ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 вересня 2018 року м. ПолтаваСправа № 1640/2429/18
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Супруна Є.Б.,
за участю:
секретаря судового засідання - Лисака С.В.,
представника позивача - Крамаренко О.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження справу №1640/2429/18 за позовом Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Тепло" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,
В С Т А Н О В И В:
13 липня 2018 року Полтавське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (надалі - позивач, Фонд) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Тепло" (надалі - відповідач, ТОВ "Еко-Тепло") про стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 20 750,00 грн та пені в розмірі 1083,15 грн.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що в порушення вимог ст.ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" відповідач у 2017 році не виконав нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у кількості 1 робочого місця, що є підставою для накладення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 20 750,00 грн та пені у розмірі 1083,15 грн.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 16.07.2018 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи.
У судовому засіданні представник позивача вимоги позовної заяви підтримав, просив її задовольнити.
Відповідач у судове засідання явку свого уповноваженого представника не забезпечив, про причини неявки не повідомив. 06.08.2018 до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому в.о. директора Коднянська К.Д. висловила свою незгоду з позовом, оскільки на підприємстві працювали дві таких особи у період з 01.01.2017 по 31.03.2017 та з 01.11.2017 по 31.12.2017. Вказує, що підприємство працює фактично тільки в період опалювального сезону, а в неопалювальний період не здійснює господарської діяльності та не отримує доходу у зв'язку з чим не може утримувати працівника - інваліда протягом року (а.с. 23-25).
09.08.2018 від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій він вказує, що відповідач не спростував позовних вимог, не навів норми законодавства, які б визначали перелік підстав для звільнення роботодавця від сплати адміністративно-господарських санкцій, помилково вважає що може бути звільнений від їх сплати (а.с. 44-45).
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.
Частиною першою статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Приписами статті 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
З аналізу положень Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" видно, що на підприємстві лежить обов'язок щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, а також подачі до державної служби зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів.
Наказом Державного комітету статистики № 420 від 19.12.2005 та наказом Міністерства соціальної політики України №316 від 31.05.2013 (у редакції наказу Мінсоцполітики від 05.12.2016 №1476) затверджена форма статистичної звітності №3-ПН "Інформація про попит на робочу силу", яка подається підприємствами, установами та організаціями щомісячно на адресу державної служби зайнятості.
Відповідно до наявної в матеріалах справи копії Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2017 рік форма №10-ПІ ТОВ "Еко-Тепло" (а.с. 6), середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу на підприємстві відповідача за цей період становила 9 осіб. З них, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, відповідачем визначена у кількості 1 особа згідно вимог ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні". Відповідно до вказаного звіту особа з інвалідністю ОСОБА_3 прийнята на роботу згідно з наказом №24 від 02.12.2016 та звільнена відповідно до наказу №30 від 30.03.2017.
При цьому, за відомостями Миргородської міськрайонної філії звіт за формою №3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії) з метою працевлаштування осіб з інвалідністю" позивачем не подавався (а.с. 17).
Отже, фактично на підприємстві у 2017 році не дотримано нормативу працевлаштування осіб, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність за 9 місяців.
Тож за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування і не зайняте інвалідами, у період квітень - грудень 2017 року відповідач повинен був звітувати до центру зайнятості.
Як пояснив у відзиві відповідач, на ТОВ "Еко-Тепло" працювало 2 особи:
- ОСОБА_3, якого прийнято на посаду оператора твердопаливної котельні наказом №24 від 02.12.2016 та звільнено з посади наказом №30 від 30.03.2017 за власним бажанням згідно зі ст. 38 КЗпП України в зв'язку із закінченням опалювального сезону (а.с. 31-32);
- ОСОБА_4, якого прийнято на посаду оператора твердопаливної котельні наказом №9Н від 30.10.2017 та звільнено з посади за згодою сторін згідно з п. 1 ст. 36 КЗпП України з 01.05.2018 в зв'язку із закінченням опалюваного сезону (а.с. 33-34).
Отже відповідач виконав свій обов'язок щодо працевлаштування інвалідів та обов'язок щодо подачі до державної служби зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів за період січень - березень, листопад - грудень 2017 року, тобто за 5 місяців 2017 року.
Частина перша статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" визначає, що обов'язок підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Згідно з частиною другою статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Матеріалами справи, а саме з розрахунку суми позову адміністративно - господарських санкцій та пені за нестворене робоче місце для працевлаштування інваліда (а.с. 7) суд встановив, що сума адміністративно - господарських санкцій, яка підлягає стягненню з відповідача за 7 місяців 2017 року становить 12 104,17 грн, сума пені - 631,84 грн.
Таким чином загальна сума заборгованості, яка підлягає стягненню з відповідача за 7 непрозвітованих місяців становить 12 736,01 грн.
Оскільки вказана сума адміністративно-господарських санкцій та пені не була сплачена відповідачем самостійно, то, відповідно до частини п'ятої статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", ця сума підлягає стягненню у примусовому порядку за відповідним рішенням суду.
В той же час суд визнає безпідставними вимоги позивача, що ґрунтуються на розрахунку суми адміністративно - господарських санкцій та пені за період січень - березень та листопад - грудень 2017 року з огляду на встановлені судовим розглядом факти виконання відповідачем вимог закону з приводу фактичного працевлаштування осіб з інвалідністю у зазначений період господарської діяльності.
Твердження відповідача про те, що підприємство в неопалювальний період не здійснювало господарської діяльності, і як наслідок не мало утримувати працівника з інвалідністю суд не приймає до уваги, оскільки суду не надано доказів ліквідації підприємства. Крім того, чинне законодавство не звільняє підприємство від обов'язку подавати до державної служби зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів.
Таким чином позов належить задовольнити частково.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Зигіна, 1, м. Полтава, 36014, код ЄДРПОУ 13937406) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Тепло" (вул. П. Мирного, 26, м. Миргород, Полтавська область, 37600, код ЄДРПОУ 40282496) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Тепло" (вул. П. Мирного, 26, м. Миргород, Полтавська область, 37600, код ЄДРПОУ 40282496) на користь Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Зигіна, 1, м. Полтава, 36014, код ЄДРПОУ 13937406, одержувач: Миргородське УК /Миргород р-н/50070000, Банк Казначейство України (ЕАП), р/р №31211230016305, код 37845125, МФО 899998) суму адміністративно-господарських санкцій та пені у розмірі 12 736 (дванадцять тисяч сімсот тридцять шість) грн 01 коп.
В решті позову відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Харківського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня проголошення судового рішення з урахуванням положень п.п. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення складений 17.09.2018.
Суддя Є.Б. Супрун
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2018 |
Оприлюднено | 18.09.2018 |
Номер документу | 76480413 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Є.Б. Супрун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні