Справа № 2а-11407/09/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 жовтня 2009 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний ад міністративний суд в складі:
головуючого судді Сорочко Є.О.,
при секретарі Сердюк Д.О.,
з участю представника пози вача Швець М.К.,
представника відповідача Ходос О.П.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом Ріпкинського районного центру зайнятості до відділу освіти Ріпкинськ ої районної державної адміні страції Чернігівської облас ті про стягнення коштів, -
В С Т А Н О В И В:
Ріпкинський районний цент р зайнятості звернувся до су ду з адміністративним позово м до відділу освіти Ріпкинсь кої районної державної адмін істрації Чернігівської обла сті про стягнення коштів вип лаченого забезпечення та вар тості наданих соціальних пос луг в розмірі 1534,60 грн. Свої вимо ги мотивує тим, що до Ріпкинсь кого районного центру зайнят ості звернулись ОСОБА_1 та ОСОБА_2, як такі що шукають роботу, в зв' язку з закінчен ням опалювального сезону Рад ульської загальноосвітньої школи 1-3 ступеня. За їх особист ими заявами було прийнято рі шення про надання вказаним о собам статусу безробітних та призначена допомога по безр обіттю з урахуванням страхов ого стажу, оскільки згідно за писів в трудовій книжці заяв ники знаходились в трудових відносинах 12 місяців, 26 тижнів , 182 календарних дні. Однак під ч ас проведення перевірки, шля хом обміну інформації між Де ржавною Податковою Адмініст рацією України, Пенсійним Фо ндом України та Державним Це нтром Зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, відповідно до По рядку № 259\407 від 12.07.2006 року було вс тановлено, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звільнені з роботи 15. 04.2007 року, що суперечить записа м в трудових книжках та, як нас лідок, призвело до виплати до помоги в більшому розмірі, ос кільки особи, що працювали ме нше календарних тижнів, мают ь право на допомогу по безроб іттю без урахування страхово го стажу у розмірі прожитков ого мінімуму. Відповідно до с т. 35 Закону України «Про загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування на випадок безробіття» роботодавець зо бов'язаний надавати виконавч ій дирекції Фонду відомості в установленому порядку про заробітну плату працівників , використання робочого часу . Достовірність зазначених у документах даних перевіряєт ься виконавчою дирекцією Фон ду. У разі їх недостовірності роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду пов инен відшкодувати страховик у заподіяну шкоду. Ріпкинськ ий районний центр зайнятості звертався до відповідача з п ропозицією повернути зайво в иплачені кошти допомоги по б езробіттю, сума якої складал а 3779,07 грн. та 07.05.2008 року відділом о світи Ріпкинської РДА поверн уто 2244,47 грн., однак 1534,60 грн. виплач еної допомоги залишилось не повернутим до цього часу.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити в повному обсязі, п осилаючись на обставини, вик ладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні зазначив , що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 зв ільнені з 16.04.2007 року, але врахов уючи, що за рішенням райдерад міністрації опалювальний се зон закінчено 15.04.2007 року, був ви даний інший наказ, згідно яко го вказані особи звільнені з 15.04.2007 року.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, вс ебічно і повно з' ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, об' єкт ивно оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, суд вважає, що позо в підлягає задоволенню з нас тупних підстав.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про зайнятість населе ння» безробітними визнаютьс я працездатні громадяни прац ездатного віку, які через від сутність роботи не мають зар обітку або інших передбачени х законодавством доходів і з ареєстровані у державній слу жбі зайнятості як такі, що шук ають роботу, готові та здатні приступити до підходящої ро боти. Безробітними визнаютьс я також інваліди, які не досяг ли пенсійного віку, не працюю ть та зареєстровані як такі, щ о шукають роботу.
Пунктом 1 Порядку реєстраці ї, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютог о 2007 р. N 219 (далі - Порядок) до дер жавної служби зайнятості за сприянням у працевлаштуванн і можуть звертатися всі неза йняті громадяни, які бажають працювати, а також зайняті гр омадяни, які бажають змінити професію або місце роботи, вл аштуватися на роботу за сумі сництвом чи у вільний від нав чання час.
ОСОБА_1, як такий що шукає р оботу, 17.04.2007 року звернувся до д ержавної служби зайнятості з а сприянням у працевлаштуван ні та був зареєстрований на о бліку в Ріпкинському районно му центрі зайнятості як безр обітний.
ОСОБА_2, як такий що шукає р оботу, 22.05.2007 року звернувся до д ержавної служби зайнятості з а сприянням у працевлаштуван ні та був зареєстрований на о бліку в Ріпкинському районно му центрі зайнятості як безр обітний.
Відповідно до п. 1 ст. 22 Закону України «Про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя» (далі - Закон) застрахова ні особи, визнані у встановле ному порядку безробітними, я кі протягом 12 місяців, що пере дували початку безробіття, п рацювали на умовах повного а бо неповного робочого дня (ти жня) не менше 26 календарних ти жнів та сплачували страхові внески, мають право на допомо гу по безробіттю залежно від страхового стажу. Особи, визн ані в установленому порядку безробітними, які протягом 12 м ісяців, що передували початк у безробіття, працювали менш е 26 календарних тижнів, а тако ж особи, які бажають відновит и трудову діяльність після т ривалої (більше 6 місяців) пере рви, та застраховані особи, зв ільнені з останнього місця р оботи з підстав, передбачени х статтею 37, пунктами 3, 4, 7, 8 статт і 40, статтями 41 і 45 Кодексу закон ів про працю України, мають пр аво на допомогу по безробітт ю без урахування страхового стажу.
Згідно записів в трудових к нижках ОСОБА_1 та ОСОБА_2 перебували у трудових відн осинах з 17.10.2006 року та були звіл ьнені з роботи, в зв' язку із з акінченням опалювального се зону Радульської загальноос вітньої школи 1-3 ступеню на пі дставі наказу № 1 від 16.04.2007 року, т обто працювали останні 12 міся ців - рівно 26 календарних тиж нів (182 календарних дні).
Статтею 23 Закону передбачен о, що застрахованим особам, за значеним у частині першій ст атті 22 цього Закону, розмір до помоги по безробіттю визнача ється у відсотках до їх серед ньої заробітної плати (доход у), визначеної відповідно до п орядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загаль нообов'язковим державним соц іальним страхуванням, затвер дженого Кабінетом Міністрів України, залежно від страхов ого стажу. Допомога по безроб іттю особам, зазначеним у час тині другій статті 22 цього Зак ону, визначається у розмірі п рожиткового мінімуму, встано вленого законом.
В зв'язку з відсутністю підх одящої роботи Ріпкинським ра йонним центром зайнятості 24.04 .2007 року було прийнято рішення про призначення виплати доп омоги по безробіттю ОСОБА_1 та 29.05.2007 року рішення про при значення виплати допомоги по безробіттю ОСОБА_2, відпо відно до п. 1 ст. 22 та ст. 23 Закону, т обто з урахуванням страховог о стажу.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 12 Зако ну виконавча дирекція Фонду та її робочі органи контролю ють правильність нарахуванн я, своєчасність сплати страх ових внесків, а також витрат з а страхуванням на випадок бе зробіття, проводять розсліду вання страхових випадків та обґрунтованості виплати мат еріального забезпечення в по рядку, встановленому централ ьними органами виконавчої вл ади у сфері праці та соціальн ої політики, державної подат кової політики, Пенсійним фо ндом України за погодженням з правлінням Фонду.
Розслідування страхових в ипадків та обґрунтованості в иплати матеріального забезп ечення здійснюється шляхом з віряння даних, зазначених у д окументах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та Державної податк ової адміністрації України, а в разі необхідності - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок с трахувальників.
Згідно з п. 3 Порядку розслід ування страхових випадків та обґрунтованості виплат мате ріального забезпечення безр обітним, затвердженого наказ ом Міністерства праці та соц іальної політики України, Де ржавної податкової адмініст рації України від 11 березня 2008 р. N 125/116, постановою правління Пе нсійного фонду України від 11 б ерезня 2008 р. N 7-1 та зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 26 березня 2008 р. за N 255/14946 (далі - Порядок) в разі, коли подан і застрахованою особою докум енти дають їй право на одержа ння допомоги по безробіттю в ідповідно до частини першої статті 22 Закону центрами зайн ятості здійснюється перевір ка обґрунтованості виплат ма теріального забезпечення.
У відповідності до Порядку обміну інформацією між Держ авною податковою адміністра цією України, Пенсійним фонд ом України та Державним цент ром зайнятості Міністерства праці та соціальної політик и України, затвердженого нак азом Міністерства праці та с оціальної політики України, Державної податкової адміні страції України, від 12 липня 2006 р. N 259/407, постановою правління П енсійного фонду України від 12 липня 2006 р. N 9-3 та зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 26 липня 2006 р. за N 876/12750 Ріпкин ським районним центром зайня тості було встановлено, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звільн ені з роботи 15.04.2007 року. Вказане підтверджується копіями таб елів обліку робочого часу зв ільнених працівників та копі єю витягу з наказу № 1 від 15.04.2007 ро ку, які маються в матеріалах с прави.
Таким чином ОСОБА_1 та ОСОБА_2 перебували у трудов их відносинах останні 12 місяц ів, 25,857 тижнів, 181 календарних дн я, що не відповідає вимогам пр изначення допомоги по безроб іттю на підставі п. 1 ст. 22 Закон у, а тому вказані особи мали пр аво на отримання допомоги по безробіттю без урахування т рудового стажу.
Згідно ст. 35 Закону роботода вець зобов'язаний надавати в иконавчій дирекції Фонду від омості в установленому поряд ку про заробітну плату праці вників, використання робочог о часу. Достовірність зазнач ених у документах даних пере віряється виконавчою дирекц ією Фонду. У разі їх недостові рності роботодавець доброві льно чи на підставі рішення с уду повинен відшкодувати стр аховику заподіяну шкоду.
Відповідно до п. 6 Порядку як що відомості, на підставі яки х призначено матеріальне заб езпечення, є недостовірними з вини роботодавця, центри за йнятості проводять перераху нок страхових виплат з дня їх призначення. Суми незаконно виплачених коштів повертают ься роботодавцем.
На підставі акту розслідув ання срахових випадків № 2 від 24.04.2008 року, протоколу засідання робочої групи комісії страх ових випадків № 8 від 24.04.2008 року т а ст. 35 Закону Ріпкинським рай онним центром зайнятості при йнято наказ № 33 від 29.04.2008 року про повернення зайво виплаченої допомоги по безробіттю.
В добровільному порядку ві дповідач кошти не повернув т а заборгованість на час розг ляду справи складає 1534,60 грн.
Відповідно до ст. 39 Закону сп ори, що виникають із правовід носин за цим Законом, вирішую ться в судовому порядку.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Ріпкинського районного центру зайнятості до відділу освіти Ріпкинськ ої районної державної адміні страції Чернігівської облас ті підлягають задоволенню, о скільки є законними та обґру нтованими, а незаконно випла чена допомога по безробіттю стягненню з відповідача.
Керуючись ст.ст. 122, 158-163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Ріпкинсько го районного центру зайнятос ті до відділу освіти Ріпкинс ької районної державної адмі ністрації Чернігівської обл асті - задовольнити.
Стягнути з відділу освіти Р іпкинської районної державн ої адміністрації Чернігівсь кої області на користь Фонду загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття (представницький орга н - Ріпкинський районний цент р зайнятості) суму коштів вип лаченого забезпечення та вар тості наданих соціальних пос луг в розмірі 1534 (одна тисяча п' ятсот тридцять чотири) грн. 60 к оп. на р\р 37178974900421 в Чернігівській області, МФО 853592 ГУДКУ у Черніг івській області, код 14249996
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає зако нної сили після закінчення с троку для подання заяви про а пеляційне оскарження, встано вленого цим Кодексом, якщо та ку заяву не було подано.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду пр отягом десяти днів з дня її ск ладання в повному обсязі, осо бою, яка оскаржує постанову, з а правилами, встановленими с т. ст. 185-187 КАС України, шляхом по дання через суд першої інста нції заяви про апеляційне ос карження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя: Сорочко Є.О.
Дата виготовлення та пі дписання постанови в повному обсязі - 02.11.2009р.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2009 |
Оприлюднено | 15.06.2010 |
Номер документу | 7649715 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Сорочко Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні