Справа № 2240/2429/18
РІШЕННЯ
іменем України
18 вересня 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Шевчука О.П.
розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Ординецького дошкільного навчального закладу "Калинка" Теофіпольського району Хмельницької області про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Ординецького дошкільного навчального закладу "Калинка" Теофіпольського району Хмельницької області (далі - відповідач) в якому просить суд: застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Ординецького дошкільного навчального закладу "Калинка" Теофіпольського району Хмельницької області, розташованого за адресою: Хмельницька область, Теофіпольський район, с.Ординці, вул.Верхні Садиби, 5 (код ЄДРПОУ - 37896384), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в акті складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №50 від 17 травня 2018 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що посадовими особами позивача, з метою додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки території, будівель та приміщення було здійснено позапланову перевірку Ординецького дошкільного навчального закладу "Калинка" Теофіпольського району Хмельницької області.
За результатами проведеної позапланової перевірки Ординецького дошкільного навчального закладу "Калинка" Теофіпольського району Хмельницької області складений акт перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №50 від 17 травня 2018 року, яким встановлено ряд порушень, які на думку позивача, створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а тому позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 23 липня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Відповідач правом на подання відзиву вказаним в ухвалі від 23 липня 2018 року не скористався, жодних доказів усунення виявлених позивачем порушень, чи пояснень з цього приводу суду не надав.
відповідач копію ухвали про відкриття отримав 27 липня 2018 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Враховуючи, що відповідач не скористався своїм правом на подання відзиву на позовну заяву, був повідомлений належним чином про розгляду справи в спрощеному судовому засіданні без повідомлення (виклику) сторін, суд вирішив розглянути справу по суті на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши позовну заяву, оцінивши наявні у ній належні та допустимі докази, суд дійшов наступних висновків.
Суд встановив, що на підставі наказу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області від 02 квітня 2018 року №213 у період з 14 травня 2018 року по 18 травня 2018 року, посадовими особами позивача, з метою додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки території, будівель та споруд було здійснено позапланову перевірку Ординецького дошкільного навчального закладу "Калинка" Теофіпольського району Хмельницької області.
За результатами проведеної перевірки складений акт перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №50 від 17 травня 2018 року.
Відповідно до вказаного акту перевірки позивачем відображено ряд порушень, а саме:
- Для кожного приміщення не розроблені та не затверджені керівником або уповноваженою особою інструкції про заходи пожежної безпеки;
- До схематичного плану евакуації не розроблено та не затверджено керівником інструкцію, що визначає дії персоналу, щодо забезпечення швидкої та безпечної евакуації;
- Дерев'яні конструкції горищних приміщень не оброблено засобами протипожежного захисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
- З'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконано не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;
- Електрощити, групові електрощитки не забезпечені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);
- Не виконано захист всіх будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд";
- Приміщення закладу не обладнано системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей 1-го типу;
- Приміщення закладу не обладнано системою пожежної сигналізації;
- Приміщення закладу не забезпечено первинними засобами пожежогасіння;
- Заклад не обладнано пожежним щитом згідно норм належності;
- У приміщеннях, пов'язаних із перебуванням дітей килими, паласи, килимові доріжки та інше покриття не прикріплено до підлоги;
- Працівників підприємства не забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин;
- Не розроблено графік проведення тренувань та навчань з питань цивільного захисту, які погодити з Теофіпольським PC ГУ ДСНС України Хмельницькій області;
- Не створено об'єктову комісію з питань надзвичайних ситуацій;
- Не розроблено та не затверджено керівником об'єкта положення про об'єктову комісію з питань надзвичайних ситуацій;
- Не розроблено річний план роботи об'єктової комісії 3 питань надзвичайних ситуацій;
- Не забезпечено всі виробничі службові та адміністративні приміщення закладу радіотрансляційними точками (радіоприймачами відповідного діапазону для районів, де немає проводового мовлення) для гарантованого приймання програм державного радіомовлення;
- Не розроблено схему оповіщення, яку вивісити на видному місці.
Суд зазначає, що будь які зауваження або заперечення до проведеного позапланового заходу та складеного Акта перевірки зі сторони керівництва суб'єкта господарювання не надходили. Складений Акт перевірки був вручений безпосередньо завідувачу Ординецького дошкільного навчального закладу "Калинка" Теофіпольського району Хмельницької області.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Відповідно до ч.7 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року №877-V (далі - Закон №877-V) встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Згідно з ч.2 ст.68 КЦЗ України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Відповідно до пп.12 п.1 ст.67 КЦЗ України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Згідно з п.п. 2 п. 3 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року №1052, Державна служба України з надзвичайних ситуацій здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки.
Відповідно до ч.1 ст.70 КЦЗ України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Частиною 2 статті 70 КЦЗ України передбачено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Суд встановив, що під час проведення позивачем вказаної перевірки зафіксовано порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, які його відвідують.
При цьому, відповідно до ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Згідно ст. 55 КЦЗ України, передбачені заходи щодо забезпечення пожежної безпеки.
Відповідно до ч.1 ст.55 КЦЗ України, забезпечення пожежної безпеки на території України, регулювання відносин у цій сфері органів державної влади, органів місцевого самоврядування та суб'єктів господарювання і громадян здійснюються відповідно до цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів.
Відповідно до ч.2 ст.55 КЦЗ України встановлено, що діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях.
Суд наголошує, що відповідач не надав жодного доказу на підтвердження того, що адміністрацією Ординецького дошкільного навчального закладу "Калинка" Теофіпольського району Хмельницької області вживаються заходи по усуненню виявлених порушень, а отже зазначені порушення залишаються не усунутими, що в свою чергу створює загрозу життю та здоров'ю людей.
Суд також враховує, що відповідачем не подано відзиву до позовної заяви та не надано доказів на спростування зафіксованих порушень, викладених в акті перевірки, а також не надано доказів, які б свідчили про усунення виявлених позивачем порушень чи вчинення дій щодо їх усунення.
Тому, на думку суду виявленні посадовими особами позивача порушення законодавства ігноруються та не усунуті тривалий термін, отже такі порушення продовжують створювати загрозу життю та здоров'ю людей.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог законодавства, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, тому з метою недопущення спричинення такої шкоди суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог та застосування заходів реагування щодо повного зупинення роботи Ординецького дошкільного навчального закладу "Калинка" Теофіпольського району Хмельницької області, розташованого за адресою: Хмельницька область, Теофіпольський район, с.Ординці, вул.Верхні Садиби, 5 (код ЄДРПОУ - 37896384), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в акті №50 від 17 травня 2018 року
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки у позивача відсутні витрати пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз, а тому немає підстав для стягнення судових витрат з відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Ординецького дошкільного навчального закладу "Калинка" Теофіпольського району Хмельницької області про застосування заходів реагування - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Ординецького дошкільного навчального закладу "Калинка" Теофіпольського району Хмельницької області, розташованого за адресою: Хмельницька область, Теофіпольський район, с.Ординці, вул.Верхні Садиби, 5 (код ЄДРПОУ - 37896384), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в акті №50 від 17 травня 2018 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його підписання.
Позивач:Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (вул. Героїв Чорнобиля, 1/2,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , ідентифікаційний код - 38662200) Відповідач:Ординецький дошкільний навчальний заклад "Калинка" Теофіпольського району Хмельницької області (вул. Верхні Садиби, 5,Ординці,Теофіпольський район, Хмельницька область,30646 , ідентифікаційний код - 37896384)
Головуючий суддя О.П. Шевчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2018 |
Оприлюднено | 19.09.2018 |
Номер документу | 76516316 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Шевчук О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні