Постанова
від 11.09.2018 по справі 824/134/18-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 824/134/18

Головуючий у 1-й інстанції: Лелюк О.П.

Суддя-доповідач: Боровицький О. А.

11 вересня 2018 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Боровицького О. А.

суддів: Ватаманюка Р.В. Матохнюка Д.Б. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Мирошниченко С.О.,

представника позивача: Созінової Ю.В.;

представника відповідача: Мазурок Ю.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2018 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Здоровий сон" до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В :

в лютому 2018 позивач - товариство з обмеженою відповідальністю "Здоровий сон" звернулось до Чернівецького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 16.05.2018 року адміністративний позов задоволено.

Не погодившись із прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та прийняти нове рішення про відмову в задоволені позову.

У судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та просив суд її задовольнити.

Представник позивача заперечував проти доводів апеляційної скарги та просив суд залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, виходячи з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного перегляду справи, що 18.09.2017 року Головним управлінням ДФС у Чернівецькій області прийнято наказ №957, згідно якого проведено документальну невиїзну перевірку стану дотримання товариством з обмеженою відповідальністю "Здоровий сон" вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності класифікації згідно з УКТЗЕД товару №1, оформленого за митною декларацією від 19.04.2017 року №UA902070/2017/701055, тривалістю 10 робочих днів з 25.09.2017 року.

За результатами вказаної перевірки складено акт №4162/23-13-14-05/36584299 від 13.10.2017 року, в якому зафіксовані наступні порушення:

1) частини першої статті 257, частини першої статі 69 Митного кодексу України, Правил 1 та 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД Закону України "Про митний тариф України", в результаті чого занижено податкове зобов'язання по сплаті ввізного мита по товару: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: - листи латексу LA0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*160*6 см)-60 шт., - листи з латексу LA0001/200*180*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*180*6 см)-50 шт., - латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевея. Торговельна марка LATEXCO. Фірма виробник - N.V LATEXCO. Країна виробництва - BE" на суму 9733,72 грн.

2) пункту 190.1 статті 190 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податкове зобов'язання по сплаті податку на додану вартість по товару:" Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: - листи латексу LA0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*160*6 см)-60 шт., - листи з латексу LA0001/200*180*6 LATEXKARN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*180*6 см)-50 шт., латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевея. Торговельна марка LATEXCO. Фірма виробник - N.V LATEXCO. Країна виробництва - BE" на суму 40881,64 грн.;

та завищено податкове зобов'язання по сплаті податку на додану вартість по товару:" Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в рулонах: листи з латексу скручені в рулони РА2065/1500-200-20F LATEX PLAAT EXTRA GECOMPR (розміром 1500*200*2 см) - 15 шт., листи з латексу скручені в рулони РА2065/1000-200-30F PERFO PLAAT EXTRA SOFT (розміром 1000*200*3 см) - 25 шт., - латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LATEXCO. Фірма виробник - N.V LATEXCO. Країна виробництва - BE" на суму 38934,90 грн.

На підставі вказаного акта 31.10.2017 року відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0005911405, згідно якого сума грошового зобов'язання за платежем "мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності" становить 12167,15 грн., в тому числі: за податковим зобов'язанням - 9733,72 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 2433,43 грн.

Вважаючи зазначені дії відповідача незаконними позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платники податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - ПК України).

Згідно із п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до ч. 7 ст. 336 Митного кодексу України, митний контроль здійснюється посадовими особами органів доходів і зборів шляхом проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.

Згідно ч. 1 ст. 345 МК України документальна перевірка - це сукупність заходів, за допомогою яких органи доходів і зборів переконуються у правильності заповнення митних декларацій, декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних, законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.

Документальні перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів, проводяться органами доходів і зборів з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Податкового кодексу України.

Відповідно до ч. 3 ст. 345 МК України органи доходів і зборів мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо: правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів; обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування; правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення; відповідності фактичного використання переміщених через митний кордон України товарів заявленій меті такого переміщення та/або відповідності фінансових і бухгалтерських документів, звітів, договорів (контрактів), калькуляцій, інших документів підприємства, що перевіряється, інформації, зазначеній у митній декларації, декларації митної вартості, за якими проведено митне оформлення товарів у відповідному митному режимі; законності переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі ввезення товарів на територію вільної митної зони або їх вивезення з цієї території.

Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення органом доходів і зборів суми податкового зобов'язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України (ч.6 ст.345 МК).

Предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств (ч. 1 ст. 351 МК України).

Згідно ч. 2 цієї статті Кодексу документальна невиїзна перевірка проводиться у разі: 1) виявлення ознак, що свідчать про можливе порушення законодавства України з питань державної митної справи, за результатами аналізу електронних копій митних декларацій, інформації, що стосується товарів, митне оформлення яких завершено, отриманої від суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та виробників таких товарів, з висновків акредитованих відповідно до законодавства експертів; 2) надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження автентичності поданих органові доходів і зборів документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, даний спір між товариством з обмеженою відповідальністю "Здоровий сон" та Головним управлінням ДФС у Чернівецькій області фактично виник щодо правильності визначення коду товару за УКТЗЕД. Так, товар "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах" був класифікований позивачем за кодом 4008110000, натомість відповідач вважає, що ввезений позивачем товар необхідно класифікувати за кодом 9404211000.

Статтею 67 Митного кодексу України визначено, що Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними під позиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев'ятий та десятий знаки цифрового коду.

Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Відповідно до статті 68 Митного кодексу України ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Ведення УКТ ЗЕД передбачає: 1) відстеження та облік змін і доповнень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, пояснень та інших рішень щодо її тлумачення, що приймаються Всесвітньою митною організацією; 2) підготовку пропозицій щодо внесення змін до УКТ ЗЕД; 3) деталізацію УКТ ЗЕД на національному рівні та введення додаткових одиниць виміру; 4) забезпечення однакового застосування всіма органами доходів і зборів правил класифікації товарів; 5) прийняття рішень щодо класифікації та кодування товарів в УКТ ЗЕД у складних випадках; 6) розроблення пояснень і рекомендацій до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублікування; 7) своєчасне ознайомлення суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності з рішеннями та інформацією (крім тих, що є конфіденційними) щодо питань класифікації товарів та про застосування УКТ ЗЕД; 8) здійснення інших функцій, необхідних для ведення УКТ ЗЕД.

Згідно положень статті 69 Митного кодексу України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД ; органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТЗЕД на вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов'язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.

Отже, із наведеного слідує, що класифікацію товарів за УКТЗЕД здійснює декларант, орган доходів і зборів здійснює контроль за такою класифікацією, орган доходів і зборів може самостійно визначити код задекларованого товару лише у тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта.

Процедуру ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі-УКТЗЕД) визначає Порядок ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року №428 (далі - Порядок №428).

Згідно пункту 2 Порядку №428 УКТЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України "Про Митний тариф України", що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів.

Відповідно до пункту 3 Порядку №428 УКТЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації (далі - Гармонізована система) з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (далі - Комбінована номенклатура).

Відповідно до статті 1 Закону України "Про митний тариф України" від 19.09.2013 року №584-VII митний тариф України є невід'ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Класифікація товарів здійснюється з врахуванням Основних правил інтерпретацій УКТЗД (додаток до Закону №584-VII).

Відповідно до пункту 1 Основних правил інтерпретацій УКТЗД класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил.

Згідно пункту 2 (a) Основних правил інтерпретацій УКТЗД будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного.

(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

Пунктом 3 Основних правил інтерпретацій УКТЗД визначено, що у разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

Відповідно до п. 4 Основних правил інтерпретацій УКТЗД товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

Згідно п. 6 Основних правил інтерпретацій УКТЗД для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами УКТЗЕД з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТЗЕД на основі характеристик товару, які є визначальними для класифікації.

Відповідно до розділу VII Основних правил "Полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них; каучук, гума та вироби з них" до товарної позиції 4008 групи 40 каучук, гума та вироби з них належать пластини, листи, стрічки, смужки, прутки і фасонні профілі з вулканізованої гуми, крім твердої гуми, з пористої гуми. До підкатегорії 4008110000 відносяться пластини, листи і смужки або стрічки.

Згідно примітки 9 до групи 40 у товарних позиціях 4001, 4002, 4003, 4005 і 4008 терміни "плити", "листи" і "смуги та стрічки" означають лише плити, листи, смуги, стрічки та блоки правильної геометричної форми, нерозрізані або нарізані на прямокутники (включаючи квадрати), що є або не є готовими виробами з тисненою або нетисненою, або обробленою іншим способом поверхнею, крім матеріалів, нарізаних на куски іншої форми або підданих подальшій обробці.

З метою забезпечення виконання Закону України від 19.09.2013 року №584-VIII "Про Митний тариф України" та постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року №428 "Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України", Державною фіскальною службою України було прийнято наказ від 09.06.2015 року №401, яким затверджено Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - Пояснення № 401).

Відповідно до пояснень №401 до товарної позиції 4008 "Пластини, листи, стрiчки, смужки, прутки і фасоннi профiлi з вулканiзованої гуми, крім твердої гуми" включаються: (1) Довгомірні пластини, листи, смуги або стрічки (з будь-яким розміром поперечного перерізу понад 5 мм) або просто нарізані за довжиною чи на прямокутники (включаючи квадрати). (2) Блоки правильної геометричної форми. (3) Прутки та профілі фасонні (включаючи нитки з будь-якою формою поперечного перерізу, в яких будь-який розмір поперечного перерізу понад 5 мм). Довгомірні профілі фасонні одержують за одну операцію (переважно екструзією), мають постійний чи повторюваний поперечний переріз від одного кінця до іншого. Вони включаються до цієї товарної позиції незалежно від того, нарізані вони чи не нарізані за довжиною. При цьому довжина куска, що відрізається, не повинна бути меншою за найбільший розмір поперечного перерізу. Продукти цієї товарної позиції можуть бути з обробленою поверхнею (тиснені, гофровані, рифлені, з оздобленням каналів, ребер і т.д.); вони можуть також бути простими чи забарвленими (у масі або на поверхні). Профілі фігурні з клейкою поверхнею, використовувані для ущільнення віконних рам, включаються до цієї товарної позиції. До неї також включається гумовий матеріал для підлоги в кусках, плитах, матах та інших виробах, одержаних просто нарізуванням пластин чи листів гуми на прямокутні (включаючи квадратні) форми. Класифікація продуктів, виготовлених з вулканізованої гуми (крім твердої гуми) у сполученні (у масі або на поверхні) з текстильним матеріалом, обговорена в Примітці 3 до групи 56 і Примітці 4 до групи 59. Сполучення вулканізованої гуми (крім твердої гуми) з іншими матеріалами включаються до цієї товарної позиції за умови, що вони зберігають основні властивості гуми. Отже, до цієї товарної позиції включаються: (A) Пластини, листи, смуги або стрічки з пористої гуми в сполученні з текстильними матеріалами (як визначено в Примітці 1 до групи 59), з повстю, фетром, або нетканими матеріалами, за умови, що ці текстильні ма1 та 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД Закону України "Про митний тариф України", в результаті чого занижено податкове зобов'язання по сплаті ввізного мита по товару: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: - листи латексу LA0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*160*6 см)-60 шт., - листи з латексу LA0001/200*180*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*180*6 см)-50 шт., - латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевея. Торговельна марка LATEXCO. Фірма виробник - N.V LATEXCO. Країна виробництва - BE" на суму 9733,72 грн.

2) пункту 190.1 статті 190 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податкове зобов'язання по сплаті податку на додану вартість по товару:" Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: - листи латексу LA0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*160*6 см)-60 шт., - листи з латексу LA0001/200*180*6 LATEXKARN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*180*6 см)-50 шт., латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевея. Торговельна марка LATEXCO. Фірма виробник - N.V LATEXCO. Країна виробництва - BE" на суму 40881,64 грн.;

та завищено податкове зобов'язання по сплаті податку на додану вартість по товару:" Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в рулонах: листи з латексу скручені в рулони РА2065/1500-200-20F LATEX PLAAT EXTRA GECOMPR (розміром 1500*200*2 см) - 15 шт., листи з латексу скручені в рулони РА2065/1000-200-30F PERFO PLAAT EXTRA SOFT (розміром 1000*200*3 см) - 25 шт., - латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LATEXCO. Фірма виробник - N.V LATEXCO. Країна виробництва - BE" на суму 38934,90 грн. товарна позиція 5906); (h) трикотажне полотно машинного чи ручного в'язання в сполученні з гумовою ниткою (група 60).

Отже, класифікація товару здійснюється відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, приміток, додаткових приміток до груп товарів, передбачених Законом України "Про Митний тариф України", Пояснень до УКТЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи.

Аналіз наведених правових актів засвідчує, що вони чітко та ясно регулюють правила визначення коду товару. Відповідно чіткими та ясними є ознаки діянь, які можуть кваліфікуватися як порушення таких правил.

Ці ознаки не залишають місця для адміністративного розсуду при вирішенні органом доходів і зборів питання, чи допустив декларант порушення правил класифікації товару. За таких умов повноваження щодо самостійного визначення коду товару не може вважатися дискреційним.

Так, з колегія суддів, з урахуванням наведених норм, виходячи із зовнішнього виду, характеристики та назви задекларованого позивачем товару вважає, що код товару, визначений товариством з обмеженою відповідальністю "Здоровий сон" - 4008110000, більш конкретно описує цей товар та відповідно до припису підпункту "А" пункту 3 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД дає підстави вважати, що саме код товару, визначений позивачем, є правильним.

Слід звернути увагу на те, що відповідачем не надано доказів щодо проведення органом доходів і зборів експертизи вказаного товару відповідно до пункту 1 частини першої статті 356 Митного кодексу України, згідно якої взяття проб (зразків) товарів здійснюється посадовими особами органу доходів і зборів в рамках процедур митного контролю та митного оформлення з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.

Враховуючи вищезазначене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що посилання відповідача про неправильність визначення позивачем коду товару є безпідставними й необґрунтованими. Головним управлінням ДФС у Чернівецькій області протиправно визначено класифікацію товару "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах" за кодом 9404211000, а відтак, незаконним є прийняте за результатом такого висновку податкове повідомлення-рішення щодо донарахування позивачу ввізного мита.

Підсумовуючи викладене, судова колегія, враховуючи, що доводи апеляційної скарги відповідача не ґрунтуються на вимогах законодавства та не спростовують висновків суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2018 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 17 вересня 2018 року.

Головуючий Боровицький О. А. Судді Ватаманюк Р.В. Матохнюк Д.Б.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2018
Оприлюднено19.09.2018
Номер документу76517877
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/134/18-а

Ухвала від 23.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 06.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 11.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 06.07.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Рішення від 16.05.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 20.02.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 08.02.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні