Ухвала
Іменем України
про проведення обшуку
Справа №712/11253/18
Провадження №1-кс/712/5459/18
18 вересня 2018 року м. Черкаси
Слідчий суддя Соснівського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 розглянув внесене слідчим СВЧеркаського РВПЧеркаського ВПГУНП вЧеркаській області ОСОБА_3 ,за погодженнямз прокуроромЧеркаської місцевоїпрокуратури ОСОБА_4 ,у кримінальному провадженні № 12018250270000918від 27.07.2018 заознаками кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.1ст.241КК України клопотання про проведення обшуку,
В С Т А Н О В И В :
До Соснівського районного суду м. Черкаси звернувся слідчий про проведення обшуку за погодженням з прокурором.
Клопотання мотивує тим, що 27.07.2018 за матеріалами УЗЕ в Черкаській області відкрито кримінальне провадження № 12018250270000918 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 241 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 26.05.2016 Черкаською міською радою, без проведення конкурсу, прийнято рішення № 2-642, яким надано згоду КП «Черкаська служба чистоти» на укладення з ТОВ «ЛНК» договору на виконання комплексу робіт по дегазації полігону твердих побутових відходів, що розміщений в адміністративних межах с. Руська Поляна та перебуває в постійному користуванні КП «Черкаська служба чистоти», шляхом утилізації вилученого біогазу, що утворюється при розкладанні органічної складової твердих побутових відходів.
В подальшому встановлено, що пунктом 2.1.1. вище вказаного договору передбачено, що ТОВ «ЛНК» повинно отримати всі передбачені чинним законодавством дозвільні документи пов`язані із виконанням робіт за вище вказаним договором.
Виїздом на місце розташування полігону ТПВ встановлено, що видобутий з полігону біогаз, через прокладені на території полігону трубопроводи, постачається до спеціальної генеруючої установки яка в подальшому використовуючи даний газ в якості палива виробляє електроенергію, яка в подальшому реалізується ДП «Енергоринок» через мережу ПАТ «Черкасиобленерго» по пільговому «зеленому тарифу». Вище вказана генеруюча установка розміщена на огороджені території розміром 0.08 га. За межі даної території, під землею, виходить труба з якої виводиться та виливається на землю відпрацьований конденсат від біогазу, що призводить до забруднення земельної ділянки.
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вище вказана земельна ділянка, розміром 0.08 га., з кадастровим номером 7124985200:01:001:0043 відповідно до договору оренди від 22.12.2016, надана Черкаською районною державною адміністрацією в оренду Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛНК", код ЄДРПОУ 35533809.
Цільове призначення - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, під будівництво комплексної інженерної споруди з системою збору біогазу полігону твердих побутових відходів, для виробництва електроенергії.
В подальшому встановлено, що службові особи ТОВ «ЛНК» порушуючи вимоги пункту 2.1.1. вище вказаного договору не отримали дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, що підтверджується листом Управління екології та природних ресурсів Черкаської ОДА № 02/10-03-27/1585/02/10-03-26 від 10.07.2018 та на постійні основі здійснюють вилив на землю відпрацьованого конденсату, який утворюється під час переробки біогазу, не збираючи його до спеціальних ємкості з метою подальшої утилізації, що призводить до забруднення земельної ділянки.
Відповідно до листа Державної екологічної інспекції у Черкаській області № 03-07/2369 від 02.08.2018 Інспекцією на підставі направлення на проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства № 243 від 13.04.2018 здійснено виїзд за місцем розташування виробничих потужностей ТОВ «ЛНК» на земельній ділянці з кадастровим номером 7124985200:01:001:0043. Працівники Інспекції були не допущені на територію та не змогли провести перевірку. На повідомлення № 03-17/1295 від 02.05.2018 та № 03-17/1378 від 08.05.2018, які були направлені на адресу ТОВ «ЛНК» відповідей не отримано.
Вище вказаним листом Державної екологічної інспекції у Черкаській області зазначено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.08.2013 № 808 «Про затвердження переліку видів діяльності та об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку» ТОВ «ЛНК» відноситься до об`єктів підвищеної екологічної небезпеки, що підпадає під ст. ст. 3, 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
Відповідно до листа Управління екології та природних ресурсів Черкаської ОДА № 02/10-03-24/1550/02/10-03-24 від 25.06.2018 висновок державної екологічної експертизи та висновок з оцінки впливу на довкілля за місцем здійснення ТОВ «ЛНК» діяльності не надавався, ТОВ «ЛНК» не інформувало про наміри проводити діяльність що впливає на довкілля.
Відповідно до інформації наданої Управлінням Державної служби України з питань праці у Черкаській області дозвіл на початок проведення робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки ТОВ «ЛНК» не видавався.
Виходячи з вище викладеного є підстави вважати, що за місцем знаходження земельної ділянки загальною площею 0.08 га., в адміністративних межах Русько-Полянської сільської ради, поза межами населеного пункту, з кадастровим номером 7124985200:01:001:0043, що надана в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "ЛНК", код ЄДРПОУ 35533809, на даний час здійснюється незаконне забруднення атмосферного повітря (без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря), діяльність здійснюється без висновку державної екологічної експертизи та висновку з оцінки впливу на довкілля, поверхня землі забруднюється небезпечними відходи (відпрацьований конденсат, який утворюється під час переробки біогазу).
З метою виявлення небезпечних відходів, що знаходяться в землі та викидаються в повітря та встановлення їх видів та категорії,що маєдоказове значенняу даномукримінальному провадженніпросить
- винести ухвалу про дозвіл на проведення обшуку земельної ділянки загальною площею 0.08 га., в адміністративних межах Русько-Полянської сільської ради, поза межами населеного пункту, з кадастровим номером 7124985200:01:001:0043, що надана в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "ЛНК", код ЄДРПОУ 35533809 з метою виявлення небезпечних відходів, що знаходяться в землі та викидаються в повітря та встановлення їх видів та категорії, що можуть створити загрозу загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків або заподіяти шкоду здоров`ю.
- для проведення обшуку за місцем розміщення даної земельної ділянки залучити Державну установу «Черкаський обласний лабораторний центр міністерства охорони здоров`я», для надання висновків про наявність у ґрунті марганцю, свинцю, формальдегіду, азоту амонійного, нітратів, хлору, RN, яйця гельмінтів, вуглеводнів нафти, мікробіологічні показники та інші біологічні агенти, токсини та наявності в повітрі, під час здійснення викидів, оксиду вуглецю, діоксину сірки, оксиду азоту, сірководню, аміаку, парникового газу, метану, водню.
- для проведення обшуку за місцем розміщення даної земельної ділянки залучити Державну екологічну інспекцію Центрального округудля складанням відповідних актів по факту проведення перевірки з питань дотримання вимог природоохоронного законодавства та встановлення заподіяної шкоди і завданих збитків.
В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав та просив задовольнити.
Стаття 30 Конституції України гарантує кожному недоторканність житла чи іншого володіння особи. Згідно із цією статтею не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.
В свою чергу, ст. 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року встановлює, що кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.
Водночас відповідно до ч.1 ст.234 Кримінального процесуального кодексу України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Отже, фактичною підставою для проведення обшуку є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення його мети. До них, зокрема, можна віднести достатні відомості про те, що знаряддя кримінального правопорушення або майно (речі й цінності), здобуте у результаті його вчинення, а також інші предмети і документи, що мають значення для розкриття правопорушення чи забезпечення цивільного позову, відомості про обставини вчинення кримінального правопорушення знаходяться в певному приміщенні або місці чи в якої-небудь особи.
Враховуючи викладене,заслухавши слідчого,дослідивши матеріаликлопотання, слідчийсуддя прийшовдо висновкупро наявністьдостатніх підставвважати,щоза місцем знаходженняземельної ділянки,яки перебуваєу користуванніТОВ «ЛНК»існує ймовірністьвиявлення небезпечних відходів, що знаходяться в землі та викидаються в повітря.
Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання в частині надання дозволу на проведення обшуку підлягає до задоволення, оскільки відшукувані речі мають значення для досудового розслідування і на момент розгляду клопотання є достатні дані, які вказують на те, що відшукувані речі можуть знаходитись у володінні юридичної особи, з приводу обшуку якого подане клопотання, також проведення обшуку виправдовується необхідністю відшукання та фіксації доказів протиправної діяльності.
В іншій частині клопотання не підлягає до задоволення, оскільки залучення спеціалістів та державних органів виходить за межі правового регулювання ст.234 КПК України.
Керуючисьст. ст.234- 235КПК України,ч.2 ст.376 КПК України, слідчий судя,
На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 234 236, 237 КПК України,
У Х В А Л И В :
Клопотання задовольнити частково.
Надати дозвіл на проведення обшуку земельної ділянки загальною площею 0.08 га., в адміністративних межах Русько-Полянської сільської ради, з кадастровим номером 7124985200:01:001:0043, що надана в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "ЛНК", код ЄДРПОУ 35533809 з метою виявлення та фіксації шкідливих для життя та здоров`я людей, або довкілля речовин, відходів або інших матеріалів промислового чи іншого виробництва внаслідок порушення спеціальних правил.
Проведення обшуку доручити слідчому СВ Черкаського РВП Черкаського ВП ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 та за його дорученням уповноваженим працівникам УЗЕ в Черкаській області ДЗЕ НП України.
Повний текст ухвали проголошений о 19 год. 55 хв. 18 вересня 2018 року.
Строк дії цієї ухвали 30 діб з дня її винесення.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її постановлення, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Копію цієїухвали менівручено «_____»
Суд | Соснівський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2018 |
Оприлюднено | 24.02.2023 |
Номер документу | 76536898 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Соснівський районний суд м.Черкас
Марцішевська О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні