ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
13 вересня 2018 рокусправа № 804/7645/17 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя: Прокопчук Т.С.
судді: Круговий О.О., Шлай А.В.,
за участю секретаря судового засідання: Горшкова В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Комунального дошкільного навчального закладу (Ясла - садок №31) Пролісок
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2018 року (головуючий суддя: Захарчук - Борисенко Н.В) по адміністративній справі №804/7645/17
за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального дошкільного навчального закладу (Ясла - садок №31) Пролісок , Відділу освіти і науки Нікопольської міської ради про застосування заходів реагування, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області) 17.11.2017 року звернувся до суду з позовом до відповідача Комунального дошкільного навчального закладу (Ясла - садок №31) Пролісок (далі - КДНЗ (Ясла - садок №31) Пролісок ), в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта КДНЗ (Ясла - садок №31) Пролісок , а саме будівлі за адресою: Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Електрометалургів, 8а, до повного усунення виявлених порушень.
05.12.2017 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом винесено ухвалу, якою до участі у справі № 804/7645/17 у якості другого відповідача залучено - Відділ освіти і науки Нікопольської міської ради та 27.04.2018 року винесено рішення, яким позовні вимоги задоволено, стягнуто з ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області судовий збір в розмірі 1 600 грн. за рахунок його бюджетних асигнувань.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, КДНЗ (Ясла - садок №31) Пролісок подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить рішення скасувати та прийняти постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити. Апеляційна скарга обґрунтована неправомірними висновками суду першої інстанції щодо наявності підстав для застосування заходів реагування.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, а також правильність застосування судом норм права та правової оцінки обставин у справі суд приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади АРК, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій (ДСНС), зазначений орган є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Відповідно до ст. 2 Закону України Про пожежну безпеку забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ та організацій покладається на їх керівників і уповноважених ними осіб, якщо інше не передбачено відповідним договором.
Статтею 66, ч.2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль), шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено 06.10.2017 року на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України №643 від 20.09.2017 року Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки Нікопольським міськрайонним відділом ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області прийнято наказ № 17 Про проведення позапланових перевірок (а.с.15,16).
На підставі даного наказу у період з 06.11.2017 року по 10.11.2017 року Нікопольським міськрайонним відділом ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області проведено позапланову перевірку додержання КДНЗ (Ясла - садок №31) Пролісок вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, а саме будівлі за адресою: Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Електрометалургів, 8а, за результатами якої складено акт №170 від 10.11.2017 року (а.с.10 - 14).
В акті перевірки встановлено низку порушень, допущених КДНЗ (Ясла - садок №31) Пролісок при експлуатації зазначеної будівлі, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:
будівля дошкільного навчального закладу не обладнана системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ;
відсутні протипожежні двері в отворі протипожежної перешкоди, яка відокремлює електрощитові;
відсутній захист будівель та споруд від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд ;
не доукомплектоване приміщення електрощитової сертифікованими в Україні вогнегасниками згідно до норм належності;
допущено зменшення кількості евакуаційних виходів з будівлі дошкільного навчального закладу, а саме: другий (евакуаційний) вихід із спального приміщення другого поверху групи Малютка до зовнішніх відкритих металевих сходів закладено цеглою.
З даного акту вбачається, що його копію вручено завідуючій КДНЗ (Ясла - садок №31) Пролісок ОСОБА_3 10.11.2017 року, заперечень або зауважень на акт не заявлено.
На підставі акту перевірки, вважаючи, що мають місце порушення, які становлять загрозу життю та здоров'ю людей, ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області 17.11.2017 року звернулося до суду з позовом про вжиття заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації будівлі КДНЗ (Ясла - садок №31) Пролісок за адресою: Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Електрометалургів, 8а, до повного усунення виявлених порушень.
Також з матеріалів справи вбачається, що у період з 25.04.2018 року по 26.04.2018 року на підставі наказу №11 від 25.04.2018 року, Нікопольським міськрайонним відділом ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області повторно проведена позапланова перевірка КДНЗ (Ясла - садок №31) Пролісок , а саме будівлі за адресою: Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Електрометалургів, 8а, щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт №40 від 26.04.2018 року (а.с.89-97).
Зі змісту зазначеного акта вбачається, що будівля дошкільного навчального закладу не обладнана системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ; відсутній захист будівель та споруд від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд .
Тобто КДНЗ (Ясла - садок №31) Пролісок не усунуто в повному обсязі встановлені Нікопольським міськрайонним відділом ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області в попередньому акті перевірки порушення експлуатації вищезазначеної будівлі.
З даного акту вбачається, що його копію також вручено завідуючій КДНЗ (Ясла - садок №31) Пролісок ОСОБА_3 26.04.2018 року, заперечень або зауважень на акт не заявлено.
Суд апеляційної інстанції вважає, що оскільки на час винесення оскарженого КДНЗ (Ясла - садок №31) Пролісок рішення суду існували порушення з його сторони вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, які створювали загрозу життю та/або здоров'ю людей, судом першої інстанції вірно зроблено висновок про необхідність застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) вищезазначеної будівлі до повного усунення виявлених порушень.
Доводами апеляційної скарги зазначені обставини не спростовуються.
Оскільки рішення суду першої інстанції прийняте із дотриманням вимог норм матеріального та процесуального права, підстави для зміни або скасування рішення суду відсутні.
Керуючись ст. 315, 316, 321, 322, 325 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Комунального дошкільного навчального закладу (Ясла - садок №31) Пролісок - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2018 року по адміністративній справі №804/7645/17 - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 13 вересня 2018 року та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду, протягом тридцяти днів з дня її складання в повному обсязі.
Повний текст постанови складений 14 вересня 2018 року.
Головуючий суддя: Т.С. Прокопчук
Суддя: О.О. Круговий
Суддя: А.В. Шлай
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2018 |
Оприлюднено | 19.09.2018 |
Номер документу | 76517202 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні