючи, що подальша робота Деражнянського районного будинку культури створює загрозу життю та здоров'ю людей, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України від 05.04.2007 №877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон №877-V).
Відповідно до статті 1 Закону №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з частиною 1 статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Відповідно до статті 1 Закону №877-V, заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Відповідно до частини 1 статті 6 Закону №877-V, підставами для здійснення позапланових заходів є, зокрема, доручення Прем'єр-міністра України про перевірку суб'єктів господарювання у відповідній сфері у зв'язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.
Згідно наказу "Про проведення позапланових перевірок" від 02.04.2018 №213, позапланова перевірка відповідача призначена в тому числі відповідно до протокольного рішення за результатами засідання Кабінету Міністрів України від 28.03.2018.
Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Відповідно до частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Згідно з частиною 7 статті 7 Закону №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Наведені норми дають підстави для висновку, що повне або часткове зупинення роботи з експлуатації приміщень є заходом, який застосовується лише за наявності таких порушень пожежної та техногенної безпеки, які безумовно створюють реальну загрозу життю та здоров'ю людей (працівникам, відвідувачам, особам, які будуть здійснювати гасіння виниклої пожежі).
Частиною 6 статті 7 Закону №877-V визначено, що посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
Разом з тим, суд встановив, що позивач вживав заходи для усунення порушень, виявлених під час проведеної перевірки. За заявою представника будинку культури з 05.09.2018 по 06.09.2018 позивач провів позапланову перевірку, за результатами якої складений Акт №116 від 06.09.2018, в якому виявлені порушення:
п.2. Не здійснено вогнезахисне обробляння дерев'яних конструкцій горищного приміщення будівлі районного будинку культури та дерев'яні конструкції сценічної коробки в глядацькому залі (розділ 3 пункт 2.5 та розділ 6 пункт 2.3 НАПБ А. 01.001- 2014);
п.3. З'єднання жил електропроводів в усіх приміщеннях виконано простою скруткою (розділ 4 пункт 1.6 НАПБ А. 01.001-2014);
п.4. Система протипожежного захисту (пожежна сигналізація) несправна, частково демонтована (розділ 5 пункт 1.1 НАПБ А.01.001-2014; розділ 1 пункт 1.1 ДБН В.2.5-56-2014 "Системи протипожежного захисту");
п.5. Сигнал від приймально-контрольного приладу автоматичної пожежної сигналізації не підключено на пульт централізованого спостерігання (пункт 5.8 ДБН В.2.5-56-2014 "Системи протипожежного захисту");
п.10. Працівники не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихаї :я від отруйних речовин (стаття 19 Кодекс цивільного захисту України; стаття 2 Постанова Кабінету Міністрів України № 1200 Про затвердження порядку забезпечення населення та особового складу невоєнізованих формувань засобами протирадіаційного та хімічного захисту );
п.11. Відповідальна особа не пройшли функціональне навчання у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки (стаття 19 Кодекс цивільного захисту України; пункт 10 Постанова Кабінету Міністрів України від 23.10.2013 р. № 819 "Про затвердження Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту").
Враховуючи встановлені обставини, суд вважає, що вищезазначені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю, а отже, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог та застосування заходів реагування до Деражнянського районного будинку культури.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).
Враховуючи те, що виявлені під час перевірки та зафіксовані в актах перевірки №81 від 20.06.2018 та №116 від 06.09.2018 порушення відповідачем не усунуті, отже залишається ризик спричинення шкоди життю та здоров'ю людей, тому суд приходить до висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити. Відповідно до вимог ст.139 КАС України судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Деражнянського районного будинку культури про застосування заходів реагування задовольнити.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Деражнянського будинку культури, розташованого за адресою: Хмельницька область, м. Деражня, вул. Миру, 42 (код ЄДРПОУ 21331095), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в Акті, складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №81 від 20.06.2018.
Судові витрати розподілу не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 14 вересня 2018 року
Позивач:Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (вул. Героїв Чорнобиля, 1/2, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 38662200) Відповідач:Деражнянський районний будинок культури (вул. Миру, 42, м. Деражня, Хмельницька область, 32200 , код ЄДРПОУ - 21331095)
Головуючий суддя Г.В. Лабань
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2018 |
Оприлюднено | 17.09.2018 |
Номер документу | 76471350 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Лабань Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні