ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 вересня 2018 р.м.ОдесаСправа № 814/2953/17
Категорія: 6.3 Головуючий в 1 інстанції: Брагар В. С.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого: судді-доповідача Потапчука В.О.
суддів: Семенюка Г.В., Шляхтицького О.І.
за участю секретаря судового засідання - Алексєєвої Н.М.,
за участю: представника Петрівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області Цінаковської С.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Петрівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області на рішення від 26 березня 2018 року, ухвалене Миколаївським окружним адміністративним судом в порядку спрощеного провадження у складі головуючого судді Брагаря В.С.,
у справі за адміністративним позовом Петрівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Миколаївської районної державної адміністрації Мостецького Дмитра Олександровича про скасування рішення № 38370099 від 27 листопада 2017 року, зобов'язання вчинити реєстраційну дію, -
ВСТАНОВИЛА:
Короткий зміст позовних вимог.
20 грудня 2017 року Петрівська сільська рада Миколаївського району Миколаївської області звернулася до Миколаївського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Миколаївської районної державної адміністрації Мостецького Дмитра Олександровича, в якому просив суд:
- скасувати рішення Державного реєстратора прав на нерухоме майно Миколаївської районної державної адміністрації Мостецького Дмитра Олександровича № 38370099 від 27 листопада 2017 року про відмову у взятті на облік безхазяйного нерухомого майна;
- зобов'язати Державного реєстратора прав на нерухоме майно Миколаївської районної державної адміністрації Мостецького Дмитра Олександровича вчинити дію по взяттю на облік безхазяйного нерухомого майна, а саме: артезіанської свердловини № 2023, розташованої по вул. Отрадна, 17, с. Петрівка Миколаївського району Миколаївської області, Україна.
Короткий зміст рішення суду першої інстанції.
Рішенням від 26 березня 2018 року, ухваленим за правилами спрощеного позовного провадження, Миколаївський окружний адміністративний суд відмовив у задоволенні адміністративного позову Петрівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області у повному обсязі.
Короткий зміст вимог апеляційної скарги.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, Петрівська сільська рада Миколаївського району Миколаївської області звернулася до Одеського апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить суд скасувати оскаржене рішення та прийняти нове судове рішення, яким задовольнити адміністративний позов у повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги, апелянт зазначає, що суд першої інстанції неповно встановив обставини справи, надав неправильну оцінку встановленим юридичним фактам, а також порушив норми матеріального права.
Апелянт не погоджується з висновками суду першої інстанції адже Петрівська сільська рада Миколаївського району Миколаївської області хоче зареєструвати, як безхазяйну річ, підземні води, а саме: артезіанської свердловини, як нерухомого об'єкта (нерухомого майна), за допомогою якого здійснюється водозабір, а не як безхазяйну річ,ю підземні води, які належать до державного водного фонду України та є частиною надр, тобто є корисними копалинами.
Також, апелянт зазначає, що суд першої інстанції не взяв до уваги те, що у Петрівської сільської ради наявний дозвіл на спеціальне водокористування № УКР4027А/НИК 26 квітня 2013 року на артезіанські свердловини, у тому числі і на № 2023, виданий Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Миколаївській області.
31 липня 2018 року Державний реєстратор прав на нерухоме майно Миколаївської районної державної адміністрації Мостецький Дмитро Олександрович надав відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначає про законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, невмотивованість та безпідставність доводів апелянта, а з цих підстав просить суд відмовити у задоволенні апеляційної скарги Петрівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області у повному обсязі.
Справу розглянуто відповідно ст. 310 Кодексу адміністративного судочинства України у відкритому судовому засіданні.
Обставини справи встановлені судом першої інстанції.
Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову Петрівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області, суд першої інстанції встановив наступне.
Рішенням Петрівської сільської ради від 27.11.2008 року № 9 Про прийняття на баланс Петрівської сільської ради артсвердловини № 2023" було прийнято на баланс Петрівської сільської ради артсвердловину № 2023 в селі Петрівка, як таку, що не має власника.
Рішенням виконавчого комітету Петрівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області від 20.12.2016 року № 33 "Про присвоєння юридичної адреси артсвердловинам, які розташовані на території Петрівської сільської ради" артсвердловині № 2023 з водонапірною баштою присвоєно юридичну адресу: вул. Отрадна, 17, с. Петрівка, Миколаївський район, Миколаївська область. Дана артсвердловина № 2023 розташована на земельній ділянці площею 0,25 га, яка перебуває у комунальній власності Петрівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна - 1382710448242), що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 19.10.2017 року № 100818546, кадастровий номер земельної ділянки № 4824283200:03:000:0087, що підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 26.09.2017 року № НВ-4803895012017.
02 жовтня 2017 року Петрівська сільська рада Миколаївського району Миколаївської області звернулася із заявою до КП "Миколаївське міжміське бюро технічної інвентаризації з приводу виготовлення технічного паспорту на артезіанську свердловину № 2023.
КП Миколаївське міжміське бюро технічної інвентаризації листом від 06.10.2017 року повідомило, що свердловина не належить до об'єктів, що підлягають інвентаризації.
24 листопада 2017 року позивач звернувся до Центру надання адміністративних послуг - адміністратору Миколаївської районної державної адміністрації із заявою про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, а саме: артезіанської свердловини № 2023, розташованої по вул. Отрадна, 17, с. Петрівка Миколаївського району Миколаївської області Україна.
30 листопада 2017 року позивачем було отримано рішення Державного реєстратора прав на нерухоме майно Миколаївської районної державної адміністрації Мостецького Дмитра Олександровича про відмову у взятті на облік безхазяйного нерухомого майна року № 38370099 від 27.11.2017 року, обґрунтовуючи тим, що артсвердловина не є об'єктом державної реєстрації.
Суд першої інстанції дійшов висновку, що при прийнятті оскаржуваного рішення відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України, оскільки артезіанська свердловина не являється об'єктом нерухомого майна та речові права на неї не підлягають державній реєстрації, в порядку передбаченому Законом.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги та дослідивши матеріали справи, апеляційний суд дійшов висновку, що апеляційна скарга Петрівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Обставини справи встановлені судом апеляційної інстанції.
Шляхом вивчення матеріалів справи, апеляційний суд встановив, що в процесі обстеження території Петрівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області для підготовки заключення про результати гідрологічних досліджень з метою водозабезпечення сіл Петрівка, Зелений Яр,(Нове) виявлено три безхозні артсвердловини № 2023, № 757, № 1246 на які раніше видавався дозвіл на водокористування.
03 вересня 2005 року комісією у складі: голови комісії - Петрівського сільського голови ОСОБА_4, членів комісії - директора СКП Злагода ОСОБА_5, головного бухгалтера Петрівської сільської ради ОСОБА_9, депутата Петрівської сільської ради ОСОБА_7 було складено Акт прийому безхозних артсвердловин № 9 від 03.09.2005 року № 2023, № 757, № 1246 на території Петрівської сільської ради, згідно якого було рекомендовано Петрівській сільській раді прийняти на баланс дані артсвердловини (а.с. 9).
Згідно договору укладеного між Петрівською сільською радою Миколаївського району Миколаївської області та ТОВ Кінбурн - Аква № 9-07 від 02 серпня 2007 року артсвердловина № 2023 була реконструйована.
Рішенням Петрівської сільської ради від 27 листопада 2008 року № 9 Про прийняття на баланс Петрівської сільської ради артсвердловину № 2023 було прийнято на баланс Петрівської сільської ради артсвердловину № 2023 в селі Петрівка, як таку, що не має власника (а.с.10).
10 жовтня 2016 року Петрівська сільська рада Миколаївського району Миколаївської області направила лист № 235 від 10.10.2016 року до товариства з обмеженою відповідальністю Зеленоярське з проханням надати інформацію щодо артезіанської свердловини № 2023. Листом від 17.10.2016 року товариство з обмеженою відповідальністю Зеленоярське повідомило, що дана свердловина на балансі підприємства не знаходиться та будь-які відомості або документи щодо її розпаювання відсутні (а.с. 125).
Рішенням виконавчого комітету Петрівської сільської ради від 20 грудня 2016 року № 33 Про присвоєння юридичної адреси артсвердловинам, які розташовані на території Петрівської сільської ради артсвердловині № 2023 з водонапірною баштою присвоєно юридичну адресу: вулиця Отрадна, 17, село Петрівка Миколаївського району Миколаївської області (а.с. 17).
Керуючись пп. 5 б . пп. 9 б , пп. 10 б ст. 30 Закону України Про місцеве самоврядування до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв'язку належать:
- облік відповідно до закону житлового фонду, здійснення контролю за його використанням;
- облік нежилих приміщень на відповідній території незалежно від форм власності, внесення пропозицій їх власникам щодо використання таких приміщень для задоволення потреб територіальної громади;
- облік відповідно до закону об'єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.
Далі, на лист Петрівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області № 225 від 25 липня 207 року Міністерство юстиції України листом № 32507/14912-0-26-17/19 від 21.08.2017 року повідомило, що артезіанська свердловина не є об'єктом нерухомого майна в розумінні ст. 5 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , у зв'язку з чим права на неї не підлягають державній реєстрації.
15 вересня 2017 року до Петрівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області надійшов лист Причорноморського державного регіонального геологічного підприємства Південно - Української гідрогеологічної експедиції № 185/04 від 12 вересня 2017 року, в якому зазначено, що відомості про артсвердловину № 2023/760 відображені на Плані землекористування радгоспу Зеленоярський , виготовленому Республіканським інститутом Укрземпроект в 1967 році. Свердловина не позначена будь-якими технічними чи гідрологічними характеристиками, а подвійне значення номеру свідчить про те, що свердловина була обстежена та прийнята на облік обласним управлінням водних ресурсів. В 1980 році ця свердловина фігурувала в розрахунку водозабезпечення радгоспу, при цьому зазначено, що її глибина становить 64 м., дебіт 4,0 м 3 /годину та в 1983 році з тими ж характеристиками зображена на плані біля с. Петрівка, а відомості підтверджуються в журналі обстеження водозабірних споруд в 1988 році. Облікова картка на артсвердловину № 2023 в архівах Миколаївського ГГЕ відсутня.
На підставі Рішення сесії Петрівської сільської ради № 2 від 03.06.2016 року, Актом прийняття - передачі основних засобів, артсвердловина № 2023 передана в експлуатацію визначеному за конкурсом переможцю на право надання послуг з централізованого водопостачання холодної води на території Петрівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області - комунальному підприємству ПЖПП Мрія терміном на три роки.
На звернення Петрівської сільської ради № 295 від 02 жовтня 2017 року КП Миколаївське міжміське бюро технічної інвентаризації листом № 2810 від 06.10.2017 року повідомило, що свердловина не належить до об'єктів, що підлягають інвентаризації.
Таким чином, розглянувши заяву про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна від 24 листопада 2017 року № 25445950, яку подала ОСОБА_8 Державний реєстратор прав на нерухоме майно Миколаївської районної державної адміністрації Мостецький Дмитро Олександрович прийняв рішення про відмову у взятті на облік безхазяйного нерухомого майна № 38370099 від 27.11.2017 року.
Джерела права й акти їх застосування.
Керуючись ст. 190 Цивільного кодексу України майном як особливим об'єктом вважаються окрема річ, сукупність речей, а також майнові права та обов'язки.
Майнові права є неспоживною річчю. Майнові права визнаються речовими правами.
Відповідно ст. 335 Цивільного кодексу України безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий.
Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації.
Керуючись п. 1, п. 3 ч. 1 ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Заявник - орган місцевого самоврядування - у разі взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.
Керуючись ч. 1, ч. 4 ст. 5 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.
Не підлягають державній реєстрації речові права та їх обтяження на корисні копалини, рослини, а також на малі архітектурні форми, тимчасові, некапітальні споруди, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких можливе без їх знецінення та зміни призначення, а також окремо на споруди, що є приналежністю головної речі, або складовою частиною речі, зокрема на магістральні та промислові трубопроводи (у тому числі газорозподільні мережі), автомобільні дороги, електричні мережі, магістральні теплові мережі, мережі зв'язку, залізничні колії.
Відповідно п. 2, п. 3 ч. 1 ст. 6 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень організаційну систему державної реєстрації прав становлять суб'єкти державної реєстрації прав, зокрема виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації; акредитовані суб'єкти; державні реєстратори прав на нерухоме майно (далі - державні реєстратори).
Частиною 10 ст. 18 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень встановлено, що взяття на облік безхазяйного нерухомого майна проводиться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Керуючись п.1 ч.1, ч. 2 ст. 24 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону.
За наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав.
Відповідно до п. 23 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень затвердженого Постановою КМУ № 1127 від 25.12.2015 року за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , державний реєстратор приймає відповідне рішення, яке повинне містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття, з відповідним обґрунтуванням їх застосування.
Апеляційний суд не погоджується з висновками суду першої інстанції щодо не віднесення артезіанської свердловини до об'єкту нерухомого майна та зазначає наступне.
З матеріалів справи вбачається, що згідно дубліката паспорту артсвердловини № 2023 (а.с. 12), який виданий ТОВ Кінбурн - Аква , експлуатаційна свердловина пробурена за проектом Н.с. СМУ - 22 Миколаївводострой , початок та кінець буріння 1991 року, ударно-канатним способом, діаметром Д=245 мм від 0,0 до 42 м, Д=198 мм від 42,0 до 46 м та закріплено обсадними трубами Д= 245 мм від 0,0 до 42 м. Від глибини 42 м до глибини 46,2 м свердловина пройдена діаметром 198 мм та обсадними трубами не закріплена. Також, в наявності мається водонапірна башня Рожновського .
Крім того, Петрівська сільська рада Миколаївського району Миколаївської області надала до апеляційного суду дозвіл на спеціальне водокористування № УКР 4027 А/НИК від 26.04.2013 року з терміном дії дозволу до 26 квітня 2018 року, яким встановлено ліміт використання води 85,51 м 3 /добу, при цьому облік водоспоживання здійснюється розрахунковим методом, оскільки лічильники відсутні.
Законодавчі акти використовують різну термінологію, що означає нерухоме майно .
Згідно ст. 1 Закону України Про іпотеку нерухоме майно (нерухомість) - земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці і невід'ємно пов'язані з нею, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.
Керуючись абз. 2 п. 9 ст. 1 Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування № 400/97-ВР від 26.06.1997 року нерухомим майном визнається жилий будинок або його частина, квартира, садовий будинок, дача, гараж, інша постійно розташована будівля, а також інший об'єкт, що підпадає під визначення групи 3 основних засобів та інших необоротних активів згідно з Податковим кодексом України .
Згідно ч. 1, ч. 3 ст. 181 Цивільного кодексу України до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.
Рухомими речами є речі, які можна вільно переміщувати у просторі.
Отже, можна виділити дві основні ознаки нерухомого майна враховуючи наведені законодавчі акти, можна виділити такі ознаки нерухомої речі:
- ці об'єкти розташовані на земельній ділянці та нерозривно пов'язані з землею, тобто вони не можуть існувати без землі;
- переміщення зазначених об'єктів є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.
Апеляційний суд зазначає, що вказані ознаки є основними і їх розглядати необхідно у сукупності. При цьому, слід ураховувати інші нормативні акти, які визначають статус того чи іншого виду нерухомого майна. Водночас низка нормативних актів не містять конкретних посилань відносно належності того чи іншого об'єкту до нерухомого майна, однак, аналізуючи в комплексі норми, які регулюють відносини стосовно цих об'єктів, можна дійти висновку про їх правовий статус.
Відповідно ст. 1 Гірничого Закону України свердловина - циліндрична гірнича виробка, створена бурами або іншими буровими інструментами, а гірнича виробка, у свою чергу, це порожнина у гірничому масиві після виймання корисних копалин та інших порід.
Керуючись ст. 1, ст. 48 Водного кодексу України водозабір - споруда або пристрій для забору води з водного об'єкта.
Спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів.
Крім того, згідно пп. 14.1.238 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України споруди - земельні поліпшення, що не належать до будівель і призначені для виконання спеціальних технічних функцій.
Згідно Національного стандарту № 2 Оцінка нерухомого майна , затвердженого Наказом Держстандарту України № 507 від 17 серпня 2000 року, споруди - земельні поліпшення, що не належать до будівель та приміщень, призначені для виконання спеціальних технічних функцій (дамби, тонелі, естакади, мости тощо).
Відповідно Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000 споруди - це будівельні системи, пов'язані з землею, які створені з будівельних матеріалів, напівфабрикатів, устаткування та обладнання в результаті виконання різних будівельно-монтажних робіт.
З матеріалів справи вбачаться, що артезіанська свердловина оснащена водонапірною баштою Рожновського , яка в свою чергу відноситься до розділу 2 Інженерні споруди підрозділу 22 Трубопроводи, комунікації та лінії електропередачі групи 222 Місцеві трубопроводи та комунікації класу 2222 Місцеві трубопровідні системи для води та інших продуктів підкласу 2222.5 Водонапірні башти, фонтани Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000.
Крім того, апеляційний суд дійшов висновку, що водонапірна башта є приналежністю артезіанської свердловини, оскільки відповідно ст. 186 Цивільного кодексу України річ, призначена для обслуговування іншої (головної) речі і пов'язана з нею спільним призначенням, є її приналежністю .
Керуючись ч. 1 ст. 23 Кодексу України про надра землевласники і землекористувачі в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати корисні копалини місцевого значення і торф загальною глибиною розробки до двох метрів, а також підземні води (крім мінеральних) для всіх потреб, крім виробництва фасованої питної води, за умови, що обсяг видобування підземних вод із кожного з водозаборів не перевищує 300 кубічних метрів на добу.
Керуючись пп. 9.1.1.3 п. 9.1.1 ч. 9.1 розділу 9 Водозабірні споруди державних будівельних норм України ДБН В.2.5-74:2013 для забору підземних вод рекомендується застосовувати наступні водоприймальні споруди: водозабірні свердловини, горизонтальні водозабори (лінійні відкриті або закриті дрени, галереї, штольні), променеві водозабори (горизонтальні свердловини - промені), шахтні колодязі, каптажі джерел, а також комбіновані.
Крім того, водяні свердловини згідно ДК 018-200 відносяться до розділу 2 Інженерні споруди підрозділу 22 Трубопроводи, комунікації та лінії електропередачі групи 222 Місцеві трубопроводи та комунікації класу 2222 Місцеві трубопровідні системи для води та інших продуктів підкласу 222.4 Водяні свердловини, колодязі, бювети .
Згідно ДСТУ 2569-94 Держстандарту України Водопостачання і каналізація , який набрав чинності від 01.07.1995 року, вживаються такі терміни як:
- водозабор - забирання води з водойми, водотоку або підземного вододжерела;
- водозабірна споруда - гідротехнічна споруда для забирання води у водопровід з водойми, водотоку або підземного вододжерела;
- водозаборна свердловина - свердловина для забирання підземних вoд, обладнана, як правило, обсадними трубами і фільтром.
Оцінка суду.
Отже, апеляційний суду зазначає, що аналіз нормативно-правової бази дає підстави вважати артезіанську свердловину, як споруду - об'єктом нерухомості, оскільки вона нерозривно пов'язана з землею, має відповідні конструктивні елементи, має паспорт артсвердловини, який містить відомості стосовно її місцезнаходження, технічних даних, геологічного розрізу та конструкції, гідрогеологічні висновки, а також експлуатаційні показники свердловини.
Петрівська сільська рада Миколаївського району Миколаївської області довела суду ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги, а наявні в матеріалах справи докази дають підстави вважати такі вимоги обґрунтованими.
З цих підстав, колегія суддів дійшла висновку про необхідність скасування рішення Державного реєстратора прав на нерухоме майно Миколаївської районної державної реєстрації Мостецького Дмитра Олександровича про відмову у взятті на облік безхазяйного нерухомого майна № 38370099 від 27 листопада 2017 року та зобов'язати вчинити реєстраційну дію по взяттю на облік такого майна.
Приймаючи рішення по справі, колегія суддів також враховує, що Петрівська сільська рада Миколаївського району Миколаївської області при намірі здійснення реєстрації артезіанської свердловини діє з метою водозабезпечення сіл Петрівка, зелений Яр (Нове) та ефективного нагляду економічного стану середовища та санітарних норм води, а також з метою покращення соціально - побутових умов об'єднаної територіальної громади, необхідного рівня та якості послуг населення відповідно пп. 3 пункту а ст. 30 Закону України Про місцеве самоврядування .
Керуючись ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи.
Керуючись ст. 2, ст. ст. 5, ст. 9, ст. 10, ч. 2 ст. 77, ч. 2 ст. 139, ст. 308, ст. 310, п. 2 ч. 1 ст. 315, ст. 317, ч. 1 ст. 321, ч. 1 ст. 325, ч. 1 ст. 328, ст. 329 КАС України, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Петрівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області задовольнити.
Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 26 березня 2018 року - скасувати.
Адміністративний позов Петрівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області задовольнити.
Рішення Державного реєстратора прав на нерухоме майно Миколаївської районної державної реєстрації Мостецького Дмитра Олександровича про відмову у взятті на облік безхазяйного нерухомого майна № 38370099 від 27 листопада 2017 року скасувати.
Зобов'язати Державного реєстратора прав на нерухоме майно Миколаївської районної державної реєстрації Мостецького Дмитра Олександровича вчинити дію по взяттю на облік безхазяйного майна, а саме артезіанської свердловини з водонапірною баштою № 2023, розташованої по вул. Отрадна, 17, с. Петрівка Миколаївського району Миколаївської області, Україна.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її проголошення.
Повний текст рішення суду складено та підписано суддями 13 вересня 2018 року.
Головуючий: суддя - доповідач В.О. Потапчук
Суддя Г.В. Семенюк
Суддя О.І. Шляхтицький
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2018 |
Оприлюднено | 17.09.2018 |
Номер документу | 76473603 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Потапчук В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні