Рішення
від 14.09.2018 по справі 1140/2263/18
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 вересня 2018 року м.Кропивницький Справа № 1140/2263/18

Кіровоградський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого-судді Ю.П. Пасічник

при секретарі - Побочій О.В.

за участю представника позивача - Іванченко В.В.

представника відповідача - Шматько К.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Зерноторговий дім "Павлівський" (вул. Чайковського, 12, м.Новоукраїнка, Новоукраїнський район, Кіровоградська область, 27100, код ЄДРПОУ 32610618) до Державної служби України з безпеки на транспорті (просп. Перемоги, 14, м.Київ, 01135, код ЄДРПОУ 39816845) про визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ: ПП Зерноторговий дім Павлівський (надалі - позивач) звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті (надалі - відповідач) про визнання протиправною та скасування постанови про застосування фінансових санкцій №030198 від 08.08.2018 року.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що посадовими особами відповідача було складено акт №0022644 від 25.06.2018р. відносно ОСОБА_3, який являється власником вантажного автомобіля марки Ford модель Cargo, номер шасі НОМЕР_2 реєстраційний номер НОМЕР_1, 2007 року випуску. Згідно вказаного акту встановлено порушення вимог ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт , а саме не оформлений дозвіл який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів. За результатами габаритно-вагового контролю автомобіля, встановлено, що навантаження на вісь перевищує нормативно встановлені параметри, про що складено довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 25.06.2018р. та акт про перевищення транспортними засобом нормативних вагових параметрів б/н від 25.06.2018р.

Позивач зазначає, що жоден з зазначених документів ніяким чином не стосується позивача, а тому при розгляді справи про притягнення позивача до адміністративної відповідальності зазначені документи не повинні були братися до уваги.

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Відповідачем надано відзив на позовну заяву, вимоги позову не визнаються з тих підстав, що прийняття оскаржуваного рішення здійснено у зв'язку з виявленими порушеннями вимог Закону України Про автомобільний транспорт .

В судовому засіданні 14.09.2018 року на підставі ч. 3 ст. 243 КАС України було проголошено вступну та резолютивну частину рішення. Складення рішення в повному обсязі відкладено до 19.09.2018р.

Розглянувши долучені до справи документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Статтею 6 Закону України Про автомобільний транспорт від 5 квітня 2001 року № 2344-III передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, в т.ч. державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті; габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого Постановою КМУ від 11.02.2015р. №103, Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

Відповідно до п. 8 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи та Держспецтрансслужбу.

Згідно Положення про Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області, управління є структурним підрозділом апарату Державної служби України з безпеки на транспорті (а.с.56-69).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженому Постановою КМУ від 08.11.2006р. №1567, державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб'єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.

Органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.

Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до графіку щоденної (цілодобової) роботи пересувного пункту габаритно-вагового контролю в Кіровоградській області на червень 2018р. (а.с.53) та направлення рейдову перевірку від 22.06.2018р. №003791(а.с.55), посадовими особами відповідача при проведенні перевірки на авто дорозі М12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам'янка 716 км+405 м, проведено перевірку транспортного засобу Ford модель Cargo, реєстраційний номер НОМЕР_1, який відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію належить ОСОБА_3.

Автотранспортний засіб під керуванням водія ОСОБА_4 здійснював перевезення вантажу, який належить позивачеві, що підтверджується товарно-транспортною накладною №0000000447 від 25.06.2018р. (а.с.50).

Автомобіль використовувався позивачем на підставі договору позички від 20.06.2018р. (а.с.40-44).

В ході перевірки автотранспортного засобу встановлено порушення вимог ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт .

Згідно ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

За результатами перевірки автотранспортного засобу складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 25.06.2018р. (а.с.37).

В ході перевірки встановлено перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, про що складено акт від 25.06.2018р. та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю (а.с.47,48).

Здійснення габаритно-вагового контролю здійснено за допомогою автомобіля спеціального призначення - мобільний пункт контролю (а.с.70-74), який відповідно до сертифікату якості відповідає вимогам Технічних умов ТУ У 29.1-35598012-015:2017 Автомобілі спеціального призначення-мобільні пункти контролю виготовлені на шасі автомобіля Opel Movano (а.с.76), а відповідно до декларації про відповідність №6 відповідає вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки та Сертифікату перевірки типу №UA.TR.113-0115-17 (а.с.75).

Вказані документи повністю спростовують доводи позивача непридатності до застосування засобу габаритно-вагового контролю.

Відповідно до п. 27 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого Постановою КМУ від 27 червня 2007 р. № 879 плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників, у тому числі тих, що визначені у статті 5 Закону України "Про єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України", справляється у разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів над параметрами, які враховувалися під час встановлення розміру єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон, де відсутні вагові комплекси, та з транспортних засобів, які виїжджають за межі України і на які в установленому порядку не отримано дозвіл на рух або не внесено плату за проїзд.

Зважаючи на те, що власником транспортного засобу Ford модель Cargo, реєстраційний номер НОМЕР_1 є ОСОБА_3, то відповідачем правомірно складено розрахунок плати за проїзд саме власникові транспортного засобу (а.с.49).

Зважаючи на те, що як встановлено судом фактичним перевізником вантажу був позивач по справі то саме він мав забезпечити наявність дозволу, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів.

Про розгляд справи щодо порушення вимог автотранспортного законодавства, позивача було повідомлено листом від 01.08.2018р. (а.с.36).

За результатами розгляду справи відповідачем прийнято постанову про застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу від 08.08.2018р. №030198 в розмірі 1700 грн. (а.с.35).

Враховуючи зібрані у справі письмові докази, суд дійшов до висновку, що відповідачем правомірно винесено постанову про застосування фінансових санкцій, а тому позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 90, 139-143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В :

В задоволені адміністративного позову Приватного підприємства "Зерноторговий дім "Павлівський" (вул. Чайковського, 12, м.Новоукраїнка, Новоукраїнський район, Кіровоградська область, 27100, код ЄДРПОУ 32610618) до Державної служби України з безпеки на транспорті (просп. Перемоги, 14, м.Київ, 01135, код ЄДРПОУ 39816845) про визнання протиправним та скасування рішення №030198 від 08.08.2018 року - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено 18 вересня 2018р.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Ю.П. Пасічник

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2018
Оприлюднено19.09.2018
Номер документу76514693
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1140/2263/18

Рішення від 14.09.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

Рішення від 14.09.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

Ухвала від 16.08.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні