Справа № 2240/2447/18
РІШЕННЯ
іменем України
19 вересня 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О.
розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Антоновецької сільської ради , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулась до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Антоновецької сільської ради, в якій просить суд:
1. Визнати бездіяльність Антоновецької сільської ради Ярмолинецького району, Хмельницької області (04402570), яка полягає у відмові зняти з реєстрації місця проживання ОСОБА_2 (НОМЕР_1), зобов'язати Антоновецьку сільську раду Ярмолинецького району, Хмельницької області зняти з реєстрації місця проживання, АДРЕСА_1 ОСОБА_2 (НОМЕР_1).
2. Стягнути з відповідача понесені позивачем судові витрати.
3. Справу розглядати в судовому засіданні з викликом сторін.
Позивач підставою позову зазначає порушення відповідачем вимог п. 26 постанови Кабінету Міністрів України №207 від 02.03.2016.
В обґрунтування позовних вимог позивачка зазначає, що рішенням Ярмолинецького районного суду Хмельницької області від 25.05.2018 по справі №689/1601/17, яке набрало законної сили 05.07.2018, задоволено позов ОСОБА_1, вирішено виселити ОСОБА_2 з житлового будинку, що знаходиться по АДРЕСА_1
Позивачка також стверджує, що після набрання законної сили рішення суду вона спочатку усно, а потім письмово зверталася до органу місцевого самоврядування, на якого законодавством покладені повноваження щодо реєстрації, а також зняття з реєстрації місця проживання Антоновецької сільської ради Ярмолинецького району Хмельницької області з проханням зняти ОСОБА_2 із реєстрації місця проживання.
Позивачка вказує, що у задоволенні її заяви було відмовлено.
28.08.2018 до суду надійшов лист, в якому відповідач не визнає позов ОСОБА_1, в зв'язку з тим, що будь-яких судових рішень (щодо зняття з реєстрації місця проживання жителя АДРЕСА_1 ОСОБА_2) Антоновецька сільська рада станом на 20.08.2018 не отримувала, розгляд справи просить провести без участі представника Антоновецької сільської ради, в зв'язку з відсутністю коштів для прибуття в судове засідання.
Відповідачем не надано суду жодних доказів, на яких ґрунтується його твердження про невизнання позовних вимог ОСОБА_1
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 06.08.2018 відкрито провадження в даній справі та вирішено її розглянути за правилами загального позовного провадження та залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_2.
Справу розглянуто за правилами загального позовного провадження.
Від представника позивача 13.09.2018 надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Від третьої особи - ОСОБА_2, належним чином повідомленого про місце, дату та час судового розгляду пояснень, клопотань чи заяв до суду не надходило.
Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Судом встановлено такі обставини у справі.
Рішенням Ярмолинецького районного суду Хмельницької області від 25.05.2018 по цивільній справі № 689/1601/17 за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 про виселення з будинку, позов задоволено. Виселено ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_3, (іпн. НОМЕР_3) з житлового будинку, що знаходиться по АДРЕСА_1
ОСОБА_1 09.07.2018 зверталася до Антоновецької сільської ради з заявою про зняття ОСОБА_2 із реєстрації місця проживання. До вказаної заяви позивачка додавала рішення Ярмолинецького районного суду Хмельницької області від 25.05.2018 по цивільній справі № 689/1601/17.
За результатами розгляду заяви ОСОБА_1, позивачку повідомлено про необхідність надання рівнозначного житла ОСОБА_2 та адресу про місце прописки після виселення з житлового будинку, що знаходиться по АДРЕСА_1
18.07.2018 головним державним виконавцем Ярмолинецького районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області відкрито виконавче провадження за виконавчим листом №689/1601/17, виданого 11.07.2018 Ярмолинецьким районним судом Хмельницької області про виселення ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_3, (іпн. НОМЕР_3) з житлового будинку, що знаходиться по АДРЕСА_1
Позивачка, вважаючи відмову Антоновецької сільської ради протиправною та такою, що порушує її права, звернулася з позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Закон України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" регулює відносини, пов'язані зі свободою пересування та вільним вибором місця проживання в Україні, що гарантуються Конституцією України і закріплені Загальною декларацією прав людини, Міжнародним пактом про громадянські та політичні права, Конвенцією про захист прав людини та основоположних свобод і протоколами до неї, іншими міжнародними договорами України, а також визначає порядок реалізації свободи пересування та вільного вибору місця проживання і встановлює випадки їх обмеження.
Абзацом 5 статті 3 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" встановлено, що місце проживання - житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає, а також спеціалізовані соціальні установи, заклади соціального обслуговування та соціального захисту, військові частини.
Відповідно до статті 7 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється на підставі, зокрема, судового рішення, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою.
Постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р. №207 затверджені Правила реєстрації місця проживання (далі - Правила №207), які визначають механізм здійснення реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні, а також встановлюють форми необхідних для цього документів.
Згідно з п. 3 Правил №207 реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування здійснюється виконавчим органом сільської, селищної або міської ради, сільським головою (у разі коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено) (далі - орган реєстрації) на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.
Пунктом 26 Правил №207 визначено, що зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється на підставі, зокрема, рішення суду, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про зняття з реєстрації місця проживання особи, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою.
Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Оскільки рішенням Ярмолинецького районного суду Хмельницької області від 25.05.2018 по цивільній справі № 689/1601/17, яке набрало законної сили 05.07.2018, виселено ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_3, (іпн. НОМЕР_3) з житлового будинку, що знаходиться по АДРЕСА_1, у відповідача були відсутні підстави для відмови у знятті з реєстрації ОСОБА_2
Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу (ч. 1 ст. 77 КАС України).
В той же час згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування в спорі покладається на відповідача, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про правомірність його рішень.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів позивача, суд приходить до висновку, що відповідачем не доведена правомірність своїх дій, а тому адміністративний позов ОСОБА_1 необхідно задовольнити в повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи задоволення позовних вимог ОСОБА_1 в повному обсязі, відповідно до положень ст. 139 КАС України, на користь позивачки необхідно стягнути 704 грн 80 коп. сплаченого судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Антоновецької сільської ради.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 до Антоновецької сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Антоновецької сільської ради Ярмолинецького району Хмельницької області.
Зобов'язати Антоновецьку сільську раду Ярмолинецького району Хмельницької області зняти з реєстрації місця проживання, АДРЕСА_1 ОСОБА_2).
Стягнути на користь ОСОБА_1 судові витрати в сумі 704 (сімсот чотири грн) 80 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Антоновецької сільської ради Ярмолинецького району Хмельницької області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його підписання.
Позивач:ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, 32115 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_2) Відповідач:Антоновецька сільська рада (с. Антонівці, Ярмолинецький район, Хмельницька область, 32115 , код ЄДРПОУ - 04402570) Третя особа:ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, 32115 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1)
Головуючий суддя О.О. Михайлов
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2018 |
Оприлюднено | 19.09.2018 |
Номер документу | 76541213 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні